Tarttuuko pikkulinnut jos verkottaa marjapensaat ja puut?
Kommentit (11)
Takertuu ja kuolee. Ei ainakaan itseltäni ole ikinä vienyt, paitsi syyskuun- lokakuun muuttoparvi puhdistaa viimeiset, jos vielä silloin on poimimatta.
Vierailija kirjoitti:
Takertuu ja kuolee. Ei ainakaan itseltäni ole ikinä vienyt, paitsi syyskuun- lokakuun muuttoparvi puhdistaa viimeiset, jos vielä silloin on poimimatta.
viime kesänä tyhjensivät kaikki hedelmäpuut
Pistä joku variksenpelätin tms. Verkkoihin tarttuvat, kuin kalat. Ikävä löytää kuolleena, kun tietää miten on kärsinyt ja ihan turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä takertuu
Onko linkkiä?
Takertuvat joo. Erilaiset haukkajäljitelmät ovat meillä osoittautuneet toimivimmiksi, mutta niitä pitää siirreellä aina välillä. Oppivat nopeasti jo koko ajan haukka leijailee samalla paikalla.
En osaa sanoa, kun pitäisi tietää missäpäin maata ja "ilmansuunta". Ovatko kypsiä jo, mitä marjoja?
....
Maalla olin, Kaakonkulmalla, tais olla juuri näitä aikoja. Setä oli puusavotassa itse tuvassa papan kanssa. Pappa hävisi, luulin, et hän meni ulkohuussiin: Ei, vaan ottanut jakkaran ja sankon, keräilemässä punaisia, suurin osa; mustia ja valkoisiakin oli ja karviaisia.
Mulla selkävika ja ei oikein ois kiinnostanut se pehkossa kyykkiminen, mutta kun näin, et vanha, sodankäynyt mies siellä yksinään, niin pakko oli mennä.
Hän sitten naurahti: kah, poikahan se! :) ..... Kiroili, et jos näitä ei nyt kerätä niin rastaat vie kaikki. Kerättiin ja keitettiin kyökinhellalla/ssa niistä mehua. Osa pakkaseen, osa kellariin.. Osa sitten kokonaisina pakkaseen - siihen sokeria ja vettä päälle - avot!
luulisin ettei sellaiseen jäykkään verkkoon niin herkästi tartu kuin sellaiseen lähes kalaverkkoon jota ennenvanhaan laitettiin. Olen nähnyt sellaisia jäykempiä nykyverkkoja kaupassa.
Meiltä saa linnut syödä kaikki marjapensaat tyhjiksi, mutta eivät syö! Tervetuloa meille kaikki pikkulinnut, pöytä on katettu.
Vierailija kirjoitti:
Meiltä saa linnut syödä kaikki marjapensaat tyhjiksi, mutta eivät syö! Tervetuloa meille kaikki pikkulinnut, pöytä on katettu.
Katappa niille pieniä kirsikoita niin kyllä katoavat.
miten on?