¤¤HUHTIkuun mahat ja tiistaipäivä 20.3.¤¤
Juupa, pinoa auki ja eilisen linkki:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9870376&p=1&tmode=1&smode…
~Murmutti
Kommentit (29)
Murmutti: Voimia ja tsemppiä sulle!!! Jos yhtään lohduttaa, en ymmärrä minäkään mix sun täytyy odottaa 11 pvää! Onx se vaan siitä kiinni että saikku ei halua käynnistää vai tuleex sulle suunniteltu sectio? Oli miten oli, voimia sulle paljon voimia. Sulla onnex ihan kiitettävästi rv kasassa..
Täällä kaaos ja niiiin katkonainen yö takana että ei oo mitään rajaa =(
Esikoinen sai ihmeen hepulin yöllä just kun oin nukkunu n. 1h. Huus kun syötävä, ja herätti tietysti samalla pikkuveljen =( Ei ollu hyvä nukkua omassa sängyssä, eikä meidän sängyssä. Sohva ei kelvannut eikä että hän olis tullut mun viereen patjalle lattialle. Klo oli yli 1 kun purskahdin itkuun että mä en enään jaksa näitä sun yöllisiä " en voi nukkua tässä" juttuja. Poika, 3,5v, katto mua ihmeissää kun istuin sohvalla ja itkin, tuumasi vaan: " minä meen nyt ainakin nukkumaan. Mä en jaxa kuunnella sua enään!" . Sit hän otti peiton ja tyynyn sekä unilelut kainaloon ja meni omaan sänkyyn. Just, vai SINÄ et enään jaxa kuunnella...?!?!?!
Loppuyö hän kyllä itki vähän väliä ja heräsi 7.30 niiiiiin hyvän tuulisena että ei mitään rajaa..
Tuolla hän nyt " lukee" pikkuveljelleen satuja lastenhuoneessa. =)
Ulos pitäis lähtee kunhan sais aamupalaa syötyä ja pikkupojat puettua. Arska paistaa ja mittari näyttää +3 eli kaikki mahdolliset kurakamppeet niskaan, kiva kiva..
Hammassärky alkaa tulee takaisin, sille hampaalle kun ei voi tehdä mitään, ennenkun vauva on poistunut yxiöstään. Eika siinä muu auta kun särkylääkettä naamariin...
Vauva oli eilen tod. (!) rauhallinen, sais kyllä tänään riehua ja heliua vähän enemmän...
+ aurinko paistaa
+ huomenna on painoarvio äippäpolilla
+ pojat leikkii NÄTISTI keskenään, ainakin tällähetkellä
Hauskaa tiistaipvää kaikille megamahoille!
t. jonzku80 rv 35+0 *vihdoinkin*
Murmutti: Tosi tylsä kuulla että kokoajan on sen stentin kanssa ongelmia. Hirmusti tsemppiä nyt niille viimesille 11 päivälle, sit saa vauvan kainaloon ja kaikki näyttää taatusti vähän valoisammalle :)
Just vasta vajaa tunti sitten kömmin kolostani.. Eilen illalla tuli (taaaas) sikapaha ja oksettava olo ja sit saikin juosta vessaan, mutta ei oksentamaan vaan ' kakkoselle' joka kyllä tulee voimalla ja vetenä läpi. Tosi siisti fiilis.. Näitä on nyt ollu jo useampi näiden viimesten viikkojen aikana eikä millään mitä syö tms tunnu olevan mitään vaikutusta..
Viime yönä sai onneks nukkua. En heränny esikoisen itkuun kertaakaan ja vessassakin kävin vasta kuuden kieppeillä joten semmonen 5-6 tuntia tuli yhteenputkeen unta :)
Poika heräili samaan aikaan miehen kanssa ja ne puuhaili hetken omiaan ja kun mies lähti töihin laittoi pojalle piirrettyjä ja istutti sohvalle joten sain nekin minuutit vielä nukkua.
Plussat:
+ aurinko paistaa
+ sain nukkua
+ enää 12 päivää!
Kotona kaikki on valmista, vaatteet on lipastossa viikattuna, ja kaikki hoitojutut käden ulottuvilla. Sairaalakassi on viittä vaille valmis, mulla on vielä vähän vaikeuksia päättää mitä kaikkea sinne laittais. Viime kerralla ' asuin' jo valmiiksi naistenklinikalla ja kaikki oli valmiina. Nyt oon yrittäny miettiä mitä viime kerralla puuttu tai jäin kaipaamaan. Suklaa on ainakin ykkösenä listalla, lakuja pakkasin jo ;)
Jotkut semmoset housut jotka ei paina leikkaushaavaa olis ainakin pakattava, varmaan ihan tota verkkarilinjaa vedetään. Joku kiva yökkärikin oli ehkä haettava kaupasta.. Mä en hirveesti tykkää niistä sairaalan omista vaatteista vaikka taisin niitä housuja viimeksi lainatakin. Muut jutut jätin kyllä käyttämättä..
