Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen harrastus kahdestaan toisen naisen kanssa

Vierailija
14.05.2025 |

Mieheni harrastaa musiikkia, soittamista ja nyt suunnittelee, että alkaisi treenaamaan kahdestaan työkaverinaisen kanssa, joka harrastaa laulua. Eli perustaisivat kahdestaan jonkinlaisen duon.

Olenko ihan hassu, kun minusta tuo ei tunnu kivalta idealta? Joku isompi harrastusporukka, jossa olisi naisia ja miehiä olisi kyllä ok, mutta en oikein pidä ajatuksesta, että harrastavat vain kahdestaan. Eikä vapaa-aikaa muutenkaan ole kaiken arjen pyörityksen keskellä liikaa, joten minusta tuo kahdenkeskinen harrastuksensa ei nyt ole se, mihin haluaisin perheemme aikaa käytettävän. 

Kommentit (1331)

Vierailija
621/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen määrittää parisuhteen rajat omalla kohdallaan. 

Jos minun kumppani haluaa harrastaa/viettää vapaa aikaa toisen naisen kanssa hän ei ole enää minun kumppani.

Ihminen joka rakastaa sinua kunnioittaa sinun rajojasi, eikä loukkaa niitä missään tilanteessa.

Niinhän se menee. 

Vastavuoroisesti sillä toisellakin on rajansa joita ei saa loukata. Esimerkiksi harrastusten tai ystävyyssuhteiden kieltäminen vain epäluuloisuuden vuoksi on jo aika moista rajattomuutta ja kontrollia, mitä moni ei kumppaniltaan sietäisi eli sellaista vaativa ei sitten enää ehkä ole pitkään kumppani.

Ei tarvise kieltää mitään. Voi ihan rehellisesti todeta, että en voi hyvin suhteessa, jossa kumppani viettää tiiviisti kahden keskistä aikaa vastakkaisen sukupuolen kanssa.<

Onhan se kieltämista. Jos ratkaisu on soittamisen lopettaminen (tai aloittamatta jättäminen) tai ero, niin kyllä sinä kiellät sellaisen toiminnan sinun kanssa suhteessa ollessa. Muun väittäminen on saivartelua.

Vierailija
622/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että miehelläs on harrastus. Ei loju kaikenaikaa sohvalla vahtaamas jotai potkupallua ja piereksi niinku tuo meidän persu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelukaverini, ei kovin läheinen, (mies) alkoi käydä leffakerhossa erään sinkkunaisen kanssa. Myös miehen avovaimo tunsi tämän sinkkunaisen bilekuvioista. Joitain vuosia myöhemmin tämä sinkkunainen kertoi minulle kovassa humalassa, että leffakäynteihin oli useimmiten liittynyt myös seksituokio. Opiskelukaverini erosi avokistaan joitain vuosia myöhemmin. En paljastanut koskaan kummallekaan osapuolelle, että tiesin mitä leffakäyntien yhteydessä oli tapahtunut.

Tällaiset pettäjät pettävät vielä 50-vuotiainakin. 

Vierailija
624/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väittäisin, että suurin osa varsinkin miehistä, jotka tuollaista haluaisi tehdä, että alkaisivat harrastaa kahdestaan jonkun ulkopuolisen naisen kanssa, eivät kuitenkaan hyväksyisi vastaavaa toimintaa naiseltaan. Ovat siis usein kaksinaismoralistisia.

Lapsiperheessä voi jopa olla, ettei naisella saisi olla mitään harrastuksia, vaan pitäisi aina olla lasten kanssa, kun mies ravaa harrastuksissaan.

Tai sitten vähintään mies olisi todella mustasukkainen, ja nostaisi hirveän haloon, jos naisensa alkaisikin harrastaa jotain toisen miehen kanssa, vaikka mies itse harrastaisi kokoajan toisen naisen kanssa. Miehet ovat usein vielä omistushaluisempia kuin naiset.

Ap:n tilanteessa olisi siis todella mielenkiintoista tietää, että miten mies suhtautuisi, jos ap alkaisi harrastaa jotain toisen miehen kanssa, ja sanoisi miehelleen, että isukki jää nyt lasten kanssa kotiin, kun minä lähden tästä toisen miehen kanssa harrastamaan.

Joo mutta tässähän on silloin kyseessä epätasa-arvoinen ja huono suhde, joka taas on aivan toinen kysymys. Itse ajattelen asiaa miten toimitaan lähtökohtaisesti hyvässä ja tasa-arvoisessa suhteessa, jossa ei ole aiheetta syytä epäillä toista ja hänen motiivejaan. Silloin itse en ainakaan näe aloituksen harrasteluissa mitään ongelmaa. Toki jos on suhteessa täysin persläven kanssa, jonka voi olettaakin tekevän persasioita niin asia on eri. 

Vierailija
625/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onhan se kieltämista. Jos ratkaisu on soittamisen lopettaminen (tai aloittamatta jättäminen) tai ero, niin kyllä sinä kiellät sellaisen toiminnan sinun kanssa suhteessa ollessa. Muun väittäminen on saivartelua."

No eikä ole mitään kieltämistä. Minulla on myös oikeus päättää, minkälaisessa suhteessa haluan olla ja jos en voi suhteessa hyvin, mun ei ole pakko siinä olla.

Vierailija
626/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minun kumppani haluaa harrastaa/viettää vapaa aikaa toisen naisen kanssa hän ei ole enää minun kumppani.

Ihminen joka rakastaa sinua kunnioittaa sinun rajojasi, eikä loukkaa niitä missään tilanteessa.

Niinhän se menee. 

Vastavuoroisesti sillä toisellakin on rajansa joita ei saa loukata. Esimerkiksi harrastusten tai ystävyyssuhteiden kieltäminen vain epäluuloisuuden vuoksi on jo aika moista rajattomuutta ja kontrollia, mitä moni ei kumppaniltaan sietäisi eli sellaista vaativa ei sitten enää ehkä ole pitkään kumppani.

Ei tarvise kieltää mitään. Voi ihan rehellisesti todeta, että en voi hyvin suhteessa, jossa kumppani viettää tiiviisti kah

Onhan se kieltämista. Jos ratkaisu on soittamisen lopettaminen (tai aloittamatta jättäminen) tai ero, niin kyllä sinä kiellät sellaisen toiminnan sinun kanssa suhteessa ollessa. Muun väittäminen on saivartelua.

Mutta jos se on totuus, ettei voi suhteessa hyvin, jos siinä pitää sietää toisen kahdenkeskistä ajanviettoa vastakkaisen sukupuolen kanssa, niin kyllä kenellä tahansa on oikeus sanoa se ääneen, ja lähteä sellaisesta suhteesta, missä ei voi hyvin. Kenenkään ei minkään periaatteen (kuten ettei toiselta saisi kieltää mitään) vuoksi tarvitse jäädä suhteeseen, jossa voi huonosti.

Vierailija
627/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Joo mutta tässähän on silloin kyseessä epätasa-arvoinen ja huono suhde, joka taas on aivan toinen kysymys. Itse ajattelen asiaa miten toimitaan lähtökohtaisesti hyvässä ja tasa-arvoisessa suhteessa, jossa ei ole aiheetta syytä epäillä toista ja hänen motiivejaan. Silloin itse en ainakaan näe aloituksen harrasteluissa mitään ongelmaa. Toki jos on suhteessa täysin persläven kanssa, jonka voi olettaakin tekevän persasioita niin asia on eri. "

Jotta epätasa-arvon huomaa, ei saa olla liian naiivi. Siitä tässä on kyse.

Ei tarvitse alentua kenenkään kynnysmatoksi, koska "sähän oot mustasukkanen ja yrität kieltää mua tekemästä mitä haluan."

Vierailija
628/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Duoharrastusten lopputulos riippuu käytännössä aina siitä, haluaako nainen iskeä miehen.

Kaverini ex-vaimo kävi katsojana ralleissa yms. pariskunnan yhteisen tuttavamiehen kanssa. Ikää 30+ ja lapsia. Nainen erosi parin vuoden reissailun jälkeen kaveristani ja vaihtoi suoraan tähän tuttavamieheen.

Oma ex-vaimoni alkoi urheilla miesporukassa. Erosi minusta 2 vuoden harrastamisen jälkeen. Takana meillä oli yli 15 yhteistä vuotta. En tiedä saiko haluamaansa harrastuskumppania omakseen. Viimeisinä aikoina hän tuli kotiin röyhkeästi miesten suihkusaippualta haisten. Muutin 400km päähän.

Kaverini eksä oli tarkkaan ottaen 33v kun teki tuon. Oma eksäni 42v. Paljon on varmaan naisia, jotka olisivat olleet noissa tilanteissa luottamuksen arvoisia, mutta mulla ja kaverilla kävi huono mäihä. Olemme kuitenkin löytäneet uudet, kivat kumppanit.

Vierailija
629/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provohan tämä aloitus on. Ja todellisuudessa jos mies alkaisi harrastaa kahdestaan naispuolisen työkaverin kanssa, niin kovin vähän hän antaisi arvoa omalle perheelleen. Harrastukset on normaalia arkea, muttei silloin kun ollaan kahdestaan vastakkaisen sukupuolen kanssa ilman muita. Sen sanoo jo ihan maalaisjärkikin. 

Sinulla on oudon seksualisoitunut maailmankuva. Ihan niinkuin miehet ja naiset ei voisi olla kavereita. Minun piireissäni ihan normaalia.

Vierailija
630/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Onhan se kieltämista. Jos ratkaisu on soittamisen lopettaminen (tai aloittamatta jättäminen) tai ero, niin kyllä sinä kiellät sellaisen toiminnan sinun kanssa suhteessa ollessa. Muun väittäminen on saivartelua."

No eikä ole mitään kieltämistä. Minulla on myös oikeus päättää, minkälaisessa suhteessa haluan olla ja jos en voi suhteessa hyvin, mun ei ole pakko siinä olla.

Olen eri, mutta erouhkailu kontrollointitarkoituksessa on kyllä henkistä väkivaltaa, joten ihan hyvä päästää se kumppani turvallisempaa seuraa.

Vierailija
631/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta erouhkailu kontrollointitarkoituksessa on kyllä henkistä väkivaltaa, joten ihan hyvä päästää se kumppani turvallisempaa seuraa.

Ja sekö ei ole henkistä väkivaltaa, että tekee kumppaninsa epävarmaksi tai vähemmän tärkeäksi viihtymällä mieluummin jonkun toisen naisen/miehen seurassa?

Vierailija
632/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provohan tämä aloitus on. Ja todellisuudessa jos mies alkaisi harrastaa kahdestaan naispuolisen työkaverin kanssa, niin kovin vähän hän antaisi arvoa omalle perheelleen. Harrastukset on normaalia arkea, muttei silloin kun ollaan kahdestaan vastakkaisen sukupuolen kanssa ilman muita. Sen sanoo jo ihan maalaisjärkikin. 

Vain harhaluuloisten/sairaalloisen mustasukkaisten maalaisjärki. Ja hehän eivät edes muuta sitten kuuntele kuin omaa maalaisjärkeään.

Normaalien fiksujen ihmisten keskuudessa sillä ei ole merkitystä, mitä ja kenen kanssa harrastaa. Oleellista tällöin on, että onko siihen aikaa ja paljonko harrastusaika on pois perheeltä tai auttaako oma harrastus jopa jaksamaan perhearjen pyörittämistä paremmin.

Useimmiten todellinen vaikutus on aikatauluttaminen. Jossain harrastuksissa se ei juuri jousta, jos k

Mun mies yritti totakin perustelua käyttää, kun jäi kiinni salaisista tapaamisista ja viestittelystä toisen naisen kanssa. "Mutta sehän on hyvä, et ollaan nähty sillon ku sä oot töissä nii ei oo pois meidän yhteisestä ajasta!"

Kiinni jäätyään yritti kääntää asian niin, että mä oon vaan niin mustasukkainen, ettei uskaltanut kertoa, vaikka kuuna päivänä ei olis hyväksynyt multa samanlaista toimintaa. 

Sitten kun asia oli tullut päivän valoon niin yritti vielä, että nyt kun tiedän asiasta niin josko he vois vielä jatkaa ystävinä ja tapailua yms. Sillon mä vihelsin pelin poikki, että jompi kumpi lähtee, minä tai se toinen nainen. 

Mulla on täysi oikeus sanoa, etten halua olla tuollaisessa mukana kolmantena pyöränä. 

Vierailija
633/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajatellaan ihan perhedynamiikan kannalta asiaa niin ymmärrän huolen. Tunnen perheen, joissa mies harrastaa paljonkin (urheilua ja soittamista), on poissa paljon. Vaimo turhautuu ja väsyy kotona lasten kanssa eikä itse pysty harrastamaan mitään. Eihän sen näin pitäisi mennä. Mikään ei kuitenkaan tunnu muuttuvan, keskustelu käydään ilmeisesti kuuroille korville.

Vierailija
634/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se menee. 

Ei tarvise kieltää mitään. Voi ihan rehellisesti todeta, että en voi hyv

No totta kai on. Jokaisella on oikeus erota vaikka väärän väristen sukkien takia. Mutta kyllähän se siinä tapauksessa niin on, että mielestäsi sinun kumppani ei saa tehdä sellaisia asioita, jos haluaa sinun kanssasi suhteessa olla. Joten kyllä, haluat joko kieltää häntä soittamasta tai sitten soittamaan sinkkuna.

Vierailija
635/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

akat on mustasukkasia

Vierailija
636/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän täysin ap:n  huolen. Mutta entä jos menisit mukaan harjoituksiin? 

No ei mun mieheni kyllä suostuisi tähän. Sillä hänen mielestäänhän mussa on jotain vikaa, kun en pidä tästä ajatuksesta. Lisäksi myös lapset pitäisi ottaa mukaan harjoituksiin.

ap

Tuo miehen asenne on vieläkin huonompi merkki kuin se ajatus duosta toisen naisen kanssa. Olisi edes pyytänyt mukaan ja sinä sanonut ettet ehdi.

Vierailija
637/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ajatellaan ihan perhedynamiikan kannalta asiaa niin ymmärrän huolen. Tunnen perheen, joissa mies harrastaa paljonkin (urheilua ja soittamista), on poissa paljon. Vaimo turhautuu ja väsyy kotona lasten kanssa eikä itse pysty harrastamaan mitään. Eihän sen näin pitäisi mennä. Mikään ei kuitenkaan tunnu muuttuvan, keskustelu käydään ilmeisesti kuuroille korville.

Näitä on paljon. Tosiaan ap:n kannattaisi ihan testata, että olisiko vastaava ok toisin päin. Harrastushan voi olla mikä vaan, kunhan sitä voi tehdä jonkun toisen miehen seurassa.

Vierailija
638/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole mitään uhkailua jos se on ihan oikeasti tavoite. Erolla uhkailussa ei ole tarkoituksena erota oikeasti. Ja voihan se toinenkin silloin lähteä, jos kokee sen toisen osapuolen tärkeämmäksi. Problem solved. 

Vierailija
639/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sekö ei ole henkistä väkivaltaa, että tekee kumppaninsa epävarmaksi tai vähemmän tärkeäksi viihtymällä mieluummin jonkun toisen naisen/miehen seurassa?

No ei todellakaan, jos kyseessä on tosiaan kaveri ja harrastus joka on ihan normaalin harrastusajan puitteissa. Kaveritkinko ovat nyt pannassa vai, kun juuri sinä et saakaan huomiota 24/7? Se että sinä tunnet epävarmuutta eii itsessään ole vielä mikään todiste mistään henkisestä väkivallasta.

Vierailija
640/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on oudon seksualisoitunut maailmankuva. Ihan niinkuin miehet ja naiset ei voisi olla kavereita. Minun piireissäni ihan normaalia.

Mulla oli nuorempana todella paljon miespuolisia kavereita. Kuvittelin näiden olevan siis oikeasti ihan vaan kavereita ja toki tunsin monien heidän puolisoitaankin. Vuosien varrella kuitenkin aika järjestään kaikki ne mieskaverit, ketkä ovatkin sinkkuuntuneet, ovat yrittäneet jotain virittää minun kanssani. Siis ihan lapsuudenystäväkin pääsi yllättämään, kun kerran tanssilattialla selvästi yritti suudella minua. Väistin sen kyllä, mutta olipa outo tilanne, enkä olisi ikinä uskonut, kun olimme tunteneet jo varmaan 30 vuotta. Olemme molemmat parisuhdetyyppiä, ja usein olleet parisuhteissa, mutta mies oli tuolloin hiljattain jäänyt sinkuksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme