Kuka enää ilmoittautuu työttömäksi, jos uusi yleistuki estää työttömyystuen niiltä joiden tilillä on rahaa?
Jos on jotain omaisuutta, tilillä rahaa ja sellaista, niin jos mikäli nämä jatkossa estävät työttömyystuen saamisen, niin kuka enää viitsii olla työkkärin kyykytettävänä? Nythän työttömäksi ilmoittaudutaan, jotta saa sen tuen. Mutta jos jatkossa säästöt ym omaisuus estää tuen saamisen, niin eihän kukaan enää halua olla työkkärissä kirjoilla. Sieltä ei nimittäin apua saa, ainoastaan kyttäämistä ja kyykytystä. Ihmettelen vain, että haluaako hallitus todella, että suuri osa työttömistä ihmisistä katoaa kaikista järjestelmistä ja kaikista työttömien ns. palveluista! Sen jälkeen nimittäin tämä iso työttömien joukko ei ole kenenkään seurattavana, hallittavana eikä edes tiedossa.
Kommentit (191)
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan mielummin keksisin hanttihommia nollaverokortilla sen 600e/kk kun saisin sen tukena, jota vastaan pitää hakea turhiakin työpaikkoja.
Mä olen tuohon päätynyt, mutta arvaa saako Hesassa keski-ikäinen valkoinen koulutettu suomalainen mies edes 590 euron edestä hommia.
Enää vajaat 2 vuotta tätä sairasta hallitusta. Sitten ei ikinä enää.
Yritetään kestää.
Vierailija kirjoitti:
Ne, jotka jo nyt on toimeentulotuella porskuttaisivat työttöminä entiseen malliin.
Ne taas, joilla on jotain menetettävää pitkän työuran jälkeen nyhdettäisiin rutiköyhäksi.
Tämä ei saa ketään panostamaan uraansa.
Kyllä uraan muttei omaisuuteen kun se heti ulosmitataan valtiolle jos ja kun joutuu työttömäksi. Asuntoja ei enää kukaan osta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ilmianna? Jos työmarkkinatuesta tulee määräaikainen ja sen jälkeen putoaa toimeentulotuella, jossa ei saa omistaa mitään, on tueton ja tulotositteet. Sitähän se tarkoittaa. Itse olin tuloon 2000-luvun vaihteessa puolison tulojen vuoksi, joten tuttua huttua. Ei mitenkään mahdotonta tästä ihmisvihaajahallitukselta.
Ei työmarkkinatuesta ole tulossa määräaikaista. Tämä yleistuki tarkoittaa nykyisen peruspäivärahan ja työttömyyskorvauksen yhdistämistä. EI TOIMEENTULOTUEN, se haetaan edelleen erikseen. Tämä yleistuki EI yhdistä näitä kahta tukea ja toimeentulotukea, en käsitä mistä tämmöstä huuhaata oikein keksitte, jos kerran osaatte lukea.
Itse et ole ilmeisesti lukenut senkään vertaa, koska koko ajan on sanottu, että peruspäiväraha ja työttömyyskorvaus yhdistyvät ENSIMMÄISESSÄ
Niin,mitä sitten?eEihän se tuki ole kaikille sama.Ne jotka saavat työmarkkinatukea ja toimeentulotukea jo nyt,heillä ei saa nytkään olla omaisuutta.Ja ne ketkä eivät tarvitse yleistukeen toimeentulotuk iosuutta,jatkavat kuten ennenkin..
Vierailija kirjoitti:
Yritetään kestää.
Oletko oikeasti näin naiivi ja luulet että seuraavaa hallitusta kiinnostaa muuttaa nykyisen hallituksen päätöksiä?
"Sen jälkeen nimittäin tämä iso työttömien joukko ei ole kenenkään seurattavana, hallittavana eikä edes tiedossa. "
Miksi ihmeessä, ap, pitäisi edes olla???? Työikäni olen tehnyt pätkätyötä, 30 vuotta! Ja koskaan en ole ilmoittautunut työkkäriin! Miksi helvetissä jonkun työkkärin pitäisi saada seurata ja hallita minua??? Tai että olisin jonkun tiedossa"? Ihan kuin olisin joku vapaana kulkeva rikol linen! Väestörekisterissä olen ja veroni maksan, eikö se riitä?
Harmaa talous ja ryöstöt lisääntyvät. Työt tehdään ohi Kelan ja verotoimiston. Jos näin työt ei riitä niin sitten ryöväämällä hankitaan loput rahat. Tulevaisuuden uhkakuvana siintää että Kokkaripennut saa olla varuillaan jottei kalliit ultiskat ryövätä niiden päältä talvella ja samalla viedä kännykät aseella uhaten. Tätä tämä hallitus kait tilaa. Saavat sitten sen mitä tilaavat ja turha uikuttaa kun ovat itse ajaneet tilanteen näin huonoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritetään kestää.
Oletko oikeasti näin naiivi ja luulet että seuraavaa hallitusta kiinnostaa muuttaa nykyisen hallituksen päätöksiä?
Ei ehkä täysin, eivätkä he ehdikään. Mutta se on varmaa, ettei siellä ole nykyistä kokoonpanoa. Se antaa edes vähän toivoa.
Vierailija kirjoitti:
Harmaa talous ja ryöstöt lisääntyvät. Työt tehdään ohi Kelan ja verotoimiston. Jos näin työt ei riitä niin sitten ryöväämällä hankitaan loput rahat. Tulevaisuuden uhkakuvana siintää että Kokkaripennut saa olla varuillaan jottei kalliit ultiskat ryövätä niiden päältä talvella ja samalla viedä kännykät aseella uhaten. Tätä tämä hallitus kait tilaa. Saavat sitten sen mitä tilaavat ja turha uikuttaa kun ovat itse ajaneet tilanteen näin huonoksi.
Muistan hyvin 90-luvun pankkiryöstöaallon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne, jotka jo nyt on toimeentulotuella porskuttaisivat työttöminä entiseen malliin.
Ne taas, joilla on jotain menetettävää pitkän työuran jälkeen nyhdettäisiin rutiköyhäksi.
Aloin myös miettiä, mikä moti on aamulla nousta töihin ja maksaa veroja, jos ei ikinä pääse saajapuolelle. Puoliso on ollut talven saikulla ja päiväraha 40% tuloista, kun keskituloiset saa saikuttaa säästöillä. Nyt palaa töihin ja maksaa 35% veroja taas muitten hyväksi.
Niinhän se nytkin menee, että jos asuu pienipalkkaisen puolison kanssa niin töissä ollessa pitää säästää palkkarahoja työttömyysajan ruokaan, koska puolison kanssa asuva ei saa asumistuke.
Jatkossa ei saa edes 595 työmarkkinatukea eli pitää varmaan erota jotta saa asumistukea ja toimeentulotukea.
Asutaan vuokralla.
Jatkossa saa sitä työmarkkinatuen suuruista yleistukea. Missään ei sanota, että puolison tulot vaikuttaisivat siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä uraan muttei omaisuuteen kun se heti ulosmitataan valtiolle jos ja kun joutuu työttömäksi. Asuntoja ei enää kukaan osta.
Jos ostaa niin se asunto ostetaan ulkomailta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä kauaa kestänyt, eikä kai kovin dramaattisia seurauksia ollut. Eivätköhän kaikki ryöstäjät päätyneet lusimaan.
Niin käy jatkossakin, jos tuolle tielle rosvot lähtevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloin myös miettiä, mikä moti on aamulla nousta töihin ja maksaa veroja, jos ei ikinä pääse saajapuolelle. Puoliso on ollut talven saikulla ja päiväraha 40% tuloista, kun keskituloiset saa saikuttaa säästöillä. Nyt palaa töihin ja maksaa 35% veroja taas muitten hyväksi.
Niinhän se nytkin menee, että jos asuu pienipalkkaisen puolison kanssa niin töissä ollessa pitää säästää palkkarahoja työttömyysajan ru
Lainaus:* Tuo 595 netto on juuri ja juuri saattanut estää koko perheen talouden kaatumisen toisen puolison työttömyyden takia. Nyt se poistettaisiin. Tästä on kysymys.*
Mistä olet saanut päähäsi, että se poistettaisiin?
Tästä on kysymys: täällä esitetään varmoina tietoina kaikenlaisia arvauksia ja virhetulkintoja, kun ei viitsitä ottaa asioista selvää.
Nro 171: "Jatkossa saa sitä työmarkkinatuen suuruista yleistukea. Missään ei sanota, että puolison tulot vaikuttaisivat siihen."
Ei sanotakaan. Mutta alkavatko ne vaikuttaa jossain vaiheessa? Vaikka sitten, kun tulee yleistuen toinen tai kolmas vaihe? Kun nyt kuitenkin puhutaan yleistuen ensimmäisestä vaiheesta, siitä voi jo päätellä, että on tulossa myös toinen ja kenties kolmaskin vaihe. Milloin ne tulee, sitä ei voi tietää. En yhtään ihmettele, jos kansalaiset alkavat olla varuillaan. Ei muuten ysärin lamassakaan kotihoidontukea kertaheitolla saksittu vaan vähän kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä kauaa kestänyt, eikä kai kovin dramaattisia seurauksia ollut. Eivätköhän kaikki ryöstäjät päätyneet lusimaan.
Niitä alkoi olla sen verran tiheässä, ettei enää kiinnittänyt huomiota. Seteleitä alettiin värjätä automaattisesti laukeavalla väripanoksella.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä idea on, että työttömyystilasto siivoutuu ja puoliso elättää.
Vastaavasti on sanottu, että jatkossa lapset joutuvat ottamaan enemmän vastuuta vanhempiensa hoivasta.
Tämä jo käytössä, kun hain ennen toimeentuloa tuli usea kysely puolison tuloista ja tileistä. Olen sinkku, lapseton. Oletus puoliso elättää tai naapuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmiannettu. Tämä on ainakin kymmenes samanlainen valheellinen ketju, kun katkera potkulakihullu keksii omia väitteitä. Kaikki, jotks osaa lukea, tietää ettei tämä pidä paikkansa, ap vääntää omiin katkeriin ajatuksiinsa sopivaa provoa.
Mikä Ap:n tekstissä on valhetta?
Omaisuus vaikuttaa, jos se tuottaa jotakin. Ts saat pääomatuloja tms. ne huomioidaan. Pelkät säästöt tai asunnon omistaminen ei estä tukea.
Asunnon omistaminen estää jo nyt tuen saannin paitsi eläkeläisiltä toistaiseksi. Tilillä ei kannata nollatuotolla rahoja makuuttaa sen enempää kuin patjansa allakaan. Sijoittaa ei työttömänä kannata, koska kantaa sijoitusriskin, mutta ei hyödy tuotosta mitään. Kantaa vain valtion ahneusriskin lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä alkoi olla sen verran tiheäs
Pankkien ryöstäminen on vanhaa aikaa. Ei niistä enää rahaa saa riskiin nähden. Kidnappaukset ja erilaiset liikeryöstöt esimerkiksi jengin voimin Alkoon ovat tulevaisuutta. Ryöstöt pienenevät, mutta lisääntyvät. Nytkin käy Etelä-Euroopan köyhistä maista rosvot täällä murtovarkaissa, kun heillä ei ole töitä. Ei ne tänne jännityksen takia tule.
Minä en ainakaan halua olla työtön joten siksi minä käyn töissä. En ole koskaan ollut työtön koska työttömyys ei kiinnosta.
Mahdollisesti. Ei välttämättä yleistuen ensimmäisessä vaiheessa, mutta entäs toinen tai kolmas vaihe? Verotettavat tulot Kela saa kyllä tietoonsa verottajaltakin, mutta ei sitä, jos äitisi siirtää satasen sun pankkitilillesi.
https://safkaajashamanismia.blogspot.com/