Tällainen on Arto Satosen perintö: "Näytti ay-liikkeelle kaapin paikkaa", "sitten tultiin ilkkumaan"
Arto Satosen työministerikautta ylistetään ja haukutaan historialliseksi. Uskollinen soturi ei saanut palkkioksi vihreää oksaa, vaan nöyryyttävän kolhun.
Pääministeri Petteri Orpon (kok) hallitus on ollut armoton ammattiyhdistysliikettä kohtaan.
Työministeri Arto Satosen (kok) johdolla hallitus on vienyt läpi historialliset uudistukset, joilla työmarkkinoiden rakenteita on muutettu.
Historiallinen on sana, jolla Satosen kaksivuotista kautta luonnehditaan sekä hallituksen, opposition että etujärjestöjen suunnasta - tosin päinvastaisista syistä.
Kommentit (36)
Ihmiset eivät oikeasti tajua kuinka monen koulutetun ihmisen työpaikat ovat liipasimella. Jo nyt chattibotit tekevät esimerkiksi tyypilliset koulutusalan hommat käden käänteessä. Parin ovarin kurssin runko, luentomateriaalit ja harjoitustehtävät ovat valmiit muutamassa tunnissa. Moni keskituloinen pääsee maistamaan työttömyyden ja pienituloisuuden ihanuutta.
Vierailija kirjoitti:
Arto voisi keskittyä ihan vaan siihen, minkä parhaiten osaa eli syömiseen.
Maailmalla on niitä syömiskilpailuja niin lähetetään arto edustamaan suomea. Voitto on lähes varma.
EK:n toimitusjohtaja Jyri Häkämies kiistää väitteen EK:n ohjauksesta.
- Tietenkin kiistän sen, koska hän on kokenut ja osaava poliitikko.
Häkämiehen mukaan Satonen on itsenäinen toimija, kuten kokoomus.
Satonen nostetaan eduskunnan työelämä- ja tasa-arvovaliokunnan johtoon.
https://alueviesti.fi/2025/05/16/arto-satoselle-uusi-tehtava-eduskunnas…
Vierailija kirjoitti:
EK:n toimitusjohtaja Jyri Häkämies kiistää väitteen EK:n ohjauksesta.
- Tietenkin kiistän sen, koska hän on kokenut ja osaava poliitikko.
Häkämiehen mukaan Satonen on itsenäinen toimija, kuten kokoomus.
Mikä se on narina häkämiehen titteli? Suomen keisari vai ihan vain vaatimattomasti pomo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kokkarit ja persut näytti keskisormea työntekijöille
Tämä olisi ollut parempi otsikko.
Miten persut liittyvät Satoseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kokkarit ja persut näytti keskisormea työntekijöille
Tämä olisi ollut parempi otsikko.
Miten persut liittyvät Satoseen?
Persujen ns. työväenpuolueelle on käynyt ihan kaikki satosen eli ek:n toiveet. Joten vahvasti liittyy.
Mutta koska Satonen tulee sitten sieltä siirtämästään kaapista ulos?
Vierailija kirjoitti:
Mutta koska Satonen tulee sitten sieltä siirtämästään kaapista ulos?
Sitä saa vielä odottaa. Artsi ei ole valmis tulemaan kaapista ulos.
Eka kysymys mulla työhaastattelussa on että kuulutko liittoon. Aika nopeasti selviää haluanko ay änkyrää pilaamaan tiimin hengen. Olen itse kahdesti ollut jäsen ja mikään mahti maailmassa ei saisi mua enää liittymään liittoon.
Hienoa duunia Arto toivottavasti seuraajasi kiristää otteita tota mafiaa vastaan.