Mitä naisille tapahtui? - (lapsettomuus)
Vielä 1990-luvulla oli normaalia, että alettiin tehdä lapsia siinä ikävuosien 25-29 kieppeillä, yli 30v lapsettomat oli outoja. Nykyään asia on toisinpäin.
Kommentit (209)
Naiset poikivat lisää ja lisää vaikka valmiiksi ylikansoitetulle saastuneelle pallolle kuolemaan, ja miehet tekevät tarpeensa emättimeen ilman kortsua vaikkeivat lapsia halua.
Pelkkiä vaistojemme orjuuttamia elukoita me olemme kaikki tyynni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomat ihmiset ovat itse lapsia. Vasta lapsen saaminen tekee ihmisestä aikuisen. Silloin hän ottaa vastuuta ja pitää huolta jostain muusta henkilöstä kuin itsestään.
Miltä tuntuu olla lapseton kun oman sisaruksen lapsi saa lapsen?
Miltä tuntuu olla lapseton eli lapsi, kun sisaruksen lapsi kasvaa aikuiseksi saatuaan lapsen?
Helpottavalta. Parhaalta. Jokainen näkemäni perheellistyminen vain lisää sitä onnen tunnetta, kuinka oikean valinnan olen tehnyt, kun olen pitänyt ehkäisystä huolta.
Sivusta huutelen, että muiden ihmisten lapsiperhearki näyttääkin aina ikävältä. Vaikka itse olisi samassa tilanteessa ja olisi täysin tyytyväinen tilanteeseensa, toisten
Joten lapsettomilla ei ole elämää ollenkaan? Mitä se sitten on?
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomat ihmiset ovat itse lapsia. Vasta lapsen saaminen tekee ihmisestä aikuisen. Silloin hän ottaa vastuuta ja pitää huolta jostain muusta henkilöstä kuin itsestään.
Tunnen useita 50-60-vuotiaita lapsettomia naisia. Suurin osa heistä ei ole lapsettomia omasta tahdostaan.
Mutta sinä idiootti tietenkin kiusaat heitä sydämesi kyllyydestä. Häpeä jos osaat.
Vierailija kirjoitti:
Naiset poikivat lisää ja lisää vaikka valmiiksi ylikansoitetulle saastuneelle pallolle kuolemaan, ja miehet tekevät tarpeensa emättimeen ilman kortsua vaikkeivat lapsia halua.
Myös sinä, vanhempiesi vehtaamisesta syntynyt paskakasa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On hyvä, että kaikilla geeneillä ei lähdetä lisääntymään. Väheneeköhän itsekkyys tulevaisuudessa, kun nämä hedonisti -velat eivät pistä geenejään eteenpäin?
Ei ole olemassa mitään itsekkäämpää kuin sikiäminen. Eli ei varmasti vähene vaan lisääntyy koko ajan kuten tähänkin mennessä.
Varmaankin vihaat äitiäsi. Ja isääsi.
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on vapaus valita ja tämä valinta vain vahvistaa sitä että heillä on valtavasti poliittista vaikutusvaltaa. Tämä itku lapsipulan vuoksi on huvittavaa
Kuka maksaa sinun eläkkeesi tulevaisuudessa? Alkaa naurattaamaan kun miettii, että ei kukaan, ei ainakaan yhteiskunta :D
Vierailija kirjoitti:
Näytti olevan sellaista tuskaa ja katumusta lasten kasvattaminen aikuisille, kun olin itse lapsi, että miksi ihmeessä kiusaisin itseäni samalla helvetillä.
Tämä. Kaiken aikaa sai kuulla valitusta ja uhriutumista, kuinka vanhemmuus on kamalaa. Sitten kuitenkin tehtiin lisää lapsia. Kyllä 80-luvullakin oli kaikille ehkäisyä saatavilla, että mikään pakkohan ei olisi ollut lisääntyä tai varsinkaan tehdä lisää lapsia, kun oli niin kamalaa.
Sitten ihmetellään, miksei me lapset haluta perheitä. No onpa jännä juttu, joo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Lapsi ei muuta kenenkään perusluonnetta miksikään. Vastuuttomia vanhempia on maailma täynnä. T. Kahden äiti
Kyllä muuttaa. Ei ole vastuuttomia vanhempia, on vain vanhempia joiden kuormituskyky on ylitetty.
Kaikki vanhemmat haluavat lapsilleen parasta, oman hyvinvoinnin kustannuksellakin.
Sinä et ole kahden lapsen äiti, koska jotain muuta väität. Vain lapsettomalle tulee edes epäillä moista.
