Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä naisille tapahtui? - (lapsettomuus)

Vierailija
17.05.2025 |

Vielä 1990-luvulla oli normaalia, että alettiin tehdä lapsia siinä ikävuosien 25-29 kieppeillä, yli 30v lapsettomat oli outoja. Nykyään asia on toisinpäin.

Kommentit (209)

Vierailija
1/209 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalinen paine poistunut. Pärjää ilmankin. Maailma on täynnä mielenkiintoisempia asioita.

Vierailija
2/209 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla on vapaus valita ja tämä valinta vain vahvistaa sitä että heillä on valtavasti poliittista vaikutusvaltaa. Tämä itku lapsipulan vuoksi on huvittavaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/209 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että naisten nyt pitäis vaan alkaa niitä lapsia tekemään, kasvattamaan ja elättämään ihan tuostanpin vain. On ne naiset huonoja tänäpäivänä. Haloo nyt, tsemppaa vähän ap. 

Vierailija
4/209 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomat ihmiset ovat itse lapsia. Vasta lapsen saaminen tekee ihmisestä aikuisen. Silloin hän ottaa vastuuta ja pitää huolta jostain muusta henkilöstä kuin itsestään.

Miltä tuntuu olla lapseton kun oman sisaruksen lapsi saa lapsen?

Vierailija
5/209 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomat ihmiset ovat itse lapsia. Vasta lapsen saaminen tekee ihmisestä aikuisen. Silloin hän ottaa vastuuta ja pitää huolta jostain muusta henkilöstä kuin itsestään.

Ei pidä paikkaansa. Lapsi ei muuta kenenkään perusluonnetta miksikään. Vastuuttomia vanhempia on maailma täynnä. T. Kahden äiti

Vierailija
6/209 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpottavalta, koska joku on laittanut ne geenit eteenpäin minunkin puolestani eikä mun ole tarvinnut. Ja että ne menee siitäkin vielä eteenpäin, niin vielä vähemmän kukaan kaipasi mun panostani asiaan. Suku jatkuu ja mä sain elää elämäni ihan itse valitsemallani tavalla, onnellisena.

Siis toihan on parhain skenaario.

Vierailija
7/209 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on vapaus valita ja tämä valinta vain vahvistaa sitä että heillä on valtavasti poliittista vaikutusvaltaa. Tämä itku lapsipulan vuoksi on huvittavaa

Lapsettomuus on luonnotonta ja merkki epäkypsyydestä. Lapseton ihminen on vielä lapsi eikä ota vastuuta kuin itsestään. 

Lasten hankkiminen on luonnollista ja hauskaa.

Hanki sinä niin monta kuin haluat. Älä hauku muita. Tuommoistako käytöstä lapsillesi opetat? Todistat hyvin, että vanhemmuus ei viisautta tuo. 

Vierailija
8/209 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se oli yleistä vielä ainakin 2010- luvulle asti. Minä sain ekan lapsen 29v enkä ollut mikään nuori, toisen sain suht vanhana 34v. Nykyään vähän eri meininki.

Vierailija
9/209 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomuus on luonnotonta ja merkki epäkypsyydestä. Lapseton ihminen on vielä lapsi eikä ota vastuuta kuin itsestään. 

Lasten hankkiminen on luonnollista ja hauskaa.

Jännä, että sä olet kuitenkin jäänyt noin lapselliseksi? Vai etkö saanut lapsia?

Vierailija
10/209 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on, minkä ikäisenä niitä lapsia hankkii? Keskityttäisiin mieluummin siihen ikäluokkaan, joka lapsia hankkii, eli +35. Ihmiset tekevät mitä haluavat. Ei tässä muita ihmisiä ja yhteiskuntaa varten eletä pelkästään.

Vierailija
11/209 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä, että kaikilla geeneillä ei lähdetä lisääntymään. Väheneeköhän itsekkyys tulevaisuudessa, kun nämä hedonisti -velat eivät pistä geenejään eteenpäin?