Täytyy jotain käydä laittamassa suuhun ja sit suunnitella tätä päivää vähän pidemmälle. Pyykkikone ainakin kaipaa sisältöä :)
marie 37+2
Huomenta vaan täältäkin, edelleen yhtenä kappaleena, mammuttimaisena möykkynä ; )
Ajattelinkin tässä yksi päivä, että jokos Murmuttikin on saanut nyytin kainaloonsa. Kovasti jaksamisia ja tsemppiä " viimeisiin päiviin" . Jos sinua yhtään lohduttaa niin en minäkään jaksa ymmärtää, miksi on odotettava juuri 12 päivää yli lasketun ajan ennen kuin pääsee äippäpolille " näytille" jos/kun vauvaa ei näy eikä kuulu vapaaehtoisesti.
Minä en ole saanut minkäänlaista painoarviota vauvasta sitten rakenneultran rv 19+2, jolloin hän oli tasan keskikäyrällä. Oma neuvolalääkäri on siis niin syvältä @£$¿!, että tuumasi rv 36 viimeisellä käynnillä, että voisi kokonsa puolesta vaikka syntyä, that' s it!
Mulla on alkanut aivan kauheat hormonimyrskyt (tunnepitoiset sellaiset), suren jo valmiiksi eroa esikoisesta niin kuin eilen taisi Hannah81 kirjoitella. Sitä sitten eilen illalla tihrustelin, vaikka välillä muka " iloitsen" että saan sairaalassa hengähtää tästä kotirumbasta...
Sitten on ruvennut vaan tulemaan järjetön huoli vauvasta ja siitä, että onkohan sillä varmasti kaikki hyvin jne jne....
Tämä kakkonen on tosiaan erilainen masussa kuin ykkönen. Esikoinen melskasi ja myllersi viimeiseen asti yölläkin niin että nukuin huonosti jo suurinpiirtein kuukausi ennen synnytystä + hänen ensimmäiset kuukautensa.
Menin eilen joskus 23 aikoihin nukkumaan, heräsin 3.30 veskiin, nukahdin saman tien kun tulin sänkyyn, heräsin 7:ltä kun esikoinen tuli kainaloon höpöttelemään kaikkea maan ja taivaan väliltä. Ja vauva heräsi vasta puoli tuntia sitten!!!
Tuumasin miehelle, että toivottavasti on yhtä hyväuninen synnyttyäänkin = )
Olen huolieni keskellä unohtanut vastata kaikkiin galluppeihinkin mutta vastataan nyt. Eli mies aikoo pitää nuo isyysvapaansa viikon jaksoissa eli viikko kotona, viikko töissä jne...
Nimiehdotuksia on monta, oli tosin vaikea alkaa keksimään pojan nimiä kun olin aivan varma että odotan tyttöä, jolle nimi on ollut jo 3 vuotta valmiina. Sovittiin miehen kanssa, että katsotaan, miltä vauva näyttää ja päätetään sitten nimi...
Joopa, täytyy varmaan pyöräyttää perinteinen pyykkipäivä käyntiin ja käydä viemässä roskat & keräyspaperit yms. kotihommia...
Ei ole ainakaan itselleni jäänyt epäselväksi, mitä " odottavanaikaonpitkä" tarkoittaa. Sen on varmaan keksinyt joku viimeisillään raskaana oleva...*heh heh*
Missäs muuten N11NU on??
Lopuksi plussat:
+ Hyvin nukutut yöt jatkuvat
+ Uusi raskausviikko, uudet oireet
+ Huomenna kevätpäiväntasaus & neuvola
+ Esikoinen on ihana, kun uhmassa on taukovaihe
+ Enää maksimissaan 21 päivää raskautta jäljellä (aion siis lähteä tuolloin jo kävelemään synnärille suuntaan (65km) )
Beatitude & Eemeli rv 39+0 (*POKS*)
Lunta tulla tupruttaa ja maa ihan valkoinen:) Murmutile paljon tsemppiä ja jaksamista, varmasti ottaa päähän ja paljoa kun itsekkin sitä jo paljon pienemmistä asioista välillä kiukuttelee, mutta saatikaan sinun kohdallasi. Kuitenkin + ettei niin paljoa ole enää jäljellä, joten hammasta purren eteenpäin. Täällä valjennut aamu ihan positiivisissa merkeissä, aamuisin kun ei ole vaivan vaivaa ja päivän pidentyessä ne sitten alkavat muistuttaman olemassaolostaan, etenkin nyt tämä turvotus. Nilkat ovat iltaisin kuin työhevosella. Tartteepi hakkia tukisukkia apuun:) Huomenna olisi lekurilla käynti ja tarkastus, viimeksi kun lapsivesi oli niin alakäyrillä niin saas nähdä miten on huomenna. Vauveli liikkuu aika paljon ja kipeästi koputtelee kivasti tonne virtsarakon seuduille. Liitoskipuja ja vihlonta muistuttavat vähän väliä, esikoisesta kun tälläisiä ei lainkaan ollut. No sellaista tänään aamulla. Kohta ollaan siellä huhtikuulla ja eiköhän pian ala porukka jo jakaantumaan. Hyviä vointeja :)
Ja plussat:
+hyvin nukuttu yö, ei edes vessassa käyntiä
+eilen tyttöjen illassa
+kohta ollaan huhtikuulla:)
Lartsu ja kakkonen 35+2
Mulla rauhallinen kotipäivä yksin,kun esikko koulussa ja poikakin hoidossa=)Makoilin jopa puoli kymmeneen petissä=)Nyt alkanu nämä selkäjumitukset,mutta eilen ilta kaivoin sen jyvätyynyn kaapista,jouluna sen mieheltä sain,enkä oo kertaakaan käyttäny,vaikka niin kovasti toivoin=)Nyt pistin sen mikroon ja sitten selän päälle kipeeseen kohtaan,niin tuntu tosi hyvältä ja nukahdin heti.
Pitkään pysy lämpimänäkin.Täytyy taas tätnä iltana viritellä se,jos auttais nukkumiseen.Ja sairaalaan otan mukaan,jos lievittäis supistuksiakin=)
Eipä tässä elämässä nyt ihmeitä tapahu,monta kertaa päivässä kyllä tuskastun mahaan,viimeksi tänä aamuna,kun on niin hankalaa auttaa pojalle kenkiä yms.Eilen istuin ja leikin junaradalla sen kanssa,niin en enää meinannu ylös päästä lattiasta.Inhottaa täm kömpelyys=(
Onnea vielä kaikille vauvan saaneille,en enää muista ketä ne oli,mutta alkaa olla jo aika monta=)
JA MURMUTILLE JAKSAMISTA,ei kuulosta kivalle tuo sinun tilanne.Ite oon kuitenkin saanu näillä ihan perusvaivoilla mennä.
Lähden taapertamaan kohti kauppaa,jääkaappi ihan tyhjä ja jotain ruokaa pitäis keksiä.
Huiskutin 37+0
Ensiks: Todella paljon onnea kaikille jo vauvan saaneille! Ja voimia sairaalassa olijoille!
Murmutilla on todella ikävä juttu tuo, mutta voimia vielä tähän loppurutistukseen!
( 0 ) Kävin tänään synnytystapa-arviossa. Oli aika eksoottinen kokemus, kun kolmen ihmisen voimin kokeilivat lantiota niistä kaikista reijistä, mistä mahdollista... yks oli harjottelija, lääkäri ja sit vielä piti pyytää toinen lääkäri paikalle konsultoimaan et mahtuuko, kun ei ollu varma.. Sanoi että pitäisi mahtua. Lapsi kasvaa keskikäyrällä eli on nyt 3000g-3200g, laskettuna aikana 3400-3700, joten se siitä 4-4,5kg vauvasta, mitä terkkari meinas :)
Kokonaiskäyntiin mulla meni yhteensä puoli tuntia! eli kahdeksalta oli aika, ja puoli 9. lähettiin jo kotia, vaikka tuossa ajassa kävin kahdessa eri huoneessa tutkittavana.. mulla ei otettu mitään kokeita, ainoastaan ultra ja sit se sisätutkimus, luulin tuota vähän kattavammaks paketiks, mutta ei. Kohdun suu oli 0,5cm, pehmeä, mutta kiinni. pää oli laskeutunu aika alas.
päivän +
+ mies pekkasella -ehkä käydään lounaalla jossain!
+ huojentava olo, kun näki, että kaikki on kunnossa!
+ kätilö sanoi vauvalla olevan pyöreät posket (eli äitiinsä tullut...)!
miksu 37+1
Tänään oli taas neuvolapäivä.
Kaikki oli ihan ok. Sf mittakin menee ihan käyrän mukaan. Parin viikon päästä olis synnytystapa arvio. Vaikka luulenpa ettei siinäkään sen kummempia ole kun esikoinenkin niin sutjakasti mahtui tulemaan.
esikoinen oli neuvolakäynnillä niin ihana kun sai oman geelipullon mistä ei kyllä tullut mitään ja auttoi neuvolatätiä kun kuunneltiin sydänääniä. Niin oli tärkeän näköistä touhua :)
Nyt sain pojan nakitettua katsomaan tomi traktoria. Saa rauhassa lueskella mitä muille kuuluu.
Jotain galluppiakin taisi aikaisemmin olla mutta en ole muistanut vastata.
Eli meillä mies saa luvan pitää viikon isyyslomaa kun kotiudun sairaalasta että päästään hyvään alkuun. Loput sitten miten itse tykkää. Luultavasti menee kyllä remontin tekemisen puolelle kun meillä pitäis kesällä vaihtaa patterit ja tehdä täydellinen sauna ja pesuhuoneremontti. saas nähdä kuinka suunnitelmien käy... toivotaan et olis vähän lastenkin varsinkin esikoisen kanssa
Nimet meillä on molemmille vaihtoehdoille valmiina. Tai lähinnä olen itse päättänyt ja kertonut ne miehelle. Tänään just neuvolassa täytin esitietolomaketta ja ne nimet siihen laitoin. Saapa ne sit muutettua jos ei sovikaan...
Kummitkin on valmiiksi valittu. Ainoa huono puoli on et toinen pääsee vasta heinäkuun puolivälissä ripille. Miehen kans just puhuttiin et ristiäiset menee liian pitkälle jos sinne saakka venytetään.
Täytyy papilta kysyä kun vauva on syntynyt et miten sen voisi tehdä. Sylikummi hän ei ole joten ei varmaan haittaa jos sen vasta jälkikäteen ilmoittaa kummiksi.
Esikoinen kävi tossa hiirellä räpläämässä joten toivotaan ettei teksti ole ihan sekaisin kun pätkä hävisi johonkin...
