Äitiyden ylikorostaminen tekee isistä sivuhenkilöitä
- Äiti unohtaa vaihtaa vaipan = Voi äitiparka, varmasti niin uupunut.
- Isä unohtaa vaipan = Miten joku olla noin huolimaton ja välinpitämätön ääliö
- Äiti vie lapset puistoon = Normipäivä.
- Isä vie lapset puistoon = Vau! Ihanaa nähdä mies osallistumassa!
(Osallistumassa mihin, mun OMAAN perheeseen?)
Äiti = vanhempi.
Isä = apukuski, jolle annetaan kehu, jos se ei aja ojaan.
En ole lastenhoitaja. Olen ISÄ.
En ole mukana auttamassa. Olen yhtä paljon vanhempi.
Lopettakaa se taputtelu, kun isä on aktiivinen.
Tasa-arvo ei toteudu, jos toista vanhempaa ylistetään ja toista ihmetellään.
Isyys ei ole mikään bonustehtävä. Se on perusrooli.
#SivuhahmonaOmassaPerheessä
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Tässä taas klassinen esimerkki siitä, miten mies haluaa keskittää huomion itseensä naisten kokemuksella ratsastaen. Hohhoijaa.
Mielestäni ap kertoi omasta kokemuksestaan, ei yrittänyt ratsastaa yhtään millään. Isät ovat ihan yhtä tärkeitä kuin äidit!
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
On muuten todella toksinen ajatusmalli. Eikä äitiyttä voi ylistää liikaa se on emotionaalista ydinfysiikkaa, jota et koskaan ymmärrä.
Olen kolmen lapsen äiti, mutta taistelin tunnesiteen aikaansaamisesta vaikka imetin lapsia vuoden verran. Mies loi tunnesiteet lapsiin samantien, ja jäi lopulta koti-isäksi kun minä en vain viihtynyt pienten lasten kanssa. Ehkä olen sitten aivoiltani mies, kun en todellakaan ymmärrä, mitä yrität selittää.
Äitiys on usein aika toksista. Hirveää narsismia. Vain äiti äiti äiti! Kukaan muu ei ole mitään!
En ihmettele, että pienten lasten vanhemmat eroaa niin paljon.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Se, mitä tästä jäi mieleen: Miten joku voi UNOHTAA vaihtaa vaipan? Kai sen pissa/kakkavaipan tuntee/haistaa riippumatta sukupuolesta.
Sinä siis väität, että kukaan ei ole koskaan unohtanut vaihtaa vaippaa? Tai jos on, on täysi tollo?
Semmosta inselkn ulknaa tälle päivälle. Uhriutuu toisten puolesta siellä. Hohhoijaa....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, mitä tästä jäi mieleen: Miten joku voi UNOHTAA vaihtaa vaipan? Kai sen pissa/kakkavaipan tuntee/haistaa riippumatta sukupuolesta.
Sinä siis väität, että kukaan ei ole koskaan unohtanut vaihtaa vaippaa? Tai jos on, on täysi tollo?
Suurin osa lapsista kyllä ilmoittaa käytöksellään vaipanvaihdon tarpeesta. Ei sitä unohdeta.
Kaffebulla kirjoitti:
Äitiys on usein aika toksista. Hirveää narsismia. Vain äiti äiti äiti! Kukaan muu ei ole mitään!
En ihmettele, että pienten lasten vanhemmat eroaa niin paljon.
Pick me...
Vähän huono ulostulo ap:lta ehkä, mutta musta tässä on asiaa. Olen äitinäkin lopen kyllästynyt siihen, että lapsen asioihin liittyen aina soitetaan ensisijaisesti minulle ja odotetaan minun olevan paikalla. Ikäänkuin isä olisi kykenemätön huolehtimaan yhtä lailla lapsen asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On muuten todella toksinen ajatusmalli. Eikä äitiyttä voi ylistää liikaa se on emotionaalista ydinfysiikkaa, jota et koskaan ymmärrä.
Olen kolmen lapsen äiti, mutta taistelin tunnesiteen aikaansaamisesta vaikka imetin lapsia vuoden verran. Mies loi tunnesiteet lapsiin samantien, ja jäi lopulta koti-isäksi kun minä en vain viihtynyt pienten lasten kanssa. Ehkä olen sitten aivoiltani mies, kun en todellakaan ymmärrä, mitä yrität selittää.
Kiva kuulla, että meitä on muitakin! Luulin olevani yksinäinen susi.
N33
Vierailija kirjoitti:
Tässä taas klassinen esimerkki siitä, miten mies haluaa keskittää huomion itseensä naisten kokemuksella ratsastaen. Hohhoijaa.
Sinä taas syyllistyy klassiseen miesten vähättelyyn kun yrität siirtää kaiken huomion naiseen niin kuin naiset tekee aina kun keskustellaan miesten kohtaamista ongelmista
Vierailija kirjoitti:
Vähän huono ulostulo ap:lta ehkä, mutta musta tässä on asiaa. Olen äitinäkin lopen kyllästynyt siihen, että lapsen asioihin liittyen aina soitetaan ensisijaisesti minulle ja odotetaan minun olevan paikalla. Ikäänkuin isä olisi kykenemätön huolehtimaan yhtä lailla lapsen asioista.
Mä olen etä-äitinä lapsille, oli siinä alussa tahkoamista tarhan henkilökunnalle että älkää mulle soittako samantien jos tulee jotain vaan sille isälle joka niiden kanssa arkena asuu... Samoiten neuvolassa on tullut tätä "missäs äiti on". No perkele jos lapset hommataan niin molemmat ovat yhtä lailla vanhempia.
No ei se naisten tai äitien vika ole. Jos jokainen mies osallistuisi lastensa elämään kunnolla, otettaisiin heidätkin tosissaan. Mutta vähemmistössä tuntuu olevan kunnon isät. Oma ex vaikutti alkuun sellaiselta, mutta lapset ovatkin hänelle lähinnä egon jatke. Kovasti yritti esittää ja päteä että on meistä se parempi vanhempi, eron jälkeen puhui minusta pahaa myös lapsille. Lähes heti sen jälkeen kun lapset täytti 12, halusivat asua vain täällä, ennen oli viikko viikko. Joskus käyvät siellä viikonloppuna. Eikä tunnu isääkään kiinnostavan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva kuulla, että meitä on muitakin! Luulin olevani yksinäinen susi.
N33
Et suinkaan ole! Asioista pitäisi puhumaan rehellisemmin Se, että koet olevani yksinäinen susi sen takia, että oletettavasti "hoivaviettisi" on matala, kertoo jo aika paljon siitä miten paljon äidiltä odotetaan tiettyä roolia ja panosta. Vaatii erityistä rohkeutta sanoa tätä ainakin kasvotusten ääneen, ettei tunneside tai hoivavietti lapsiin synny helposti. Isälle on paljon hyväksyttyämäpää sanoa ääneen, että haluaa harrastaa enemmän tai että lapsiarki rasittaa tms.
Vierailija kirjoitti:
Olipa itkuherkkä postaus. Kokeile ensin synnyttää ilman puudutusta ja tule sitten kertomaan, kuinka raskasta on vaihtaa yksi vaippa
Olet nainen joka ennen synnytystä herkuttelee 9kk lihoten valtavasti ja kumealla äänellä tekee tilauksia ja nakittaa miestä tekemään jonninjoutavia asioita sinun mieliksi. Sitten kun synnytys on NIIIIIN valtava juttu, sinua pitää palvoa ja palvella miehen lopun elämän ajan.
Meni pointti ohi niin että heilahti? Typerää tommonen kommentointi muutenkin. Jokainen hyvä ja osallistuva vanhempi on sukupuolesta riippumatta vain ja ainoastaan hieno asia tässä yhteiskunnassa, ja on totta, että osallistuvia miehiä nostetaan jalustalle aikalailla.