Millainen ihminen on toimeentulotuella, mutta ei ole esim. työtön, opiskelija tai sairas?
Kommentit (29)
Pienipalkkainen, jonka palkka ei riitä?
Ei opiskelijat saa toimeentulotukea. Toimeentulotuki on viimesijainen tulonlähde, ja opiskelijat voivat saada opintolainaa.
Vierailija kirjoitti:
On niin pieni palkka.
Miksi ei pyydä pomolta palkankorotusta tai mene parempi palkkaiseen työtön?
Erilainen, vaivainen, erityisherkkä, kiltti, steinerkoulun käynyt tai muun erikoisen koulun, jalo sielu.
Pätkätyöläinen joutuu hakemaan toimeentulotukea TYÖNTEON OHELLA mikä on aivan sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Ei opiskelijat saa toimeentulotukea. Toimeentulotuki on viimesijainen tulonlähde, ja opiskelijat voivat saada opintolainaa.
Kyllä itse olen opiskellut 2 tutkintoa toimeentulotuella koska en saa opintolainaa.
Vierailija kirjoitti:
Laiska tai sössinyt rahansa.
Luulet siis että kela jakaa rahoja noilla syillä?
Mulla on ocd, mutta en oo sairauspäivärahalla, koska se psykiatrian asiakkuus on vain sitä että oot jokin nukke, jota vain vedellään langoista. Tällä haavaa oon -40% toimeentulotuella.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki opiskelijat eivät voi saada opintolainaa. Jos opntotukikuuakudet on loppu, ei saa lainaakaan.
Hänellä on pieni palkka, koska hän ei ota lisää työtunteja vaikka alalla on työvoimapula. Näin tekee vanha koulukaverini, hän on tukien varassa ja tekee joskus muutaman tunnin hoivatyötä. Hän istuu aamuneljään tiktakin kanssa ja nukkuu neljään. Aikuiset lapsensa antavat joskus rahaa sille myös jso se tarvii uudet kengät.
Pienituloinen palkkalainen. Sellainen saa myös asumistukea.
Kaikki asumistukea saavat pienituloiset taas eivät kaikki saa myös toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On niin pieni palkka.
Miksi ei pyydä pomolta palkankorotusta tai mene parempi palkkaiseen työtön?
Jokainen pomohan se aina reilusti palkkaa korottaa kun duunari keksii vaan pyytää, niin niin. Ja luonnollisesti aina pääsee parempipalkkaiseen työhön myös, niin kuin ukki vuonna -65.
Minkähänlainen yksisarvinen on tämän ketjun aloittaja?
Päihde kekkulit ja näitähän täällä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki opiskelijat eivät voi saada opintolainaa. Jos opntotukikuuakudet on loppu, ei saa lainaakaan.
Myös jos on luottotiedoton niin ei saa opintolainaa
Onnellinen