Aloin boikotoimaan yrityksiä jotka vastaanottavat käteistä rahaa maksuna
Käteisen käyttö kielii yleensä veronkierrosta tai muusta epärehellisestä toiminnasta. Käteisellä maksavat enää seniilit vanhukset ja Kelaa kusettavat tukilusmut.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
36. Voi olla, että minä tunnollisena veronmaksajana maksan sen sinun käteisesi!
Minä nostan sen käteisen ihan omalta tililtäni, en sun tililtäsi.
Se on tullut sinun tilillesi KELAsta, jonka minä rahoitan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas arvostan käteistä ja suosin niitä yritksiä joissa voin maksaa käteisellä. Muutaman kerran on ollut tilanne että maksujärjestelmät ovat milloin minkäkin pankin kohdalla olleet alhaalla, jolloin käteinen on ollut ainoa mahdollisuus. Käteistä ei kannata koskaan täysin poistaa.
Samoin. Minusta käteisellä maksaminen on tehokasta arkipäivän budjetointia, jolloin tulee katsottua paljon sillä yhdellä 20 tai kahdella 50 euron setelillä saa ruokakaupasta tavaraa mukaan. Kaikki laskut maksan toki verkkopankissa ja isommissa hankinnoissa maksan pankkikortilla kuten jos olisin ostamassa uutta televisiota, pesukonetta tai huonekaluja. Jos maksaa cafe latten kahvilassa käteisellä, niin silloin tulee ehkä kiinnitettyä enemmän huomiota siihen hintaan. Ei käteisellä maksaminen ole edes erityisen hidasta.
Kaupalle käteisen käsittely on kalliimpaa ja turvattomampaa kuin korttimaksujen. Siksi aika moni liike on siirtynyt jo nyt korttimaksuihin pelkästään.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmillä näitä juttuja piisaa.
Aivan, jotkut luulevat vainoharhoissaan, että viranomaiset ovat kiinnostuneita siitä, ostavatko he Lidlistä vai S-marketista, ostavatko tupakkaa vai rasvatonta maitoa jne
Ketä kiinnostaa ja mistä tulisi rahoitus moiseen seurantaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas arvostan käteistä ja suosin niitä yritksiä joissa voin maksaa käteisellä. Muutaman kerran on ollut tilanne että maksujärjestelmät ovat milloin minkäkin pankin kohdalla olleet alhaalla, jolloin käteinen on ollut ainoa mahdollisuus. Käteistä ei kannata koskaan täysin poistaa.
Käteinen tulee katoamaan muutaman vuoden sisällä ja hyvä niin. Loppuu pimeät työt ja kelahuijauksetkin kuin seinään.
Tiedätkö miksi Kiinan kansantasavallassa halutaan siirtyä kokonaan digitaaliseen valuuttaan käteisen rahan sijasta? Digivaluutan avulla Kiinan viranomaiset pystyvät näkemään kaiken kansalaistensa rahankäytöstä. Kryptovaluutasta digivaluutta eroaa taas siinä, että kryptovaluutta perustuu nimettömyyteen. Digivaluutassa keskuspankki taas tietää tarkalleen pienimmänkin ostoksen ja sen tekijän. Kiina ei ole demokratia, joten sen hallitus rakastaa kansalaisten mahdollisimman tehokasta seurantaa ja valvontaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole Kelan asiakas, olen vanhuuseläkkeellä, sorry.
boikotoin niitä jotka eivät ota käteistä
Mietin tuota samaa, kun joku järjestää biisillä jumppatuokioita, ja hinta käteisenä kymppi.
Ei käteinen ihan heti tule kokonaan poistumaan, mutta kannattaa muistaa että käteisen käsittely vähän isommissa määrin on huomattavasti kalliimpaa yritykselle kuin sähköiset maksutavat. Ja niin kauan kuin sen käytöstä ei peritä lisämaksua, ne kulut maksavat kaikki asiakkaat korkeampina tuotteiden hintoina.
Nykypäivänä käteistä tulee käytettyä niin vähän etten edes muista koska olen viimeksi käynyt pankkiautomaatilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käteinen tulee katoamaan muutaman vuoden sisällä ja hyvä niin. Loppuu pimeät työt ja kelahuijauksetkin kuin seinään.
Tiedätkö miksi Kiinan kansantasavallassa halutaan siirtyä kokonaan digitaaliseen valuuttaan käteisen rahan sijasta? Digivaluutan avulla Kiinan viranomaiset pystyvät näkemään kaiken kansalaistensa rahankäytöstä. Kryptovaluutasta digivaluutta eroaa taas siinä, että kryptovaluutta perustuu nimettömyyteen. Digivaluutassa keskuspankki taas tietää tarkalleen pienimmänkin ostoksen ja sen t
Jaaha, foliohattu pelkää, että Suomessa mennään Kiinan malliin. Elä pelkää noin paljon, ei se paperille printattu koronapassikaan sisältänyt sinun DNA-tietojasi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, työssäkäyvien rahoilla kuitenkin kaupassa käyt. Jos aiot tähän reagoida vihaisesti, katso ensin eläkkeiden rahoitus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elähän nyt hulluja puhu. Käteinen ei tule poistumaan!
Vierailija kirjoitti:
Ei käteinen ihan heti tule kokonaan poistumaan, mutta kannattaa muistaa että käteisen käsittely vähän isommissa määrin on huomattavasti kalliimpaa yritykselle kuin sähköiset maksutavat. Ja niin kauan kuin sen käytöstä ei peritä lisämaksua, ne kulut maksavat kaikki asiakkaat korkeampina tuotteiden hintoina.
Nykypäivänä käteistä tulee käytettyä niin vähän etten edes muista koska olen viimeksi käynyt pankkiautomaatilla.
Tässä ollaan oikeiden asioiden äärellä. Jossakin kohtaa voi tulla käteisen käytöstä lisämaksu
Ootpa huvittava tosikko, vaikka niin huumorilta kuulostaa sun boikotointi. Mutta kaikin mokomin, boikotoi ihmeessä!
Kaupalle käteisen käsittely on kalliimpaa ja turvattomampaa kuin korttimaksujen. Siksi aika moni liike on siirtynyt jo nyt korttimaksuihin pelkästään.
Alanuolia kylmään faktaan? Nuo ovat kaikki hyvin totta. Pankkikorttikuitteja ei kannata ryöstää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elähän nyt hulluja puhu. Käteinen ei tule poistumaan!
Voithan sä aina perustaa sun oman käteismaksusysteemin vaikka monopolirahaan perustuvana sitten kun kätsy loppuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, työssäkäyvien rahoilla kuitenkin kaupassa käyt. Jos aiot tähän reagoida vihaisesti, katso ensin eläkkeiden rahoitus
Silloin kun eläkeläinen on ollut työelämässä hän on mahdollistanut sinulle mm. edullisen koulutuksen ja terveydenhoidon oman verotuksensa kautta.
Vierailija kirjoitti:
Täällä eräs turkkilaisen pitämä baari suorastaan pyytää maksamaan käteisellä. Väkeä kuhisee kuin pipoa joka päivä mutta firman tuloslaskelmassa se ei näy kun kaikki sujahtaa verottomana liiveihin.
Ei pidä lannistaa kunnon yrittämistä, nykyään on pakko käytää niitä keinoja joilla pärjää ja muita ei taida olla, eipähän istu sohvalla, näitä lisää ja verokarhu my asssss!
Samoin. Minusta käteisellä maksaminen on tehokasta arkipäivän budjetointia, jolloin tulee katsottua paljon sillä yhdellä 20 tai kahdella 50 euron setelillä saa ruokakaupasta tavaraa mukaan. Kaikki laskut maksan toki verkkopankissa ja isommissa hankinnoissa maksan pankkikortilla kuten jos olisin ostamassa uutta televisiota, pesukonetta tai huonekaluja. Jos maksaa cafe latten kahvilassa käteisellä, niin silloin tulee ehkä kiinnitettyä enemmän huomiota siihen hintaan. Ei käteisellä maksaminen ole edes erityisen hidasta.