Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

8-luokkalainen tytär aikoo juoda koulujen päätyttyä

Vierailija
15.05.2025 |

Mua niin ottaa päähän koko koulun loppumispäivä. Tämä juomisasia kävi ilmi kun kysyi ostaisinko hänelle muutaman lonkeron että voisi olla muiden mukana. Hän on 14-vuotias, kuukauden päästä 15v  ja luulee olevansa aikuinen..

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä vit tua mä just luin? Itse tarjoudut ostamaan alaikäiselle alkoholia?

Kyllähän tuossa pilataan lapsilta se kielletyn hedelmän ilo :(

Vierailija
82/86 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttöhän putoaa porukasta jos ei lähde ryyppäämään.sitäpaitsi sehän on hauskaa olla kännissä.

pientä valistusta vain ilman vittuilua tytölle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin pelko, mikä panee vanhempia miettimään, johtuu uskomuksesta, että mitä aikaisemmin saa alkoholia, sen todennäköisemmin tulee alkoholistiksi. Väärä luulo. Alkoholismi on geneettinen sairaus, jonka on saanut jo syntymässään tai ei ole saanut. 

Alkoholismi puhkeaa joka tapauksessa ilmiasuiseksi, aloittaapa minkä ikäisenä tahansa. Tunnettu urheilija ja laulaja Tapio Rautavaara oli alkoholisti, vaikka otti ensimmäisen ryyppynsä poikkeuksellisen iäkkäänä.

Alkoholismin periytymistapa on monigeeninen. Vanhempien välttymisestä alkoholismista ei voi päätellä, sillä usein lapsi perii välttämättömän geenikoktailinsa osin äidiltä, osin isältä, joista kumpikaan ei ole alkoholisti.

Vastaavasti, jos ei ole syntynyt mukanaan alkoholistinen geenistö, ei voi tulla alkoholistiksi, vaikka kuinka joisi. On täysin turvassa.

Se on ihan todistettu, että nuorina aloittaneista tulee helpommin alkoholisteja. Samoin se, että ne, joille vanhemmat ostavat alkoholia, juovat enemmän kuin muut. Ei nämä ole mitään mielipideasioita. 

Alaikäisen alkoholinkäytön saa ja pitää kieltää. 

Vierailija
84/86 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tietenkään osta yhtään ainutta alkoholijuomaa lapselle vaan teet selväksi että hän pysyy kotona päättäri-iltana mikäli ei lupaa pysyä selvinpäin. 

Vierailija
85/86 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanotaan näin että jos on pakko päihtyä niin ennemmin pilvessä kuin kännissä.

Pilvi on laitonta, alkoholi ei

15-vuotiaalle alkoholikin on laitonta.

Minun lapseni olisi ollut tiiviisti kotiarestissa jo ajatuksestakin. Ei tosin olisi uskaltanut pyytää minua ostamaan alkoholia vaan olisi yrittänyt juoda salaa.

Vierailija
86/86 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tyttö kotiarestiin päättäjäispäivän illaksi. Tai ennakoiva lastesuojeluilmoitus, niin pääsee juttelemaan sossujen kanssa siitä mikä teidän perheessä on vialla ja saatte sitten ammattiapua koko perheeseen .

Kasarin puolivälissä oli suurin osa nuorisosta humalassa päättäjäisten jälkeisenä iltana. Nykyään humalaisia nuoria näkee vähemmän ja poliisi puuttuu niihin enemmän.