Nyt syömään ja päikkäreille
papaija rv 34+1
eilen unohtui ja taas meinas
+ lumet sulaa kun on lämmintä ja toivottavasti ei tule enää lisää
+ olen saanut oltua komentamatta poikaa liikaa tänään
+ selkä ei ole kipeä ja hyvinnukutut yöt takana kiitos ylimääräisen tyynyn polvien välissä
++ jotenkin olen vaan niin hyvällä tuulella ja onnellinen
jonzku80:
Murmutti: Voimia ja tsemppiä sulle!!! Jos yhtään lohduttaa, en ymmärrä minäkään mix sun täytyy odottaa 11 pvää! Onx se vaan siitä kiinni että saikku ei halua käynnistää vai tuleex sulle suunniteltu sectio? Oli miten oli, voimia sulle paljon voimia. Sulla onnex ihan kiitettävästi rv kasassa..
Mulle tulee ihan peruskäynnistys. Toi 10 päivää on kyllä älytön. Sairaala vaan haluaa odottaa et on viikkoja 38 ennen kun aloitetaan. =/
Jos koittaisi niitä plussia...
+ tilaamani paketti tuli Ruotsista, ihania pieniä vaatteita...
+ esikoinen on ihan mukavalla tuulella
+ sain just varattua kampaaja-ajan ensi viikolle, onpahan kutrit kuosissa synnärillä. =)
~Murmutti ja Jätkis 36+5
Tänään oli taas neuvola, siellä on niin ihanaa käydä, kun otetaan nää mun valitukset tosissaan ja tuntuu että mun voinnista oikeasti huolehditaan! Kotona pitää vaan selviytyä päivästä toiseen kotitöiden ja esikoisen hoidon kanssa, en voi miehellekään valittaa niin paljon kuin haluaisin, sillä ei ne koskaan voi ymmärtää millasta tää raskaus voi pahimmillaan olla, ja sitä paitsi täytyy sitä nyt iltasin muustakin välillä puhua kuin mun vaivoista :)
Mut vaivoja siis riittää. Oon ollut viikolta 23 asti sairaslomalla, koska vauva on ollut koko raskauden ajan epätavallisen alhaalla ja sehän tietysti aiheuttaa suppareita ja liitoskipuja ja vaikka mitä muuta epämiellyttävää. Nyt vaavi on vaan laskeutunut jo niin alas, että tuntuu kuin kävelisin pää jalkojen välissä! Kohdunsuuta polttelee ja jomottaa ja häntäluun alue on kuin tulessa koko ajan. Huomenna sisätutkimuksessa selviää kuinka paljon toukka on tehnyt tuhojaan siellä :) Tietty hyvä, että raivaa tietä jo nyt, ehkä synnytys sitten sujuu nopsasti, mutta vielä ihan se ei saisi syntyä, kun viikkoja on vasta vajaat 36...
Mun sf-mitta ei ole oikein kasvanut yli kuukauteen, joten joudun luultavasti äitipolille kasvukontrolliin. Todennäköisesti johtuu vaan siitä, että vauva on niin kauhean alhaalla, mutta parempi tarkistaa. Tänään terkka sanoi tunnustellessaan vauvaa, että jos ei paremmin tietäisi, voisi melkein luulla että tällä maha-asukilla ei ole päätä ollenkaan, kun sitä ei enää kunnolla tunne mahan päältä :) Onko kellään muulla vauva jo NÄIN alhaalla?
Plussia sitten valitusvirren perään!
1. neljään asti omaa ihanaa lepoaikaa, kun esikoinen on päiväkodissa
2. vauveli liikkuu niin säännöllisesti, ettei tarvitse siitä huolehtia
3. päivä päivältä vauva on vahvempi ja valmiimpi syntymään!
4. pian olen kahden lapsen äiti, ja niin onnellinen asiasta!
Mukavaa päivää kaikille huhtimasuille ja tsemppihaleja kaikille kipu-kohtalotovereille!
Bebe-b 35+4
Tuntuu että muut ovat jo tosi aikasin hereillä, minä vasta nousin sängystä puoli tuntii sitten. Ai mut teillä muilla taitaa olla noita lapsukaisia jo ennestään, jaksamisia teille kun joudutte oleen raskaana ja hoitamaan vielä lapsiakin. Kuinkahan mä jaksan tulevaisuudessa herätä aikasin ku se on ollu aina niin vaikeaa mulle. Yöllä jaksan valvoa mutta aamulla on tuskaa päästä ylös.
Murmutille jaksamisia!!! Marie kyseli tuosta mun synnytyksestä... eli ihan alateitse synnytän, ainakin tässä vaiheessa on ollut puhetta ettei sille ole estettä (molemmat rt:ssä). Toivottavasti mittaavat mun lantion että mahtuu tulemaan, pitää varmaan ite pyytää sitäkin. Torstaina onkin äippäpolilla aika katotaan mitä sielä tapahtuu.
Missä tosiaan on N11NU?
MaSa79 onnittelut poika vauvasta, olipas hyvän kokoinen vaikka syntyi noinkin paljon ennen laskettua aikaa!!
Oliskohan jotain plussia...
+ uudet viikot ( rv35 )
+ hyvin nukuttu yö takana
+ olen vielä yhdessä koossa, vaikka kaikki ovatkin pelotelleet että syntyvät ennen aikojaan
Ilma on synkkä mutta mieli ei!!