Ei ole epäoleellista.
Vierailija kirjoitti:
Ihannetilanne tehdä lapsia on silloin, kun löytyy perhekeskeinen mies joka haluaa panostaa perheeseensä. Ei nykynainen halua hoitaa kotia ja lapsia ihan yksin, välttämättä. Kun olosuhteet(mies kuvioissa, kulissit kunnossa, talous kunnossa) ovat hyvät, niin nainen on innokkaampi tekemään lapsiakin.
No näin se varmaan on, mutta ei tällaisia miehiä ole kuin ehkä kolmasosalle naisia. Loput jää sitten ilman.
Toimeentulon epävarmuus ja haasteet sopivan puolison löytymisessä on ollut kaikilla aikaisemmillakin sukupolvilla. Syntyneisyys romahti vasta 2010 jälkeen. Miksi?
Yksi syy on varmasti valtamedian viikosta toiseen rummuttama ilmastohätätila. Miksi tehdä lapsia kun aina on maailmanloppu tulossa ja ihmiskunnalla vain muutama vuosi aikaa?
Yksi syy lapsettomuuteen on nuorten naisten alidiagnosoitu endometrioosi. Lääkärit eivät ota kuukautishäiriöitä vakavasti, ja niitä aletaan hoitaa vasta sitten kun raskautuminen ei onnistu. Tämän voi mennä yli kymmenen vuotta.
Sitten hoidetaan näitä 35+ ikäisiä naisia keinohedelmöityksillä.
No minulla ainakin ainoa vaihtoehto hankkia lapsi olisi itsellinen äitiys, sillä miehet eivät ole kiinnostuneita minusta parisuhdemielessä. Olen jo 44 miestä tavannut ja suurin osa heistä on antanut minulle pakit. Mutta itsellinen äitiys on tosi raskasta ja sitovaa, jos ei ole lähipiiriä, kuten siskoja ja veljiä, jotka voisivat joskus auttaa. Ja mä vielä kärsin vaikeasta unettomuudesta.
Suomalaiset miehet eivät halua isäksi.
Vierailija kirjoitti:
Naiset halusivat töihin ja lopettivat lasten hankkimisen.
Tulevaisuudessa naisten tarve mielenterveyspalveluille tulee raketoimaan kun heille selviää liian myöhään, lasten merkitys elämän kokemukselle.
Tärkeimmän ihmissuhteen kokematta jättäminen suistaa naisia epätoivoon seuraavien kymmenien vuosien aikana.
Et voi olla tosissasi, ei noin tolloa ihmistä kuin sinä voi olla. Mites tahattomasti lapsettomat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on nainen viallinen jos ei lasta halua saada. Ei nainen ollenkaan. On Luojan luomistyö mennyt hukkaan.
What... Suurin osa ihmisistä omistaa suurimman osan elämästään ihan muille asioille kuin lapsille. Sen vuoksi meillä on näitä HIENOJA kaupunkeja ja kaikkea.
Kuka on kaupungit rakentaneet? Miehet. Naisten mielestä tietysti naiset 😅
MOLEMMAT.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on vapaus valita ja tämä valinta vain vahvistaa sitä että heillä on valtavasti poliittista vaikutusvaltaa. Tämä itku lapsipulan vuoksi on huvittavaa
Teidän valta on illuusiota. Teillä ei olisi mitään jos miehet ei sallisi.
Kuuluisat viimeiset sanat kunnes saat luodista päähän.
Naiset ansaitsevat paskansa. Toivottavasti kärsit endometrioosista.
Sä ainakin kärsit aivovammasta.-eri
Vierailija kirjoitti:
Kuolemantuomio pitäisi palauttaa lakiin, ja lapsenmurhasta (abortista) tuomita kuolemaan.
Sinäkö sitten hoidat kaikki pahastikin kehitysvammaiset joita syntyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua lapsia ja isoa mahaa. Ennen ei kai uskallettu olla tarpeeksi vahvasti omaa mieltä. Oma keho, omat oikeudet. N30+
Omat oikeudet tietysti. Kypsymättömyys paistaa läpi narsistin itsekeskeisyydestä.
Siis mitä? Kenen muun elämää minun sitten pitäisi elää kuin omaani? Itsekeskeisyys ja lapsettomuus eivät kulje käsi kädessä käsittääkseni. N30+
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös sinä, vanhempiesi vehtaamisesta syntynyt paskakasa.
Niin?
Ei ole olemassa mitään itsekkäämpää kuin sikiäminen. Eli ei varmasti vähene vaan lisääntyy koko ajan kuten tähänkin mennessä.