Tuntuuko kenestäkään muusta, että TE-toimisto ja työkkäri on vain poliittista teatteria
Eli pitää vain periaatteen vuoksi olla joku taho joka "nuhtelee" ja "kurittaa" työttömiä.
Todellisuudessa 11 vuoden aikana sieltä ei ole kukaan tarjonnut yhtäkään työpaikkaa vaikka on puhuttu ties mistä työvoimapulasta vuosien varrella. Koko instanssi on pelkkä kulissi.
Se ei oikeasti välitä töitä yhtään kellekään ja jos se niin tekee joskus harvoin, saa lukea lehdestä kuinka jollekin akateemiselle pitkän työuran tehneelle on tarjottu jotain pohjapalkatonta puhelinmyyntiö.
Itse olen melko vaikeasti vammainen eikä minua päästetä työkyvyttömyyseläkkeelle, vaan taloudellisista syistä vakuutuslääkäri sanoo että olen 95% työkykyinen. Joudun siis roikkumaan varmaan loppuelämän toimeentulotuella.
Tarvitseeko sivistynyt yhteiskunta oikeasti tällaista kulissia ja teatteria joka ei työllistä ketään muuta kuin ne esitykseen osallistuvat virkailijat?
Kommentit (45)
No se varmasti riippuu tosi paljon ihmisestä ja tilanteesta. Mä sain ihan hyviä neuvoja työkkäristä. Mulla loppui työt edellisestä työpaikasta. Halusin vaihtaa alaa. Työkkärissä virkailija suositteli mua hakemaan työkokeiluun alalle, jolta olin jo hakenut paikkaa toiselta paikkakunnalta. Nyt olen töissä tuossa työkokeilupaikassa. Teen suurimmaksi osaksi eri hommia kuin mitä työkokeilussa, mutta teen tuuraajana myös sitä työtä, jossa olin työkokeilussa, ja syksyllä aloitan alan koulutuksen oppisopimuksella. Mua on kyselty noihin töihin jo toisestakin paikasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän jokaisen oma tehtävä on hommata itsellensä töitä, ei sysätä vastuuta jollekin muulle
Jos sopivia työpaikkoja ei ole niin ei se työtön voi itse työpaikakseen muuttua. Työpaikkojen luominen on vaativaa asiantuntijatyötä mistä pitäisi itsessään maksaa +5000e palkka.
Suomessa on huolestuttavan paljon tällaista orjamentaliteettia, että ihminen ei saisi tyyliin elää tai olla olemassa ellei ole jonkun orja tai orjuuttaja (eli omistaja).
Elämä ei ole sidoksissa kapitalismiin. Kaikilla on oikeus elämään vaikka ei olisi orja tai orjuuttaja.
Kolutetuista käydään kisaa mutta heikosti koulutetut ei kelpaa kellekään
Heh, päivitä itsesi tähän päivään. Ylikoulutus
Yhteiskunnan koulutusinto ei suinkaan johdu siitä, ettei maailmasta löytyisi tekemätöntä työtä, jota kuka tahansa pystyisi tekemään. Ja vielä vähemmän siitä, että akateemisista lässyttäjistä olisi pulaa. Työhaluiset ihmiset ovat ilman työtä siksi, että nykyisessä järjestelmässä vain pääoma voi työllistää. Ja suurpääomallehan menee nykyään sitä paremmin mitä vähemmän se työllistää ihmisiä.
Peruskouluhan on aina ollut vähintään yhtä paljon lasten säilytyspaikka kuin näiden sivistämispaikka. Lapset on työnnettävä jonnekin siksi aikaa kun vanhemmat ovat töissä. Massatyöttömyys on tuonut uusia ikäryhmiä tämän säilömisongelman piiriin: jonnekin on työnnettävä myös se ylimääräinen työvoima joka tulee työikään, mutta jota ei voida työllistää.
Vaikka kuinka mietin, en keksi koko laitokselle mitään järkevää olemassaolon perustetta. Rekrytointi kun on 100% yrityksen ja työnhakijan välinen asia. Yrityksiä syntyy, jos on tuotteelle tai palvelulle kysyntää. Ilmiselvää on kuitenkin, että tietty yhteiskunnan tukemien alojen (piilo)yrittäjien sisäpiiri kierrättää tuon koneiston kautta ihmisiä tekemään työtä palkatta ja kuviota pyörittävät tahot eri sektoreilla käärivät itse varsin messeviä ansiotuloja tuosta ilmaiseksi teetetystä työstä.
"Todellisuudessa 11 vuoden aikana sieltä ei ole kukaan tarjonnut yhtäkään työpaikkaa vaikka on puhuttu ties mistä työvoimapulasta vuosien varrella.
............
Itse olen melko vaikeasti vammainen eikä minua päästetä työkyvyttömyyseläkkeelle"
Ja jos sulle olisi tarjottu työpaikkoja, ja tarjottaisiin edelleen, olisit lööpeissä valittamassa kun olet vaikeasti vammainen ja työkkäri kehtaa tarjota töitä????
Valittajia riittää aina. Yleensä ihmiset valittaa niistä tarjouksista ja "työhön pakottamisesta", mutta voit kuule ihan ilmoittaa sinne että haluat nyt alkaa niitä tarjouksia saada. Ihan mistä töistä vaan. Kyllä niitä sitten sinulle laitetaan, lupaan sen!
Heh, päivitä itsesi tähän päivään. Ylikoulutus on vittumainen juttu. Korkeasti koulutettujen työttömyys on rajussa kasvussa. Ja halpatyövoimasta on niin suuri pula, että niitä haalitaan jopa kansainvälisiltä vesiltä.