-p- 35 tasan
esikko heräs jo ennen 6 ai että vähän meinaa väsyttää! Nooh ite heräsin 5 aikaa ja unta ei enää millään. JO pari viikkoa mennyt niin että 5 jälkeen ei uni enää tuu! Sama oliko nukkunu koko yön vai vaan pätkiä!
Ai aatelkaa (dementtia nimimerkit hukassa) teillä on enää pari viikkoa siihen että saatte vauvat kainaloon. Mulle menee ainakin kuukaus kun LA 22.4 ja jo käy olo kärsimättömäksi ajoittain.. JA toisaalta vähän hirvittää ja toivoo että pysyis vaan sisällä viimeseen asti..
Aamulla oltiin likan kanssa jo puol 9 aikaa ulkona. Mentiin hetkeksi puistoon ja sitten tuplamummulle. Siellä saatiin syödäksemme ja koti matkalla pysähyttiin uuestaa puistoo. Likkahan suutahti kun sanoin että lähetää kotio nukkuu. Ja kun oli jo valmiiksi väsyny niin vauvattihan neitiä sitte koko matkan...
Nukahti onneksi kiltisti kun oli saanut tehä 2 palapeliä. Kummallisen tavan otttanu että pitää itku/narinaa pitää ennen kun nukahtaa. Nyt varmaan viime ja tän viikon :/
Iltapäivällä pitäs hakea valokuvat kuvaamosta ja mennä tontille kattoo miten meitin kodin rakennus edistyy :) Siellä laminaattia laitetaan lattiaa.. JA viikonloppuna tulee porrasäijä kattoo aukkoo ja ottaa mittoja. Ja kaikkein tärkeintä sanoo paljonko ne maksaa ...
Galluppeja oli ollu jotain en kaikkia kyllä muista mutta:
Isyyslomasta ei olla miehen kanssa viellä päästy yhteis ymmärrykseen.. pitääkö tuo sitten kesäloman vai miten kun on sitä mieltä ettei ole kannattavaa jää-ä isyyslomalle! Ja ei saa kumminkaan kesällä pitää kesälomaa.. KAhtellaa miten käy!
JOku muukin oli mutta nyt sen unohin..
+likka on ollu tosi reipas ja kiltti
+ei oo niin märkää kun eilen
+olo on ihan hyvä ja rauhallinen
+neuvola päivää lähempänä (vasta ens tiistaina)
Ai niin meillä ei ikinä ole ollu mitään paino tai synnytys tapa arviota eio nyt eikä esikoisella :( Tosi tylsää.
rv 35+2 ?? kait
Eipä kummempaa asiaa, kunhan tulin piipahtamaan kun poju päikyillä!
Aika hanurista toi Murmutin tilanne ettei voida käynnistää vaan pitää odottaa 11 pvää, blaah :( siinä ajassa kun ei nyt mitään radikaalia vauvalle tapahdu, siis että pitäisi sen takia odottaa etteikö vauva olisi vielä tarpeeksi iso tms.
Mahtaakohan N11nukin olla jo nyytti kainalossa??
Mulla olis huomenna neuvola. Ei tosiaan sais valittaa kun on tommonen etuoikeus kuin neuvola, mut jotenkin rassaa ravata siellä koko ajan kun aina pitää miettiä kyydit yms. No en valita. Piste.
Olen nyt aloittanut tuon leipomisurakan, pakkaseen siis. Kovin suuri osa siitä vaan ehtii suuhun ennen kuin pakkaseen :)
Ja plussat vielä:
+ poju pihalla päikyillä, vähän omaa aikaa
+ olo suht hyvä edelleen
+ söin äsken mansikkaeskimon, NAM :)
Eipä kait muuta tällä kertaa! Taas jaksamisia ja vointeja kaikille tasapuolisesti :)
Sanna 35+5
Siis ihan kamalaa kun nenä on koko ajan ihan tukossa.. Varsinkin yöllä on ihan tuskaa, kun ei kunnolla pysty nenän kautta hengittämään.. Ihan kun ei muuten olis vaikeeta nukkua..
Aamulla kuitenkin käytiin esikoisen kanssa kävelemässä ja ulkona puistossa leikkimässä. Ihanan kurainen poika sitten sisälle tullessa.. Esikoinen käveli niin innoissaan lätäköstä toiseen, että äiti ei pysyny kunnolla perässä.. Piti välillä hihkua, että odota äitiä.. heh.. Näin ei ole koskaan aiemmin käynyt, mutta oma meno alkaa olla jo NIIIIN hidasta lyllertämistä..
Ja lisää tuskaa.. Mähän olen ollut saikulla jo tammikuun lopusta saakka.. Mulla on siis sellainen tilanne, että olen ollut opintovapaalla omasta työstäni joulukuun 23. päivä saakka ja sitten palasin työhöni, mutta koska en papereita vielä saanut (kypsäri puuttui)nostin sitten opintotukeakin.. Noooh, nyt sitten tuli sairaskassalta päätös, etten sais tammi-helmikuulta lainkaan sairauspäivärahaa opintotuen takia.. Saas, nähdä, että joudunko tässä vielä palauttamaan parin kuukauden opintotuetkin.. Niinku tota rahaa nyt ylimääräistä oli.. PER..... Onneks kuitenkin mun palkanlaskija on hyvä ystävä, joka hoitaa nää asiat niin hyvin ku mahdollista.. Mutta silti... Toivottavasti ei nyt enää tarttis noita tukia lähtee palauttelemaan...
Nooh.. Tuon valituksen jälkeen sitten ne plussat...
+ Ulkoiluhetki meni nappiin, meillä oli kivaa
+ Esikoinen katsoo Rasmus Nallea, niin äiti saa rauhassa surffailla
kolmatta ei keksi millään...
Timpura 37+1
Tosi kurja keli täällä rannikolla. Aamusta asti on tullut räntää ja vettä vuoron perään. En oo viitsinyt pojan kanssakaan pihalle. Jospa iltapäivällä vähän käytäs. On vaan niin työlään tuskasta pukea kurakamppeita toppapuvun päälle, ku ei itekkään taivu mihkään.
Murmutti: Kovasti tsemppiä ja jaksamista sulle! Ihme touhua tollanen. Ite oisin varmaan hajonnut jo ihan atomeiksi sun asemassas!
P.L.: Oli ihana lukea eilinen juttusi. Se oli jotenkin niin kovin positiivinen ja ... ei lyödy sanaa, helppoa ei varmaan oo viime viikkoina teilläkään ollut. Kiitos!
MaSa79: Onnittelut pienestä pojasta:)!
Raskauden suhteen ei uutta. Hyvin nukuttu yö takana, 3 vessa käyntiä. Mummini oli aamulla kylässä. Pääsin siis avaan uuden kodin oven remppamiehelle, eikä tarvinut raahata poikaa mukana, tosi kiva!
Tosta remontista löytyykin sit valitettavaa vaik kuinka ja paljon:(. Appiukko tarjoutu auttamaan ja tekeen vaik mitä. Nyt sit on käynyt tekeen muutamana päivänä jotain, mut koko ajan hällä tuntuu olevan kaikkea muuta touhua, ku tehdä remppaamme. Suoraan sanottuna mua on alkanut vituttaan! Sit lastenhoitoapua ei juurikaan oo löytynyt saatikka tarjottu. Tosi kivaa, ku ei päästä miehen kans hakeen viimeisiä maaleja yhessä tai juu päästäänhän me, ku ottaa 2v uhmaikäsen pojan mukaan kiukuttelemaan. Jaksaa olla tasan ½ min tyytyväisenä jossain maaliliikkeessä. Tavoitteena ois päästä 2.4. ekaksi yöksi uuteen kotiin, mut tiukille saattaa mennä, kiitos appiukon! Oisi kyl hommattu enempi työvoimaa, ku ois tietty hänen olevan noin kiireinen (eläkkeellä).
Siinähän sitä olikin remonttivalitusta. Sit tietty ite stressaa koko ajan siitä, eikä se paranna yhtään omaa oloa ja jaksamista. Nytkin jo valmiiksi ahdistaa, ku tietää, et mies tulee töistä, ottaa termarin ja joutuu lähteen illaks sinne ja jään pojan kanssa jälleen kahden:(. Itestäkin ois väliin mukava käydä kattoon sielä tai olla hetki sielä, mut pojua ei voi ottaa mukaan, ku on maaleja ym. Ei jaksa kieltää koko aikaa, kotona kuitenkin pääsee helpommalla.
No juu, eiköhän toi valitus tältä erää riitä. Siirryn sohvalle syömään mansikkarahkaa ja huilaan hetkeks, ku poika päikkäreillä.
Senny rv 35+3
Masa79 onnea nyytistä ja murmutille jaksamista kovasti!!
Täältä tulee sitten pelkkää valitusta. Oon viikon valittanu kovia menkkakipuja alaselässä ja mahassa, varsinkin alaselässä. Oon käyny kaks kertaa lääkärissä, mutta on kuulemma ihan normaalia, paikat vaan kypsyy. No oon nyt valvonu kipujen takia kaks yötä ja viime yönä neljän aikaan menin sairaalaan kun ei enää pystynyt olemaan. Kipulääkettä ja käyrää otettiin ja supistuksia tuli ihan kiitettävästi. Kipulääkkeet ei auttanu kipuihin mitään ja valvoin siis koko yön. Aamulla lääkäri katsoi mut, tulehdus emättimessä ja hiivakin vielä ja johtuu siitä prkeleen streptokokista. Antibioottikuurille ja kotiin. Mulla oli lääkärinä ylilääkäri joka oli toinen jalka haudassa ja vielä mies. Hän tuumas mulle ettei tällästen kipujen ja supistusten takia tulla sairaalaan!!!Tänne tullaan synnyttämään, että kotiin nyt vaan ja koitat kärvistellä kipujen kanssa. Tutkiessaan ei selittäny mulle mitään ja oli haalinut tutkimushuoneeseen kolme lääkäriopiskelijaa ja kun teki mulle sisätutkimuksen niin ilman, että kysyi mun lupaa niin sanoi opiskelijoille, että haluaako joku muukin kokeilla!!Sanoin ettei tasan koske kukaan. Multa ei edes kysytty saako tutkimukseen tulla mukaan muitakin kuin vain lääkäri ja kätilö. Pakko oli tulla päästeleen vähän höyryjä pihalle tänne. Nyt oon siis kotona ja helvetilliset kivut seurana, muttakun ei oo sairaalaan asiaa niin kotona pitää yrittää. Hienoo nyt kökkiä täällä tuskissa esikoisen kanssa. Edes mitään kipulääkettä ei lääkäri suostunut kirjottamaan, kun näiden kanssa kuulemma tarvii vaan pärjätä ja jaksaa.
Ja tässä nyt valitan kun teillä muilla on paljon vakavampia asioita mietittävänä ja joillakin varmasti kovemmat kivut kuin mulla, mutta niin mua ottaa toi lääkäri päähän. Oli törkeetä ja minäkään en pää pökkerössä saanut kunnolla suutani auki. Olis vaan pitäny jaksaa sanoa vastaan. Vielä kun on tää kaamea flunssakin kaverina niin eihän tästä tuu mitään.
No yhden plussan saan aikaseksi:
+Vauvalla kaikki hyvin ja painoarvio 2,7kg.
Nyt vetäydyn takavasemmalle ja itseasiassa sängyn pohjalle jos sais vaikka hetken nukuttua.
Jaksamisia kaikille!!
Helinä+poitsu 36+2
Taitaa olla N11NU sairaalassa kun ei näy? Niin ne jotkut... Minulla takana hyvin nukuttu yö, yksi vessareissu. Aamulla taas negatiivinen olo ja itku nosti päätään. Tuli niiin paha mieli miehen takia, kun ei sitä haluamaansa työtään saanut, vaikka haastattelu meni hyvin. Soitti sitten vielä tänään tälle kyseiselle haastattelijalta ja kysäisi mikä mätti? Kuultiin, etttä EI mikään. Oli siinä kolmen kärjessä, joista ne kaksi juuri valittiin. Näillä kahdella oli muutama ässä taskussa, mitkä mieheltä puuttui. Siinäpä se. No, vähän meitä piristi, että ei sentään ollut missään viimoisilla hännillä tässä skabassa. Hakijoita kun oli yli 50. Niin ja haastattelija pyysi vielä pitämään yhteyttä, koska tarvitsevat vielä kolmannen työntekijän hommiin kesällä. Eli ehkä jotain saumaa? ehkä....
Yöllä odotin supistuksia tai jotain kun sitä limaa eilen meni, mutta eipä näkynyt mitään. Nyt käytiin kaupoilla ja reissun jälkeen taas vaaleanruskeaa limavuotoa. Eli kyllä se on sitä limatulppaa. HIENOA että jotain tapahtuu minullakin ilman keinotekoista käynnistystä. Kerrankin! Luulen, että meillä tämä synnytyksen käynnistymättömyys on perinnöllistä. Meitä on kolme lasta lapsuudenperheessä ja sektiolapsia kaikki. Synnytykset eivät vaan lähteneet, ei normaalisti eikä käynnistykselläkään. Lääkärin mukaan sillä ei ole mitään väliä, että minullakin on kovin supisteluherkkä kohtu. Joillain nyt vaan on tälläistä. Minun supistelut vaan EI saa mitään aikaan. PÖH!
Eipä tässä muuta. Esikoinen hoidossa. Lähdetään kohta kävelemällä hakemaan. Pitää varata matkaan aikaa, koska nyt kauppareissulla supisteli paljon ja jatkuvasti tuntui, että jalka menee alta. Mutta silti HALUAN kävellä. Jos vaikka jotain edistystä tapahtuisi sen limatulpan suhteen...
Päivän plussat:
+ Kävin ostamassa itselleni päiväkirjan! Olen kirjoittanut varmasti yli 15v. mutta nyt en ole esikoisen jälkeen kauheasti ehtinyt. Edellinen kirja loppui viime kesänä. Nyt alkaa uusi. SAanpa pidettyä pään kasassa.
+ Aurinko näyttäytynyt. Plussa-asteita mukavasti.
+ Pihalla nousee sipulikukkia vaikka lunta vielä paljon.
+ Limaista vuotoa!!! Jippii!
Kevään ja odottelun jatkoja taas!
t.hannah81 rv 38+3
Roikun laiskana täällä vieläkin vaikka ulkonakin paistaa aurinko.. On vaan veto jotenkin niin veks että ei jaksa. Ehkä odotetaan isi kotiin ja sit mennään yhdessä kaikki tekemään jotain rakentavaa..
Senny: tuli hyvin mieleen omat remppajutut, ostettiin oma kerrostaloasunto viime heinäkuussa ja remppaamaan päästiin syyskuussa. Meillä oli kyllä appi apuna joka päivä mutta ne miehen kanssa yhdessä olivat laskeneet että hyvin ehtii tehdä kaikki hommat niin että lokakuun lopussa päästään muuttamaan. Sit muuttopäivä koitti ja ei ollut vessassa edes pönttöä. Ja sit kun se illalla saatiin kiinni siinä ei olis kuitenkaan saanu istua eikä ainakaan vetää.. Siinä sit purettiin tavaroita ja pölyä ja paskaa oli joka paikassa ja yks ainut vesipiste keittiössä.. Kyllä oli ekat viikot tositosi rankkoja varsinkin kun oli vielä vähän pahaa olo ja väsymystä ja raskaus niin alussa..
Nyt ollaan kuitenkin tosi tyytyväisiä lopputulokseen vaikka hommaa olis vieläkin :)
Toivottavasti teillä kuitenkin menee kaikki hyvin ja saatte sen appiukonkin innostumaan..
Joku mainitsi jätskin ja muistin että meilläkin on sitä pakkasessa.. On kai mentävä syömään se pois ennenkun joku muu ehtii ensin ;)
marie 37+2
Heipat kaikille.
Ensteks Murmutille jaksamista, vaikkei se varmaan paljoa lohduta, mut ainakin porukka on henges mukana...tsemppiä.
Ja MaSalle onnea pienestä pojasta, toivotaan että sieläkin kotiudutaan nyytin kanssa pian.
Eilen oli niin pee-päivä etten jaksanu ees kirjottaa, vaikkas teijän rustailut kävinkin kurkkaamassa. Olin vaan nukkunu niin huonosti ja kaikki otti päähän, vaihdoin kyllä sitte kukille multia kun en yleis-v...tukselta muutakaan keksiny. Tänään kuiten vähän parempi päivä.
Päivän plussat:
+ kävin kampaajalla heti aamusta ja nyt on pirteämpi mieli
+ aurinko alko paistamaan:)
+meinaan alottaa siivouksen yläkerrasta tänään ja saada kunnon siivon aikaseks tänään ja huomenna
Sitten loppuviikolle suunniteltiin poitsun kanssa pullien leipomista pakkaseen, että alampa minäkin oikeasti valmistautua vauvan tuloon.
Närästystä on edelleen, uni on katkonaista, jomotusta alaselässä päivittäin...kuitenkin vauva liikkuu hyvin ja on sillai huoleton olo.
Neuvola, joka siis VASTA pe (2,5vkoa väliä), sitä ootan koska haluan jotain painoarviota ees käsikopelolla ja muutenkin jutella asioita.
Voikaahan hyvin ja koitetaan tsempata!
Inkkarityttö 36+1
Hei!
Ahkerasti olen käynyt lukemassa teidän kertomuksia mutta en ole saanut vaan itsestäni irti että olisin itse jotain kirjoittanut, joten nyt päätin oikein reipastua...
Täällä odotellaan kärsimättömänä pikku kolmosen syntymää, pojat täyttää toinen 5 ja toinen 3 kesällä ja nyt kolmannen lapsen laskettu aika on 6.4 mutta toivon että tästä päästään tosi toimiin ennen sitä. Molemmat pojat on syntynyt viikolla 38 joten jos samaa linjaa mennään niin ensi viikolla voisi olla jo nyytti kainalossa.
Vatteet on kauniisti viikattuna lipastossa, moneen kertaan jo tutkittu ja laitettu kun ei malta olla hipelöimättä pieniä pukuja ja muutenkin valmista olisi kun vain lähtisi tulemaan. Eilen olin neuvolassa ja pää oli alhaalla je tätin mukaan kovasti voisi olla tulollaankin mutta mistäs niistä koskaan tietää!
Tämän päivän plussat:
+ Aurinko paistaa ihanasti, vaikka märkää onkin
+ Tähän asti päivää päästy ilman suurempia riitoja ja huutamisia
+ Illalla tupperi kutsut joten pääsee valmiiseen kahvipöytään!
Onnea kaikille jo vauvan saaneille ja muille tsemppiä!!!
Eilen oli aika kelju päivä, tuli taas käytyä sairaalassa. :(
Ensin aamulla neuvolaan:
Painoa 1200g/vko,
turvotusta ihan riittävästi,
paineet 126/67 (normaalisti mulla 100/50),
pissassa kaikki mahdolliset +2-+4 ja ties mitä sisiliskoja joukossa. =)
Valittelin kipuja alhaalla, vessassa käydessä tuntuu et koko värkki putois ja samaan aikaa joku työntäis tylsiä puukkoja sisään... =/
Laittoi sit lähetteen polille ja labraan.
No, sinnepä siis...
Käyrille, ultraan, lääkäri totes stentin HÄVINNEEN, urologille ja leikkaussaliin. Vanha stentti pois virtsarakosta (!), uusi paikalleen ja takaisin osastolle. Jippii...
Pääsin eilen kuitenkin jo pois, kaikki meni siis siinä mielessä ihan hyvin.
Jätkällä kaikki hyvin, mammalla ei niinkään. Vituttaa kuin pientä eläintä. Mä olen niin valmis tähän hemmetin munuaisrumbaan. Koitin kovin sanoa, et synnyttäisin mielummin, mut ei. Vielä pitää odottaa se 11 päivää. Ihan kuin joku nyt oikeasti olisi jostain 11 päivästä kiinni! Hitto... evil Kundi on iso, kaikki on kunnossa, mut mulla ei, niin MINKÄ IHMEEN TAKIA PITÄÄ ODOTTAA JOKU HEMMETIN 11 PÄIVÄÄ!!!??? Mä ymmärtäisin jos kyse olisi kuukaudesta tai kahdesta, mut 11 päivää... what Ja jos tää stentti pysyy yhtä kauan kuin edellinen, niin saan 4:n päivän päästä mennä uudelleen.
Noo, päivä kerrallaan ja kovasti koitan ajatuksen voimalla käynnistää synnytystä.
Voimia kaikille ja kommentoin tein juttuja myöhemmin, kun saan ajatukset taas kasaan. Jospa saisin sit ne plussatkin kasailtua, nyt ei tule kuin isoja miinuksia mieleen... =/
~Murmutti ja Jätkis 36+5