Mitkä kulut kuuluvat yhteisesti maksettaviksi?
Kumpikin siirtää sovitun summan taloustilille. Mitä sieltä on sopivaa maksaa? Lotto, viina, korvikset, bensa, golfmaila, lounasravinteli, kuntosali, rannekello, ... ?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sen nyt ottaa. Meillä on yhteinen talous mutta omat tilit. Se, jolla sattuu olemaan tilipäivä, maksaa siihen mennessä kertyneet laskut, muutoin periaatteessa kumpikin maksaa omat bensat ja herkut ja vaatteet ja työruuat ym. Minä maksan kaikki lapsen menot. Käytännössä jos mieheltä loppuu rahat ennen seuraavaa tilipäivää, minä siirrän hänelle parisataa.
Miksi, oi miksi? Onko lapsi enemmän sinun kuin miehesi? Miksi mieheltä loppuu rahat?
Lapsi on yhteinen. Minulla on 1200 euroa parempi palkka ja lapsilisä tulee minun tililleni. Mieheltä usein loppuu rahat varsinkin jos on pitänyt ostaa jotain autoremppaosia tai on tullut yllätyshammaslääkärikäynti tms.
Brutto vai netto 1200 parempi?
Meillä on yhteinen taloustili, josta menee lainan lyhennys ja maksetaan kaikki laskut. Ruoka maksetaan käyttörahoista.
Ei voi määritellä aina. Kaikkien elämä on tärkeä ja soisi sen olevan mahdollisimman hyvä. Ja jos ei ole samaa asemaa kuin muilla, niin ei voi jättää ilman. Asioita voi muuttaa parempaan jos eri maissa kansalaiset tekevät sille asialle jotain.
Kai se riippuu miten sovitaan. Meillä yhteiseltä tililtä maksetaan myös molempien autojen tankkaus, vakuutukset ja huollot, vaimon kuntosalijäsenyys, molempien työlounaat (jos lounaalla käy, mulla on yleensä eväät töissä).
Kaikki yhteiset menot. Itse maksaa sitten omat menot. Jos harrastaa golfia tai vaikka ratsastusta, niin se pitää maksaa omalta tililtä. Jos käydään yhdessä syömässä ravintolassa, niin se maksetaan yhteiseltä tililtä.
Meillä menee vain asumiskulut, ruoka ostetaan yhdessä omilta tileiltä niin että toinen siirtää toiselle n. Puolet. Riippuen mitä kauppakassissa on. Jos siellä on muun ruuan mukana toisen kaljapäkki ja lohi ja artesaanimakkaraa 1,5 kg jotka on lähdössä toisen osallistumaan grilli-iltaan, niin ne vähennetään maksusta.
Vierailija kirjoitti:
Kai se riippuu miten sovitaan. Meillä yhteiseltä tililtä maksetaan myös molempien autojen tankkaus, vakuutukset ja huollot, vaimon kuntosalijäsenyys, molempien työlounaat (jos lounaalla käy, mulla on yleensä eväät töissä).
En ikinä suostuisi, että työlounas maksetaan yhteiseltä tililtä. Teen itselle aina eväät, mutta puoliso syö aina ravintolalounaan. En todellakaan halua osallistua hänen lounaiden maksuun.
Kyllä.