Vierailija
12/209 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytti olevan sellaista tuskaa ja katumusta lasten kasvattaminen aikuisille, kun olin itse lapsi, että miksi ihmeessä kiusaisin itseäni samalla helvetillä.

Vierailija
13/209 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen kuuluu kuolla sukupuuttoon, joten arvostan jokaista lapsettomaksi jättäytyvää naista (ja miestä).

Vierailija
14/209 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helpottavalta, koska joku on laittanut ne geenit eteenpäin minunkin puolestani eikä mun ole tarvinnut. Ja että ne menee siitäkin vielä eteenpäin, niin vielä vähemmän kukaan kaipasi mun panostani asiaan. Suku jatkuu ja mä sain elää elämäni ihan itse valitsemallani tavalla, onnellisena.

Ei ne ole sinun geenejäsi laittamassa eteenpäin.

Elämä on 4 000 000 000 vuotta kestänyt jatkumo. Miksi sinä haluat olla ensimmäinen ja viimeinen joka katkaisee tämän elämänketjun, vaikka se voisi jatkua vielä toiset 4 000 000 000 vuotta. 

Vierailija
15/209 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihannetilanne tehdä lapsia on silloin, kun löytyy perhekeskeinen mies joka haluaa panostaa perheeseensä. Ei nykynainen halua hoitaa kotia ja lapsia ihan yksin, välttämättä. Kun olosuhteet(mies kuvioissa, kulissit kunnossa, talous kunnossa) ovat hyvät, niin nainen on innokkaampi tekemään lapsiakin. 

Vierailija
16/209 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hyvä, että kaikilla geeneillä ei lähdetä lisääntymään. Väheneeköhän itsekkyys tulevaisuudessa, kun nämä hedonisti -velat eivät pistä geenejään eteenpäin?

Ei, koska suurinta mahdollista itsekkyyttä on hankkia oma lapsi. Kehitysmaat on täynnä orpoja, sieltä voi hakea lapsen hellittäväksi, jos oikeasti haluaa epäitsekäs olla.

Vierailija
17/209 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen kuuluu kuolla sukupuuttoon, joten arvostan jokaista lapsettomaksi jättäytyvää naista (ja miestä).

Toivottavasti elät kuten toivot muiden elävän. 

Vierailija
18/209 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Lapsi ei muuta kenenkään perusluonnetta miksikään. Vastuuttomia vanhempia on maailma täynnä. T. Kahden äiti

Kyllä muuttaa. Ei ole vastuuttomia vanhempia, on vain vanhempia joiden kuormituskyky on ylitetty. 

Kaikki vanhemmat haluavat lapsilleen parasta, oman hyvinvoinnin kustannuksellakin. 

Sinä et ole kahden lapsen äiti, koska jotain muuta väität. Vain lapsettomalle tulee edes epäillä moista. 

Kysypä lastensuojelun ammattilaisilta asiaa! Voit yllättyä. 

Vierailija
19/209 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuli aikuinen, kun ymmärsin omien vanhempieni olevan tavallisia ihmisiä ja lakkasin yrittämästä miellyttää heitä. Lapsiakin minulla on, mutta se ei vaikuttanut omaan aikuiseksi kasvamiseeni.

Vierailija
20/209 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne ole sinun geenejäsi laittamassa eteenpäin.

Elämä on 4 000 000 000 vuotta kestänyt jatkumo. Miksi sinä haluat olla ensimmäinen ja viimeinen joka katkaisee tämän elämänketjun, vaikka se voisi jatkua vielä toiset 4 000

Sisareni on samoista geeneistä kuin minäkin, joten ihan tarpeeksi siinä menee minua eteenpäin. 

Siksi haluan olla ensimmäinen ja viimeinen what ever, koska en halua kasvattaa mitään lasta. Lapsi on viimeisin asia koko maailmassa, mitä haluan, ja koska pakko ei ole sitä tehdä, niin en sitä ikimaailmassa silloin myöskään tee. Haluan olla onnellinen tämän ainoan ainutkertaisen elämäni ajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän