Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkevieroitus työn ohella vai sairausloma?

Vierailija
16.05.2025 |

Asiantuntijat kertoo. Kyseessä bentsot ja unilääkkeet. 

Töissä ei tiedetä mitään eikä työterveys ole mukana. Lääkkeet on yksityisen kautta.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mutta älä hitossa mene lääkärille sanomaan mitään, se laittaa vaan reseptit poikki.

Vähennä jo töiden ohella kykysi mukaan. Lopetus lomalla.

Minkälaisia annoksia ja mitä syöt?

Vierailija
22/33 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ei kannata yhtäaikaa niitä lopettaa. Ja riippuu täysin siitä miten kauan olet niitä syönyt ja millä annostuksella. Mahdollisimman hitaastihan niistä pitää vierottautua. Jos tulee pahat vieroitusoireet niin et kyllä ole työkykyinen.

Myömtääkö lääkäri tällaiseen sairaslomaa jos haluaa sitä? Tiedän että merkintä tulee papereihin, mutta haluan täysin irti.

Todennäköisesti myöntää. Palkallisena tuskin pelkän vieroituksen takia, mutta jos saat vaikean unettomuuden niin siihen voi hakea sairauslomaa. Tosin tarjoaa varmaan jotain toista lääkettä.

Ei sitä toista lääkettä ole pakko syödä, siis jättää sen vain ottamatta (vaikka hakisi sen apteekista). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikkuhiljaa voi vähentää työn ohessa. Kannattaa aloittaa nopeimman puoliintumisajan lääkkeestä, kuten nukahtamislääke. Laitat tabletteja puolikkaiksi ja neljäsosiin. Jos repsahdat, niin älä anna periksi vaan jatka siitä mihin jäit.  Onnea! (Itse olen "vähentänyt" nukahtamislääkettä jo 20 v ajan, vielä en ole ihan maalissa...)

Vierailija
24/33 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole kuullut että bentsojen vieroitukseen annettaisiin sairauslomaa. Jos vieroitus jatkuu vaikka kaksi kuukautta niin työnantaja on tuskin ihastunut työntekijän lomasta. Mistähän näitä ajatuksia oikein tulee? T: Lääkäri

Minäkin olen lääkäri, aivokirurgi tarkemmin sanottuna. Aiemmin tein työkseni astronautin hommia. Mukavaa että on kollegoja linjoilla!

Olen itse sisätautien ja anestesiologian erikoislääkäri. Terveyskeskuksissa en ole ollut kahteen vuosikymmeneen enkä sairauslomia paljon myönnä.  Lääkevieroitus kestää kuitenkin kauan kun se tehdään hyvin hitaasti joten miksi pitäisi saada sairauslomaa tällaiseen.

Vierailija
25/33 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienessä bentsoissa on kivempi olla töissä.

Vierailija
26/33 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu voinnista. Jos et nuku, et ole työkykyinen.

Vierailija
27/33 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kauanko olet niitä syönyt, mutta vieroitukseen voi käyttää vuodenkin, kun hitaasti pudottaa annosta. Mikä kiire?

Vierailija
28/33 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä saatanan töissä tollanen narkkari käy???

Vierailija
29/33 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesarin Alepan kassa. 

Vierailija
30/33 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hesarin Alepan kassa. 

Vierailija
31/33 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ei kannata yhtäaikaa niitä lopettaa. Ja riippuu täysin siitä miten kauan olet niitä syönyt ja millä annostuksella. Mahdollisimman hitaastihan niistä pitää vierottautua. Jos tulee pahat vieroitusoireet niin et kyllä ole työkykyinen.

tämä, itse lopetin mielialalääkkeen kolmannella yrityksellä viidessä kuukaudessa. Kahden viikon välein pienensin annosta ja ei mitään vieroitusoireita.

Hiljaa hyvä tulee pätee tässä todellakin..

Vierailija
32/33 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi kannattaisi lopettaa ensin?

Vierailija
33/33 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan pikkuhiljaa voi vähentää työn ohessa. Kannattaa aloittaa nopeimman puoliintumisajan lääkkeestä, kuten nukahtamislääke. Laitat tabletteja puolikkaiksi ja neljäsosiin. Jos repsahdat, niin älä anna periksi vaan jatka siitä mihin jäit.  Onnea! (Itse olen "vähentänyt" nukahtamislääkettä jo 20 v ajan, vielä en ole ihan maalissa...)

Siinä ei tarvitse muuta kuin selkärankaa, jos halu päästä irti on olemassa. 20 vuotta, voi kessus. Se on kaksi viikkoa korkeintaan, jos tosissaan vähentää. Moni on lopettanut ihan seinäänkin eikä ole kuollut. Toki epämukavaa oloa täytyy hieman sietää, se tietysti on tekemätön paikka nykyihmiselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi