Miehen harrastus kahdestaan toisen naisen kanssa
Mieheni harrastaa musiikkia, soittamista ja nyt suunnittelee, että alkaisi treenaamaan kahdestaan työkaverinaisen kanssa, joka harrastaa laulua. Eli perustaisivat kahdestaan jonkinlaisen duon.
Olenko ihan hassu, kun minusta tuo ei tunnu kivalta idealta? Joku isompi harrastusporukka, jossa olisi naisia ja miehiä olisi kyllä ok, mutta en oikein pidä ajatuksesta, että harrastavat vain kahdestaan. Eikä vapaa-aikaa muutenkaan ole kaiken arjen pyörityksen keskellä liikaa, joten minusta tuo kahdenkeskinen harrastuksensa ei nyt ole se, mihin haluaisin perheemme aikaa käytettävän.
Kommentit (1331)
Vierailija kirjoitti:
Itselleni se, että puoliso ilmoittaisi alkavansa viettää runsaasti vapaa-aikaansa kahdestaan toisen naisen kanssa, olisi itselleni sen verran nöyryyttävää, että lähtisin suhteesta. En jäisi kodin huoltohenkilökunnaksi odottelemaan toista reissuiltaan.
Mulla sama.
Välttämättä se seksuaalinen kontakti ei olisi se pahin asia, vaan se, että kumppani niin ilmiselvästi preferoisi kahdekeskeisen ajan vieraan naisen kanssa samalla kun itseltä odottettaisiin, että kiltisti pyöritän kotia, enkä kysele ikäviä kysymyksiä. Parempi silloin antaa toiselle se täysi vapaus.
Haluan olla parisuhteessa vain sellaisen kumppanin kanssa, joka preferoi minun kanssa vietettävän ajan. Tämä ei tarkoita, että ei saisi olla mitään kodin ulkopuolisia harrastuksia tai toista sukupuolta olevia ystäviä.
Mutta duon perustaminen naispuolisen työkaverin kanssa, haloo!
Jep. Itse jos olen parisuhteessa, niin haluan olla sellaisessa jossa kumpikin tykkää viettää aikaa yhdessä.
Jos toisen naisen seura menee kiinnostavuudessaan minun ylitseni, niin ei meidän enää tarvitse olla pariskunta. Minä pärjään yksin paremmin kuin huonossa parisuhteessa. Ja silloin minullakin on aito mahdollisuus löytää se oikeasti sopiva kumppani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, nuorena sitä tulee tehtyä kaikkea typerää parisuhteissa. Puolison toimien rajoittaminen on yksi niistä. Keskustelkaa asiasta rakentavasti, mutta älä rupea vaatimaan. Hajotat vaan itse suhteenne. Puolisoon on uskallettava voida luottaa. Jos puolisosi ei ole luottamuksesi arvoinen, olet väärässä suhteessa.
En ole ap, mutta itse päinvastoin nuorena olin juurikin sinisilmäinen ja ajattelin olevani hyvä tyttöystävä, kun en sanonut mitään silloisen poikaystävän viettäessä kahdestaan aikaa naiskaverinsa kanssa.
Arvaatko jo, mitä tapahtui?
Olisko lopputulos ollut toinen, jos olisit ollut epäluuloinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselleni se, että puoliso ilmoittaisi alkavansa viettää runsaasti vapaa-aikaansa kahdestaan toisen naisen kanssa, olisi itselleni sen verran nöyryyttävää, että lähtisin suhteesta. En jäisi kodin huoltohenkilökunnaksi odottelemaan toista reissuiltaan.
Mulla sama.
Välttämättä se seksuaalinen kontakti ei olisi se pahin asia, vaan se, että kumppani niin ilmiselvästi preferoisi kahdekeskeisen ajan vieraan naisen kanssa samalla kun itseltä odottettaisiin, että kiltisti pyöritän kotia, enkä kysele ikäviä kysymyksiä. Parempi silloin antaa toiselle se täysi vapaus.
Haluan olla parisuhteessa vain sellaisen kumppanin kanssa, joka preferoi minun kanssa vietettävän ajan. Tämä ei tarkoita, että ei saisi olla mitään kodin ulkopuolisia harrastuksia tai toista sukupuolta olevia ystäviä.
Se on juuri näin. Ei minulle tulisi miehenä mieleen viettää hirveästi aikaa omissa jutuissa, kun aikaa vaimon kanssa on lapsiperheessä kuitenkin todella vähän ja lastenkin kanssa on kiva olla
Mikset mene niihin harjoituksiin roikottamaan pilluasi sen naisen naaman eteen? Läpsläps. Ongelma ratkaistu.
Eikö se ole hyvä että se pettäjämies sitten pettää ja näyttää viirunsa? Pääseepähän siitäkin sitten eroon. Jos joku on pettääkseen, se tekee sen myöhemmin. Ei se siitä tilaisuudesta riipu vaan ihmisluonteesta. Toiset haluavat rusinat pullasta parisuhteen edut ja myös uuden pimpin.
Aika paljon merkkaa juuri se että mitä preferoi. Jos tuollainen menee parisuhde ja perhe ajan edelle niin prioriteetit ei ole kohdallaan. Ihmettelen sitä omaa aikaa korostavaa puhetta. Omaa aikaa toki on hyvä olla, mutta se ei saa koskaan mennä parisuhteen ja perheen edelle. Jos lomaa on vuodessa 5vko ja rahalliset resurssit rajoitetut, niin en kyllä lähtisi ilman perhettä reissuun.
Ja jos joku juttu, vaikka tämä musiikki harrastus, tuntuisi puolisosta kurjalta. Hänen siitä asiallisesti mainitessaan, tai muuten aistisin harmituksen, ei tulisi mieleenkään tehdä sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin muusikkona ja naisena sanon, että vaistosi on oikeassa. Ei ole hyvä ajatus.
Eiköhän tässä ole taustalla se, että vaimo tuntee miehensä. Jos oma vaisto sanoo, että tässä on jotain mätää, siinä yleensä on. Hassu juttu, että pettämistä tapahtuu niin paljon, vaikka täälläkin monet ovat valmiita tuomitsemaan vaimon mustasukkaiseksi hulluksi. Kumppanin leimaaminen mustasukkaiseksi hulluksi on myös pettäjien yleinen reaktio kun puoliso kyselee menoista.
Mies-nais -duossa aika usein myös pelataan laulajien välisellä kemialla ja seksuaalisella jännitteellä, vaikka eivät olisikaan keskenään parisuhteessa. Duettonahan lauletaan usein rakkauslauluja. Ketään vapaamielistä täällä ei varmaan yhtään häiritsisi kumppanin antaumuksellinen eläytyminen kiihkeään rakkauslauluun vieraan naisen/miehen kanssa? Myös näyttelijät usein rakastuvat vastanä
Oma isäni petti äitiäni ihan aina. Silti omaan mieheeni luotan, kun hän on ihan eri ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tienaako sillä touhulla perheelle ja lasten elatukseen ?Jos hänellä noin vapaa-aikaa työn jälkeen ehdottaisin että ennemmin hommaisi toisenkin työpaikan!
Exäni työnsä puolesta oli usein koulutuksissa ja hakeutui niihin mieluusti,kerran sitten saunaoluidensa jälkeen innostui näyttämään ottamiaan kuvia koulutusreissusta ja lähes joka kuvassa oli osa punahiuksista nutturaa.Sanoi sitten että "sä voit joskus tulla mukaan katsomaan kun hän ja kollega treenaa" ..Olikin sitten opiskeltu niin että niitä punaisia hiuksia oli meillä pyykissä exäni pyyhkeessä..Katsoin facesta punapään profiilin ja sinkkuhan siellä oli ,kaunis mimmi joka sai sitten kurssikaverin ihan itselleen.Päätin että en mahdollista puolisoni kivoja kurssihetkiä ja pese "pyykkejä" niiden jäljiltä enää ikinä enkä auta
"En ole tuo jota lainasit. Mutta itselleni ei olisi väliä sillä, tapahtuuko sitä pettämistä.
Itselleni se, että puoliso ilmoittaisi alkavansa viettää runsaasti vapaa-aikaansa kahdestaan toisen naisen kanssa, olisi itselleni sen verran nöyryyttävää, että lähtisin suhteesta. En jäisi kodin huoltohenkilökunnaksi odottelemaan toista reissuiltaan."
Määrittele mikä on runsaasti. Ja jos puoliso vain ilmoittaa, ei hän ole silloin enää siinä parisuhteessa, vaan henkisesti jo lähtenyt.
Onko apn kohdalla näin?
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole hyvä että se pettäjämies sitten pettää ja näyttää viirunsa? Pääseepähän siitäkin sitten eroon. Jos joku on pettääkseen, se tekee sen myöhemmin. Ei se siitä tilaisuudesta riipu vaan ihmisluonteesta. Toiset haluavat rusinat pullasta parisuhteen edut ja myös uuden pimpin.
Totta kai. Ja onhan hän näyttänyt jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin muusikkona ja naisena sanon, että vaistosi on oikeassa. Ei ole hyvä ajatus.
Eiköhän tässä ole taustalla se, että vaimo tuntee miehensä. Jos oma vaisto sanoo, että tässä on jotain mätää, siinä yleensä on. Hassu juttu, että pettämistä tapahtuu niin paljon, vaikka täälläkin monet ovat valmiita tuomitsemaan vaimon mustasukkaiseksi hulluksi. Kumppanin leimaaminen mustasukkaiseksi hulluksi on myös pettäjien yleinen reaktio kun puoliso kyselee menoista.
Mies-nais -duossa aika usein myös pelataan laulajien välisellä kemialla ja seksuaalisella jännitteellä, vaikka eivät olisikaan keskenään parisuhteessa. Duettonahan lauletaan usein rakkauslauluja. Ketään vapaamielistä täällä ei varmaan yhtään häiritsisi kumppanin antaumuksellinen eläytyminen kiihkeään rakkauslauluun vieraan naisen/miehen k
"Ihmetyttävät kyllä nämä kakkosnaiset. Mistä heitä oikein sikiää? Joltain yksinhuoltajilta vai?"
Ihmetyttää tää tarve haukkua yksinhuoltajia ketjussa, joka ei mitenkään liity yksinhuoltajiin! Paitsi tietenkin tulevaisuudessa saattaa apn tilanteeseen liittyä, jos miehensä lähtee syystä tai toisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies-nais -duossa aika usein myös pelataan laulajien välisellä kemialla ja seksuaalisella jännitteellä, vaikka eivät olisikaan keskenään parisuhteessa. Duettonahan lauletaan usein rakkauslauluja. Ketään vapaamielistä täällä ei varmaan yhtään häiritsisi kumppanin antaumuksellinen eläytymine
"Jeps. Rajoittaminen toimii pieneen lapseen, kun tämä voi vielä ehdollistua järkeviin toimintamalleihin. Miehiä ei tunnetusti juuri kasvatella ja he eivät myöskään tunnetusti anna vittuakaan kenenkään väninöistä.
Naisen kannattaisi tiedostaa tämä kaikki jo hyvissä ajoin ennen yhtäkään suhdetta mieheen, mutta jos on ottanut niin ohrasesti että on sellaiesen joutunut, niin rentoutua ja lipua siitä hiljalleen pois. Kaikenlainen sätkiminen ja energiankäyttö on vain energian tuhlaamista. Mies ei ole sen arvoinen."
No onneksi on miehiä, näiden "miesten" lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
"Tollainen on vain väärin, vaikka siinö ei olis minkäänlaista suhteen alkuakaan koskaan. Se on väörin, ellei vastaavaa määrää omaa aikaa ole puolisolla ja ellei vastaavaa määrää yhteistä, laadukasta, läsnäolevaa aikaa järjestö myös omalle perheelleen."
Eli ongelma ei ole harrastuksen laatu, vaan se poissaolo perheen parista. Siis se ja sama, viettääkö sen ajan urheillen, vai laulaen.
Poissaolo perheen parista jonkun toisen kanssa. Vaikka se olis oma laosuudenbestis, niin jos hänen kanssan vietetään paneutuvaa laatuaikaa, mutta perheen kanssa ei koskaan, niin se on se ongelma.
työssäkäyvällä pariskunnalla, jolla on lapsia, ei ole yhtään ylimääräistä aikaa millekään. Jos siitä nipistetään aikaa jollekin ihan toiselle ihmiselle, vielä tollaista missä yhdessä luodaan ja tehdään herkkiä asioita, niin se v*tuttaa ilman yhtään mitään suhdettakaan. Oman puolison ajatuksia ja luovuttaa pitäis yhdessö kehittää eikä jonkun toisen.
Eri juttu, jos tää on työtä, mistä saa kunnollista palkkaa.
"Ihmetyttävät kyllä nämä kakkosnaiset. Mistä heitä oikein sikiää? Joltain yksinhuoltajilta vai?"
Ihmetyttää tää tarve haukkua yksinhuoltajia ketjussa, joka ei mitenkään liity yksinhuoltajiin! Paitsi tietenkin tulevaisuudessa saattaa apn tilanteeseen liittyä, jos miehensä lähtee syystä tai toisesta.
VvvvvvvVvvvvvvvVvvvvvvvVvvvvvv
No äläpä muuta sano. Yksinhuoltajien haukkuminen on muutenkin täysin minkään logiikan ulkopuolella.
Kun ihminen hoitaa yksin kahden ihmisen hommaa, niin hänkö on huono ihminen? Hän on se, joka kantaa oman vastuunsa ja myös sen munapään vastuun, joka ei omaa vastuutaan kanna.
Kunnioitan jokaista yksinhuoltajaa yli kaiken enkä suoraan sanottuna ymmärrä, miten he jaksavat ja miten saavat rahat riittämään, kosks niillä elatusmaksuilla ei faktisesti makseta edes sitä huonetta, jonka lapsi tarvitsee saati sitten ruoksa, vaatteita, lääkkeitä, leluja, harrastuksia, synttärijuhlia jne!!! Elatusmaksu on yleisimmin Suomessa n. 150e kuussa. Se ei riitä mihinkään.
Oman tuttavapiirini yksinhuoltajat ovat lääkäri, opettaja ja tutkija ja olen vihainen siitä, että heidän niskaansa on vain laitettu tuplavastuu.
Kilpatanssissa, pariluistelussa jne. lähelläkään kaikki parit eivät ole parisuhteessa toistensa kanssa, eivätkä sinkkuja, vaan heillä on omat puolisonsa. Ja voivat silti harrastaa lajiaan.
Voi harrastaa esimerkiksi tennistä,muuten ei ole kaveria sinne.
Uimassa myös joskus yhtä aikaa, lenkki sama matka monesti.
Kunhan perhe ei siitä kärsi.
Vierailija kirjoitti:
Ap mikä tilanne, oletteko keskustelleet miehen kanssa?
Keskustellaan heti kun pääsen lääkäristä. Mulla todettiin tippuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama.
Siis miten niin menee kiinnostavuudessaan sinun yli, jos tekee jotain muutaKIN kuin on vain sinun kanssasi? Eikös kaveritkin ole tällöin este, koska todennäköisesti joskus joissakin tilanteissa heidän kanssaan hengailu on mielekkäämpää kuin kumppanin seura.
Vierailija kirjoitti:
Ap, nuorena sitä tulee tehtyä kaikkea typerää parisuhteissa. Puolison toimien rajoittaminen on yksi niistä. Keskustelkaa asiasta rakentavasti, mutta älä rupea vaatimaan. Hajotat vaan itse suhteenne. Puolisoon on uskallettava voida luottaa. Jos puolisosi ei ole luottamuksesi arvoinen, olet väärässä suhteessa.
Hauska oxymoroni 😂
Ja jos joku nainen alkaisi viettää puolisoni kanssa paljon aikaa, niin luulisi tämän itse haluavan tutustua minuun, jos on kaikki ok.
Ex-puolisollani oli yksi naispuolinen kaveri, joka ihan itse halusi päästä tutustumaan minuun ja meillä oli ihan oikeastikin kivaa.
Mutta jos minun pitäisi alkaa jotain tutustumisia järjestellä, niin järjestäisin vain oman eroni.
Näin. Miehelläni ei ollut naispuolisia ystäviä kun tapasimme, eikä ole vieläkään, mutta minulla oli miehiä. Nyt ne on meidän yhteisiä kavereita, ja yksi niistä soittelee vain miehelleni, ei minulle enää vuosiin, vaikka näemmekin kuukausittain kun hän tulee käymään.
Jeps. Rajoittaminen toimii pieneen lapseen, kun tämä voi vielä ehdollistua järkeviin toimintamalleihin. Miehiä ei tunnetusti juuri kasvatella ja he eivät myöskään tunnetusti anna vittuakaan kenenkään väninöistä.
Naisen kannattaisi tiedostaa tämä kaikki jo hyvissä ajoin ennen yhtäkään suhdetta mieheen, mutta jos on ottanut niin ohrasesti että on sellaiesen joutunut, niin rentoutua ja lipua siitä hiljalleen pois. Kaikenlainen sätkiminen ja energiankäyttö on vain energian tuhlaamista. Mies ei ole sen arvoinen.