Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä te muut yksinäiset teette vapaa-ajalla?

Vierailija
14.05.2025 |

Yksinäisyys masentaa, sitten kun masentaa, ei jaksa lähteä minnekään. Makaa vaan ja masennus kasvaa.

Kommentit (112)

Vierailija
1/112 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä pyörin.

Vierailija
2/112 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen kirjoja, käyn kävelyllä, selailen nettiä, näin keväällä teen puutarhatöitä, juon kahvia terassilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/112 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen, lueskelen. Jos en ole työvuorossa, teen vapaaehtoistöitä. Siivoan ja laitan ruokaa. Pyörin netissä. 

Vierailija
4/112 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen ulkona, katson telkkua, pelaan tietokoneella, luen, teen käsitöitä varsinkin syksyllä ja talvella, laitan ruokaa... Ei mitään ihmeempää, mutta en kaipaakaan muuta.

Vierailija
5/112 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri nyt paltailen tällä palstalla. - Vaarana tosin on, että koen ja tunnen itseni pian entistäkin yksinäisemmäki. Mutta jos ilahdutan jonkun mieltä ja kerron olevani työtön, niin tarjoan palstan päivystävälle työttömien halveksialle taas mahdollisuuden toteuutata tehtäväänsä ja keksiä minulle ja kaltaislleni  mitä mielikuvituksellisempia tapojam joilla voisimme kätsiä ja kokea olomme entistä surkeammaksi ja vastenmielisemmiksi, 

Kyllä niitä lukiessa toisinaan yksinäisyys hetkeksi unohtuu kun alkaa ajattelemaan, että pitäiskö ottaa heidän ohjeistaan mallia.... 

Mutta jos olisin ottanut, niin enpä enää tässä palstailisi vaan olsin luultavammin kuollut jo pois, Tai työllsitänyt terveydenhoitoa kun en olsi onnistunutkaan loukkaamaan jsatuttamaan itseäni niin paljon, etttä olsin saanut riitettyä henkeni pois. 

Vierailija
6/112 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen paljonkin samaa kuin edellisetkin, mutta harrastan myös postcrossingia. Tosi kivaa kirjoitella kortteja erilaisille ihmisille ympäri maailmaa.

Vierailija
7/112 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri nyt paltailen tällä palstalla. - Vaarana tosin on, että koen ja tunnen itseni pian entistäkin yksinäisemmäki. Mutta jos ilahdutan jonkun mieltä ja kerron olevani työtön, niin tarjoan palstan päivystävälle työttömien halveksialle taas mahdollisuuden toteuutata tehtäväänsä ja keksiä minulle ja kaltaislleni  mitä mielikuvituksellisempia tapojam joilla voisimme kätsiä ja kokea olomme entistä surkeammaksi ja vastenmielisemmiksi, 

Kyllä niitä lukiessa toisinaan yksinäisyys hetkeksi unohtuu kun alkaa ajattelemaan, että pitäiskö ottaa heidän ohjeistaan mallia.... 

Mutta jos olisin ottanut, niin enpä enää tässä palstailisi vaan olsin luultavammin kuollut jo pois, Tai työllsitänyt terveydenhoitoa kun en olsi onnistunutkaan loukkaamaan jsatuttamaan itseäni niin paljon, etttä olsin saanut riitettyä henkeni pois. 

Eli sinä sekoilet yksin ollessasi.

Vierailija
8/112 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eli sinä sekoilet yksin ollessasi."

En alapeukuttanut. - Aika hyvä diagnoosi. Kyllä olet oikeassa, että saatan enemmän ja vähemmän sekoilla, jos tai kun olen liian paljon yksin samalla kun huoli toimeentulosta tai vielä jäljellä olevien ihmissuhteiden säilymsiestä ja terveyteni pysymisestä vakaana piinaa miettä  hetkittäin liian paljon. 

Tunnustan, että minulla on tarve tulla toisinaan nähdyksi, kuulluksi; yleisemmin huomatuksi. Ei ole helppoa elää yksinäisenä, jollaiseksi elämäni on joitain kertoja valahtanaut mutta josta olen -koputtaa puuta- ainakin tositasieksi päässyt vielä jaloilleni ja saanut takaisin rippeitä itsetunnostani ja kokeakseni eloni voimaantuneemmaksi vaikka edelleen yksin elämiseksi.

Mutta ymmärrätkö sinä, joska kirjoitit minun sekoilevan mitä eroa on elää yksin vs, mitä se on jos ja kun elää yksinäisenä?

Vierailija
9/112 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanssin. Muodostuu tasapaino kun on yksinoloa ja sitten sosiaalisuutta.

Vierailija
10/112 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksin mutten yksinäinen. Vapaa-ajalla käyn ulkoilemassa, punttisalilla, elokuvissa, keikoilla. Kotona puuhailen. Introvertille yksin oleminen ei ole mikään ongelma 👍

M38

Vierailija
11/112 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson telkkaria, surffailen netissä, lueskelen kirjoja, rämpytän kitaraa tai joskus harvemmin kuuntelen musiikkia. Vietän 24/7 aikani pääni sisällä. Siihenkin tottuu. Ihmiset tuntuvat omituisilta, itse pidän itseäni täysijärkisenä. Jos saisi itsensä liikkumaan ulkona vaikka joku päivä. Mutta ei siellä ole mitään tekemistä.

Vierailija
12/112 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn salilla, lenkkeilen, syömässä ravintoloissa, jne. Vietän ihan sellaista tavallista arkea. 

Vierailija
13/112 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsästän, kalastan ja viljelen maata.

Vierailija
14/112 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaa rappukäytävän "ilmoitus"-taululle -käytän koiraanne ulkoiluttamassa (Esim keskusta alue tms), ja oma etunimi + puhelinnumero

Sama ilmoitus lähikauppojen ilmoitustauluille, Faceen, ym?

Ainakin tuttuja, ystäviä voi tulla tätä tietä, liikuntaa (tai kissanhoitoa ?) Toimii pohjoisessa missä mä asun.

Tämä ?                               

Vierailija
15/112 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittaa rappukäytävän "ilmoitus"-taululle -käytän koiraanne ulkoiluttamassa (Esim keskusta alue tms), ja oma etunimi + puhelinnumero

Sama ilmoitus lähikauppojen ilmoitustauluille, Faceen, ym?

Ainakin tuttuja, ystäviä voi tulla tätä tietä, liikuntaa (tai kissanhoitoa ?) Toimii pohjoisessa missä mä asun.

Tämä ?                               

Mitä mieltä, auttaisko sua tuo ?

Vierailija
16/112 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

SPR ystävä toiminta/ vapaaehtoistyötä kysyä ?

Vierailija
17/112 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SPR ystävä toiminta/ vapaaehtoistyötä kysyä ?

?

Vierailija
18/112 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku joukkue harrastus/harrastus ?

Vierailija
19/112 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku joukkue harrastus/harrastus ?

Sählyharrastus ? Shakki kirjastossa ?

Vierailija
20/112 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLIKO vastauksista apua, vai oliko pelkkää vali, vali, valia     ?????