Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mies etsii itselleen passaavan vaimon, samanlaisen kuin hänen äitinsä?

Vierailija
16.05.2025 |

Miksi joillekin miehille on niin tärkeää, että nainen passaa ja huolehtii miehestä, ns hoitaa kodin, jotta miehen ei tarvitse tehdä mitään? Se tuntuu olevan iso kriteeri, varsinkin varakkaimmilla miehillä. Olin tapaillut erästä miestä muutamia kertoja kun hän mainitsi, että voisin siivota hänen luonaan. Sanoin, että eiköhän jokainen huolehdi omasta kodistaan ja sen siisteydestä. En ole kodinhoitaja vaan kumppaniehdokas. Keskustelu meni melko kireäksi ja sanoin, että ehkä hänen pitää etsiä toisenlainen nainen, sellainen joka haluaa puunata ja pestä hänen kotiaan. No kuten arvata saattaa, eihän meistä paria tullut.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Saman verran nainen käyttää aikaa ja voimiaan töissä käydessään."

Ei todellakaan aina käytä jos esim puhutaan yrittäjästä vs joku lokoisa palkkatyö. Siksi ihmiset tienaavat eri määriä koska tehtävillä on erilaisia vaatimusasteita.

Jos katsot pois perseestäsi voit helposti huomata, että mitä raskaampi työ, sitä huonommin siitä maksetaan. Mukavista siisteistä sisätöistä, joissa ei tarvitse nostaa sormeaan, saa enemmän palkkaa. 

Vierailija
22/65 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen ei tarvitse tehdä mitään? Mistä se varakkuus on sitten tullut...

Ei siis tarvitse tehdä kotona mitään. Toki hän töissä käy ja hän hyvin. Tai tässä tapauksessa on varakas yrittäjä.

Jos mies tienaa paljon enemmän kuin nainen, ja sen takia kotipuitteet ovat paljon hienommat kuin muutoin olisivat, miksi kotityöt pitäisi silti jakaa 50/50 ?

Koska ollaan jo keski-ikäisiä ja molemmilla omat kodit ja lapset. Ja itsekin tienaan ihan kivasti eli pärjään hyvin omillani. 

Jos sinua ei kiinnosta yhteinen koti niin sitten varmaan aloituksen mies oli jo sen takia väärä prospekti, häntä tuntui kiinnostavan yhteinen koti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivota hänen luonaan? Siis hänen kämppänsä vaikka vain tapailitte? Olisit antanut pari siivousfirman numeroa ja ihmetellyt, eikö yrittäjä osaa hoitaa alihankintaa.

Vierailija
24/65 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos se äitikään ei passanut?

No ei siitä miehestä silloin mitään mammanpoikaa tulekaan! Jos lapsi - tyttö tai poika - alusta asti otetaan mukaan kotitöihin, ikänsä ja kykyjensä mukaan, kasvaa automaattisesti nuori ihminen, joka tietää mitä yhteen hiileen puhaltaminen tarkoittaa. Jos perheen tytöiltä vaaditaan kotitöitä (esim. vain tytöt kokkaavat ja leipovat äidin kanssa ja vain tytöt korjaavat astiat tiskikoneeseen ja vain tytöt pitävät huoneensa siistinä) mutta perheen äiti hyysää poikia, kasvaa mammanpoikia. Ei niitä kukaan partneriksi halua. 

Vierailija
25/65 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan aina käytä jos esim puhutaan yrittäjästä vs joku lokoisa palkkatyö. Siksi ihmiset tienaavat eri määriä koska tehtävillä on erilaisia vaatimusasteita.

Jos katsot pois perseestäsi voit helposti huomata, että mitä raskaampi työ, sitä huonommin siitä maksetaan. Mukavista siisteistä sisätöistä, joissa ei tarvitse nostaa sormeaan, saa enemmän palkkaa. 

Ei itseasiassa pidä paikkansa. Ellet sitten somasti unohda tiettyjen sisätöiden koulutusvaatimuksen joka nostaa palkkaa.

Vierailija
26/65 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että tuo on kriteeri kovin monella varakkaammalla miehellä. Mulla nuo on ostopalveluina hoidettu.

Vierailija
27/65 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailitteko molempien kodeissa?

Vierailija
28/65 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että tuo on kriteeri kovin monella varakkaammalla miehellä. Mulla nuo on ostopalveluina hoidettu.

Hih hih ei se siivousjälki kelpaa sille naiselle kuitenkaan. Nainen sitten yrittää vetää miestä mukaan jo pelkästään sen takia, että täällä on tänään siivottava, ettei siivoojan tarvitse tulla sotkuiseen kotiin huomenna.

Vierailija
29/65 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enimmäkseen hänen luonaan. Tapailu loppui lyhyeen näkemyserojen takia. 

Vierailija
30/65 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei itseasiassa pidä paikkansa. Ellet sitten somasti unohda tiettyjen sisätöiden koulutusvaatimuksen joka nostaa palkkaa.

Minulla on itselläni siisti sisätyö missä tienaa hyvin ja mihin olen kouluttautunut, mutta ei tulisi pieneen mieleenkään väittää, että työskentelen kovemmin kuin vaikkapa lähihoitaja tai asvalttimies. Niin suurta ajatusvinoumaa ei minulta löydy.

Vierailija
31/65 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No yllätys...

Vierailija
32/65 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tienaan huomattavasti enemmän kun mies. Alussa, kun alettiin seurustelemaan, hän yritti heittäytyä passattavaksi. Esim nousi ruokapöydästä, ja meni sohvalle makaamaan, eikä viennyt edes omia astioita koneeseen.

Sanoin hänelle, että jos teen kaiken yksin, niin sitten oikeasti teen sen kokonaan yksin, eli en jatka hänen kanssa. Nyt hän osallistuu kaikkeen, ja ei tarvitse pyytää, eikä jankuttaa. Toki hän kysyy, milloin olen mitäkin suunnitellut. 

Eli kyllä ne miehet pyrii saamaan passausta, ihan riippumatta miten tuloja tulee talouteen. Ja jos molemmat on töissä yhtä paljon tunteja, niin ei ole väliä kuka tienaa miten paljon. Molemmilla on silloin velvollisuus osallistua kodin töihin yhtä paljon. 

Vierailija
33/65 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on itselläni siisti sisätyö missä tienaa hyvin ja mihin olen kouluttautunut, mutta ei tulisi pieneen mieleenkään väittää, että työ

Kodin puitteita ei rahoiteta työn kovuudella, vaan rahalla.

Vierailija
34/65 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tapailitte enimmäkseen miehen luona?

Vierailija
35/65 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uli uli nainen päässyt taas vapaalle 

Vierailija
36/65 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on itselläni siisti sisätyö missä tienaa hyvin ja mihin olen kouluttautunut, mutta ei

"Kodin puitteita ei rahoiteta työn kovuudella, vaan rahalla."

No juuri niin. Miksi vaatisin itselleni ilmaista kodinhoitajaa ihmisestä, joka todennäköisemmin työskentelee jo päivätöissään rankemmin kuin minä, kun minulla on varaa maksaa sellaisesta? Oletko jotenkin ihan vam mainen? 

Vierailija
37/65 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uteliaisuudesta miten tällainen "voisit muuten siivota täällä" keskustelu oikein käytiin. Mikä oli tilanne?

Vierailija
38/65 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä jotkut naiset eivät voi kysyä tätä siltä mieheltä. Minkä takia sinä kyselet tämmöistä vauva-palstalla kun olisit voinut kysyä suoraan mieheltä.

Vierailija
39/65 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No juuri niin. Miksi vaatisin itselleni ilmaista kodinhoitajaa ihmisestä, joka todennäköisemmin työskentelee jo päivätöissään rankemmin kuin minä, kun minulla on varaa maksaa sellaisesta? Oletko jotenkin ihan vam mainen? "

Nyt sinulla on automaattinen oletus että aloituksen kuviossa naisen työ olisi jotenkin erityisen raskas.

Vierailija
40/65 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun exällä oli oikein paapova äiti. Kun leivoin suhteen alkuaikoina, mies kuvitteli että leivoin vain hänelle ja pisteli iltayöstä kotiin tultuaan vaikkapa paistamani munkit. Kun nousin aamulla munkkikhville, munkkeja ei ollut yhtään jäljellä. 

Samoin hän kuvitteli että kun.vedän mustikkapiirakan uunista, että voi kutsua kaverinsa herkutteleen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi