Miehen harrastus kahdestaan toisen naisen kanssa
Mieheni harrastaa musiikkia, soittamista ja nyt suunnittelee, että alkaisi treenaamaan kahdestaan työkaverinaisen kanssa, joka harrastaa laulua. Eli perustaisivat kahdestaan jonkinlaisen duon.
Olenko ihan hassu, kun minusta tuo ei tunnu kivalta idealta? Joku isompi harrastusporukka, jossa olisi naisia ja miehiä olisi kyllä ok, mutta en oikein pidä ajatuksesta, että harrastavat vain kahdestaan. Eikä vapaa-aikaa muutenkaan ole kaiken arjen pyörityksen keskellä liikaa, joten minusta tuo kahdenkeskinen harrastuksensa ei nyt ole se, mihin haluaisin perheemme aikaa käytettävän.
Kommentit (1331)
Minäkin varmaan olen pettäjä, koska kaveriporukassani on miehiä, joiden kanssa halataan aina kun nähdään. Halaan muuten myös kaveriporukkani naisia. Työuran olen tehnyt miehisellä alalla, jossa useimmat työkaverit ovat miehiä. Nytkin työparinani on mies ja meillä on jatkuvasti kahdenkeskisiä palavereja. Tanssiharrastuksessa tulee tanssittua toisten miesten kanssa. Kyllä olen ihan hirveä ihminen ja onnellisesti aviossa saman miehen kanssa jo kohta 20v. Mies soittaa bändissä, jonka laulaja on nainen.
Eli kaikista korulauseista ja miettimisistäsi olisit voinut sanoa että pelkäät miehesi pettävän sinua työkaverinsa kanssa. Jos se on asia mitä pelkäät, niin se on mahdollista oli sitten musisointia tai ei. Mitäs jos vaikka keskustelisit miehesi kanssa asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin, nyt on 2025, ja av-mammojen mukaan sekä laulaminen että tanssi ovat syntiä.
Sinkkuna saa tehdä mitä vaan. Tanssia vaikka vaakamamboa kaikkien vastaan tulevien kanssa, eikä tarvi kenenkään kanssa säännöistä sopia. Kannattaa pysytellä sinkkuna, jos haluaa pelkkiä oikeuksia.
Mitä jos kerron, että normaalia elämää on sellainen, jossa kummallakin puolisolla voi olla omia harrastuksia ja vieläpä toisen sukupuolen edustajien kanssa ilman että asia aiheuttaa närää tai mustasukkaisuutta kummassakaan osapuolessa?
Sitten herää myös kysymys, että kenen kanssa oikeastaan edes on suhteessa? Kenelle kerrotaan syvimmät salaisuudet? Kenen kanssa käydään lenkillä ja harrastuksissa? Kenen kanssa iltoja vietetään? Kuka pyörii ajatuksissa? ... Ei se pelkkä seksi ole se juttu. Vaan se, kuka on ykkönen sun elämässä.
Mahtaako pystyä pitämään, jottei sitten munasta jää spermatuhruja kalsonkiin?
Vierailija kirjoitti:
Jos ukkos haluaa pettää, niin duon perustamisen kieltäminen tuskin tekoa estää, korkeintaan hidastaa.
Älä stressaa. Tee itsellesi hyvä suunnitelma tulevaan ja mieti, mitä haluat tehdä omalla elämälläsi.
B-suunnitelman kanssa eläminenkin on aika raskasta. Olen elänyt sitä jo kymmenen vuotta ja alan olla ihan loppu.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Minäkin varmaan olen pettäjä, koska kaveriporukassani on miehiä, joiden kanssa halataan aina kun nähdään. Halaan muuten myös kaveriporukkani naisia. Työuran olen tehnyt miehisellä alalla, jossa useimmat työkaverit ovat miehiä. Nytkin työparinani on mies ja meillä on jatkuvasti kahdenkeskisiä palavereja. Tanssiharrastuksessa tulee tanssittua toisten miesten kanssa. Kyllä olen ihan hirveä ihminen ja onnellisesti aviossa saman miehen kanssa jo kohta 20v. Mies soittaa bändissä, jonka laulaja on nainen.
Järkyttävää. Kyllä sun nyt pitäisi tajuta, että te molemmat petätte. Olet vain tyhmä jos luulet, ettei miehesi petä sen laulajan kanssa. Et kuitenkaan voi olla rehellinen tuosta harrastuksestasi, etkä kuitenkaan sallisi samaa miehellesi. Tiedäthän, että kohtaat niin paljon mahdollisuuksia, että kohta olet jo multipettäjä, jos et jo ole. Kannattaisi erota, koska eihän tuota voi hyväksyä.
