Tuntuuko kenestäkään muusta, että TE-toimisto ja työkkäri on vain poliittista teatteria
Eli pitää vain periaatteen vuoksi olla joku taho joka "nuhtelee" ja "kurittaa" työttömiä.
Todellisuudessa 11 vuoden aikana sieltä ei ole kukaan tarjonnut yhtäkään työpaikkaa vaikka on puhuttu ties mistä työvoimapulasta vuosien varrella. Koko instanssi on pelkkä kulissi.
Se ei oikeasti välitä töitä yhtään kellekään ja jos se niin tekee joskus harvoin, saa lukea lehdestä kuinka jollekin akateemiselle pitkän työuran tehneelle on tarjottu jotain pohjapalkatonta puhelinmyyntiö.
Itse olen melko vaikeasti vammainen eikä minua päästetä työkyvyttömyyseläkkeelle, vaan taloudellisista syistä vakuutuslääkäri sanoo että olen 95% työkykyinen. Joudun siis roikkumaan varmaan loppuelämän toimeentulotuella.
Tarvitseeko sivistynyt yhteiskunta oikeasti tällaista kulissia ja teatteria joka ei työllistä ketään muuta kuin ne esitykseen osallistuvat virkailijat?
Kommentit (45)
Jeps. Moni yhteiskunnan osanen on sellainen, joka on ollut olemassa joskus jotain tarkoitusta varten, ja jäänyt vaan sitten olemaan. Ja sitten näille on vähän niinkuin keksimällä keksitty tekemistä, ovat niitä ns. suojatyöpaikkoja.
Vähän niinkuin lääketeollisuuskin kehittelee uusia diagnooseja normaaleista elintoiminnoistaan myydäkseen keksimällä keksittyjä lääkkeitä, ja niin edelleen. Ongelmia kehitetään, jotta niihin voidaan myydä ratkaisuja.
Ihmisen ei oikeastaan hirväesti kannata välittää siitä, mikä leima sen toieementulon päällä on, millä elää. Kunhan huolehtii siitä, että se varsinainen elämänsisältö on mielekästä ja voi hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heidän tehtävänään on aktivoida työnhakija hakemaan töitä. Mielestäni ihan hyvä, koska helposti ihminen passivoituu ja lopettaa hakemisen. Eihän se kivalta tunnu, kun joku potkii persuuksille, mutta se on työnhakijan oma etu. Ja mukavampi sitä on hakea paikkoihin, joihin itse haluaa töihin, kuin paikkoihin, joihin ei halua.
Tiedostatko itse olevasi normaalia tyhmempi?
Eli tukiin tulee olla oikeutettu ilman velvollisuuksia? Ja ilman, että joku valvoo miten työnhakija täyttää nämä velvollisuudet?
- eri tyhmä
Suomalaisista on tullut pelkkiä narsisteja. He kuvittelevat, että he voivat seistä piiska kourassa vaatimassa paljon tekemättä itse mitään.
Hyvinvointivaltio tuottaa oman tuhonsa siemenet. Suomi on ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole teatteria. Ne on vaan muutettu alkuperäisestä palveluntarjoajasta valvontakoneistoksi. Niiden tehtävä on yrittää löytää asiakkaista heikkoja kohtia, jolla evätä tuet. Koneisto maksaa enemmän kuin saatu hyöty, mutta se ei valtiotasolla mitenkään yllätä.
Tämä. Kyseessä on eräänlainen salainen poliisi joka etsii rekistereistä ja sanomisistasi/tekemisistäsi mitä tahansa syitä joilla elämääsi voi kurjistaa jos et pääse töihin.
Totta. Ne, jotka ovat osana jotain ihme salaliittoa, sanovat tätäkin todenpuhumista foliohattuiluksi. Siihen taas voidaan sanoa, että se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. Kun jokin oikein osu ja uppos.
Töitä kysytään työnantajilta. Ei siinä mitään toimistoja välissä tarvita. M39
Kyllähän jokaisen oma tehtävä on hommata itsellensä töitä, ei sysätä vastuuta jollekin muulle
Vierailija kirjoitti:
Itseään varten olemassa oleva koneisto jonka rattaissa sairaat työkyvyttömät nykyään pyörivät kun sinne eläkkeelle ei pääse. Itsellä niin että parin kuukauden välein saikkulausunto terveyskeskuksesta, tätä vuosi, sitten yritetään kuntoutustuelle, hylätään. Tämän jälkeen vuosi työttömänä, minkä jälkeen saikkurumba alkaa alusta. Tuo lausuntojen turha kirjoittelu vie tutkitusti tk-lääkäreiden aikaa ihan älyttömästi.
Mutta parempi että rahat valuvat lääkärien kuin työttömisen taskuun, eikös?
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän jokaisen oma tehtävä on hommata itsellensä töitä, ei sysätä vastuuta jollekin muulle
Jos sopivia työpaikkoja ei ole niin ei se työtön voi itse työpaikakseen muuttua. Työpaikkojen luominen on vaativaa asiantuntijatyötä mistä pitäisi itsessään maksaa +5000e palkka.
Suomessa on huolestuttavan paljon tällaista orjamentaliteettia, että ihminen ei saisi tyyliin elää tai olla olemassa ellei ole jonkun orja tai orjuuttaja (eli omistaja).
Elämä ei ole sidoksissa kapitalismiin. Kaikilla on oikeus elämään vaikka ei olisi orja tai orjuuttaja.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut sitä mieltä jo vuosia, että nuo täytyisi ihan oikeasti lakkauttaa. Täysin turhia ja kalliita laitoksia, joista ei hyödy oikein kukaan. Ehkä niiden syrjäytyneiden ja syrjäytymisvaarassa olevien auttamiseksi saisi kohdistettua resursseja tehokkaamminkin.
Kansalaispalkan avulla koko kelan voisi lakkauttaa. Valtion virat ovat työvoimatoimisto puolueiden omille jäsenille. Politiikka tähtää vain siihen, että jokaisella puolueen jäsenellä olisi joku päivä valtion kustantama työ.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat laitostuneet, valtio kapaloi, opettaa, hommaa duunipaikan, maksaa eläkkeen ja hautaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sopivia työpaikkoja ei ole niin ei se työtön voi itse työpaikakseen muuttua. Työpaikkojen luominen on vaativaa asiantuntijatyötä mistä pitäisi itsessään maksaa +5000e palkka.
Suomessa on huolestuttavan paljon tällaista orjamentaliteettia, että ihminen ei saisi tyyliin elää tai olla olemassa ellei ole jonkun orja tai orjuuttaja (eli omistaja).
Elämä ei ole sidoksissa kapitalismiin. Kaikilla on oikeus elämään vaikka ei olisi orja tai orjuuttaja.
Kolutetuista käydään kisaa mutta heikosti koulutetut ei kelpaa kellekään
Vierailija kirjoitti:
pitää tuntea historiaa että ymmärtää miksi te-palvelut ja niiden edeltäjät ovat olleet olemassa.
sdp tai maalaisliitto ei sitä olisi halunnut, mutta sellainen luotiin erinäisten sinipunahallitusten kasaamiseksi koska kokoomus halusi etteivät työttömät tai vähävaraiset pääse "liian helpolla".
kyseessä on puhtaasti poliittinen virasto eikä sen oikea tarkoitus ole auttaa ketään työllistymään. se on keppi jolla on tarkoitus uhata työttömiä mm. karensseilla ja leikkauksilla, oli ympäröivässä yhteiskunnassa sitten lainkaan töitä tai ei.
Kokoomus pääsi hallitusvastuuseen vasta 1987 ja työkkärit olivat olleet toiminnassa jo vuosikymmeniä ennen sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseään varten olemassa oleva koneisto jonka rattaissa sairaat työkyvyttömät nykyään pyörivät kun sinne eläkkeelle ei pääse. Itsellä niin että parin kuukauden välein saikkulausunto terveyskeskuksesta, tätä vuosi, sitten yritetään kuntoutustuelle, hylätään. Tämän jälkeen vuosi työttömänä, minkä jälkeen saikkurumba alkaa alusta. Tuo lausuntojen turha kirjoittelu vie tutkitusti tk-lääkäreiden aikaa ihan älyttömästi.
Mutta parempi että rahat valuvat lääkärien kuin työttömisen taskuun, eikös?
Tietysti on niin, että vahvimman oikeus on myös tässä ajassa se voimakeino, jolla lopultakin asioita ylläpidetään.
Keskiluokka ja sitä ylempi luokka halutaan hemmotella veronmaksuhaluiseksi, joten se saa myös eniten etuja. Ja se on hullua! Maksan veroja, ja valtio antaa samat rahat minulle takaisin poliitikkojen mielenoikkujen mukaan. Olen hyvätuloinen, koska Suomessa siihen ei tarvita kummoisia tuloja.
Minusta tuntuu että Kela on näytelmää ja poliittista teatteria. Jos sitä ei olisi niin EU, YK ja ihmisoikeusjärjestöt syyttelisivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä muutuin 90-luvun lamassa. Aloin myymään omaa osaamistani, ilman välikäsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pitää tuntea historiaa että ymmärtää miksi te-palvelut ja niiden edeltäjät ovat olleet olemassa.
sdp tai maalaisliitto ei sitä olisi halunnut, mutta sellainen luotiin erinäisten sinipunahallitusten kasaamiseksi koska kokoomus halusi etteivät työttömät tai vähävaraiset pääse "liian helpolla".
kyseessä on puhtaasti poliittinen virasto eikä sen oikea tarkoitus ole auttaa ketään työllistymään. se on keppi jolla on tarkoitus uhata työttömiä mm. karensseilla ja leikkauksilla, oli ympäröivässä yhteiskunnassa sitten lainkaan töitä tai ei.
Kokoomus pääsi hallitusvastuuseen vasta 1987 ja työkkärit olivat olleet toiminnassa jo vuosikymmeniä ennen sitä.
Ennen internettiä työkkäreissä todellakin välitettiin työtä. Siellä oli lappuja seinällä avoimista työpaikoista. Nykyään kun töitä ei ole, se on piiskurin osassa, riippumatta hallituskokoonpanosta. Vasemmisto aloitti hyysäyksen ja oikeisto nyt muuttaa sitä vainoksi.
onko työkkäri ollut muka jokin palveluorganisaatio, ennen internettiähän työpaikat oli sunnuntain lehdessä, mää ehdin olla työtön ysärillä ja en mää niitä paikkoja työkkäristä etsinyt vaan piti lukea sunnuntain lehteä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heidän tehtävänään on aktivoida työnhakija hakemaan töitä. Mielestäni ihan hyvä, koska helposti ihminen passivoituu ja lopettaa hakemisen. Eihän se kivalta tunnu, kun joku potkii persuuksille, mutta se on työnhakijan oma etu. Ja mukavampi sitä on hakea paikkoihin, joihin itse haluaa töihin, kuin paikkoihin, joihin ei halua.
Tiedostatko itse olevasi normaalia tyhmempi?
No, minä sain juuri vakituisen työpaikan, vaikka työmarkkinatilanne on huono.
T. Se tyhmä
Vierailija kirjoitti:
onko työkkäri ollut muka jokin palveluorganisaatio, ennen internettiähän työpaikat oli sunnuntain lehdessä, mää ehdin olla työtön ysärillä ja en mää niitä paikkoja työkkäristä etsinyt vaan piti lukea sunnuntain lehteä
Lehdessä oli isojen firmojen ilmoitukset, joiden tehtävä oli enemmän markkinoida, kuin hakea työntekijöitä. Työkkäristä haettiin sitten oikeat työt, tai duunit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kortistossa roikuttaminen on tapa leikata eläkkeitä. Yksikään poliitikko ei voi ajaa eläkkeiden saksimista, vaan se on tehtävä tällä tavalla. Työttömyys on halvempaa ja yhä halvemmaksi käy. Ei eläkeikääkään nosteta, että oltasiin töissä. Sitä nostetaan siksi, että voi olla kauemmin työttömänä. Siitä syntyy miljardisäästöt, kun työuran aikana kerätty omaisuus on realisoitava ruokaan.
Ja kaikki on suoraan ostovoimasta pois. Myöskään ikityöttömiltä ei saada kerättyä veroja niin kuin heiltä saisi jos olisivat työelämässä tienaamassa ja ostamassa autoja ja asuntoja, kuluttamassa. Mutta eiköhän täällä ole se tietty valittujen joukko, joita tahalteen roikutetaan ja pidetään poissa työelämästä. Muilla on sitten paremmin oikeus mennä elämässä eteenpäin ja porskuttaa. Niinhän se on, että toiset tekee valintoja maidon ja margariinipaketin välillä, että kumman jättäisi pois, ja toiset valitsee, minkä merkkisen sähköauton pistäisi tilaukseen ja ostaisiko sen asunnon miltä puolelta rantaa. Näin tasaisesti täällä kaikki jaetaan. Ihmisellä on joko paljon kaikkea tai sitten ei ole yhtään mitään.
Turha on ihmiseltä tulla mitään vaatimaan, jos järjestelmä ei ole sille mitään sallinut. Asiat lähtevät kehittymään jo ihan sieltä hiekkalaatikolta. Kun joku lapsuudessa alkaa, se seuraa ihmistä läpi elämän.
Kortistossa roikuttaminen on tapa leikata eläkkeitä. Yksikään poliitikko ei voi ajaa eläkkeiden saksimista, vaan se on tehtävä tällä tavalla. Työttömyys on halvempaa ja yhä halvemmaksi käy. Ei eläkeikääkään nosteta, että oltasiin töissä. Sitä nostetaan siksi, että voi olla kauemmin työttömänä. Siitä syntyy miljardisäästöt, kun työuran aikana kerätty omaisuus on realisoitava ruokaan.