Jos putoat ansiosidonnaiselta kun sinua ei palkata esim ikäsyrjinnän vuoksi, menetät omaisuutesi. Vaikka olisit halunnut työllistyä!
Tämä on hirviökokoomuksen uusi suunnitelma työttömien potkimiseksi päähän. T. Työmarkkinatuelle putoamassa 51v nainen (460 työhakemusta, kukaan ei ota töihin vaikka olen todella motivoitunut. En halua olla työtön!)
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Niin. Oleskeluyhteiskunnan aika on ohi. Kannattanee alkaa miettimään muita keinoja työllistyä ja elättää itsensä kuin loputon hakemusten lähettely. Emme elä enää menneisyydessä kun valmiita työpaikkoja riitti lähes kaikille.
Näppärän oloista näsäviisasta sanailua, mutta konkreettiset ratkaisuehdotukset muista työllistävistä toimenpiteistä puuttuvat kokonaan. Toimitapa seuraavaksi lista niistä. Mielellään nyt heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö niitä säästöjä yleensä koiteta kerryttää pahan päivän varalle ? Eikö se ole paha päivä kun putoaa ansiosidonnaiselta eikä työllisty yrityksistä huolimatta ? Mikä tässä on ongelma ?
---------
Rupea sinä työttömäksi ja alat syödä kotiasi. Minä tulen töihin tilallesi. Olen fiksu ja reipas akateeminen 52v.
Itse asiassa näin minä tein. Irtisanouduin akateemisesta työstäni kun huomasin, että osakesalkkuni riittää mainiosti elämiseeni.
Minulla ei taas sijoittaminen tuota niin paljoa, joten nostan rahat käteiseksi ja laitan piiloon. On sitten tukien lisäksi jotain puskuria ruokaan ja vaikka matkustamiseen.
Jos joudun työttömäksi ja menetän koko omaisuuteni, niin alan vaikka huumekauppiaaksi. Ihan sama siinä tilanteessa jos saa kuulan kalloon tai jos joutuu vankilaan täysihoitoon.
Minusta onkin oikein kiva kun hallitus ostaa tämän asunnon minulta pois kun tämä ei muuten mene kaupaksi.
Ryöstöt ja varkaudet tulevat lisääntymään. Rikkaat tulevat suojatumaan muurien taakse ja ajavat auton ovet lukittuina. Suomi 2032
Tarkoitus ei ole potkia työttömiä päähän. Tarkoitus on pakottaa työttömät myymään omistusasuntojaan kiireellä polkuhintaan asuntosijoittajille, ja sitten siirtää yhteiskunnan rahoja asumistuen kautta näiden asuntosijoittajien taskuun kun työttömät majoittuvat näihin samoihin asuntoihin vuokralle.
Vaikea ymmärtää miksi ihmiset ovat omaa luokkaansa ja rotuansa vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Eikö niitä säästöjä yleensä koiteta kerryttää pahan päivän varalle ? Eikö se ole paha päivä kun putoaa ansiosidonnaiselta eikä työllisty yrityksistä huolimatta ? Mikä tässä on ongelma ?
Meinaat että pienestä palkasta kerätyt säästöt riittävät loppuelämän, jos viisikymppisenä työttömäksi jäänyt elää vaikka 80-vuotiaaksi?
Tämä tulee päättymään erittäin huonosti, sanokaa minun sanoneen.
Vierailija kirjoitti:
Näin on, ihmiset joutuu töihin!
Vierailija kirjoitti:
Et menetä omaisuuttasi paitsi jos toimeentulotuelle tiput niin joutunet myymään asuntosi jos sulla sellainen on tai vene tai liian kallis auto tai mökki. Sitten ei ole pakko myydä jos et halua toimeentulotukea.
Eikös uudessa laissa menetä omaisuuden jo työmarkkinatuelle tippuessa.
Ei kannata kerätä omaisuutta lainkaan. Silloin sitä ei voi menettää.
Edelleenkään ei ole olemassa mitään ikäsyrjintää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaat että pienestä palkasta kerätyt säästöt riittävät loppuelämän, jos viisikymppisenä työttömäksi jäänyt elää vaikka 80-vuotiaaksi?
Monella vanhuksella ne riittävät jo nyt, joten miksi ei myös sinulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on, ihmiset joutuu töihin!
Töihin pääseminen olis unelmien täyttymys!! Mihin töihin muka joutuu kun ei työtä ole kaikille?
Vierailija kirjoitti:
En ole seurannut uutisia.
Eli jos nyt jäisin työttömäksi ja lopulta työmarkkinatuelle, en saisi mitään koska asun 40 000 euron mökissäni? Ja sen sijaan että maksan nyt asumisestani 1400€ / vuosi, pitäisi muuttaa vuokralle ja maksaa tuo summa parin kuukauden välein vuokraan ja päälle muut kulut? Ja hakea tukia siihen?
Kaikkea trollin aloituksia ei kannata uskoa.Joka päivä samoja valheita.
Et menetä omaisuuttasi paitsi jos toimeentulotuelle tiput niin joutunet myymään asuntosi jos sulla sellainen on tai vene tai liian kallis auto tai mökki. Sitten ei ole pakko myydä jos et halua toimeentulotukea.