Miehen harrastus kahdestaan toisen naisen kanssa
Mieheni harrastaa musiikkia, soittamista ja nyt suunnittelee, että alkaisi treenaamaan kahdestaan työkaverinaisen kanssa, joka harrastaa laulua. Eli perustaisivat kahdestaan jonkinlaisen duon.
Olenko ihan hassu, kun minusta tuo ei tunnu kivalta idealta? Joku isompi harrastusporukka, jossa olisi naisia ja miehiä olisi kyllä ok, mutta en oikein pidä ajatuksesta, että harrastavat vain kahdestaan. Eikä vapaa-aikaa muutenkaan ole kaiken arjen pyörityksen keskellä liikaa, joten minusta tuo kahdenkeskinen harrastuksensa ei nyt ole se, mihin haluaisin perheemme aikaa käytettävän.
Kommentit (1331)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, nuorena sitä tulee tehtyä kaikkea typerää parisuhteissa. Puolison toimien rajoittaminen on yksi niistä. Keskustelkaa asiasta rakentavasti, mutta älä rupea vaatimaan. Hajotat vaan itse suhteenne. Puolisoon on uskallettava voida luottaa. Jos puolisosi ei ole luottamuksesi arvoinen, olet väärässä suhteessa.
En ole ap, mutta itse päinvastoin nuorena olin juurikin sinisilmäinen ja ajattelin olevani hyvä tyttöystävä, kun en sanonut mitään silloisen poikaystävän viettäessä kahdestaan aikaa naiskaverinsa kanssa.
Arvaatko jo, mitä tapahtui?
Olisko lopputulos ollut toinen, jos olisit ollut epäluuloinen?
Ei, mutta olisin tajunnut heti erota, enkä jäädä sinisilmäisenä siihen tilanteeseen.
Nykyään pistäisin välittömästi poikki ilman mitään keskustelumahdollisuutta, jos toinen haluaisi viettää kaksistaan aikaa jonkun toisen naisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Jos noin ajattelee, eikö olis parempi pysyä erossa parisuhteista? Jos on tullut petetyksi, onko oikein siirtää se epäluulo mahdollisen uuden kumppanin niskaan?
Ei kai olisi parempi? Meillä on molemmilla sellaisia asioita jotka eivät voi toistua tässä eikä missään parisuhteissamme enää, miehellä omansa, jotka olen hyväksynyt kun haluan hänen kanssaan olla. Minulla tällainen asia on peliriippuvuus ja rahatilanteen salaaminen, ja tästä syystä mieheni ei pelaa rahapelejä lainkaan, ja on avoin rahatilanteestaan. Häntä nuo asiat eivät haittaa koska hän ei koe mitään tarvetta salata rahojaan tai pelata rahapelejä.
En pystyisi olemaan sellaisen kanssa jolle nuo olisivat kynnyskysymyksiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:No eipä minulta tuossa keskustelussa kukaan kysynyt, mitä ovat nämä syvälliset keskustelut. "Hän" esitti, että se on jo pettämistä, jos puhuu syvällisiä. Minulla on niistä eri käsitys (pettäminen-penetraatio). Minun puolestani mieheni saa keskustella syvällisesti kenen kanssa haluaa, ja se edelleen on eri asia kuin pettäminen/penetraatio."
No mä en jää odottelemaan, että olis oikeus lähteä suhteesta vasta, kun ovelle ilmestyy raskaana oleva toinen nainen tai saan sukupuolitaudin. Minulle riittää, että mies osoittaa olevansa vähän liian kiinnostunut toisesta naisesta tai salailee/peittelee/valehtelee asiasta.
No meillä kaikilla on oikeus lähteä liitoistamme ihan koska vaan. Me selvästi ymmärretään "syvälliset keskustelut" ihan eri tavoin, kun sinulla on mielessä penetraatio ja raskaana oleva toinen nainen, minulla ihan vaan kesk
Millaista se sinun syvällinen keskustelu on? Niissä on katsos eroja mitä kulakin sillä tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hNo eipä minulta tuossa keskustelussa kukaan kysynyt, mitä ovat nämä syvälliset keskustelut. "Hän" esitti, että se on jo pettämistä, jos puhuu syvällisiä. Minulla on niistä eri käsitys (pettäminen-penetraatio). Minun puolestani mieheni saa keskustella syvällisesti kenen kanssa haluaa, ja se edelleen on eri asia kuin pettäminen/penetraatio.
eli sinulle vasta penetraatio on pettämistä? Monella muulla raja menee jo aiemmin. Mitä mielestäsi ovat nämä syvälliset keskustelut? Vieläkään et siihen vastannut, mikä ei kyllä ole yllätys
Mikä ei ole yllätys? Ei minulle edelleenkään tuollaista kysymystä ole esitetty. Mutta jos mieheni haluaa jutella syvällisiä jonkun kanssa, hän vissiin määrittelee sen syvvällisyyden aiheen ja syvyyden. En tietenkään saa raporttia jokaisesta hänen käymästä keskustelusta. Miten voisin tietää aiheen? Ja kyllä, raja menee seksissä
Juurihan jätit taas vastaamatta kysymykseen joka sinulle esitettiin jo monenteen kertaan😂 anteeksi nyt, mutta oletko yksinkertainen kenties?
Onko seksipuheet seksiä? Syvälliset seksipuheet?
Ap olet varmasti aika nuori? Silloin mustasukkaisuus ja omistushalu on ymmärrettäviä asioita. Kun ikää tulee lisää, tajuaa miten turhaa nuo on, ja kumpuaa vain omasta epävarmuudesta.
Kun olet vanhempi, olet vain iloinen jos joku muukin nainen haluaa puhua ukkosi kanssa:D Näin minulla vaikka olen vasta 59v ;) Ei ole rakkauden puutetta vaan asioiden tajuamista. Mieheni ei ole pettämässä minua vaikka viettäisikin aikaa naispuolisten tuttaviensa kanssa aikaa, luotto pelaa.
"Oletko sitten täysin varma, että tämä ei aiheuta mitään mustasukkaisuutta heidän kumppaneissaan? Vaatii mielestäni kumppanilta aikamoista pitkämielisyyttä, sen verran fyysistä läheisyyttä noissa lajeissa ja niiden paljon aikaa vaativissa harjoituksissa on."
Varmasti aiheuttaakin. Mutta sehän kertoo kokijan omasta epävarmuudesta, ei siitä että syytä pelkoon olisi.
"Tanssii tähtien kanssa Englannin versiossa toimittaja Stacey Dooley rakastui tanssipariinsa. Molemmat olivat parisuhteessa, mutta erosivat tahoillaan, että joo, kyllä sitä pettämistä tapahtuu."
Pettämistä tapahtuu joillain ihmisillä aina, ei siinä tarvitse oikestaan mitään sen syvempää, yhteistä harrastusta ym. Kannattaako pelätä että puoliso pettää? Eikö olisi mukavampi olla avioliitossa sellaisen kanssa, johon luottaa? Ja kyllä, SILTI se puoliso voi pettää, vääriä valintoja tapahtuu vaikka kaikki riskitekijät olisi eliminoitukin.
Veikkaan että laittavat pippelin pimppiin.
"Mun kanssa parisuhteessa oleminen ei ole ikävä velvollisuus, jota pitää paeta antoisampiin ihmissuhteisiin. Jos mun mies haluaisi perustaa duon naispuolisen työkaverinsa kanssa, niin siitä vaan, en ole esteenä, mutta en myöskään kotona odottamassa lämpimän ruoan kanssa."
Oikeasti, jättäisit rakkaasi mustasukkaisuutesi vuoksi? Eihän joku duo tarkoita pakenemista tai sitä että se olisi antoisampi ihmissuhde, vaan että se on harrastussuhde.
Avioliitossa kohta 30v
Vierailija kirjoitti:
Kilpatanssissa, pariluistelussa jne. lähelläkään kaikki parit eivät ole parisuhteessa toistensa kanssa, eivätkä sinkkuja, vaan heillä on omat puolisonsa. Ja voivat silti harrastaa lajiaan.
Eivät nämä mustasukkaisuudesta ja pettäjävainoharhoista kärsivät sellaista ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
"Mun kanssa parisuhteessa oleminen ei ole ikävä velvollisuus, jota pitää paeta antoisampiin ihmissuhteisiin. Jos mun mies haluaisi perustaa duon naispuolisen työkaverinsa kanssa, niin siitä vaan, en ole esteenä, mutta en myöskään kotona odottamassa lämpimän ruoan kanssa."
Oikeasti, jättäisit rakkaasi mustasukkaisuutesi vuoksi? Eihän joku duo tarkoita pakenemista tai sitä että se olisi antoisampi ihmissuhde, vaan että se on harrastussuhde.
Avioliitossa kohta 30v
Kuten sanottu, näissä mustasukkaisuuksissa on kyse omasta haavasta, joka puretaan sitten siihen toiseen. Ja eihän siinä siis sinänsä mitään, toki saa pitää oman rajan millaisessa suhteessa haluaa olla mutta silloin tosiaankin kannattaa olla itselleen rehellinen mistä siinä on kysymys. Vain sinusta, ei siitä toisesta ja hänen tekemisistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin muusikkona ja naisena sanon, että vaistosi on oikeassa. Ei ole hyvä ajatus.
Eiköhän tässä ole taustalla se, että vaimo tuntee miehensä. Jos oma vaisto sanoo, että tässä on jotain mätää, siinä yleensä on. Hassu juttu, että pettämistä tapahtuu niin paljon, vaikka täälläkin monet ovat valmiita tuomitsemaan vaimon mustasukkaiseksi hulluksi. Kumppanin leimaaminen mustasukkaiseksi hulluksi on myös pettäjien yleinen reaktio kun puoliso kyselee menoista.
Mies-nais -duossa aika usein myös pelataan laulajien välisellä kemialla ja seksuaalisella jännitteellä, vaikka eivät olisikaan keskenään parisuhteessa. Duettonahan lauletaan usein rakkauslauluja. Ketään vapaamielistä täällä ei varmaan yhtään häiritsisi kumppanin antaumuksellinen eläytyminen kiihkeään rakkauslauluun vieraan naisen/miehen k
Mä en olisi pettänyt exää jos en olisi pikkuhutikassa lähtenyt puolitutun luokse kahdestaan jatkoille. Eli ei pidä paikkaansa että pettää joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselleni se, että puoliso ilmoittaisi alkavansa viettää runsaasti vapaa-aikaansa kahdestaan toisen naisen kanssa, olisi itselleni sen verran nöyryyttävää, että lähtisin suhteesta. En jäisi kodin huoltohenkilökunnaksi odottelemaan toista reissuiltaan.
Mulla sama.
Välttämättä se seksuaalinen kontakti ei olisi se pahin asia, vaan se, että kumppani niin ilmiselvästi preferoisi kahdekeskeisen ajan vieraan naisen kanssa samalla kun itseltä odottettaisiin, että kiltisti pyöritän kotia, enkä kysele ikäviä kysymyksiä. Parempi silloin antaa toiselle se täysi vapaus.
Haluan olla parisuhteessa vain sellaisen kumppanin kanssa, joka preferoi minun kanssa vietettävän ajan. Tämä ei tarkoita, että ei saisi olla mitään kodin ulkopuolisia harrastuksia tai toista sukupuolta olevia ystäviä.
Mutta duon perustamin
Kyllä se onkin niine ttä jos kaverit ovat puolison edellä niin sitten on prioriteetit vinksallaan ja pitäisi paritella niiden kaverien kanssa.
Se että silloin tällöin näkee kavereita järkevissä menoissa on ok.
Jos haluat elää koko elämäsi lapsen kaltaista elämää, missä sun frendit ja menot ovat tärkein juttu in da wääärld niin elä. Älä sotke hedelmällistä naista kuvioon. Miehiläkin on aukkoja. Naista voit lähestyä sitten kun olet saanut tarpeeksesi muista asioista ja haluat omistautua perhe-elämälle. Jos tämä ei kiinnosta niin jätä rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole hyvä että se pettäjämies sitten pettää ja näyttää viirunsa? Pääseepähän siitäkin sitten eroon. Jos joku on pettääkseen, se tekee sen myöhemmin. Ei se siitä tilaisuudesta riipu vaan ihmisluonteesta. Toiset haluavat rusinat pullasta parisuhteen edut ja myös uuden pimpin.
Mitä jos pettääkin vuosia sen kakkosen kanssa duon/muun varjolla? Kyllä jokainen varmasti haluaisi tietää välittömästi ettei menisi ainutkertaista elämää vuosia hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, nuorena sitä tulee tehtyä kaikkea typerää parisuhteissa. Puolison toimien rajoittaminen on yksi niistä. Keskustelkaa asiasta rakentavasti, mutta älä rupea vaatimaan. Hajotat vaan itse suhteenne. Puolisoon on uskallettava voida luottaa. Jos puolisosi ei ole luottamuksesi arvoinen, olet väärässä suhteessa.
En ole ap, mutta itse päinvastoin nuorena olin juurikin sinisilmäinen ja ajattelin olevani hyvä tyttöystävä, kun en sanonut mitään silloisen poikaystävän viettäessä kahdestaan aikaa naiskaverinsa kanssa.
Arvaatko jo, mitä tapahtui?
No mitä kuvittelet, että olisi tapahtunut, jos olisit asiasta sanonut? Mies olisi jättänyt sinut jo aiemmin, kun et kestä hänen ystävyyssuhteitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin muusikkona ja naisena sanon, että vaistosi on oikeassa. Ei ole hyvä ajatus.
Eiköhän tässä ole taustalla se, että vaimo tuntee miehensä. Jos oma vaisto sanoo, että tässä on jotain mätää, siinä yleensä on. Hassu juttu, että pettämistä tapahtuu niin paljon, vaikka täälläkin monet ovat valmiita tuomitsemaan vaimon mustasukkaiseksi hulluksi. Kumppanin leimaaminen mustasukkaiseksi hulluksi on myös pettäjien yleinen reaktio kun puoliso kyselee menoista.
Mies-nais -duossa aika usein myös pelataan laulajien välisellä kemialla ja seksuaalisella jännitteellä, vaikka eivät olisikaan keskenään parisuhteessa. Duettonahan lauletaan usein rakkauslauluja. Ketään vapaamielistä täällä ei varmaan yhtään häiritsisi kumppanin antaumuksellinen eläytymine
Niin mutta kun sinä sitten kuitenkin lähdit ja sitten petit. Oma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avioliitossa kohta 30v
Kuten sanottu, näissä mustasukkaisuuksissa on kyse omasta haavasta, joka puretaan sitten siihen toiseen. Ja eihän siinä siis sinänsä mitään, toki saa pitää oman rajan millaisessa suhteessa haluaa olla mutta silloin tosiaankin kannattaa olla itselleen rehellinen mistä siinä on kysymys. Vain sinusta, ei siitä toisesta ja hänen tekemisistään.
Ihan turhaan gaslightaat. Kaikki eivät halua elää missään 1000-päisessä apinalaumassa, edes kaveritasolla. Esimerkiksi minä en haluaisi lasteni altistuvan millekään typeryyksille, ja kaveriporukoissa on aina typeryksiä.
Toki on sitten naisiakin, jotka jättävät lapsensa hoitoon että pääsevät itse "viihteelle" ja rimpsalle, kun eivät ole saaneet itse tarpeekseen elämästä vielä. Mutta minä en ole tällainen enkä halua myöskään sellaista puolisoa.
Eläkää niin maan täysiä sitä sinkkuelämää, ettei tarvitse haikailla sen perään sitten kun perustaa perheen. Eläkää kovempaa, pankaa enemmän ja tehkää enemmän. Olette nälkäisiä, tyydyttäkää nälkänne älkääkä pihtailko ja hautoko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avioliitossa kohta 30v
Onko silloinkin kyse vain itsestä kun se siippa pettää toisen kanssa? Siipan tekemisillä ei mitään väliä, kysymys on vain petetyn mielipahasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avioliitossa kohta 30v
Kuten sanottu, näissä mustasukkaisuuksissa on kyse omasta haavasta, joka puretaan sitten siihen toiseen. Ja eihän siinä siis sinänsä mitään, toki saa pitää oman rajan millaisessa suhteessa haluaa olla mutta silloin tosiaankin kannattaa olla itselleen rehellinen mistä siinä on kysymys. Vain sinusta, ei siitä toisesta ja hänen
Ei. Puhuin mustasukkaisuudesta. Pettäminen on pettäjän vika, mutta jos olet turhaan mustasukkainen ja sen varjolla haluat kieltää toiselta normaalin elämä, se on sinun ongelmasi.
Kannattaa miettiä, miten sitä puolisoanne kohtelette. Ei pettäjäksi sattumalta ryhdytä. Vietättekö hänen kanssaan aikaa? Kuunteletteko häntä? Lähdettekö mukaan asioihin, jotka ovat hänelle tärkeitä? Puhutteko hänelle nätisti? Annatteko hänen olla oma itsensä vai yritättekö vääntää häntä johonkin muottiin?
Ap ryssii ainakin jo parissa kohtaa tätä listaa.
Kilpatanssissa, pariluistelussa jne. lähelläkään kaikki parit eivät ole parisuhteessa toistensa kanssa, eivätkä sinkkuja, vaan heillä on omat puolisonsa. Ja voivat silti harrastaa lajiaan.
Oletko sitten täysin varma, että tämä ei aiheuta mitään mustasukkaisuutta heidän kumppaneissaan? Vaatii mielestäni kumppanilta aikamoista pitkämielisyyttä, sen verran fyysistä läheisyyttä noissa lajeissa ja niiden paljon aikaa vaativissa harjoituksissa on.
Tanssii tähtien kanssa Englannin versiossa toimittaja Stacey Dooley rakastui tanssipariinsa. Molemmat olivat parisuhteessa, mutta erosivat tahoillaan, että joo, kyllä sitä pettämistä tapahtuu.
Mulle itselleni ihanneparisuhde ei ole sellainen, jossa vallitsee täysi vapaus (=välinpitämättömyys) siitä kenen kanssa oma kumppani kulloinkin viettää aikaa.
Mun kanssa parisuhteessa oleminen ei ole ikävä velvollisuus, jota pitää paeta antoisampiin ihmissuhteisiin. Jos mun mies haluaisi perustaa duon naispuolisen työkaverinsa kanssa, niin siitä vaan, en ole esteenä, mutta en myöskään kotona odottamassa lämpimän ruoan kanssa.
Monet ihmiset tässä elämässä haluaa sekä säästää kakun että syödä sen. Se on sitten puolisosta kiinni haluaako tällaiseen suhteeseen jäädä.