Korvataan uupuneet työntekijät motivoituneilla työttömillä. Kaikki voittavat!
Uupuneet pääsevät työttömiksi (joita ovat haukkuneet) ja työttömät pääsevät vihdoin töihin!!
Kommentit (52)
Vuorotteluvapaan lakkauttaminen oli aika typerä idea. Aiemmin työssä oleva sai kaipaamansa lepotauon ja työtön taas töitä ja työkokemusta.
Ihan hyvin voisi säätää lain jossa pisimpään töissä olleet pitää potkia ulos ja ottaa tilalle työttömiä. Sopii minulle.
Tämä on oikeasti hyvä ehdotus. Työttömissä (myös työmarkkinatuella olevissa) on valtava potentiaali ja paljon korkeasti kouluttautuneita fiksuja ja motivoituneita ihmisiä. T. TE-täti
Nykyajan työelämä ei ole sellaista kuin pöljät persut kuvittelevat sen olevan.
Sopii minulle! T. KTM nainen 55 (myös hyväkuntoinen maratoonari)
Jos on arviolta 300 000 työtöntä ja samanverran töissäkäyviä niin miksi näille ei ole vaikka 2 vuoden kiertoa?
2 vuotta töissä ja 2 vapaavuotta kiertäen?
Olisi motivoituneita ja jaksavia työntekijöitä.
Sairauspoissaolot minimissä, kukaan ei ehtisi palaa loppuun jne.
Vai vielä uupuneet pihalle. Lisää persuideoita?
Vierailija kirjoitti:
Jos on arviolta 300 000 työtöntä ja samanverran töissäkäyviä niin miksi näille ei ole vaikka 2 vuoden kiertoa?
Ansaitkaa itse työnne. T. 160 joukosta valittu
Vierailija kirjoitti:
Työttömät saisivat myös sitä kaikkien kaipaamaa työkokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ansaitkaa itse työnne. T. 160 joukosta valittu
Ja täällä vaahdotaan "mene töihin"
Ihanaa! Me ihmisethän olemme kertakäyttöesineitä. Jos menet rikki, otetaan uusi tilalle. Masentuneet, sairaat, vanhenevat ihmiset joutaisivat ongelmajätelaitokselle. Jatkuvan kujluttamisen ja talouskasvun kannalta täysin turhaa väkeä.
Vierailija kirjoitti:
Jos minulla olisi firma tekisin juuri näin, tai 3/1 jaolla.
-Typorukka vaihtuisi suht tiuhaan.
-Kukaan ei ehtisi pahemmin kyllästyä keneenkään,
-Ehtisivät ehkä tienata jonkin verran.
-Lomiakin ehtisi kertyä
-Eivät ehtisi liiemmälti kyllästyä työhönsä ja jaksaminen olisi huipussaan.
-Vapaavuosina voisivat toki työskennellä muuallakin jos siltä tuntuisi.
Tässä olis kyllä sinänsä ideaa. Voisi olla pysyvää vuorottelua. Minä teen ensin 6kk, sitten sinä 6kk, sitten taas minä... saisi aina puolen vuoden sapattivapaan väliin, niin jaksaa taas.
Vähän samaa ideaa on ollut siinä 6h/päivä työskentelyssä, ettei kuormittaisi niin paljon, jaksaa sen 6h painaa hyvällä sykkeellä, ja ehkä joku toinen sitten saisi osapäivätyön 2h/päivä. Sopisi esim. opiskelijoille sellainen.
Myös alisuoriutuneet ministerit on korvattava. Naama vaihtoon jos ei työttömät pääse töihin!
Ja sitten meillä on pelkkiä epämotivoituneita työttömiä ja työntekijöitä, jotka eivät jää edes eläkkeelle kuin pakon edessä.
Mulle ainakin sopisi oikein hyvib, on kaikki työmotivaatio mennyt jo vuosia sitten ja nykyään hoidan kaikki työasiat minimieffortilla. Mielellään tässä jäisi ansiosidonnaiselle.
Tämä olisi oikeasti hyvä ehdotus. Pitkäaikaistyöttömissä on paljon erittäin tasokasta työkokemusta omaavia yli 45-vuotiaita!