8-luokkalainen tytär aikoo juoda koulujen päätyttyä
Mua niin ottaa päähän koko koulun loppumispäivä. Tämä juomisasia kävi ilmi kun kysyi ostaisinko hänelle muutaman lonkeron että voisi olla muiden mukana. Hän on 14-vuotias, kuukauden päästä 15v ja luulee olevansa aikuinen..
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanotaan näin että jos on pakko päihtyä niin ennemmin pilvessä kuin kännissä.
Seuraukset on niin hysteeriset pilvestä että voi olla parempi ryypätä. Olin kasariteini niin olisin kaksinaismoralisti jos kieltäisin saman muilta mitä itse tuli tehtyä. Teinien saattaisi olla turvallisinta juoda omien vanhempiensa seurassa.
Ei ole kaksinaismoralismia kasvattaa lapsensa paremmin kuin mitä itsensä on kasvatettu. Alkoholista liian nuorella iällä on paljon tutkittuja haittoja.
No melko myöhään kyllä aloittaa,parempi juoda kun alkaa huumeiden kanssa häsläämään.
Vierailija kirjoitti:
Sekopää narkkareita on jo ihan tarpeeksi. Ei enää lisää, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä se ne juomat saa muualtakin.
Mun luo voi tulla juomaan ..viinaan on. Mutta vain tytöille
Pentti 63v
Mikä tollanen on ja mitä tollanen on?
Missä yhteydessä kertoi?
No onneksi ongelmaa ei ole, koska sinä olet vanhempi ja päätät että hän ei juo koska hän on alaikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Ai, jotkut vanhemmat vieläkin ostavat lapsilleen alkoholia? Onhan se tietysti lapsille kivaa, että saavat ostamiensa juomien lisäksi vanhemmiltaan ilmaiseksi lisää.
Parempi kuitenkin sekin kuin että he hankkisivat katukaupasta ties minkälaisia mömmöjä. Toisaalta vaikka vanhemmat alkoholia ostaisivatkin niin eihän se estä sitä etteikä nulikka hankkisi lisäksi mömmöjä.
Ap:lle: Toivottavasti "vitsailet". Jos et, niin olet todella surkea koska et uskalla pitää kuria isä/äiti. Toisaalta sellaisiahan iso osa vanhemmista nykyään on.
Vierailija kirjoitti:
Kannabis on kauheaa myrrkkyä ja se tekee aivovammaiseksi ja mielisairaaksi, pahimmillaan jo heti ensimmäisestä kokeilusta. Kannabiksen käyttäjät ovat inhottavia knarkareita.
Alkoholi ja tupakka ovat terveellisiä aineita ja niitä käyttävät normaalit ihmiset.
Väiski Vilpitön
Se on juonu kaveriensa kanssa jo useamman kerran. Et vain tiedä siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä se ne juomat saa muualtakin.
Tuo on huono selitys. Vaikka saisikin, niin silti juomien ostaminen lapselle ei ole okei.
On se.
Väiski Vilpitön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, jotkut vanhemmat vieläkin ostavat lapsilleen alkoholia? Onhan se tietysti lapsille kivaa, että saavat ostamiensa juomien lisäksi vanhemmiltaan ilmaiseksi lisää.
Parempi kuitenkin sekin kuin että he hankkisivat katukaupasta ties minkälaisia mömmöjä. Toisaalta vaikka vanhemmat alkoholia ostaisivatkin niin eihän se estä sitä etteikä nulikka hankkisi lisäksi mömmöjä.
Ap:lle: Toivottavasti "vitsailet". Jos et, niin olet todella surkea koska et uskalla pitää kuria isä/äiti. Toisaalta sellaisiahan iso osa vanhemmista nykyään on.
No ei todellakaan ole parempi, että vsnhennat itse ostavat ja sallivat näin päihteiden käytön! Jeeesus mitä porukkaa taas palstalla
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalia, me juotiin kännit jo 11 vuotiaana päättäjäispäivänä
Hehheh onpa tosi normaalia. Idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorena se on vitsa väännettävä. Jos et osta niin joku mukava setämies tarjoaa sidukat ja lonkerot pikku palveluksia vastaan.
Itse sain kyllä teininä hankittua juomiset ihan ilman pikku palveluksiakin. Aina löytyy joku kaveri, jolla on vanhempi sisarus valmiina hakemaan.
Näin toki on eli 'nuorempikin herrasmies' voi käyttää kettu kolossa.
Tai poskihoidot.
Vierailija kirjoitti:
Useinhan yläkouluikäiset usein halua vähän juoda alkoholia lukuvuoden päätyttyä.
Oikeastiko? Sittenhän se on ok.
Vierailija kirjoitti:
No onneksi ongelmaa ei ole, koska sinä olet vanhempi ja päätät että hän ei juo koska hän on alaikäinen.
Ei voi kieltää, jos teini tahtoo, voi tulla paha mieli.
Meneekö sitten Malmin päivystykseen vonkamaan seksiä aikuisilta kahden promillen humalassa.
Jotkut joivat yläasteen päättäjäisissä alkoholia, minä taas ryystin pokkana päärynänmakuista Mehukattia. :)
Suurin pelko, mikä panee vanhempia miettimään, johtuu uskomuksesta, että mitä aikaisemmin saa alkoholia, sen todennäköisemmin tulee alkoholistiksi. Väärä luulo. Alkoholismi on geneettinen sairaus, jonka on saanut jo syntymässään tai ei ole saanut.
Alkoholismi puhkeaa joka tapauksessa ilmiasuiseksi, aloittaapa minkä ikäisenä tahansa. Tunnettu urheilija ja laulaja Tapio Rautavaara oli alkoholisti, vaikka otti ensimmäisen ryyppynsä poikkeuksellisen iäkkäänä.
Alkoholismin periytymistapa on monigeeninen. Vanhempien välttymisestä alkoholismista ei voi päätellä, sillä usein lapsi perii välttämättömän geenikoktailinsa osin äidiltä, osin isältä, joista kumpikaan ei ole alkoholisti.
Vastaavasti, jos ei ole syntynyt mukanaan alkoholistinen geenistö, ei voi tulla alkoholistiksi, vaikka kuinka joisi. On täysin turvassa.
Ehdotit itse sitä juomista ja sitten suutuit? Mitä?
Kas niin, vettä 10l paketti (turbo)hiivaa, sokeria kuutisen kiloa. Sekoita hyvin ja pellavaliina sangon päälle. Sanko vaatekaappiin valmistumaan.
Seppo