Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloin boikotoimaan yrityksiä jotka vastaanottavat käteistä rahaa maksuna

Vierailija
14.05.2025 |

Käteisen käyttö kielii yleensä veronkierrosta tai muusta epärehellisestä toiminnasta. Käteisellä maksavat enää seniilit vanhukset ja Kelaa kusettavat tukilusmut.

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

36. Voi olla, että minä tunnollisena veronmaksajana maksan sen sinun käteisesi!

Minä nostan sen käteisen ihan omalta tililtäni, en sun tililtäsi.

Se on tullut sinun tilillesi KELAsta, jonka minä rahoitan

Olen eri. Ei varmasti ole Kelasta minun rahat.

Vierailija
62/93 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas sä honopää,mee vaan pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas arvostan käteistä ja suosin niitä yritksiä joissa voin maksaa käteisellä. Muutaman kerran on ollut tilanne että maksujärjestelmät ovat milloin minkäkin pankin kohdalla olleet alhaalla, jolloin käteinen on ollut ainoa mahdollisuus.  Käteistä ei kannata koskaan täysin poistaa.

Käteinen tulee katoamaan muutaman vuoden sisällä ja hyvä niin. Loppuu pimeät työt ja kelahuijauksetkin kuin seinään.

Eikös EU ole juuri uhkaillut, että se aikoo mahdollisesti vaatia jokaiselle yritykselle käteisen palauttamista käyttöön ja tälläiset vain kortti tai mobilet juttuset menisi kieltoon?

Vierailija
64/93 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteisen käyttö ei lopu ikinä.

Vähenee kyllä mutta ei lopu.

Vierailija
65/93 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

36. Voi olla, että minä tunnollisena veronmaksajana maksan sen sinun käteisesi!

Minä nostan sen käteisen ihan omalta tililtäni, en sun tililtäsi.

Se on tullut sinun tilillesi KELAsta, jonka minä rahoitan

En ole Kelan asiakas, olen vanhuuseläkkeellä, sorry.

No, työssäkäyvien rahoilla kuitenkin kaupassa käyt. Jos aiot tähän reagoida vihaisesti, katso ensin eläkkeiden rahoitus

Silloin kun eläkeläinen on ollut työelämässä hän on mahdollistanut sinulle mm. edullisen koulutuksen ja terveydenhoidon oman verotuksensa kautta.

Näinpä, ja siksi olen kiitollinen, että nykyiset eläkeläiset ovat maksaneet veronsa, eivätkä ole maksaneet käteisellä ilman kuittia/laskuja pimeitä töitä

Vierailija
66/93 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmillä näitä juttuja piisaa.

Aivan, jotkut luulevat vainoharhoissaan, että viranomaiset ovat kiinnostuneita siitä, ostavatko he Lidlistä vai S-marketista, ostavatko tupakkaa vai rasvatonta maitoa jne

Ketä kiinnostaa ja mistä tulisi rahoitus moiseen seurantaan? 

Tämä! Ihan kuin Suomen valtiolla olisi intressiä kytätä Matin ja Maijan ostoskoria. Enemmän kannattaa olla huolissaan vaikkapa mitä kirjataan kantaan - voi estää vaikka vakuutuksen saamisen.

Vierailija
67/93 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa EU:n eteläisemmissä maissa maksetaan edelleen käteisellä ja jopa shekeillä samoin kuin USA:ssa.

Itse asiassa EU:ssa valmistellaan mm. huoltovarmuuden takia direktiiviä, jolla yritykset velvoitetaan ottamaan aina vastaan maksut myös käteisenä.

Kas kun noita pankkien rahaliikenne ongelmia on aina vaan enemmän ja enemmän. Siihen kun lisätään sitten laajat tietoliikenne- ja sähkökatkoset, joita niitäkin on viime aikoina nähty; ovat pelkästään digirahaan turvautuvat henkilöt ihmeissään kaupan kassalla.

Vierailija
68/93 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käteistä rahaa ei travitse kuin prostituoidut, huumekauppiaat ja pimeän työn tekijät/teettäjät sekä muut rikolliset. Pimeä työ muuten nostaa laskelmien mukaan verojasi usealla prosentilla.

Paskapuhetta.

Etkö ihan oikeasti ymmärrä, että pimeän työn tyypit käyvät sinunkin taskullasi?

Ketkä esimerkiksi?

Sanna ja kumppanit.

Vierailija
69/93 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käteistä rahaa ei travitse kuin prostituoidut, huumekauppiaat ja pimeän työn tekijät/teettäjät sekä muut rikolliset. Pimeä työ muuten nostaa laskelmien mukaan verojasi usealla prosentilla.

Paskapuhetta.

Ketkä esimerkiksi?

Sanna ja kumppanit.

Vttu että sä oot lapsellinen

Vierailija
70/93 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteiseen suhtaudutaan huonosti. Olen huomannut tämän. On jopa vinoiltu. Itse en käytä käteistä paitsi sitä yhteen aikaan oli kun myin Torissa ja jotkut kaupat oli luokkaa 300-600 euroa. Annoin ostajan maksaa miten itse haluaa.

Vierailija
71/93 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on totta että käteiseen suhtaudutaan kuin pimeeseen rahaan.

Vierailija
72/93 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas arvostan käteistä ja suosin niitä yritksiä joissa voin maksaa käteisellä. Muutaman kerran on ollut tilanne että maksujärjestelmät ovat milloin minkäkin pankin kohdalla olleet alhaalla, jolloin käteinen on ollut ainoa mahdollisuus.  Käteistä ei kannata koskaan täysin poistaa.

Käteinen tulee katoamaan muutaman vuoden sisällä ja hyvä niin. Loppuu pimeät työt ja kelahuijauksetkin kuin seinään.

Tämän ihmisen (ap?) viha ja vainoharhaisuus työttömiä ym. tukia saavia kohtaan on jo sairaalloista ja vainoharhaista. Ei saa rauhaa: ettei vaan sillä ja silläkin ole jossain patjan alla piilossa parikymppiä synttärirahaa, ellei jopa yli viiskymppiä, jota ei ilmoita Kelalle!

Vierailija
73/93 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gina Tricot on kauppa jossa käteinen ei käy. Lapseni tykkää käydä siellä kavereiden kanssa, mutta eivät voi tästä syystä ostaa mitään. 

Gina Tricot boikottiin.

Kuten myös kaikki muutkin liikkeet, jotka eivät hyväksy käteistä.

Vierailija
74/93 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä sitten kun tulee se SUURI sähkökatko?  Milläs sitten maksetaan?   Ne fiksut joilla on käteistä pärjäävät kyllä.

Vierailija
75/93 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siirryin tässä äskettäin takaisin käteisen käyttöön siksi, että pankit ja viraomaiset ulottavat rahankäytön kyyläystään koko ajan syvemmälle ja syvemmälle. Se ei kuulu kenellekään seurattavaksi, miten minä rahani käytän.

Vierailija
76/93 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen joka boikotoi käteistä ovat pihalla kuin lintulauta. On syitä miksi käteisestä ei pidä ikinä luopua, käteinen on hyvä yksityisyydensuoja, käteinen toimii hätävarana kun kortilla maksu ei jostain syystä toimi. Me emme myöskään halua elää maailmassa, jossa joku voi nappia painamalla lamauttaa kaiken maksuliikenteen ja kaupankäynnin. 

Yleensä tälläiset korttiuskovaiset eivät ymmärrä eikä tiedä minkälaisia riskejä käteisestä luopuminen toisi. 

Vierailija
77/93 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on vamma jonka takia en pysty käyttään älypuhelinta vain käteistä pystyn käyttään. käteisestä kieltäytyminen voi olla vammaisen syrjintää.ottakaa vammaiset huomioon.kaikilla ei ole käsiä.

Vierailija
78/93 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten taas itketään ja kauhistellaan kun pankit ei toimi ja kortti ei kelpaa kassalla tilapäisen häiriön vuoksi. Ja aletaan puhua että ihmisten ei pitäisi luopua käteisen käytöstä.

Vierailija
79/93 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Käteisellä maksavat enää seniilit vanhukset". Eikö seniileillä vanhuksilla ole oikeutta ostaa ruokaa, vaatteita tai palveluita?

Vierailija
80/93 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskapuhetta.

Ketkä esimerkiksi?

Nooh, kun Arska korjaa Penan auton ilman kuittia ja Pena tekee hiukan sähköjä Makelle käteisellä  niin silloin jäävät verotulot saamatta. Pena, Make ja Arska keskustelevat kulmakapakassa aina siitä, miten härskiä on Nallen ja kumppaneiden verosuunnittelu ;)

'Taitaa olla kela elätillä huoli rahojen riittävyydestä omiin tukiinsa....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi