Miehen harrastus kahdestaan toisen naisen kanssa
Mieheni harrastaa musiikkia, soittamista ja nyt suunnittelee, että alkaisi treenaamaan kahdestaan työkaverinaisen kanssa, joka harrastaa laulua. Eli perustaisivat kahdestaan jonkinlaisen duon.
Olenko ihan hassu, kun minusta tuo ei tunnu kivalta idealta? Joku isompi harrastusporukka, jossa olisi naisia ja miehiä olisi kyllä ok, mutta en oikein pidä ajatuksesta, että harrastavat vain kahdestaan. Eikä vapaa-aikaa muutenkaan ole kaiken arjen pyörityksen keskellä liikaa, joten minusta tuo kahdenkeskinen harrastuksensa ei nyt ole se, mihin haluaisin perheemme aikaa käytettävän.
Kommentit (1331)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten sanottu, näissä mustasukkaisuuksissa on kyse omasta haavasta, joka puretaan sitten siihen toiseen. Ja eihän siinä siis sinänsä mitään, toki saa pitää oman rajan millaisessa suhteessa haluaa olla mutta silloin tosiaankin kannattaa olla itselleen rehellinen mistä siinä on kysymys. Vain sinusta, ei siitä toisesta ja hänen tekemisistään.
Jokaisessa parisuhteessa on omat sääntönsä. Aivan samalla tavoin mieheni pitäisi varmasti outona jos haluaisin yhtäkkiä perustaa duon miespuolisen työkaverini kanssa ja viettää paljon intiiimiä kahdenkeskistä aikaa hänen kanssaan mieluummin kuin mieheni kanssa.
Meidän parisuhde on sellainen, että me nimenomaan halutaan viettää aikaa yhdessä. Miksi muuten olisimme edes yhdessä?
Ja ei, tämä ei tarkoita, että ei saisi olla mitään parisuhteen ulkopuolisia suhteita tai eri sukupuolta olevia ystäviä.
Ihmett
Kokemattomuutta ja nuoruuden uhmakkuutta & mustavalkoisuutta.
No, jokainen saa ihan itse miettiä, miten haluaa elää. Yksinkin on täysin mahdollista elää onnellisena.
Aika paljon tästä perustuu siihen ajatukseen, että toi duo on pelkkä "sumuverho", eli tekosyy suhteeseen. Ihan kiva Harlekiini-kirjan setuppi joo, ja täysin mahdollista. Tosin tällöin tää sumuverho vois olla yksinkertaisempikin, eihän tota toista osapuolta tarttis ees mainita vaimolle.
Mutta jos kuvitellaan, että heillä onkin oikeasti kahden hengen yhtye. Hirveän herttainen ajatus, että yhteisestä musisoinnista seuraisi aina suhde. Koska sen verran on tullut treeniksillä kuunneltua huutoa ja väisteltyä heitettyjä pulloja (molemmilta sukupuolilta). Ei noissa hommissa aina rakkaus kukoista.
Huolesi on aiheellista. Kun ollaan suhteessa, niin molempien osapuolten suhtautuminen muihin vastakkaisen sukupuolen edustajiin vaan yksinkertaisesti tulee muuttua. Miehesi pitäisi ottaa sinun ajatuksesi huomioon, olettaen että olet hänelle tästä sanonut?
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon tästä perustuu siihen ajatukseen, että toi duo on pelkkä "sumuverho", eli tekosyy suhteeseen. Ihan kiva Harlekiini-kirjan setuppi joo, ja täysin mahdollista. Tosin tällöin tää sumuverho vois olla yksinkertaisempikin, eihän tota toista osapuolta tarttis ees mainita vaimolle.
Mutta jos kuvitellaan, että heillä onkin oikeasti kahden hengen yhtye. Hirveän herttainen ajatus, että yhteisestä musisoinnista seuraisi aina suhde. Koska sen verran on tullut treeniksillä kuunneltua huutoa ja väisteltyä heitettyjä pulloja (molemmilta sukupuolilta). Ei noissa hommissa aina rakkaus kukoista.
No jep. Musiikin teko on intensiivistä ja intohimoistakin, mutta ei suinkaan automaatiolla seksuaalista. Todellakaan.
Sitten vielä sellainenkin seikka päälle kuin moraali. Vaikka ihastuisinkin toiseen, voin silti valita pysyä uskollisena.
se ammattipianisti
Vierailija kirjoitti:
No niinpä. Sitä paitsi se, että kumppani avoimesti kertoo että tuollaista on suunnitteilla on hyvä merkki. Voisi ihan hyvin pimittää ja todennäköisesti pimittelisikin, jos lähtökohtaisesti motiivi olisi eri kuin soittaminen yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Paljon yksin eläneenä ihmettelen tämmöstä aloitusta. Oikeasti haloo, ette te omista puolisonne, ettekä määrää hänen harrastuksiaan. Apua, onneksi ei ole parisuhdetta.
Itse taas ajattelen että jos puolisoni ei huomioi tunteitani vaikkapa harrastukseen liittyvässä asiassa, en haluaisi olla parisuhteessa hänen kanssaan. Toisen naisen kanssa vapaa-ajan viettäminen kahden kesken ylittää rajani. Minä olisin meistä se, joka todennäköisemmin lähtisi tekemään uraa laulajana, mutta ei tulisi mieleenikään perustaa kahden hengen bändiä toisen miehen kanssa. Olen kuitenkin laulanut nuorena bändissä, joka on esiintynyt paljon ja voittanut kaiken maailman stipendejä.
Vierailija kirjoitti:
"Siksi lähtisin nykyään ihan välittömästi, jos toinen kertoisi haluavansa viettää aikaa toisen naisen kanssa. Siinähän viettää vaikka 24/7, mutta minä en ole enää kotona odottelemassa.
Eikä ole kiristystä, lähtisin vaikka alkaisi perua puheitaan."
Kannattaa kuitenkin ottaa huomioon, että monella on jo vuosien takaiset kaverit, kun aloitat suhdetta jonkun kanssa. Et edes pääse suhteeseen, jos heti olet torppaamassa toisen ystävät.
Mä en alkaisi suhteeseen kenenkään miehen kanssa, jolla on superläheinen suhde toisen naisen kanssa. Mieluummin olisin sinkku.
Miten mahtaa laulajapoika suhtautua pikku vaimon uuteen kiinnostukseen tulla valmennettavaksi koripallossa paikkakunnan koripalloseuran ulkomaalaisvahvistusten toimesta. Yksi valmentaa heittoja, toinen donkkausta, kolmas askelkuvioita, neljäs strategioita jne. iltaisin vaimon kanssa kotosalla sillävälin kun laulajapoika laulaa duettojansa.
Vierailija kirjoitti:
"Ihmettelen kyllä edelleen, että näin monelle näyttää olevan ihanneparisuhde sellainen, jossa ei välitetä toisen menemisistä ja tulemisista vähääkään."
Aika epä-älyllistä liioittelua nyt.
Minä olen ammattipianisti ja olen soittanut kahdestaan lukuisien eri miesmuusioiden kanssa tässä avioliittomme aikana. Tuntejakin on kulunut kun ollaan intiimisti hiottu ohjelmisto keikkakuntoon. Erotiikkaa ei kuitenkaan näissä ole ollut, puhtaasti musiikin tekemistä. Emme ole mustasukkaisia, mutta eihän se nyt tarkoita, etteikö toisen menoista välitetä. Avoimesti olen kertonut, ja mieheni on luottanut minuun. Ja on ollut paljon ihan kahdenkeskistä aikaakin.
Väärin eletty?
On ihan eri asia viettää kahden kesken aikaa vastakkaisen sukupuolen kanssa töissä kuin vapaa-ajalla. On myös eri lähtökohdat tilanteissa jossa sinä olet ammattimuusikko ja toinen vaikkapa insinööri, joka päättää yhtäkkiä että hei nyt perustetaan duo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jep. Musiikin teko on intensiivistä ja intohimoistakin, mutta ei suinkaan automaatiolla seksuaalista. Todellakaan.
Sitten vielä sellainenkin seikka päälle kuin moraali. Vaikka ihastuisinkin toiseen, voin silti valita pysyä uskollisena.
se ammattipian
Sä oletkin nainen jolla on mielestään hyvä parisuhde. Miehillä taas pikkuaivot eivät sijaitse korvien välissä vaan paljon alempana.
Pitää olla huolissaan, jos ei omaan kumpaniinsa voi sen vertaa luottaa (nähtävästi luotat, OP'stä olen huolissani) että on aikuinen ihminen joka osaa pitää housut yllään.
Se joka kirjoitti aiemmin että tää keskustelu on provo oli fiksu ihminen. Maalitolpat siirtyy koko ajan ja aina palataan siihen että mies nyt ei voi itselleen mitään, lukeehan se Koraanissakin. 50+ sivua jankkausta on tavallaan saavutus, onnea suhteille. Oikeille ja kuvitteellisille.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole hyvä että se pettäjämies sitten pettää ja näyttää viirunsa? Pääseepähän siitäkin sitten eroon. Jos joku on pettääkseen, se tekee sen myöhemmin. Ei se siitä tilaisuudesta riipu vaan ihmisluonteesta. Toiset haluavat rusinat pullasta parisuhteen edut ja myös uuden pimpin.
Ei kukaan halua tulla petetyksi. Eli ei ole hyvä
Vierailija kirjoitti:
Kilpatanssissa, pariluistelussa jne. lähelläkään kaikki parit eivät ole parisuhteessa toistensa kanssa, eivätkä sinkkuja, vaan heillä on omat puolisonsa. Ja voivat silti harrastaa lajiaan.
Oletko sitten täysin varma, että tämä ei aiheuta mitään mustasukkaisuutta heidän kumppaneissaan? Vaatii mielestäni kumppanilta aikamoista pitkämielisyyttä, sen verran fyysistä läheisyyttä noissa lajeissa ja niiden paljon aikaa vaativissa harjoituksissa on.
Tanssii tähtien kanssa Englannin versiossa toimittaja Stacey Dooley rakastui tanssipariinsa. Molemmat olivat parisuhteessa, mutta erosivat tahoillaan, että joo, kyllä sitä pettämistä tapahtuu.
Mulle itselleni ihanneparisuhde ei ole sellainen, jossa vallitsee täysi vapaus (=välinpitämättömyys) siitä kenen kanssa oma kumppani kulloinkin viettää aikaa.
Mun kanssa parisuhteessa oleminen ei ole ikävä velvollisuus, jota pitää paeta antoisampiin ihmissuhteisiin
Jaa yks toimittaja...no johan se kaiken todistaa.
Meillä kumpikin on vapaa tekemään omat valinnat. Meille se ei tarkoita välinpitämättömyyttä. Se on sitä, kun ketään ei voi oikeasti omistaa. Toki jos ne parisuhteen rajat sit rikotaan, mietitään parisuhde uusix.
Pyydä nainen kylään ja tutustu häneen. Voivat yhdessä kertoa sinulle tästä musiikkiprojektista. Mun ex pyhitti paljon aikaansa harrastukselleen ja siellä pyöri naisia. Ei tullut mieleenkään rajoittaa. Välillä istuttiin iltaa yhdessä. Ero tuli muista syistä. Suomalaisilla on aina mielessä seksi.
Vierailija kirjoitti:
1. Luota vaistoosi.
2. Älä syytä ilman todisteita.
Eikös nämä ole toisiaan poissulkevia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hNo eipä minulta tuossa keskustelussa kukaan kysynyt, mitä ovat nämä syvälliset keskustelut. "Hän" esitti, että se on jo pettämistä, jos puhuu syvällisiä. Minulla on niistä eri käsitys (pettäminen-penetraatio). Minun puolestani mieheni saa keskustella syvällisesti kenen kanssa haluaa, ja se edelleen on eri asia kuin pettäminen/penetraatio.
eli sinulle vasta penetraatio on pettämistä? Monella muulla raja menee jo aiemmin. Mitä mielestäsi ovat nämä syvälliset keskustelut? Vieläkään et siihen vastannut, mikä ei kyllä ole yllätys
Mikä ei ole yllätys? Ei minulle edelleenkään tuollaista kysymystä ole esitetty. Mutta jos mieheni haluaa jutella syvällisiä jonkun kanssa, hän vissiin määrittelee sen syvvällisyyden aiheen ja syvyyden. En tietenkään saa raporttia jokaisesta hänen käymästä keskustelusta. Miten voi
"Juurihan jätit taas vastaamatta kysymykseen joka sinulle esitettiin jo monenteen kertaan😂 anteeksi nyt, mutta oletko yksinkertainen kenties?
Onko seksipuheet seksiä? Syvälliset seksipuheet?"
Vastasin jo aikoja sitten. Ei, seksipuheet eivät ole minun maailmassani syvällisiä keskusteluita. Ja totean edelleen, että selkeästi ymmärrämme tämän syvällisyyden todella eri tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Ap olet varmasti aika nuori? Silloin mustasukkaisuus ja omistushalu on ymmärrettäviä asioita. Kun ikää tulee lisää, tajuaa miten turhaa nuo on, ja kumpuaa vain omasta epävarmuudesta.
Kun olet vanhempi, olet vain iloinen jos joku muukin nainen haluaa puhua ukkosi kanssa:D Näin minulla vaikka olen vasta 59v ;) Ei ole rakkauden puutetta vaan asioiden tajuamista. Mieheni ei ole pettämässä minua vaikka viettäisikin aikaa naispuolisten tuttaviensa kanssa aikaa, luotto pelaa.
Näin just, meillä sama.
Kun nuorina alettiin seukkaa, mieheni ilmoitti selkeästi, et hän ei siedä minkään tason mustasukkaisuutta. No hän joutui sitten myöhemmin myöntämään, että hän kokee mustasukkaisuutta kahden ihmisen kohdalla. Toinen oli isoveljeni, joka oli silloin minulle isän korvike. Ja toinen exäni. Mutta asoista puhuttiin avoimesti, eikä tämä johtanut mihinkään rajoituksiin muuten elämässä.
Olemme edelleen naimisissa. Nyt myös 59v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole hyvä että se pettäjämies sitten pettää ja näyttää viirunsa? Pääseepähän siitäkin sitten eroon. Jos joku on pettääkseen, se tekee sen myöhemmin. Ei se siitä tilaisuudesta riipu vaan ihmisluonteesta. Toiset haluavat rusinat pullasta parisuhteen edut ja myös uuden pimpin.
Ei kukaan halua tulla petetyksi. Eli ei ole hyvä
Kaikkein eniten varmasti sattuu, että tulee petetyksi niin, että on vaan päättänyt luottaa kumppaniin, vaikka oma intuitio sanoo toisin. Tällöin voi mennä pitkäkin aika, että pettäminen paljastuu. Nämä vuodet olisi voinut käyttää vaikka oikean kumppanin etsimiseen. Se, että hälytyskellot soi, kun mies haluaa aloittaa kahdenkeskeisen, aikaa vievän harrastuksen vieraan naisen kanssa, ei ole epänormaalia mustasukkaisuutta.
No vaikka rakkauteen, seksiin, avioliittoon, perheen perustamiseen, yhdessä vanhenemiseen?