Millainen ihminen on toimeentulotuella, mutta ei ole esim. työtön, opiskelija tai sairas?
Kommentit (29)
Täällä yksi sellainen. Olen yksinhuoltajana kolmelle lapselle. Teen työkseni matalapalkka työtä. Ei riitä elämiseen. Saadaan asumistukea ja toimeentulotukea. Valtiolla töissä eikä heru parempaa palkkaa.
Pienipalkkainen tai on tipahtanut tukien väliin. Ei ole nimittäin itsestäänselvyys, että esim sairaista tai vammautuneista pidettäisiin huolta. Eläkeläisiä myös.
Minkälainen rikollinen kyselee tällaisia?
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi sellainen. Olen yksinhuoltajana kolmelle lapselle. Teen työkseni matalapalkka työtä. Ei riitä elämiseen. Saadaan asumistukea ja toimeentulotukea. Valtiolla töissä eikä heru parempaa palkkaa.
Eikö 3 lapsen yksinhuoltajan tuet ole jotain lähempänä 3000€/kk? Siis jos olisi kokopäivä työtön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei opiskelijat saa toimeentulotukea. Toimeentulotuki on viimesijainen tulonlähde, ja opiskelijat voivat saada opintolainaa.
Kaikki opiskelijat eivät voi saada opintolainaa. Jos opntotukikuuakudet on loppu, ei saa lainaakaan.
Myös jos on luottotiedoton niin ei saa opintolainaa
Kuinka nykyää tuloton nuori voi olla jo luottotiedoton. Ei ollut sellaisia minun nuoruudessani ollenkaan 30v sitten.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka sulla on ollut varaa tehdä noin monta lasta eikä edes suhde ole toiminut. Eiks tuollainen ole vähän niin kuin tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei opiskelijat saa toimeentulotukea. Toimeentulotuki on viimesijainen tulonlähde, ja opiskelijat voivat saada opintolainaa.
Kaikki opiskelijat eivät voi saada opintolainaa. Jos opntotukikuuakudet on loppu, ei saa lainaakaan.
Myös jos on luottotiedoton niin ei saa opintolainaa
Kuinka nykyää tuloton nuori voi olla jo luottotiedoton. Ei ollut sellaisia minun nuoruudessani ollenkaan 30v sitten.
Kaikki opiskelijat ei ole nuoria, moni opiskelee 30-50 vuotiaana.
Sellainen jolla on koulutus mutta työpaikkoja suomessa ei ole tarpeeksi. Suomessa tulee olemaan aina 250000-400000 työtöntä. 250000 ihmistä saa toimeentulotukea suomessa.
Pienipalkkainen on hoitanut ensisijaisen elinkeinonsa hankkimisen ja saa jatkossakin normaalisti toimeentulotukea. Hallituksen leikkaus koskee porukkaa, jolla ei ole ensisijaista toimeentulon hankintaa kuten työttömyyskorvaukset tai sairaspäiväraha.