Miksi köyhät eivät ala yrittäjiksi?
Kotisiivouspalveluun tarvitaan vain muutaman tonnin investoinnit.
Koiranulkoiluttajille on aina kysyntää.
Pihatöille tarvitaan tekijöitä.
Lukiolaiset tarvitsevat tutoropettajia.
Muuttoapua kaivataan.
Kommentit (251)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotisiivouksessa olisi hyvä olla auto, varsinkin jos välineet pitää kuskata.
Koirista voi olla vaikea valita sopivan kokoisia, jos voimat eivät riitä hallitsemaan kiskovaa ja rähisevää eläintä.
Pihatöissä ja muuttoavussa pitäisi ehkä olla miespuolinen? Tutorointi... minulla oli lyhyt matikka.
Siinä luettelitkin ne syyt, joiden pohjalta sinulla on mielestäsi oikeus elää muiden maksamien tukien turvin.
Eihän hän edes sanonut elävänsä tuilla. Ketjussa oli kyse köyhistä ihmisistä. Itsekin olen töissä mutta köyhä.
Töitä ei riitä kaikille. Se on fakta. Joidenkin on siis pakko elää tuilla, vaikka heitä halveksitki
pk-seudulla asuu ainakin yli 100k napinompelukyvytöntä. Joku eivät osaa, tai sitten huono näkö tai reumatismi estää!
Voisitko ap yrittää kuolemista. Niin päästäisiin yhdestä turhasta ulisijasta.
Köyhänä pysyy vähemmälläkin. Tietääkseni.
Vierailija kirjoitti:
Taisi osua :D
Sama muuttamisessa. Katsotaan jokin entinen osoite ja entinen paikkakunta ja sitten ihan vaan sokkona päätetään, että tuonne sut LAITETAAN muuttamaan.
Koko ajan junassa istutaan selkä menosuuntaan vaikka pitäis istua naama menosuuntaan ja itse asiassa jos tarkkoja ollaan niin koko juna meni jo. Aikoja sitten.
Vierailija kirjoitti:
Loppuiko argumentit? T. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirista voi olla vaikea valita sopivan kokoisia, jos voimat eivät riitä hallitsemaan kiskovaa ja rähisevää eläintä.
Pihatöissä ja muuttoavussa pitäisi ehkä olla miespuolinen? Tutorointi... minulla oli lyhyt matikka.
Siinä luettelitkin ne syyt, joiden pohjalta sinulla on mielestäsi oikeus elää muiden maksamien tukien turvin.
Eihän hän edes sanonut elävänsä tuilla. Ketjussa oli kyse köyhistä ihmisistä. Itsekin olen töissä mutta köyhä.
Töitä ei riitä kaikille. Se on fakta. Joidenkin on siis pakko elää tuilla, vaikka heitä halveksitki
Tää olisi varmaan rikkaille miehille tarkoitettu palvelu, joilla ei ole aikaa eikä taitoa. Ennen vanhaan varmaan Stocka tarjosi jotain tällaista, mutta en tiedä onko enää. Veikkaan, että samat tyypit myös lyhentävät lahkeita ja sitä en osaa.
Yksi oppi vielä sieltä yliopistolta:
Ala yrittäjäksi vain, jos osaat alan todella hyvin joko erinomaisen työkokemuksen tai harrastuksen kautta. Eli olet alalla priimaluokkaa.
juuri siksi ne on köyhiä, koska heitä ei vaan kiinnosta rahan tekeminen palveluyrittämisellä. heitä kiinnostaa muut asiat.
Niitä hommia pitää osata tehdä, joita lähtee yrittäjänä tekemään. Ihme oletus tuo, että jokainen muka osaisi esim. siivota tai tehdä puutarhatöitä. Näkisitpä kotini ja puutarhani!
Lisäksi pitää osata markkinoida yrityksensä palveluita. Jos ei tätä osaa, ei ne maksavat asiakkaat saa tietoa yrityksestä. Köyhällä ei ole varaa ostaa ulkopuoliselta markkinointiyritykseltä markkinointipalveluita.
Vaikka olen hyvä matematiikassa, en osaa sitä kuitenkaan opettaa. Olen sosiaalisesti vajaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa pienyrittäminen on täysin kannattamatonta.
Verot, eläkemaksut yms vievät enemmän kuin mitä tienaa ja putoaa vielä normi tukisysteemien ulkopuolelle. Eikä työttömyysturvaa kuten työntekijällä. Kun sairastuin tein toiminimellä töitä muutaman vuoden. En pystynyt maksamaan eläkemaksua itselleni ja menetin noiden 3v aikana n 250e eläkkeestäni verrattuna entiseen palkkaani toisen yrityksessä.
Tässäpä se tuli se todellinen syy, miksi työttömät eivät halua yrittäjiksi. Suomessa pienyrittäminen on täysin kannattamatonta.