Kysymys, kumman pitäisi erota kummasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin, nyt on 2025, ja av-mammojen mukaan sekä laulaminen että tanssi ovat syntiä.
Sinkkuna saa tehdä mitä vaan. Tanssia vaikka vaakamamboa kaikkien vastaan tulevien kanssa, eikä tarvi kenenkään kanssa säännöistä sopia. Kannattaa pysytellä sinkkuna, jos haluaa pelkkiä oikeuksia.
Mitä jos kerron, että normaalia elämää on sellainen, jossa kummallakin puolisolla voi olla omia harrastuksia ja vieläpä toisen sukupuolen edustajien kanssa ilman että asia aiheuttaa närää tai mustasukkaisuutta kummassakaan osapuolessa?
Sitten herää myös kysymys, että kenen kanssa oikeastaan edes on suhteessa? Kenelle kerrotaan syvimmät salaisuudet? Kenen kanssa käydään lenkillä ja harrastuksissa? Kenen kanssa iltoja vietetää
Ja miten nämä asiat poissulkevat toisensa? On itsestäänselvää, kuka on se ykkönen, vaikka onkin omia harrastuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten herää myös kysymys, että kenen kanssa oikeastaan edes on suhteessa? Kenelle kerrotaan syvimmät salaisuudet? Kenen kanssa käydään lenkillä ja harrastuksissa? Kenen kanssa iltoja vietetää
Miten niin tuota pitää kysyä? Tietysti sen oma puoliso on eniten mielessä, on se perhe, hänen kanssaan vietetään iltoja, käydään matkoilla jne. Ei ne omat harrastukset tuota vie mihinkään vaikkei 100% vapaa-ajasta oltaisikaan yhdessä. Ja parhaalle kaverille tai sille omalle puolisolle kerrotaan syvimmät salaisuudet. Eivät välttämättä ole nekään yksi ja sama henkilö.
Vierailija kirjoitti:
Avainkysymys oli vietätkö kahdenkeskistä vapaa-aikaa näiden miesten/miehen kanssa. Ei se, onko harrastusporukassa tai töissä miehiä tai halaatteko törmätessänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää. Kyllä sun nyt pitäisi tajuta, että te molemmat petätte. Olet vain tyhmä jos luulet, ettei miehesi petä sen laulajan kanssa. Et kuitenkaan voi olla rehellinen tuosta harrastuksestasi, etkä kuitenkaan sallisi samaa miehellesi. Tiedäthän, että kohtaat niin paljon mahdollisuuksia, että kohta olet jo multipettäjä, jos et jo ole. Kannattaisi erota, koska eihän tuota voi
Hyvät naurut tästä saa, mutta samalla kauhistuttaa, kun jotkut muikkelit ihan todella ovat tätä mieltä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että on jopa oikeasti vaikea ruveta kaveriksi sellaisten miesten kanssa, jotka eivät ole minusta kiinnostuneita 'sillai'. Karu totuus on, ettei miehet silloin jaksa alkaa kaveerata, he eivät ole kiinnostuneita ystävyydestä sellaisen naisen kanssa, jota eivät pidä puoleensavetävänä. Tätä on ollut vaikea hyväksyä ja mieltää, sillä olin nuorena kaunis ja useat miehet halusivat olla hyviä ystäviäni.
N50+
Eikö sulla siis ole mitään muuta tarjottavaa kuin ulkonäkösi? Siis sellaisia kiinnostuksen kohteita joita miehilläkin vaikka on? En minäkään kaikkien kanssa suinkaan ystävysty, ainoastaan sellaisten jonka kanssa on jotain yhteistä. En todellakaan ole kedon kaunein kukkanen ja silti mulla on ystävinä miehiä koska meillä on yhteisiä puheenaiheita ja kiinnostuksia. Voiko siis vain ruma nainen olla miehen ystävä? Kaikki vähänkään viehättävät ova
Tietenkin on ja kiinnostavan luonteeni ja persoonani vuoksi minä nuorena luulinkin miesten haluavan olla ystävieni. Eipä kuitenkaan nyt enää keski-iässä edes samojen harrastusten miehiä kiinnosta ryhtyä kaveeraamaan. Jälkikäteen sen vasta huomaa, mistä miesten ystävyydessä olikaan kyse.
"Ja miten nämä asiat poissulkevat toisensa? On itsestäänselvää, kuka on se ykkönen, vaikka onkin omia harrastuksia. "
Ok, jos tiedät puolisos tuntevan niin. Etkä peittele tai muuntele totuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos kerron, että tällaiseen kuvioon voidaan naamioida myös salasuhteita? Naureskelette epäiliville vaimoille ja jonain päivänä joillekin se paska osuu tuulettimeen. Kyllähän mä tiesin..
Vierailija kirjoitti:
"Ja miten nämä asiat poissulkevat toisensa? On itsestäänselvää, kuka on se ykkönen, vaikka onkin omia harrastuksia. "
Siis ihan oikeasti, jos ollaan parisuhteessa niin omia harrastuksia ei saisi olla? Pitäisi olla vapaa-ajastaan 100% sen parin kanssa yhdessä ja harrastaa 100% samoja asioita?
Vierailija kirjoitti:
Ihan vain tällaisena näkökulmana asiaan, kun ketjussa tunnutaan olevan aika yksimielisiä sen suhteen että olisi miehen vastuulla rauhoitella mustasukkaista kumppania lopettamalla harrastus, ennemmin kuin mustasukkaisen kumppanin itsensä vastuulla katsoa myös syvemmin mikä sen mustasukkaisuuden lopulta aiheuttaa. Rajoittaminen on toki houkutteleva pikaratkaisu mutta se ei korjaa ongelman ydintä eikä välttämättä paranna luottamusta. Avoin ja riittävä keskustelu saattaisi tuoda niin paljon turvaa, että rajoittamisen tarve pienenee tai menettää merkityksensä. Ja toisaalta jos aiheesta keskustelu ei onnistu, silloin ongelma on itse asiassa kommunikoinnissa tai yleisessä luottamuksessa eikä jonkun tietyn rajan ylittämisessä.
Joku vertasi yhdessä musisointia humalassa aamuyöllä kahden kesken jatkoille lähtemiseen ja joku väitti että ainut oikea tapa harrastaa laulua on lauluopettajan kanssa. Juuri nämä tällaiset ovat oiva esimerkki p
En verrannut. Sanoin vain että meidän suhteessa ei tehdä sellaisia asioita jotka porentiaalisesti voivat haitata suhdetta. Suhde on meille maailman tärkein asia ja toinen tulee aina ensimmäisenä, yli muiden ihmisten. Kumpikaan meistä ei saa mitään kiksejä harmaalla alueella pyörimisestä, tai toiminnasta joka saattaa aiheuttaa kysymyksiä. Kommentillani en ottanut kantaa musiikinharrastamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avainkysymys oli vietätkö kahdenkeskistä vapaa-aikaa näiden miesten/miehen kanssa. Ei se, onko harrastusporukassa tai töissä miehiä tai halaatteko törmätessänne.
Voisin aivan hyvin tavata miespuolisia ystäviäni kahden kesken ja olen tavannutkin. Samoin mieheni voisi halutessaan lähteä duoilemaan naislaulajan kanssa. Mieheni on tavannut ystäväni ja minä mieheni bändin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ihan oikeasti, jos ollaan parisuhteessa niin omia harrastuksia ei saisi olla? Pitäisi olla vapaa-ajastaan 100% sen parin kanssa yhdessä ja harrastaa 100% samoja asioita?
Saa olla, muttei sänkypainiin johdattelevia.
"Miten niin tuota pitää kysyä? Tietysti sen oma puoliso on eniten mielessä, on se perhe, hänen kanssaan vietetään iltoja, käydään matkoilla jne. Ei ne omat harrastukset tuota vie mihinkään vaikkei 100% vapaa-ajasta oltaisikaan yhdessä. Ja parhaalle kaverille tai sille omalle puolisolle kerrotaan syvimmät salaisuudet. Eivät välttämättä ole nekään yksi ja sama henkilö."
Niimpä. Eihän sillä ole merkitystä mitä touhuilee sillä aikaa, kun toinen on vaikkapa töissä. Eihän se ole yhteisestä ajasta pois! ....
Siveysvyö miehelle harjoitusten ajaksi?
Niin aivan, vaikka se saunomisharrastus kahden kesken? Voin kertoa, että mun mies ei ikinä suotuis tollaseen.