Lapselle nimeksi Eevi, Enni, Emma vai Viivi
Nämä nimet mietinnässä, kuukausi vielä ristiäisiin. Minkä valitsisit?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Mites Eeva, Essi, Ella, Elmi, Elsi?
Minäkin sanoisin, että kannattaa vielä miettiä ennen kuin antaa todella yleisen nimen.
Elmi on ihana.
Ei mikään noista, kaikki wt-nimiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään noista, kaikki wt-nimiä.
Palstan perusteella about kaikki nimet on wt-nimiä
Viivi on paras, toka Emma, kolmas Enni ja vika Eevi. Mutta en silti antaisi mitään noista. Antaisin joko Helmi, Sanni, Matilda, Aino tai Nella.
Myös Emmi olisi parempi kuin Emma.
Viivi on kamala , ihaa kuin joku viiva . Yök .
Emma on tylsä nimi, mielummin vaikka Emmi tai Emmiina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo on kaikki sellaisia 20 tusinassa-nimiä. Eli ei mikään noista.
Miksi nimen pitäisi olla jotenkin erikoinen?
En ole lainaamasi. Haluaisitko itse sellaisen nimen, että sinut tunnetaan aina sukunumelläsi, koska siellä koululuokassa tai työpaikalla on kolme muutakin Heidiä.
Mun nimi on Heidi. Olen syntynyt 80-luvulla. Mua ei ole koskaan missään yhteisössä kutsuttu sukunimellä 🤷
Ai? Mua kutsuttiin. Terveisin, Heidi R. ja kaveri Anu S.
Eevi on kaunis nimi Siitä ei voi oikein tehdä mitään väännöksiä. Ei Viivi
Vierailija kirjoitti:
Viivi tai Emma
Eevi tai Vimma
😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin sanoisin, että kannattaa vielä miettiä ennen kuin antaa todella yleisen nimen.
Elmi on ihana.
Olmi on vielä ihanampi.
Eevi on outo nimi. Voisi olla myös pojan nimenä.
Emma tai Enni parhaimmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elmi on ihana.
Kelmeä Kelmi? H säästösyistä otettu pois muuten olisi Helmi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on Eevi eikä oo päiväkodissa tai koulussa tullut vastaan samannimistä, vaikka on yleinen nimi. Nykyään annetaan niin paljon erilaisia nimiä versus joskus 70 luvulla kun kaikki oli Minnoja ja Kareja ja Jukkiaettä ei niin helpolla tule samannimistä vastaan vaikka valitsetkin yleisen nimen.
Höpö höpö, just päivastoin.
Vierailija kirjoitti:
Viivi on kamala , ihaa kuin joku viiva . Yök .
Viivillä on tiukka viivasuu ja viivap....
Nimetkin on vähän alueellisia. Huomasin sen, kun muutettiin ensin pääkaupunkiseudulta Turkuun ja sitten vuosia myöhemmin takaisin. Olin päiväkodeissa töissä, joten aika laaja otanta nimiin. Kansallisella tasolla yleisen nimen kanssa voi siis käydä tuuri, jos se omalla alueella olekaan yleinen.
Toisaalta omalla lapsella on nimi, jota oli sen antaessamme alle 200 Suomessa. Silti pienessä 50 lapsen päiväkodissa oli toinen saman niminen. Ikinä ei siis voi tietää. Nyt koulussa ei ole yhtään saman nimistä, vaikka on iso 1000 oppilaan koulu. Tässäkin ehkä näkee sen eron alueissa, kun muutettiin päiväkodin ja koulun alun välissä.