Jopa aivan pienestäkin pääomatulosta joutuu maksamaan veroa 30 %. Vertaa esimerkiksi pieneen noin 1500 e/kk palkkaan, josta menee veroa 1,5 %. Eikö tämä oikeistohallitus nyt tälle asialle voisi tehdä jotain? Esimerkiksi porrastaa pääomatulon progressiivisesti samaan tapaan kuin palkkatulon? Niin ettei rikkaat voisi hyötyä ottamalla isoja tulojaan pääomatuloina, mutta toisaalta pienituloiset voisivat alkaa yrittäjiksi ilman pelkoa ylisuurista veroista. Pienyrittäjää kohdellaan Suomessa kuin jotain rikasta suurpääoman omistajaa. Kun tulot ovat kuitenkin melko pienet, on paljon parempi yrittää saada palkkatyö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töitä ei riitä kaikille. Se on fakta. Joidenkin on
pk-seudulla asuu ainakin yli 100k napinompelukyvytöntä. Joku eivät osaa, tai sitten huono näkö tai reumatismi estää!
Oho, no onpas markkinat! Mulla on neula ja rulla lankaa. Mähän rikastun tällä! Velotan kympin per nappi! Plus matkat päälle tai postituskulut. Musta tulee rikaaaaaas!!
Mä aloin yksinyrittäjäksi kun rahat ei riittäneet ja en saanut mistään kovasta yrityksestä huolimatta töitä..Alussa saa uutena yrittäjänä tukea ja sitten vaan rakentamaan omaa juttua.
Nyt vuosia myöhemmin tienaan noin 8000€/kk
Vierailija kirjoitti:
Niitä hommia pitää osata tehdä, joita lähtee yrittäjänä tekemään. Ihme oletus tuo, että jokainen muka osaisi esim. siivota tai tehdä puutarhatöitä. Näkisitpä kotini ja puutarhani!
Lisäksi pitää osata markkinoida yrityksensä palveluita. Jos ei tätä osaa, ei ne maksavat asiakkaat saa tietoa yrityksestä. Köyhällä ei ole varaa ostaa ulkopuoliselta markkinointiyritykseltä markkinointipalveluita.
Vaikka olen hyvä matematiikassa, en osaa sitä kuitenkaan opettaa. Olen sosiaalisesti vajaa.
Seli seli, en osaa en pysty en kykene.
Ei ihme, jos olet työtön! Miksi kukaan ottaisi uuvattia töihin?
Suosittelen sinulle esim. talouskoulua.
Kenenkään työttömän ei kannata alkaa yrittäjäksi. Ei tehä mitään palkkiolaskutuksena, koska silloin menetät kaikki työttömyysetuudet. Ei ole enää soviteltua päivärahaa. Olet tyhjän päällä, kun kysyntää ei ole.
Nyt ei kysyntää ole, koska kukaan ei osta mitään. Kukaan ei osta mitään, koska ei ole luottamusta omaan perusturvaan. Perusturvaa ei ole, koska orpopurra vei sen.
Vierailija kirjoitti:
juuri siksi ne on köyhiä, koska heitä ei vaan kiinnosta rahan tekeminen palveluyrittämisellä. heitä kiinnostaa muut asiat.
Muillakin asioilla voi yrittää kuin palveluilla. Mutta Suomessa on liian vaikea yrittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persujen kannatus romahti rökääleesti kaksi kolmasosaa. Halla-ahon kannatus tippui 69% , Purran kannatus romahti rökääleesti 48%. Nauretaan yhdessä heille. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Tämä on tällä hetkellä parasta että nämä paskat hajoaa omaan tyhmyyteesä.
Päälekurien tutkittavaksi sellainen, joka persuja kannattaa, vielä kaiken tämän paskan jälkeen! Hemmetti jos nyt otettaisi 1950-luvun käytännöt takaisin käyttöön, niin Kellokoskella olisivat kaikki. Osa Kellokoskelle, loput vietäisi kyydillä jonnekin muualle hoitoon.
"Viekää sakset metallinkierrätykseen ja Purra Kellokoskelle." määräisi johtava lekuri. Loppuisi ne eduskuntatalon hullut päivät, kun ei ne Sokoksellakaan kestä kuin kolme päivää kerrallaan.
Tässäkin otettu entinen ammatti vuosikymmenten takaa ja sitten ihmetellään miksi et mene töihin.
Toisin kuin eräät niin suurin osa ihmisistä ei elä menneisyydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muillakin asioilla voi yrittää kuin palveluilla. Mutta Suomessa on liian vaikea yrittää.
Työttömiä kiinnostaa laiskottelu!
Ilman somea eläisi pienellä palkalla. Kaikista ei ole sometähdiksi eivätkä kaikki halua olla esillä.