Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen on toimeentulotuella, mutta ei ole esim. työtön, opiskelija tai sairas?

Vierailija
16.05.2025 |

Mikä yksisarvinen tämä on?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienipalkkainen on hoitanut ensisijaisen elinkeinonsa hankkimisen ja saa jatkossakin normaalisti toimeentulotukea. Hallituksen leikkaus koskee porukkaa, jolla ei ole ensisijaista toimeentulon hankintaa kuten työttömyyskorvaukset tai sairaspäiväraha.

Vierailija
22/29 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi sellainen. Olen yksinhuoltajana kolmelle lapselle. Teen työkseni matalapalkka työtä. Ei riitä elämiseen. Saadaan asumistukea ja toimeentulotukea. Valtiolla töissä eikä heru parempaa palkkaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienipalkkainen tai on tipahtanut tukien väliin. Ei ole nimittäin itsestäänselvyys, että esim sairaista tai vammautuneista pidettäisiin huolta. Eläkeläisiä myös. 

Vierailija
24/29 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen rikollinen kyselee tällaisia?

Vierailija
25/29 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi sellainen. Olen yksinhuoltajana kolmelle lapselle. Teen työkseni matalapalkka työtä. Ei riitä elämiseen. Saadaan asumistukea ja toimeentulotukea. Valtiolla töissä eikä heru parempaa palkkaa. 

Eikö 3 lapsen yksinhuoltajan tuet ole jotain lähempänä 3000€/kk? Siis jos olisi kokopäivä työtön.

Vierailija
26/29 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei opiskelijat saa toimeentulotukea. Toimeentulotuki on viimesijainen tulonlähde, ja opiskelijat voivat saada opintolainaa.

Kaikki opiskelijat eivät voi saada opintolainaa. Jos opntotukikuuakudet on loppu, ei saa lainaakaan.

Myös jos on luottotiedoton niin ei saa opintolainaa

Kuinka nykyää tuloton nuori voi olla jo luottotiedoton. Ei ollut sellaisia minun nuoruudessani ollenkaan 30v sitten.

Vierailija
27/29 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka sulla on ollut varaa tehdä noin monta lasta eikä edes suhde ole toiminut. Eiks tuollainen ole vähän niin kuin tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.

Vierailija
28/29 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei opiskelijat saa toimeentulotukea. Toimeentulotuki on viimesijainen tulonlähde, ja opiskelijat voivat saada opintolainaa.

Kaikki opiskelijat eivät voi saada opintolainaa. Jos opntotukikuuakudet on loppu, ei saa lainaakaan.

Myös jos on luottotiedoton niin ei saa opintolainaa

Kuinka nykyää tuloton nuori voi olla jo luottotiedoton. Ei ollut sellaisia minun nuoruudessani ollenkaan 30v sitten.

Kaikki opiskelijat ei ole nuoria, moni opiskelee 30-50 vuotiaana.

Vierailija
29/29 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen jolla on koulutus mutta työpaikkoja suomessa ei ole tarpeeksi. Suomessa tulee olemaan aina 250000-400000 työtöntä. 250000 ihmistä saa toimeentulotukea suomessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän