Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hävettää olla harjoittelussa, kun menin kysymään mahdollisesta jatkostani yrityksessä harjoittelun jälkeen

Vierailija
16.05.2025 |

Ja en voi kuulemma jatkaa. Hävettää, että menin kysymään edes. Vielä pitää kaksi kuukautta jaksaa.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata harmitella eikä varsinkaan hävetä. Meillä esimerkiksi on rekrytointikielto voimassa. Uusia ei voida palkata, vaikka joku nykyisistä irtisanoutuisi. 

Vierailija
22/29 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja tässä saisi hävetä.

Oletko siellä työkkärin harjoittelussa? 

Koseessä on korkeakouluharjoittelu, josta ei makseta mitään.

Eli et saa palkkaa etkä saa työpaikkaa. Herää kysymys, kuinka kauan olet oikein ollut siellä, mitä hommia teet ja mitä tuosta oikein saat? Kannattaako edes jatkaa? Ehkä voisit kuitata harjoittelun jossain ihan oikeassa työssä, josta maksetaan palkkaa? Rahaa kumminkin tarvitsee elämiseen ihan jokainen, myös harjoittelijat. Ymmärrän sen, ettei aloituspalkka välttämättä ole kaksinen, mutta en palkattoman työn teettämistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon oppinut kantapään kautta et itse en kysy mitään. Työnantaja on se joka kysyy ensimmäisenä. Toki suosittelijan kysyn cv:hen työnantajalta

Ja sitten toisaalta sanotaan, että pitäisi itse olla aloitteellinen, aktiivinen ja kysellä perään. Se kuulemma osoittaa motivaatiota. Tiedä näistä sitten.

Symppaan Ap:ta.

Vierailija
24/29 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään hävetystä. Pidä puolesi ja kysy kuukauden kuluttua uudelleen jos vaikka voit jatkaa, tilanteet muuttuu.

Suomessa suomalaiset häpeävät, ei tarvitse, ei muun maalaisetkaan häpeä.

Vierailija
25/29 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluavat uuden ilmaisen harjoittelijan paiskimaan töitä. 

Juuri tämä on rikollista että otetaan koko ajan uusia harjoittelijoita .............Kyllä tuohon pitäisi laaatia säännöt .

Vierailija
26/29 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon oppinut kantapään kautta et itse en kysy mitään. Työnantaja on se joka kysyy ensimmäisenä. Toki suosittelijan kysyn cv:hen työnantajalta

Valitettavasti tulevaisuutesi on tehdä työtä ilman asiaan kuuluvaa palkkaa tai titteliä, koska et pidä puolisia ja kysy. Työnantaja tulee aina kysymään virumistasi, koska teet sen halvemmalla kuin joku muu, vaikket ottaisi lisää työtehtäviä. Kyynistyt ja nuorempi sukupolvi ajaa ohitsesi, jos et ota vastaan uusia tehtäviä, jolloin YT:ssä saat kenkää. Tämä kuvio on nähty valitettavan monta kertaa, ja sen itse aiheuttaa.

Vierailija
27/29 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhaan hyvään aikaan harjoittelusta maksettiin kunnon palkka. Opiskelin insinööriksi. 

Ei olis tullu mieleenkään ilmatteeks. 

Vierailija
28/29 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään hävetystä. Pidä puolesi ja kysy kuukauden kuluttua uudelleen jos vaikka voit jatkaa, tilanteet muuttuu.

Suomessa suomalaiset häpeävät, ei tarvitse, ei muun maalaisetkaan häpeä.

Ja vaikket pääse töihin, kysy harjoittelupaikasta itsellesi suosittelijaa. Voi olla työkaverikin. Ei tarvi olla aina pomo. Rekrytoijaa kiinnostaa sekin, että minkälainen henkilö on työelämässä muiden työkavereiden seassa.

Vierailija
29/29 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhaan hyvään aikaan harjoittelusta maksettiin kunnon palkka. Opiskelin insinööriksi. 

Ei olis tullu mieleenkään ilmatteeks. 

Kyllä ainakin amk:ssa on iät ja ajat tehty ilmaisia harjoitteluita. Tekninen ala varmaan ainoa, missä on pääsääntöisesti ollut palkalliset harjoittelut. Kesätöistä sai ainakin toisen harjoittelun kuitattua, jos oli oman alan työtä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi