Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä naisille tapahtui? - (lapsettomuus)

Vierailija
17.05.2025 |

Vielä 1990-luvulla oli normaalia, että alettiin tehdä lapsia siinä ikävuosien 25-29 kieppeillä, yli 30v lapsettomat oli outoja. Nykyään asia on toisinpäin.

Kommentit (209)

Vierailija
121/209 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomat ihmiset ovat itse lapsia. Vasta lapsen saaminen tekee ihmisestä aikuisen. Silloin hän ottaa vastuuta ja pitää huolta jostain muusta henkilöstä kuin itsestään.

Miltä tuntuu olla lapseton kun oman sisaruksen lapsi saa lapsen?

ÄLYVAPAA KOMMENTTI.

Vierailija
122/209 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on vapaus valita ja tämä valinta vain vahvistaa sitä että heillä on valtavasti poliittista vaikutusvaltaa. Tämä itku lapsipulan vuoksi on huvittavaa

Lapsettomuus on luonnotonta ja merkki epäkypsyydestä. Lapseton ihminen on vielä lapsi eikä ota vastuuta kuin itsestään. 

Lasten hankkiminen on luonnollista ja hauskaa.

TOINEN ÄLYVAPAA KOMMENTTI.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/209 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se juurisyy koostu monista asioista. Vakityöpaikan puutteesta, elämän epävarmuudesta, yhteiskunnan vaatimuksista ja ennen kaikkea siitä, ettei tarpeeksi hyvää ja luotettavaa kumppania löydy. Ihmiset ovat nykyisin kertakäyttöhyödykkeitä, ja loppuviimein vastuun lapsesta kantaa nainen. Yksin. 

Jep, täällä äiti 30+. Ensin opiskelut, pätkätöitä, sitä oikeaa ei meinannut löytyä. Elämässä oli niin monta epävarmuustekijää, että lasten tekeminen siihen tilanteeseen olisi ollut katastrofi. Jos nippanappa sai kulut riittämään omaan elämiseen pienillä palkoilla ja työttömyysjaksoilla, niin miten siinä olisi voinut lapselle tarjota lähtökohdat.

Vierailija
124/209 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomat ihmiset ovat itse lapsia. Vasta lapsen saaminen tekee ihmisestä aikuisen. Silloin hän ottaa vastuuta ja pitää huolta jostain muusta henkilöstä kuin itsestään.

Ei pidä paikkaansa. Lapsi ei muuta kenenkään perusluonnetta miksikään. Vastuuttomia vanhempia on maailma täynnä. T. Kahden äiti

Kyllä muuttaa. Ei ole vastuuttomia vanhempia, on vain vanhempia joiden kuormituskyky on ylitetty. 

Kaikki vanhemmat haluavat lapsilleen parasta, oman hyvinvoinnin kustannuksellakin. 

Sinä et ole kahden lapsen äiti, koska jotain muuta väität. Vain lapsettomalle tulee edes epäillä moista. 

Tarkoitatko esim Vilja-Eerikan ja Milon vanhempia? 

Vierailija
125/209 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Lapsi ei muuta kenenkään perusluonnetta miksikään. Vastuuttomia vanhempia on maailma täynnä. T. Kahden äiti

Kyllä muuttaa. Ei ole vastuuttomia vanhempia, on vain vanhempia joiden kuormituskyky on ylitetty. 

Kaikki vanhemmat haluavat lapsilleen parasta, oman hyvinvoinnin kustannuksellakin. 

Sinä et ole kahden lapsen äiti, koska jotain muuta väität. Vain lapsettomalle tulee edes epäillä moista. 

Siinä taas yksi tollo yrittää päteä.

Vierailija
126/209 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkityksesi on päin persettä.

Vierailija
127/209 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole Jumala tarkoittanut naista lapsettomaksi. Kaikilla ei tietenkään ole mahdollista tulla raskaaksi lääketieteellisistä syistä, mutta tällöin on mahdollisuus kokea äitiyden onni adoptoimalla lapsi kotimaasta. Luoja on luonut naisen huolehtimaan jälkikasvusta.

Ei eletä Raamatun mukaan, joten hyödytön kommentti.

Vierailija
128/209 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuli aikuinen, kun ymmärsin omien vanhempieni olevan tavallisia ihmisiä ja lakkasin yrittämästä miellyttää heitä. Lapsiakin minulla on, mutta se ei vaikuttanut omaan aikuiseksi kasvamiseeni.

Kukaan ei ole kiinnostunut sinun ja sinun vanhempiesi ongelmista.

Ole sitten kommentoimatta ja pysy pois ketjusta kun ei kerran kiinnosta, ääliö.

Vierailija
129/209 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole Jumala tarkoittanut naista lapsettomaksi. Kaikilla ei tietenkään ole mahdollista tulla raskaaksi lääketieteellisistä syistä, mutta tällöin on mahdollisuus kokea äitiyden onni adoptoimalla lapsi kotimaasta. Luoja on luonut naisen huolehtimaan jälkikasvusta.

Naisen elämäntarkoituksen määrittelee vain ja ainoastaan se kyseinen nainen.

Vierailija
130/209 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monia naisia kohtaa yh iteys tai 50/50 elämä kun valitaan itseä parempi mies ja tullaan jätetyksi

Se "parempi" mies on suostunut perustamaan perheen joten kenen vika?

Vierailija
131/209 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni mies alkaisi vanhemmaksi, jos joutuisi kantamaan sen äiti-vanhemman roolin?

Vierailija
132/209 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ei halua luopua munakaruselistä.Tinder on mahdollistanut loputtaman seksin ja perheelämä lopettaisi sen

Sä luulet, että kaikki velat on sinkkuja? Mä olen ainakin ihan naimisissa asti, ei paljon tinderit ole koskaan kiinnostelleet..

Samoin minä ja mieheni olemme kumpikin omasta tahdostamme veloja, yhteisiä vuosia takana 25.

Vierailija
133/209 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli helppoa saada työt joilla eli ilman koulutusta tai opistotasoisella koulutuksella. Rahaa oli ja elämä oli mukavaa. Nykyään opiskellaan vuosia ja sitten valmistumisen jälkeen ollaan veloissa. Työt ovat epävarmoja ja usein huonopalkkaisia. Pätkähommia. Sitten ihmetellään miksi kukaan ei hanki kakaroita.

Vierailija
134/209 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näytti olevan sellaista tuskaa ja katumusta lasten kasvattaminen aikuisille, kun olin itse lapsi, että miksi ihmeessä kiusaisin itseäni samalla helvetillä.

Mun piti 5 vanhana ryhtyä pariterapeutiksi. Äiti avautui mun lähtiessä kotoa, että olisi halunnut abortin. 

Vierailija
135/209 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helpottavalta, koska joku on laittanut ne geenit eteenpäin minunkin puolestani eikä mun ole tarvinnut. Ja että ne menee siitäkin vielä eteenpäin, niin vielä vähemmän kukaan kaipasi mun panostani asiaan. Suku jatkuu ja mä sain elää elämäni ihan itse valitsemallani tavalla, onnellisena.

Siis toihan on parhain skenaario.

Ei ne ole sinun geenejäsi laittamassa eteenpäin.

Elämä on 4 000 000 000 vuotta kestänyt jatkumo. Miksi sinä haluat ol

Ihmisiä kymmeniä vuosia tarkkailleena voin todeta sun olevan väärässä.

Vierailija
136/209 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihannetilanne tehdä lapsia on silloin, kun löytyy perhekeskeinen mies joka haluaa panostaa perheeseensä. Ei nykynainen halua hoitaa kotia ja lapsia ihan yksin, välttämättä. Kun olosuhteet(mies kuvioissa, kulissit kunnossa, talous kunnossa) ovat hyvät, niin nainen on innokkaampi tekemään lapsiakin. 

Tämä. En löytänyt sopivaa miestä, joten jäi lapset tekemättä. Nyt olen jo liian vanha enkä vieläkään ole kohdannut perhekeskeistä, luotettavaa miestä.

Jos olet itse sekundaa et voi vaatia parempaa. Älä siirrä vastuuta muille jos et ole miestä löytänyt.

Varsinainen aivopieru taas.

Vierailija
137/209 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomesta ei lapsia kovinkaan helposti adoptoida, tiedät sen kyllä.

Vierailija
138/209 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinkö lapsista pitäisi huolehtia?

Vierailija
139/209 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä miehille tapahtui? 1981 - 1990 seurustelin js asuimmekin kolme vuotta yhdessä rakkaan kanssa. Mies ei halunnutksan naimisiin ja perhettä, vaan uudet jutut alusta. Uusi teini-ikä.

Vierailija
140/209 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on nainen viallinen jos ei lasta halua saada. Ei nainen ollenkaan. On Luojan luomistyö mennyt hukkaan.

Sama kommentti miehistä.

Entä ne jotka eivät voi saada lapsia? 

ps. luoja on satuolento