Mitä naisille tapahtui? - (lapsettomuus)
Vielä 1990-luvulla oli normaalia, että alettiin tehdä lapsia siinä ikävuosien 25-29 kieppeillä, yli 30v lapsettomat oli outoja. Nykyään asia on toisinpäin.
Kommentit (219)
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on vapaus valita ja tämä valinta vain vahvistaa sitä että heillä on valtavasti poliittista vaikutusvaltaa. Tämä itku lapsipulan vuoksi on huvittavaa
Huvittavaa on se että samat naiset itkee miten valtio leikkaa kun ei ole enää verotuloja ja eläkeläisten suhteellinen määrä räjähtää käsiin.
Naiset tietävät totuuden että lapsia voi thdä pitkälle nelikymppiseksi eivätkä enää lotkauta korviaan meninistien valheille hedelmällisyydestä. Toinen juttu, että kun juridiikka laahaa perässä ja laittaa lapset miesten omistukseen, niin yleensä vasta lähemmäs nelikymppinen nainen on kypsä ottamaan lapsen vastuulleen yksin.
Jos haluatte lisää vauvoja niin vapauttakaa tuo siittävien koiraiden huoltosekoilu ja kaikki aviottomat lapset suoraan äidin omsitukseen ja kunnon tuki naiselle. Ja tämä ei tarkoita mitään lääketieteellistä r aiskausfestiä vaan taloudellista - sekä rahallista että apua - pikkulapsiaikaan.
Huomasivat, että laiskan juopon kanssa ei ole pakko olla. Että elämä on helpompaa ja hauskempaa ilman idioottimiestä.
Eli naisille ei tapahtunut mitään, mutta miehet muuttuivat löysäksi paskaksi vuotavassa pussissa.
"Naisilla on vapaus valita ja tämä valinta vain vahvistaa sitä että heillä on valtavasti poliittista vaikutusvaltaa. Tämä itku lapsipulan vuoksi on huvittavaa"
Excuse mua? Miten valta omaan jumalan antamaan pilluunsa on "poliittista vaikutusvaltaa"? Nyt joku roti tuohon misogyniaan.
Mitä miehille tapahtui, kun eivät enää viitsi opiskella ja mennä töihin vaan ryyppäävät ja ruikuttavat vauvavitunfissä? Lihovat muodottomiksi läsöiksi alle kolmekymppisinä ja kimittävät puhuessaan.
Vierailija kirjoitti:
Huomasivat, että laiskan juopon kanssa ei ole pakko olla. Että elämä on helpompaa ja hauskempaa ilman idioottimiestä.
Eli naisille ei tapahtunut mitään, mutta miehet muuttuivat löysäksi paskaksi vuotavassa pussissa.
Jeps, ennen vanhaan oli ihan normi juttu ottaa turpaan, pelätä, olla kotiorja, ja s eksiorja. Vähän siitä suhteesta mieheen on iloja ollut, varsinkin jos tämä ei ole elättänyt vaan naisen on vaadittu käyvän työssä.
Tosi surullista kun jotkut kokevat että tulevat ehjäksi ihmiseksi vasta lapsen saatuaan. Todella rajoittava ja ankea ihmiskäsitys kun joutuu pitää itseään niin huonona.
Kunpa ihmiset ymmärtäisivät, ettei lasta pitäisi hankkia omien epävarmuuksien paikkaamiseen, vaan pitäisi hoidattaa omat asiat terapiassa ensin.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki miehetkään halua lapsia. Olen ollut mieheni kanssa yhdessä 8 vuotta ja kumpikaan ei halua lapsia. En näe ongelmaa.
Veloja on naisten ja miesten keskuudessa lähes yhtä paljon, tutkimusten mukaan. Naiset kuitenkin uskaltavat puhua asiasta avoimemmin esim. somessa, jossa velamiehet ovat aliedustettuna.
Ehkäisyä osataan käyttää
On oltu hereillä terveystiedon tunneilla
On käyty koulut
Ei ole riippuvainen rahallisesti jostakin
Lisääntymisasioissa ajatellaan järjellä eikä taikauskolla
Vierailija kirjoitti:
Aivopesu on onnistunut.
Kuka on aivopessyt ja kenet?
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomat ihmiset ovat itse lapsia.
Entä sitten?
Onhan se mukavaa pysyä lapsena.
Minusta on hienoa, että voin kävellä hymyillen kaupungilla ja joskus jopa olla lapsellinen.
Jos minulla olisi lapsi, olisin hullu huolesta ja pelosta hänen tulevaisuudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki miehetkään halua lapsia. Olen ollut mieheni kanssa yhdessä 8 vuotta ja kumpikaan ei halua lapsia. En näe ongelmaa.
Veloja on naisten ja miesten keskuudessa lähes yhtä paljon, tutkimusten mukaan. Naiset kuitenkin uskaltavat puhua asiasta avoimemmin esim. somessa, jossa velamiehet ovat aliedustettuna.
Älä väitä mutusi olevan "tutkimusten mukaan", jos et laita linkkiä tutkimuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomat ihmiset ovat itse lapsia. Vasta lapsen saaminen tekee ihmisestä aikuisen. Silloin hän ottaa vastuuta ja pitää huolta jostain muusta henkilöstä kuin itsestään.
Miltä tuntuu olla lapseton kun oman sisaruksen lapsi saa lapsen?
Ihanalta. Käsitykseni valintojeni oineellisuudesta vain vahvistuvat.
"Lapset tekevät elämästä elämän, eikä elämän kuulukaan olla pintaliitoa ja omien tarpeiden täydellistä täyttämistä."
Niin, sinulle ja muille, joilla ei ole sen vertaa mielikuvitusta, että keksisi elämäänsä sisältöä ihan itse, ilman, että muiden ihmisten, lasten, täytyy se tarjota. Itselläni ei olisi aikaa lapsille, koska elämässäni on niin paljon muuta sisältöä. Pintaliitoa ei ole ollut olo koskaan, mutta jokainen meistä täyttää nimenomaan omia tarpeitaan. Lapsetkin tehdään itsekkäästä halusta lisääntyä ja sinulle esimerkiksi ne täyttävät tarpeen tehdä elämästä elämää (merkityksellistä).
Minä tiesin jo silloin kultaisella ysärillä, etten halua lapsia ja nyt olen todella onnellinen, että synnyin ilman hinkua äitiyteen. Valtio, joka vihaa kansalaisiaan., niitä tavallisia, veroja maksavia ihmisiä, jotka pitävät rattaat pyörimässä - mitä lapsia sellainen ansaitsee?
Sitä paitsi, ihmisiä on liikaa, sen tietää jokainen, joka yhtään seuraa aikaansa. Millainen tulevaisuus odottaa 2020-luvun lapsia? Entä heidän lapsiaan? Senkin tietää jokainen, joka ei tahallaan ummista silmiään siltä, mitä maailmassa ja maailmalle tapahtuu parhaillaan.
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomat ihmiset ovat itse lapsia. Vasta lapsen saaminen tekee ihmisestä aikuisen. Silloin hän ottaa vastuuta ja pitää huolta jostain muusta henkilöstä kuin itsestään.
Eipä miltään. Jatkan elämääni, sisarus omaansa nyyttinsä kanssa. Jos jotain tunnetta pitää löytää niin päällimmäisenä onni siitä, ettei se ole minun 😂
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä. Vastuunottamista on myös jättää lapsi tekemättä, jos tälle ei ole mitään tarjottavaa. Toisista ihmisistä ja eläimistä voi kantaa vastuuta vaikkapa omaishoitajana, lääkärinä, sairaanhoitajana, lastenhoitajana, eläintenhoitajana, eläinlääkärinä jne. Voi käydä vapaaehtoistyössä jakamassa ruokaa ruokajonossa tai ulkoiluttamassa eläinsuojan eläimiä. On liian paljon vanhempia, jotka eivät osaa huolehtia itsestään, saati lapsestaan.
Omalta kohdaltani voin sanoa, että tein oikean valinnan valitessani lapsettomuuden. Siskoni valinnat ovat hänen omiaan. Molemmat olemme olleet tyytyväisiä omiin ratkaisuihimme.
Tuntuu helpottavalta ettei ole itse samassa tilanteessa!