Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos putoat ansiosidonnaiselta kun sinua ei palkata esim ikäsyrjinnän vuoksi, menetät omaisuutesi. Vaikka olisit halunnut työllistyä!

Vierailija
15.05.2025 |

Tämä on hirviökokoomuksen uusi suunnitelma työttömien potkimiseksi päähän. T. Työmarkkinatuelle putoamassa 51v nainen (460 työhakemusta, kukaan ei ota töihin vaikka olen todella motivoitunut. En halua olla työtön!)

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Oleskeluyhteiskunnan aika on ohi. Kannattanee alkaa miettimään muita keinoja työllistyä ja elättää itsensä kuin loputon hakemusten lähettely. Emme elä enää menneisyydessä kun valmiita työpaikkoja riitti lähes kaikille.

Vierailija
2/79 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä on valtava määrä ja työpaikkoja todella vähän siihen nähden. Nyt ei ole oikea hetki yrittää kiduttaa työttömiä yhtään enempää tai koventaa ehtoja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdetaan työntekijät työttömiin, jotka ovat motivoituneita ja esimerkiksi kouluttautuneita. He eivät pääse töihin vaikka haluaisivat. Monet työntekijät sen sijaan valittavat eivätkä jaksa työtään.

Vierailija
4/79 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdetaan työntekijät työttömiin, jotka ovat motivoituneita ja esimerkiksi kouluttautuneita. He eivät pääse töihin vaikka haluaisivat. Monet työntekijät sen sijaan valittavat eivätkä jaksa työtään.

----------

HYVÄ EHDOTUS! 

Vierailija
5/79 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö niitä säästöjä yleensä koiteta kerryttää pahan päivän varalle ? Eikö se ole paha päivä kun putoaa ansiosidonnaiselta eikä työllisty yrityksistä huolimatta ? Mikä tässä on ongelma ?

Vierailija
6/79 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Oleskeluyhteiskunnan aika on ohi. Kannattanee alkaa miettimään muita keinoja työllistyä ja elättää itsensä kuin loputon hakemusten lähettely. Emme elä enää menneisyydessä kun valmiita työpaikkoja riitti lähes kaikille.

Koskee vain kantasuomalaisia tietenkin.

Vierailija
7/79 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö niitä säästöjä yleensä koiteta kerryttää pahan päivän varalle ? Eikö se ole paha päivä kun putoaa ansiosidonnaiselta eikä työllisty yrityksistä huolimatta ? Mikä tässä on ongelma ?

---------

Rupea sinä työttömäksi ja alat syödä kotiasi. Minä tulen töihin tilallesi. Olen fiksu ja reipas akateeminen 52v.

Vierailija
8/79 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun vuokralla. 

Olen ajatellut, että keskityn kodin siivoukseen, kun töihin ei kelpaa.

8 pulloa yleispesuainetta kuukaudessa menee kodin siivoukseen. 

Vierailija
9/79 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala yrittäjäksi 

Vierailija
10/79 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole omaisuutta. Nou hätä.

50+

Vierailija
11/79 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Potkulaki tulee voimaan 1.1.2026.

Painavan syyn poistamisen lisäksi esitys sisältää heikennyksiä muun muassa irtisanomisiin liittyvään kokonaisarvioon, varoituksen antamisen periaatteisiin sekä työnantajan velvollisuuteen selvittää, olisiko irtisanominen vältettävissä sijoittamalla työntekijä muuhun työhön. "

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5ed8fe11-59d8-40e1-b3e3-66a15efd5…

Vierailija
12/79 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Paikallinen sopiminen tuli voimaan 1.1.2025.

Usein paikallisella sopimisella tarkoitetaan työpaikkakohtaista sopimista jostakin työehtosopimuksen määräyksestä, kuten työajoista, vuosilomista tai palkoista."

https://tem.fi/paikallisen-sopimisen-lisaaminen

Vierailija
13/79 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Irtisanomissuojaa heikennetään. Alisuoriutuminen lisättäisiin uudeksi irtisanomisperusteeksi."

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011222992.html

Vierailija
14/79 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

---------

Rupea sinä työttömäksi ja alat syödä kotiasi. Minä tulen töihin tilallesi. Olen fiksu ja reipas akateeminen 52v.

Itse asiassa näin minä tein. Irtisanouduin akateemisesta työstäni kun huomasin, että osakesalkkuni riittää mainiosti elämiseeni. 

Vierailija
15/79 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen juuri toista ammattia ansiosidonnaisella. Ensimmäinen ammatti kyllä työllistäisi, mutta en halunnut enää tehdä alan töitä. Ihan hyvä diili, koska muuten ei olisi ollut rahaa opiskella. Ja en tietenkään kertonut työkkäriin, että en halua vanhassa ammatissa työskennellä, vaan käytin syynä sairauttani, joka ei oikeasti edes haittaa työntekoa, mutta eihän ne sitä tiedä.

Vierailija
16/79 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menetä, kun olen naimisissa ja omistan kaiken puolison kanssa puoliksi. Puolisolla on työpaikka.

Vierailija
17/79 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kyl niin onnellinen, että opiskelin farmaseutiksi 3-kymppisenä. Ei mitään ongelmaa etteikö töitä löytäisi nyt 52-vuotiaanakin. Tai pelkoa tulla irtisanotuksi. 

Vierailija
18/79 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinusta tulee onnellinen kun et omista mitään.

Vierailija
19/79 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole seurannut uutisia.

Eli jos nyt jäisin työttömäksi ja lopulta työmarkkinatuelle, en saisi mitään koska asun 40 000 euron mökissäni? Ja sen sijaan että maksan nyt asumisestani 1400€ / vuosi, pitäisi muuttaa vuokralle ja maksaa tuo summa parin kuukauden välein vuokraan ja päälle muut kulut? Ja hakea tukia siihen?

Vierailija
20/79 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Putosin vuosi sitten ansiosidonnaiselta pois. Laitoin Kelalle hakemuksen työmarkkinatuesta. Päätös: 0 euroa, koska pääomatulot, keskimäärin noin 4500 euroa/kk leikkaa työmarkkinatuen nollaan. Enkä saanut asumistukeakaan.

Toimeentulotukea en viitsinyt edes hakea, kun määräaikaistalletuksissa yli 700 tonnia. Ne pitää tuhlata ensin.

M54

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän