Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itekseen saan raivokohtauksia

Vierailija
14.05.2025 |

Masennus on ollut aina taustalla. Olen kolmekymppinen nainen. En oo koskaan nauttinut mitään päihteitä tai alkoholi.

Nykyään olen alkanut itsekseni kotona huutaa ihan täysillä ja saatan täysillä hakata nyrkin johonkin. 

Osaako joku sanoa mistä on kyse?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon pudottuaan vihaa masennuksen taustalla, joka nyt alkaa purkautua. Asian käsittely sanallisesti (kirjoitat asioita ylös, puhut jollekin) voisi auttaa, jos et saa ammattiapua.

Vierailija
2/23 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen teineistä lähtien saanut ammattiapua, käynyt miljoona eri harrastuksissa, järjestöissä, tapahtumissa. Mikään ei auta. Haluun vaa pois. Oon muuten tosi siisti ja kiva ihminen. Musta ei huomaisi mitään.

Mua on koulukiusattu, jätetty aina ulkopuolelle, en oo koskaan onnistunut saamaan miestä itselleen, eikä naiskavereita, perhe on lähes olematon eikä ole tukiverkostoja.

Olen aina täysin yksin joutunut nousta ylös ja tehdä kaiken. Oon hyvin ratkaisukeskeinen.

Yksinäisyys pilaa kaiken. Olen täysin näkymätön. Tää vaurioittaa päätä aivan valtavasti. Et ymmärrä enää kuka sä oot, kukaan ei kaipaa sua.

Mä en enää jaksa tätä pitkään. Oon kaikki pyhät yksin, kaikki arjet.

Välillä itsekseni oikein karkuun kaiken ulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on paljonko oon huolehtinut itsestäni kun ei ole elämää ympärillä ja kaikki mitä yritän tehdä niin epäonnistuu 

Vierailija
4/23 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksi joku harrastus, johon voit lähteä mukaan ja osallistua. Sellainen joka vahvista sinun itsetuntoasi. Koulukiusaamien yms. jättää mieleen patoumaa, joka sitten purkautuu epämääräisinä tuntemuksiana pois. Koita ajatella rennosti, äläkä mieti liikaa asioita. Asoita joille ei voi mitään, ei pidä niitä yrittää ratkaista. Ja muistetaan että asioilla on aina taipumus järjestyä.

Vierailija
5/23 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaikka mitä harrastanut. Ei vaa jaksa pidemmän päälle. Ei kukaan jaksa elää elämää ilman että on jotain mitä jakaa muiden kanssa. Ei tuu muistoja. Elämä ei tunnu miltään.

Vierailija
6/23 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen teineistä lähtien saanut ammattiapua, käynyt miljoona eri harrastuksissa, järjestöissä, tapahtumissa. Mikään ei auta. Haluun vaa pois. Oon muuten tosi siisti ja kiva ihminen. Musta ei huomaisi mitään.

Mua on koulukiusattu, jätetty aina ulkopuolelle, en oo koskaan onnistunut saamaan miestä itselleen, eikä naiskavereita, perhe on lähes olematon eikä ole tukiverkostoja.

Olen aina täysin yksin joutunut nousta ylös ja tehdä kaiken. Oon hyvin ratkaisukeskeinen.

Yksinäisyys pilaa kaiken. Olen täysin näkymätön. Tää vaurioittaa päätä aivan valtavasti. Et ymmärrä enää kuka sä oot, kukaan ei kaipaa sua.

Missä vanhempasi ovat?

Vierailija
7/23 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro itsestäsi lisää, ja kasvuoloistasi. Ei tuosta vielä saa kiinni muuta kuin sen, että ratkaisukeskeisyytesi vaikuttaa siltä, ettet saa mitään selkoa itse tunteistasi. Sellainen jo vaikeuttaa muidenkin mahdollisuuksia ottaa susta koppia. Ja johtaa yksinäisyyteen, koska muut väistävät, ettei tule nyrkistä. Voit olla vaikka miten siisti ja viilee, mutta muut näkevät, että pinnan alla kuplii.

Mitä ammattiapu on sanonut?

Vierailija
8/23 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset nyt saa milloin mitäkin kohtauksia pitkin päivää.

Vierailija
9/23 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan minäkin joskus raivokohtauksia kun yksin olen. 

Vierailija
10/23 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on siitä, että olet hullu.

Vierailija
11/23 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vaikka mitä harrastanut. Ei vaa jaksa pidemmän päälle. Ei kukaan jaksa elää elämää ilman että on jotain mitä jakaa muiden kanssa. Ei tuu muistoja. Elämä ei tunnu miltään.

Mites työt ja opiskelut, oletko ollut liian masentunut niihin? Onko mitään mitä rakastat ja tunnet olevasi silloin joku ihan muu? Mietin, kun nuoruudessa yksi kaveri oli todella ahdistuneen ja kireän oloinen aina. Sitten kerran näin, kun hän laittoi rullaluistimet jalkaan ja lähti, ja henkäisin muille läsnäolleille, että katsokaa se on ihan eri ihminen nyt. Lausunto kulki luistelijan korviin ja ilahdutti häntä. Joku näki. Ja tottahan se kuulemma oli, hän oli pelannut jääkiekkoa lapsena ja palasi jotenkin siihen onnen tilaan heti kun sai luistimet. Muistatko vastaavia onnen hetkiä lapsuudesta, vai saastuvatko ne jotenkin?

Vierailija
12/23 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan minäkin joskus raivokohtauksia kun yksin olen. 

mikä niitä laukasee?

Vierailija
13/23 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on mRna-piikkien haittavaikutuksesta. Kannattaa hakea korvauksia joko Pfizerilta tai Modernalta, riipuen kumman firman piikin/piikit sait.

Vierailija
14/23 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhemmat on hylännyt. Ovat aina suosineet pikkusisarusta. Hänellä on paljon ystäviä ja hänellä menee hyvin. Mua on vanhemmat taas haukunut, vähätellyt. Jo silloin kun olin pieni lapsi.

Mul on vakava traumaperäinen stressihäiriö, tunne elämän uupumus, dissosiaatio jo viimeiset 15 vuotta.

Asun puoli ilmaiseksi keskellä ei mitään yhessä huoneessa tällä hetkellä. Ainut paikka jossa on varaa olla. Multa on tutkittu kaiken minkä vaa voi tutkia. Mulla ei oo mitään. Mä en opi mitään, mikään ei jää mieleen. En oo koko aikuisikän aikana halunnut elää. 

Mä en ymmärrä miksi mun pitää tehdä yhtään mitään. Olen näkymätön, mua ei tarvita, vaikka saisin maailman hienoin työpaikka niin olisin silti totaali yksinäinen.

Jään aina ulkopuolelle kaikissa paikoissa ja työpaikoissa. Ei vaa jaksa kun ei oo mitään mitä varten elää.

Vierailija
15/23 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites työt ja opiskelut, oletko ollut liian masentunut niihin? Onko mitään mitä rakastat ja tunnet olevasi silloin joku ihan muu? Mietin, kun nuoruudessa yksi kaveri oli todella ahdistuneen ja kireän oloinen aina. Sitten kerran näin, kun hän laittoi rullaluistimet jalkaan ja lähti, ja henkäisin muille läsnäolleille, että katsokaa se on ihan eri ihminen nyt. Lausunto kulki luistelijan korviin ja ilahdutti häntä. Joku näki. Ja tottahan se kuulemma oli, hän oli pelannut jääkiekkoa lapsena ja palasi jotenkin siihen onnen tilaan heti kun sai luistimet. Muistatko vastaavia onnen hetkiä lapsuudesta, vai saastuvatko ne jotenkin?

kato kun mul on jäänyt täysin puuttumaan ihmisyhteys ja ylipäätään se että joku näkisi mut. 

Vierailija
16/23 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa, koska olen sinua parikymmentä vuotta vanhempi, ei ole masennustaustaa ja nuorena tuli käytettyä alkoholia välillä reilumminkin. Yhtä kaikki, saan samanlaisia raivareita ja lisäksi noidun usein lenkillä ollessanikin yksin enkä ihmettelisi vaikka joku päivä täräyttäisin nokkaan vastaantulijaa.

Vierailija
17/23 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutko omakotitalossa?

Millaiset tulot ja menot sinulla on kuukaudessa?

Mitä teet työksesi? Oletko työelämässä?

Vierailija
18/23 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse kanssa ollut koko elämäni masentunut, lisäksi on PTSD, dissosiaatiohäiriö, ahdistus... Mä kyllä lopulta luovutin täysin, kun sairastuin vielä fyysisestikin, ja nykyään todellakin näkyy jo ulospäinkin kaikki ongelmat. Ja olen just kanssa tullut siihen lopputulokseen, ettei elämässä ole mitään järkeä, jos sen joutuu viettämään kokonaan yksin. Ehkä vielä vuosikymmeniä... Juu, ei kiitos.

Vierailija
19/23 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keksi joku harrastus, johon voit lähteä mukaan ja osallistua. Sellainen joka vahvista sinun itsetuntoasi. Koulukiusaamien yms. jättää mieleen patoumaa, joka sitten purkautuu epämääräisinä tuntemuksiana pois. Koita ajatella rennosti, äläkä mieti liikaa asioita. Asoita joille ei voi mitään, ei pidä niitä yrittää ratkaista.

......

Ja muistetaan että asioilla on aina taipumus järjestyä.

-  tätä ei kannata tuputtaa

Vierailija
20/23 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse kanssa ollut koko elämäni masentunut, lisäksi on PTSD, dissosiaatiohäiriö, ahdistus... Mä kyllä lopulta luovutin täysin, kun sairastuin vielä fyysisestikin, ja nykyään todellakin näkyy jo ulospäinkin kaikki ongelmat. Ja olen just kanssa tullut siihen lopputulokseen, ettei elämässä ole mitään järkeä, jos sen joutuu viettämään kokonaan yksin. Ehkä vielä vuosikymmeniä... Juu, ei kiitos.

Jatkan vielä, että kaiken tuon kokemasi jälkeen, ap, olisi ihme, jos ei tunteet alkaisi jotenkin purkautua uloskin... Oletko aiemmin yrittänyt pitää ne sisälläsi toisia miellyttääksesi?