Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä, kun kateus kalvaa ja vaivaa syvästi

Vierailija
14.05.2025 |

Olen siis todella ahdistunut tästä asiasta, kun olen niin kertakaikkisen kateellinen ihminen. En pääse tästä piirteestä/ominaisuudesta millään eroon. Ahdistaa ja masentaa aivan suunnattomasti tämä. Olen kateellinen, vaikka en haluaisi olla. Ja asia ahdistaa paljon

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jaksatte tunkea ne puolueet joka aiheeseen? Olen huolissani.

Vierailija
42/58 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ihan sama vaiva. Olen kärsinyt siitä koko elämäni. Sen vastapainona yritän olla empaattinen ja yritän asettua toisen asemaan erilaisissa tilanteissa. Kuvittelen,miltä tuntuu kulkea muiden kengissä todeten,että ei se helppoa ole muillakaan. Koitan myös miettiä,että miten muiden onni/menestyminen/kauneus/varakkuus on minulta pois? Oikeasti se auttaa,vaikka kateus tunteena vituttaa ja kalvaa rotan lailla. 

Välillä on vaikeaa ja totean,että hemmetti,kun olen kateellinen ja katkera ihminen. Sitten palautan itseäni ruotuun. Myös rukoilu auttaa. Pyydän Jumalaa ottamaan kateuden ja katkeruuden pois minusta. Yhtä lailla terapia,meditointi yms.voi auttaa. Keinoja on monia, kannattaa kokeilla! Mikä kenellekin on hyvä..

Elämä on liian lyhyt näin kalvavien tunteiden märehtimiseen.

Kyllä uskovaisille on vaan pakko

Jumalaa ei saa tyrkyttää! Sen sanoo jo järkikin ettei jumalaa ole kun katsoo Jumalan valittua kansaa se kuolee tuolla nälkään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten jaksatte tunkea ne puolueet joka aiheeseen? Olen huolissani.

Onko uskonnoista puhuminen sun mielestä puolue? 

Vierailija
44/58 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muihin vertailu ja kateuden tunne on ihmisille ihan ominaisia ja lajityypillistä ominaisuuksia. Ei niistä tarvitse huolta tai häpeää kantaa. Parhaimmillaanhan ne ajavat itseä yrittämään enemmän ja pyrkimään kohti itselle tärkeitä asioita. Itsensä ja tunteensa kannattaa hyväksyä brutaalilla rehellisyydellä. Silloin ne tunteetkin hälvenee ja haalistuu ajallaan.

Vierailija
45/58 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ihan sama vaiva. Olen kärsinyt siitä koko elämäni. Sen vastapainona yritän olla empaattinen ja yritän asettua toisen asemaan erilaisissa tilanteissa. Kuvittelen,miltä tuntuu kulkea muiden kengissä todeten,että ei se helppoa ole muillakaan. Koitan myös miettiä,että miten muiden onni/menestyminen/kauneus/varakkuus on minulta pois? Oikeasti se auttaa,vaikka kateus tunteena vituttaa ja kalvaa rotan lailla. 

Välillä on vaikeaa ja totean,että hemmetti,kun olen kateellinen ja katkera ihminen. Sitten palautan itseäni ruotuun. Myös rukoilu auttaa. Pyydän Jumalaa ottamaan kateuden ja katkeruuden pois minusta. Yhtä lailla terapia,meditointi yms.voi auttaa. Keinoja on monia, kannattaa kokeilla! Mikä kenellekin on hyvä..

Elämä on liian lyhyt näin kalvavien tunteiden märehtimiseen.

Kyllä uskovaisille on vaan pakko

Kerro missä maassa joka ikinen uskonto on laiton? 

Vierailija
46/58 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tehnyt töitä lapsesta asti ja paljon. Ja nyt olen rupusessa rivarissa enkä pääse pois kuin kuolemalla. Olen vihainen ja katkera ja kateellinen niille joilla oli rahaa ja mahdollisuus antaa lapsille hyvä tulevaisuus. Minulla ei ollut. Nyt näen joka päivä heidän taistelunsa ja väsymyksensä suorittavassa työssä.

Miksi et kannustanut lapsiasi opiskelemaan itselleen parempipalkkaiset ammatit. Kannustaminen on ilmaista. Moni lähtee opiskelemaan mukanaan vain tuulenhuuhtoma perse ja silti valmistuu vaikka yliopistosta. Jos on tahtoa niin keinot kyllä löytyvät. 

Vierailija
47/58 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan olla alani paras! 

Vierailija
48/58 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa mulle Miksi täällä on uskovaisia puhumassa Jeesuksesta? 

Vierailija
49/58 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaus uskoa ei ole sama asia kuin tyrkyttää mielikuvitus jeesuksia joka artikkeliin mukaan. Nämä uskovaiset luuserit ovat niitä jotka ulvoo kiukkuaan ja vihaansa pridemarsseille että homous on syntiä jumalaa vastaan.

Vierailija
50/58 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Punavihreästä ideologiasta irtisanoutuminen parantaa kateuden nopeasti. 

Mikä se semmoinen ideologia on? Itse olen punainen, en vihreä, ei se ole ideologia vaan peruskäsitys oikeasta ja väärästä, että köyhiä pitää auttaa.

Itselläni on samat periaatteet. Siltikään en ole punainen, vaikka huomaan joidenkin sen sorttisten välillä ajattelevan samoin kuin itsenikin.

Vierailija
51/58 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä se semmoinen ideologia on? Itse olen punainen, en vihreä, ei se ole ideologia vaan peruskäsitys oikeasta ja väärästä, että köyhiä pitää auttaa.

Itselläni on samat periaatteet. Siltikään en ole punainen, vaikka huomaan joidenkin sen sorttisten välillä ajattelevan samoin kuin itsenikin.

Eli olet kepulainen. 

Vierailija
52/58 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tulen ilmiantamaan jokaisen uskovaisen kehoituksen liittyä kirkkoon ja uskomaan jumalaan kunnes tänne tulee voimaan sääntö jossa kielletään jumala. 

Vierailija
53/58 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olet kepulainen. 

Minä ajattelen maailmankatsomukseni tieteen ja etiikan kautta, enkä kuulu poliittisiin leireihin. Joten en ole kepulainen tai minkään muunkaan puolueen tai vastaavan jäsen.

Vierailija
54/58 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olet kepulainen. 

Minä ajattelen maailmankatsomukseni tieteen ja etiikan kautta, enkä kuulu poliittisiin leireihin. Joten en ole kepulainen tai minkään muunkaan puolueen tai vastaavan jäsen.

Mikä sitten olet? Vapaa ajattelija? 

Vierailija
55/58 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon älyttömän pettynyt itseeni jos en saa joka päivä huipputulosta töissä. Eli en ole kateellinen varsinaisesti vaan pettynyt itseeni syvästi vaikka saavuttaisin mitä näen peilistä aina häviäjän. Saako noi muut oikeasti päivittäin huipputuloksia? Haluan voittaa itseni. 

Vierailija
56/58 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsemurha, sillä loppuu. 

Vierailija
57/58 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainut mistä olen joskus  kateellinen on pariskunnista jotka rakastavat aina toisiaan 

Samon ja läskinä olen kateellinen  ihan helvetisti  menestyvistä  sinkkunaisista jotka vaan rikastuu ja saa komeita miehiä.  Haukun niitä täällä kateuksissani päivät .   👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

Vierailija
58/58 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsemurha, sillä loppuu. 

Miksi itsemurha on ratkaisu? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi