Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen harrastus kahdestaan toisen naisen kanssa

Vierailija
14.05.2025 |

Mieheni harrastaa musiikkia, soittamista ja nyt suunnittelee, että alkaisi treenaamaan kahdestaan työkaverinaisen kanssa, joka harrastaa laulua. Eli perustaisivat kahdestaan jonkinlaisen duon.

Olenko ihan hassu, kun minusta tuo ei tunnu kivalta idealta? Joku isompi harrastusporukka, jossa olisi naisia ja miehiä olisi kyllä ok, mutta en oikein pidä ajatuksesta, että harrastavat vain kahdestaan. Eikä vapaa-aikaa muutenkaan ole kaiken arjen pyörityksen keskellä liikaa, joten minusta tuo kahdenkeskinen harrastuksensa ei nyt ole se, mihin haluaisin perheemme aikaa käytettävän. 

Kommentit (1331)

Vierailija
761/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun vaimoni harrastaa vaellusta ja käy myös toisinaan vaeltamassa miespuolisen työkaverinsa kanssa. Pitääkö olla huolissaan?

tuskin, sinäpä tunnet vaimosi. Varsinkin jos harrastaa muutenkin ja on valmis ottamaan muitakin mukaan eli ei ole sellainen käymme aina vain kaksin vaeltamassa tuon miehen kanssa ja puolisot tai muut eivät mahdu mukaan niin silloin olisin huolissani. Lisäksi jos vaimosi on esitellyt tuon miehen sinulle ja voitte vaikka istua porukalla iltaa niin tuskin kyse pettämisestä.

Ja nämä sanat sanat sopivat vastaukseksi myös ap:lle.

Vierailija
762/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin kävisin tsekkaamassa työkaverinaisen. Puhelisin sen kanssa hetken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samantyyppinen tilanne kauan sitten,  mies ei ollut vielä löytänyt ketään naispuolista "stemmalaulajaa", mutta uhosi että sellaisen kyllä löytää, koska minä (hänen avovaimonsa) en ollut riittävän musikaalinen...No se oli kyllä totta, en ole koskaan ollut erityisen musikaalinen,mutta tuntuihan se pahalta kun mies heitti ilmaan näitä juttuja. Tunsin olevani riittämätön, kaikki alkoi mennä pieleen ja loppujen lopuksi se olin sitten minä,joka loukkaantuneena petti ja lähti...Lapsia meillä ei ollut.

Vierailija
764/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Et näköjään ymmärtänyt, joten rautalanka esiin. Jos sinulla on jotain minkä miellät todella arvokkaaksi, et aseta sitä vaaraan. 5miljoonan luksusautoa ei jätetä lähiön hämärälle kujalle vaan se on tallissa yöt.

Vaimo samoin, ei vietä yksityistä aikaa vieraiden miesten kanssa, ei aseta suhdetta vaaraan vaan varjelee sitä mikä tärkeää on."

Edelleen vertaat autoa esineeseen. Vaimollasi ei siis ole omaa tahtoa päättää, mikä seura on hänelle sopivaa ja mikä ei.

Vierailija
765/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sinun mielestä pettäminen taas on ilmeisesti vain seksiä? Minusta se, että lähtee keskustelemaan syvällisiä vaelluksen lomassa jonkun töissä tapaamansa naisen tai miehen kanssa mieluummin kuin oman puolison kanssa, on myös pettämistä. Ehkäpä minä sittenkin näen ihmisissä niitä muita ulottuvuuksia kuin seksin."

Tämä se vasta outoa onkin! Ai että ei saisi keskustella syvällisiä muiden kuin oman puolison kanssa?

Huhhuh.

No mä odotan, että mun yksityisasioita tms. ei kerrota muille. Minulle se on pettämistä. En katselisi sellaista ystävältä, niin miksi puolisoltakaan?

Miten sun yksityisasiat liittyvät asiaan mitenkään?

Vierailija
766/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaelluksesta; just työkaveri kysyi, lähtisinkö päiväreissulle kansallispuistoon hänen kanssaan. Hän on minua 20v nuorempi sinkkumies ja minä nainen, parisuhteessa. Hänellä ei ole juurikaan samanhenkisiä kavereita. Väitätte tietysti että hänellä on jotain taka-ajatuksia tai että olen vaan kuuma puuma. Miksei mies ja nainen vaan voisi olla kavereita?

Tämähän riippuu ihan ihmiskuvasta, mikä kullakin on. Toisten mielestä kaikki pettää aina, jos on mitenkään mahdollista. Toisten mielestä ihmisissä on muitakin ulottuvuuksia, kuin seksi.

Sinun mielestä pettäminen taas on ilmeisesti vain seksiä? Minusta se, että lähtee keskustelemaan syvällisiä vaelluksen lomassa jonkun töissä tapaamansa naisen tai mi

"Päivävaelluksella ollaan yleensä koko päivä. Ei siis ole kyse siitä, että vähän kysyy jonkun ulkopuolisen mielipidettä johonkin asiaan, vaan lähtee koko päiväksi lähentymään jonnekin metsään tämän vastakkaista sukupuolta olevan kanssa "ihan vaan kaverina" keskustelemaan syvällisiä."

Siis nyt se vaellus on ongelma? Jonkun mielestä pelkkä syvällinen keskustelu on pettämistä. On kyl kovin ahtaalla eläviä ihmisiä. En jaksais...onneksi ei tarvi. Meillä kun ei toisia vahdita. Kun ei tarvitse.

Vierailija
767/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurin rouva harrasti lenkkeilyä vieraan miehen kanssa. Lopputuloksena jäi mies ja lapset, kun lenkkeily johti avioeroon. En suosittele jatkuvaa harrastamista kahdestaan vieraan miehen/naisen kanssa, toisaalta ketään ei voi sängynjalkaan kahlita, jos on hinku mennä.

Mä tiedän tapauksen, jossa urheilullinen rouva alkoi käydä pitkillä pyärälenkeillä työkaverimiehensä kanssa. Sitä pyöräilyä jatkui useampi vuosi, kunnes vihdoin rouva otti avioeron ja muutti tuon pyöräilykaverinsa kanssa asumaan. Siinäkin oli alaikäisiä lapsia, joiden vanhemmat siis erosi.

Ai ai. Polkupyöräily pitää varatuilta kieltää. Ja tanssi. Ja squash. Ja ralli. Vaellus. Nämä kun aiheuttavat eroja. Ai niin, keskustelut ja laulaminen!!

Lapsiparat.

Vierailija
768/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättäen nainen ei pidä miehen harrastuksesta. 🥱

Hankkisit oman elämän, niin ei tarvitse olla kateellinen miehellesi.

Yllättäen et taida oikein tajuta, mitä tarkoittaa perheellisyys. Se tarkoittaa sitä, että jos toinen vanhempi tekee jotakin kodin ulkopuolella, niin se toinen on erittäin tarkasti sidottu kotiin, sillä lapset nyt vaan on ruokittava muutaman tunnin välein (puhtailta lautasilta ja nekään ei itsekseen puhdistu) ja sitten illalla ne lapset on putsattava ja laitettava nukkumaan ja kotona on edelleen oltava.

Sit kun vanhemmat virlä tarttis kahdenkeskistäkin aikaa, sen järkkääminen on hankalaa ja saattaa myös maksaa ihan rahaa, kun JONKUN ne lapset on taas hoidettava.

Niin älyätkö lapsellisuuksissas, että toisen oma harrastus ihan kenen tahansa perheen ulkopuolisen kanssa vaatii joustamista ja järjestelyä muulta perheeltä eikä yhtään tue perheen hyvinvointia? 

Vierailija
769/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan näitä tossun alla olevia miehiä nähty. Törmäsin miespuoliseen työkaveriin perheineen kauppakeskuksessa ja iloisesti tietysti moikkasin. Mies katsoi ohitseni. Töissä kuulin, että vaimo suuttuu, jos moikkailee "vieraita" naisia.

Se, että kieltää moikkaamasta työkaveria on kuitenkin aika eri asia kuin se, että hyväksyykö sen, että viettää säännöllisesti kahdenkeskistä aikaa vapaa-ajallaan tuon työkaverin kanssa.

Kyse voi olla myös pariskunnasta, jossa vaimolla ei ole sallittu olla miespuolisia kavereita. Miehen täytyy tällöin pitää yllä kulissia, ettei hänelläkään ole naiskavereita..

Vierailija
770/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kauheeta... minulla oli hetken aikaa erään kaverimiehen kanssa duo, kun teimme musiikkia yhdessä ja etsimme samalla lisää soittajia... mitäköhän sen vaimo mahtoi ajatella... tai mun aviomies... ja sitten kun bändiin tuli lisää äijiä, niin sitten vasta hauskaa olikin siellä autotallissa...! Semmoisia ne muusikot on...

Justiinsa juu.  

Vierailija
771/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaalloinen mustasukkaisuus tuhoaa liiton kuin liiton tai sen kohteena olevan osapuolen mielenterveyden ja elämän. Parasta että alat tosiaan valmistella sitä eroa heti kuten yllä neuvottiin ja sitten yksinkertaisesti pakkaat kamasi ja päästät miehen vapaaksi.

Ei toi edes ole mustasukkaista vaan vaimon ajan ja jaksamisen käyttöä omiin ambitioihin. Käytännössä vaimo joutuu ottaan koppia miehen poissaolosta. Se ei perhe pyöri yhtäkään päivää niin, ettei joku aikuinen ruokarumbaa yms lasten harrastuksia ja satoja asioita hoida. Toinen sitten viettää laatuaikaa loilottelemasaa jonkun muun kanssa. Vaikka olis mieskin, niin ei reilua.

Vierailija
772/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettekö nyt tajua, että ei se itse harrastaminen ole syy näihin eroihin, joita olette kuvanneet. Ero olisi tullut kuitenkin jossain vaiheessa ilman tanssia, musiikkiharrastusta, lenkkeilyä ja mitä nyt ikinä olette tässä luetelleetkaan.

Ei se tavallaan olekaan, mutta jos suhde olisi kunnossa, ei haettaisi kahdenkeskistä harrastusseuraa vastakkaisesta sukupuolesta. Eli suhde on huono --> toinen hakeutuu toisen vastakkaista sukupuolta olevan seuraan harrastuksen varjolla --> kun tuon kanssa suhde ottaa tulta, erotaan alkuperäisestä puolisosta.

Jos suhde olisi alunperinkin hyvä, kunnioituksesta puolisoa kohtaan ei hakeuduttaisi harrastuksiin, jossa ollaan kahden jonkun toisen vastakkaista sukupuolta olevan kanssa. Ei se siis sen harrastuksen vika varsinaisesti olekaan, vaan suhde oli jo alunperinkin huonolla tolalla.

No ei siinä silloin auta sen harrastuksen kieltäminenkään. Toisaalta omassa elämänpiirissä kaikki naiset ja miehet harrastavat kaikenlaisia asioita yhdessä ja erikseen. Kaikki aika aktiivisia kaikkineen, kukaan ei taida olla ihan sohvaperuna. Kaksi eronnutta paria, ei johtunut harrastuksista eikä kolmansista osapuolista.

Vierailija
773/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettekö nyt tajua, että ei se itse harrastaminen ole syy näihin eroihin, joita olette kuvanneet. Ero olisi tullut kuitenkin jossain vaiheessa ilman tanssia, musiikkiharrastusta, lenkkeilyä ja mitä nyt ikinä olette tässä luetelleetkaan.

Ei se tavallaan olekaan, mutta jos suhde olisi kunnossa, ei haettaisi kahdenkeskistä harrastusseuraa vastakkaisesta sukupuolesta. Eli suhde on huono --> toinen hakeutuu toisen vastakkaista sukupuolta olevan seuraan harrastuksen varjolla --> kun tuon kanssa suhde ottaa tulta, erotaan alkuperäisestä puolisosta.

Jos suhde olisi alunperinkin hyvä, kunnioituksesta puolisoa kohtaan ei hakeuduttaisi harrastuksiin, jossa ollaan kahden jonkun toisen vastakkaista sukupuolta olevan kanssa. Ei se siis sen harrastuksen vika varsinaisesti olekaan, vaan suhde oli jo alunperinkin huonolla tolalla.

Tässä ongelmana on juurikin se, että niitä oman parisuhteen ongelmia aletaan ratkoa pakenemalla niitä toiseen suhteeseen, sen sijaan, että nostettaisiin kumppanin kanssa kissa pöydälle ja puhuttaisiin. Todennäköisesti puhutaan pahaa vaimosta/miehestä ja suttura heittää lisää vettä myllyyn...

Vierailija
774/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap päivitystä?

Vierailija
775/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan näitä tossun alla olevia miehiä nähty. Törmäsin miespuoliseen työkaveriin perheineen kauppakeskuksessa ja iloisesti tietysti moikkasin. Mies katsoi ohitseni. Töissä kuulin, että vaimo suuttuu, jos moikkailee "vieraita" naisia.

Ei onneksi yhtään epäilyttävää. 😂

Vierailija
776/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kuitenkin tiedät, kuka nainen on.

jos taas et tietäisi naista ja Jos mies ei esittelisi naista sinulle, eikä nainen haluaisi tutustua sinuun tässä vaiheessa, silloin on syytä olla huolissaan.

Vierailija
777/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on se käsitys että etsitään vaan uutta pesää.

Vierailija
778/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sinun mielestä pettäminen taas on ilmeisesti vain seksiä? Minusta se, että lähtee keskustelemaan syvällisiä vaelluksen lomassa jonkun töissä tapaamansa naisen tai miehen kanssa mieluummin kuin oman puolison kanssa, on myös pettämistä. Ehkäpä minä sittenkin näen ihmisissä niitä muita ulottuvuuksia kuin seksin."

Tämä se vasta outoa onkin! Ai että ei saisi keskustella syvällisiä muiden kuin oman puolison kanssa?

Huhhuh.

No mä odotan, että mun yksityisasioita tms. ei kerrota muille. Minulle se on pettämistä. En katselisi sellaista ystävältä, niin miksi puolisoltakaan?

Miten sun yksityisasiat liittyvät asiaan mitenkään?

Siten, että jos "viattomasti" naisystävän kanssa puhutaan syvällisiä ja kenties puidaan meidän parisuhdetta, sen sijaan, että sitä puitaisiin kotona, niin pidän sitä luottamuksen pettämisenä. Etenkin, jos minun yksityisasioita vuotaa, koska ovathan keskustelut luottamuksellisia..

Vierailija
779/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin kävisin tsekkaamassa työkaverinaisen. Puhelisin sen kanssa hetken.

Aikoinaan mieheni työkaveri oli ihastunut mieheeni. Useamman vuoden. Aina iltajuhlissa yritti lähestyä. Kuulin näistä ajantasaisesti. Ei ollut tarve minulla tätä naista tavata, koska mieheni oli vastuussa omasta käytöksestään, ei tämä mimmi. Kerran sitten tulivat meille jatkoillekin, tämän naisen oma mies myös. Olihan se hassu tilanne, kun kaiken hänestä tiesin. Lopulta vaihtoi työpaikkaa, omien sanojen mukaan ei jaksanut enää ykspuolista ihastumistaan. 

Mut tässä se, että ei se toinen nainen ollut ongelma, vaan se, jos mieheni olisi häneen haksahtanut.

Vierailija
780/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tsiisus! Toivottavasti mies ymmärtää lähteä mahdollisimman pikaisesti ja etsiä parempaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi