IL: Nyt työttömiä kuritetaan Etenkin yksi vaatimus on aivan käsittämätön
Työttömiä kepitetään tehtailemaan valtavia määriä työhakemuksia, joista suurin osa ei johda mihinkään eikä voikaan johtaa, koska avoimia työpaikkoja on niin vähän. Tämä on tuhoisaa kaikille, kirjoittaa Iltalehden uusi kolumnisti Anne Moilanen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/29d0ea6c-97fe-4267-a9c0-ba6b30428…
Kommentit (353)
Vierailija kirjoitti:
M E N K Ä Ä T Ö I H I N
Olen selvännäkijä ja näen, että olet työtön viiden kuukauden päästä.
Vierailija kirjoitti:
P U N A L I P U T L I E H U U
Korkeintaan sun pään sisällä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en nyt ymmärrä tätä ongelmaa. Itse hain 6kk töitä, laitoin 5 hakemusta päivässä noin viitenä-kuutena päivänä viikossa. Siitä voi joku laskea montako niitä tuli laitettua. Hyvä että laitoin, 3 haastattelun jälkeen tärppäsi ja olen nyt unelmaduunissani.
Suosittelen muitakin vaan hakemaan ahkerasti.
Ettäkö mikä ongelma on siinä että kaikki laitetaan hakemaan kaikkia mahdolisia töitä? Etkö tosiaan keksi mitään?
Yksinkertaisten ihmisten kuten päättäjien mielestä tämä kuulostaa tosi tehokkaalta toki kun kaikki hakee kaikkia töitä.
Vierailija kirjoitti:
Oli se absurdia tai ei, jotenkinhan työttömän on työhalukkuutensa kyettävä osoittamaan. Ilman hakemusten tekoa se ei oikein näy missään.
Kaikkein absurdeinta on kuitenkin se, että niitä, jotka ovat jo sen työhalunsa osoittaneet, tekemällä osa-aikatyötä, rangaistaan ensin suojaosan poistolla, ja mahdollisesti myöhemmin sillä, että pitää sama määrä työhakemuksia tehdä kuukaudessa kuin niiden, jotka ovat 24/7 työttömiä!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön. Ihan rehellisesti sanottuna 4 hakemusta per kuukausi ei ole kovin paljoa vaadittu. Itse haen kaikkialta Suomesta ja myös ulkomailta, jos sattuu silmiin ilmoitus, johon osaamiseni riittää.
Osa työttömistä jumittuu siihen, että OMALLA paikkakunnalla ei ole niin paljon yrityksiä, että riittäisi joka kuulle haettavaa. Heille sanoisin, että ihan vaan ympäri Suomea hakemuksia, mahdollisuus, että tulee kutsu haastatteluun, on pieni joka tapauksessa. Ja ainahan sen haastiksen voi mokata, jos tuntuu, ettei voi muuttaa työn perässä.
Muilta osin työttömyys on aivan kamala tilanne, koen itseni arvottomaksi. Työ on aina ollut iso osa identiteettiä.
Itse olisin valmis lähtemään työn perässä, koska lapseni eivät asu enää kotona. Ymmärrän kuitenkin heitä, joilla on pieniä lapsia ja toisella puolisolla vakityö kotipaikkakunnalla. Eikö sekään mikään autuus näköjään ole, että haet mistä vaan, koska sinäkin olet työtön edelleen. Toivottavasti kuitenkin työllistyt pian.
Persujen Perseilyt vaan pahenee päiväpäivältä.Mitähän ne idiootit seuraavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa lorvikatarri porukkaa ja nykypäivän toukat vielä puhuu liksapäivästä kun tarkottavat rotta rahoja,sairasta etten sanoisi.Syy siihen on teidän idolinne..tiedätte kyllä ketä tarkoitan..itse lähti kaakkoon kun ei tullut valituksi uudelleen.
Sulla on kyllä sellainen ulosanti, että ihmettelen, jos joku on joskus ottanut sinutkin töihin.
Asun kylläkin ulkomailla työeläkkeellä palmun alla Pentu
Kiva että teillä on siellä hourulassa sisustettu noin mukavasti seinät.
Oletko ollut maantiedon tunneilla? Missä on bohol?ethän jaksaisi ota selvää..ja katso myös chocolate hills
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa lorvikatarri porukkaa ja nykypäivän toukat vielä puhuu liksapäivästä kun tarkottavat rotta rahoja,sairasta etten sanoisi.Syy siihen on teidän idolinne..tiedätte kyllä ketä tarkoitan..itse lähti kaakkoon kun ei tullut valituksi uudelleen.
Sulla on kyllä sellainen ulosanti, että ihmettelen, jos joku on joskus ottanut sinutkin töihin.
😄😄😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli se absurdia tai ei, jotenkinhan työttömän on työhalukkuutensa kyettävä osoittamaan. Ilman hakemusten tekoa se ei oikein näy missään.
Fakta on kuitenkin se, että tässä maassa ei riitä palkkatyöpaikkoja kaikille halukkaille. Toinen fakta on työmarkkinoilla rehottava ikäsyrjintä. Nämä faktat hullu hallituksemme haluaa sivuuttaa kyykyttämisen himossaan.
Kerro sitten, miten muuten työtön voi osoittaa työhalukkuutensa.
Miksi se pitäisi "osoittaa"? Jokainen työtä haluava etsii työpaikkaa muutenkin. Ilman aktiivimalleja pärjättiin 2000-luvulle asti eivätkä ne nytkään hyödytä mitään.
Itse tunnen us
Juju on siinä että hakemuksen laadulle ei ole mitään kriteerejä. Riittää vaikka hakemus jossa lukee: Moi, olen kiinnostunut tulemaan teille töihin. Terveisin, Arto Satovuori
Volyymi on pakollinen, eli se 4kpl/kk.
Vierailija kirjoitti:
Persujen? Siis ketään muita ole hallituksessa? No mitäpä vajakilta voi odottaa
Vierailija kirjoitti:
Eipä ihme ettei Suomen talous oikein nouse tällä meiningillä. Kannattavampaa olis varmaan poistaa koko pakkohaku niin että firmat löytää paremmin ne osaavat tekijänsä, nykyinen systeemi vain passivoi kaikkia.
Nyt kyllä osuit naulan kantaan. Tämä todellakin on passivoinut työttömiä ja vain nostanut vastarintaa ja työhaluttomuutta lisää, eikä aktivoinut.
Ja varsinkin suojaosan poisto vähensi roimasti juuri sitä, mitä hallitus toivoo eli sitä, että työtä kannattaa aina ottaa vastaan. No ei ole kannattanut suojaosan poiston jälkeen. Itsekin tein esuojaosan vielä ollessa parin päivänkin pätkätyösuhteita, koska kaikki työ nosti kk-ansioita. Nyt sellaisesta ei ole mitään hyötyä rahallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persujen? Siis ketään muita ole hallituksessa? No mitäpä vajakilta voi odottaa
Niin ovat kokoporukka.
Ettekö te lampaat jumalauta osaa ulos karsinasta lähteä ulos ulkomaille töihin jos sieltä ei löydy? Bäää..äää,sanoisin että suurimmalla osalla on tyhjää varastotilaa yläpäässä halvalla vuokrattavana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ollut maantiedon tunneilla? Missä on bohol?ethän jaksaisi ota selvää..ja katso myös chocolate hills
Sä et ainakaan ole koskaan ollut äikän tunneilla.
Töihin vaan siitä. Mitäs valitatte.Turussakin ainakin 2000 vapaata työpaikkaa joten miksei niihin löydy työntekijöitä. Jos ei oman alan töitä saa niin haetaan toisen alan töitä. Tuet pois joss ei työ kelpaa mitä tarjotaan.
Juju on siinä että niille hakemuksille ei ole mitään laatu kriteerejä. Riittää ihan vaan: Moi, olen kiinnostunut tulemaan teille töihin. T.Orto_Sotonen
Vierailija kirjoitti:
Eipä ihme ettei Suomen talous oikein nouse tällä meiningillä. Kannattavampaa olis varmaan poistaa koko pakkohaku niin että firmat löytää paremmin ne osaavat tekijänsä, nykyinen systeemi vain passivoi kaikkia.
Kokkareihin ei voi luottaa, takinkääntäjä Satonen.
"Työministeri Arto Satonen (kok.) kertoi syyskuussa 2023 Helsingin Sanomille, että hallitus aikoo purkaa työttömien hakupakon. Muutoksen piti tulla voimaan vuoden päästä eli syksyllä 2024"
Iltalehti voi palkata kaikki työttömät toimittajiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä pakkohaku on Sanna Marinin hallituksen ansiota.
Älkää hyvät ihmiset enää hokeko tuota mutkusannaa. Orpo-Purran hallitus on ollut vallassa kohta jo kaksi vuotta.
Emme koskaan tule unohtamaan että SDP lupasi poistaa aktiivimallin. Ja teki sen ja tilalle tuli tämä neljä hakemusta kuukaudessa pelleily josta ei ole hyötyä kenellekään. Paitsi niile tuhansille hakemusten kyylääjille jotka palkattiin valvomaan SANNAN AKTIIVIMALLI 2.0.