Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä kulut kuuluvat yhteisesti maksettaviksi?

Vierailija
15.05.2025 |

Kumpikin siirtää sovitun summan taloustilille. Mitä sieltä on sopivaa maksaa? Lotto, viina, korvikset, bensa, golfmaila, lounasravinteli, kuntosali, rannekello, ... ? 

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloustililtä menevät talousmenot, ruoka, sähkö, asuminen, vesi, lasten menot yms. Omilta tileiltä menevät lotto, viina, korvikset, bensa (omiin ajoihin), golfmaila, lounas, kuntosali, rannekello.

Vierailija
2/28 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra/vastike, sähkö, kotivakuutus, perheen ruoka, lasten vaatteet ja muut tylsät pakolliset menot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä teette rahasysteemin ja työsuoristusten kanssa keskenänne. Mutta kaikille kuuluu hyvä elämä tuloihin katsomatta tai terveyteen katsomatta. Rahaa kyllä olisi riittävästi tai painamalla, se ei siitä ole kiinni, se on tehty näyttämään siltä ettei ole - rahan saa äkkiä syydettyä muualle. Ihmisten terveys menee ihan oikeasti, ellei ole ruokaa ja asiat hyvin.

Vierailija
4/28 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän sovitaan yhdessä. Mutta lähtökohtaisesti yhteiset asiat. Asuminen ja siihen liittyvät menot. Lapset, yhteiset lemmikit. Ruuista yhteiset asiat. Yhteisten läheisten lahjat. Yhteiset matkat. 

Kaikki henkilökohtaiset omilta. 

Meillä toki molempien palkka tulee samalle tilille, joten meillä menee ihan kaikki. 

Vierailija
5/28 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sen nyt ottaa. Meillä on yhteinen talous mutta omat tilit. Se, jolla sattuu olemaan tilipäivä, maksaa siihen mennessä kertyneet laskut, muutoin periaatteessa kumpikin maksaa omat bensat ja herkut ja vaatteet ja työruuat ym. Minä maksan kaikki lapsen menot. Käytännössä jos mieheltä loppuu rahat ennen seuraavaa tilipäivää, minä siirrän hänelle parisataa. 

Vierailija
6/28 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtiövastike/vuokra, kiinteistövero, jätehuolto, sähkölaskut, vesilaskut, kotivakuutukset, polttopuut, lämmitysöljy, puutarha- ja pihakoneiden huolto/varaosat/polttoaineet, terassikalusteet, istutukset/kesäkukat...

Aikuisten oikeasti, ne kulut mitä rahaa tilille laittavan toisen henkilön kanssa on yhdessä sovittu sieltä maksettavan.

Vierailija
7/28 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra

sähkö

ruoka

Vierailija
8/28 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä maksetaan yhteiseltä tililtä asumiseen liittyvät kulut kuten asuntolaina, yhtiövastike, sähkö, netti ja kotivakuutus. Muut ovat omia kuluja ja ne maksetaan omilta tileiltä.

Vierailija
9/28 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä maksetaan yhteiseltä tililtä asumiseen liittyvät kulut kuten asuntolaina, yhtiövastike, sähkö, netti ja kotivakuutus. Muut ovat omia kuluja ja ne maksetaan omilta tileiltä.

Maksatteko ravintolassa yhdessä käydessä omat ruokanne?

Vierailija
10/28 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki minkä saa Prismasta.

Vierailija
11/28 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksatteko ravintolassa yhdessä käydessä omat ruokanne?

Toinen maksaa koko laskun. Ne voi olla minun, miehen tai yhteisiä kuluja miltä nyt silloin tuntuu. eri

Vierailija
12/28 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloustililtä menevät talousmenot, ruoka, sähkö, asuminen, vesi, lasten menot yms. Omilta tileiltä menevät lotto, viina, korvikset, bensa (omiin ajoihin), golfmaila, lounas, kuntosali, rannekello.

Paitsi jos on yhteislotto

Vierailija
13/28 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti ne, mitä kyseisessä suhteessa on sovittu. Kaikilla ei edes ole taloustiliä.

Vierailija
14/28 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sen nyt ottaa. Meillä on yhteinen talous mutta omat tilit. Se, jolla sattuu olemaan tilipäivä, maksaa siihen mennessä kertyneet laskut, muutoin periaatteessa kumpikin maksaa omat bensat ja herkut ja vaatteet ja työruuat ym. Minä maksan kaikki lapsen menot. Käytännössä jos mieheltä loppuu rahat ennen seuraavaa tilipäivää, minä siirrän hänelle parisataa. 

Miksi, oi miksi? Onko lapsi enemmän sinun kuin miehesi? Miksi mieheltä loppuu rahat?

Vierailija
15/28 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teiden kunnossapito, yleisradio, poliisi, armeija

Vierailija
16/28 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi, oi miksi? Onko lapsi enemmän sinun kuin miehesi? Miksi mieheltä loppuu rahat?

Ehkä sillä miehellä on pienempi palkka? 

Vierailija
17/28 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi on yhteinen. Minulla on 1200 euroa parempi palkka ja lapsilisä tulee minun tililleni. Mieheltä usein loppuu rahat varsinkin jos on pitänyt ostaa jotain autoremppaosia tai on tullut yllätyshammaslääkärikäynti tms.

Vierailija
18/28 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloustilin olemattomuus johtaa ostamisen panttaamiseen. Leikkeleet ostaa sitten se joka on niitä enemmän vailla.

Vierailija
19/28 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinat.

Vierailija
20/28 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vuokra

sähkö