Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapselle nimeksi Eevi, Enni, Emma vai Viivi

Vierailija
14.05.2025 |

Nämä nimet mietinnässä, kuukausi vielä ristiäisiin. Minkä valitsisit?

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennistä tulee jotenkin lässy olo. Viivi kuulostaa reippaalta

Vierailija
22/70 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo on kaikki sellaisia 20 tusinassa-nimiä. Eli ei mikään noista.

Miksi nimen pitäisi olla jotenkin erikoinen?

En ole lainaamasi. Haluaisitko itse sellaisen nimen, että sinut tunnetaan aina sukunumelläsi, koska siellä koululuokassa tai työpaikalla on kolme muutakin Heidiä.

Mulla on erikoinen nimi, eikä sekään niin hääviä ole, kun joka jeesuksen paikassa joudut sen muille tavaamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole lainaamasi. Haluaisitko itse sellaisen nimen, että sinut tunnetaan aina sukunumelläsi, koska siellä koululuokassa tai työpaikalla on kolme muutakin Heidiä.

Mulla on erikoinen nimi, eikä sekään niin hääviä ole, kun joka jeesuksen paikassa joudut sen muille tavaamaan.

Sama juttu, eikä se edes auta. Omassa nimessäni ei ole mitään epäselvää tai vaikeita kirjainyhdistelmiä. Silti se sanotaan aina väärin ja kirjoitetaankin, vaikka nimi kopioitaisiin paperista.

Vierailija
24/70 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin on pienet koululuokat ja on todella erikoinen sattuma jos samassa koulussakaan on vaikka kaksi Eeviä tai Viiviä. Toista se oli meillä 40+ oppilaan luokilla istuneilla ja siltikin tuplanimet oli melko harvinaisia.

Vierailija
25/70 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna Ebba. Se on kaunis nimi.

Mutta rahvas ei osaa lausua. Siitä tulee Eppa, Eppu tai Eppuli. Tai Heppa.

Vierailija
26/70 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole harvinainen nimi, mutta hieman hölmö ja nolo nimi miehelle, erityisesti ulkomailla. Mieluummin olisin vaikka Jarmo, Pekka tai Erkki, vaikka kaimoja olisikin runsaasti.

Vierailija
27/70 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin simppelisti Eeva. 

Vierailija
28/70 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin on pienet koululuokat ja on todella erikoinen sattuma jos samassa koulussakaan on vaikka kaksi Eeviä tai Viiviä. Toista se oli meillä 40+ oppilaan luokilla istuneilla ja siltikin tuplanimet oli melko harvinaisia.

Viidesluokkalaisen lapseni koulussa on samalla luokka-asteella viisi Oliveria, kolme Oliviaa, kaksi Islaa, kaksi Joelia ja kolme E(e)miliä. Reilu 60 lasta. Osa osuu samoille luokille. Ei nyt tarvitse antaa mitään itse keksittyä uudisnimeä, mutta vähän voi miettiä. Poikia varsinkin kutsutaan sukunimillä. Tytöillä on toinen toistaan oudompia lempinimiä.

Ja samoja nimiä pyörii harrastuksissa myös, vaikka on eri lapsia. Tiedän koko tuttava- ja harrastuspiirien kautta Isloja ja Olivioita molempia yli 15. Muitakin yleisiä nimiä on, mutta nämä on tytöillä tässä ikäluokassa ne pahimmat. 

Vierailija
29/70 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites Eeva, Essi, Ella, Elmi, Elsi?

Minäkin sanoisin, että kannattaa vielä miettiä ennen kuin antaa todella yleisen nimen. 

Vierailija
30/70 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elsi tai Asta.

Vierailija
31/70 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

NIMIHULLU POISTOON.

Vierailija
32/70 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

KYSY PUOLISOLTASI ÄLÄKÄ TÄÄLLÄ VINGU.

Vierailija
33/70 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään näistä. Samoin mainitut Isla ja Olivia no-no. Kaikista tulee mieleen epäkohteliaat ja nokkavat taitoluistelijat.

Jos alkuun E niin jo ehdotetut Essi ja Elsi(e) on kivoja sekä myös Ellen. 

Vierailija
34/70 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ajalla/ikäluokalla on omat nimet. Miksette katso jonku muun ikäluokan nimiä. Esim Kirsi, Virpi, Eila, Eija, Jari, Jukka, Heikki, Seppo. 

Vierailija
35/70 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elli tai Alli

Vierailija
36/70 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Eevi eikä oo päiväkodissa tai koulussa tullut vastaan samannimistä, vaikka on yleinen nimi. Nykyään annetaan niin paljon erilaisia nimiä versus joskus 70 luvulla kun kaikki oli Minnoja ja Kareja ja Jukkiaettä ei niin helpolla tule samannimistä vastaan vaikka valitsetkin yleisen nimen. 

Vierailija
37/70 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elina, Alina, Helena, Elisa, Elsi, Elsa, Heli, Hely, Hanna, Henna, Henni, Mila, Mia, Maiju, Sini, Satu, Sonja, Tiia, Taru, Venla, Veera 

Unohdettuja nimiä. 

Vierailija
38/70 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauheita lässytysnimiä, ainoastaan emma on ok

Vierailija
39/70 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elina, Alina, Helena, Elisa, Elsi, Elsa, Heli, Hely, Hanna, Henna, Henni, Mila, Mia, Maiju, Sini, Satu, Sonja, Tiia, Taru, Venla, Veera 

Unohdettuja nimiä. 

Oma tyttäreni voisi olla esim. Alina, Helena tai Hanna. 

Vierailija
40/70 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma on yksi lempinimistäni.