Miten saan selville telkkarini tuumakoon?
Mittasin, että yläkulmasta alakulmaan on tasan 130 cm.
Mikä siis on telkkarini tuumakoko?
Olen ostamassa siis piirun verran isompaa telkkaria.
Kommentit (91)
Voit mittailla, tai jättää mittaamatta. Siellä telkkarin toisella puolella on sellainen tarra, missä lukee kohtalaisen isolla mallikoodi. Esim. KDL42Kx7832. Se ihan ensimmäinen numero on aina tuumakoko, merkistä riippumatta. Esimerkissäni tuumakoko olisi 42.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on sentit. Ostatko ulkomailta? Suomesta ei saa tuumilla.
Tiedätkö paljonko piiru on?
Ihan Gigantin nettikaupasta aion ostaa ja ne telkkarit myydään tuumissa.
Piiru on sellainen mitta, jonka itse voi päättää. Piirun verran isompi on sellainen mitta, että se on just omaan makuun pikkusen isompi.
ap
Varaudu siihen, että on tuontitavaraa jos myyvät tuumissa.
Niin ja kanavatkin voivat olla tuumissa. Ykkönen on kanavapaikalla 254, kakkonen 508, kolmonen 762 jne. Aika kauan meni ennen kuin nuo tuumakanavat opin.
Se olisi pitänyt ostaessa kysyä ja laittaa lapulle muistiin. Sitä ei voi jälkikäteen mitenkään selvittää.
Kirjoita selaimen hakuun, esim. googleen, 130 cm to inch
Vierailija kirjoitti:
Laskeaksesi näytön koon senteissä, huomioi että 1 tuuma = 2,54 senttimetriä tai 25,4 millimetriä. Näitä laskelmia käyttäessä on kuitenkin tärkeä muistaa että näytön koko tuumissa tarkoittaa näytön halkaisijaa, ei reunoja.
Halkaisijaa? Mitäs sieniä siellä on vedetty?
Ota kellosta aikaa kuinka kauan sinulla kestää tuumata asiaa. SIllä saat tuumakoon.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen elämäni aikana, 65 v, ennättänyt ostaa aika monta telkkaria, 80-luvun alusta lähtien. Kaikissa niissä on ollut tuumamitat, ei suinkaan senttimittoja ikinä. Samaa sanoivat aikoinaan vanhempanikin, neuvoivat jo 70-luvulla, mikä tuumakokoinen telkkari on paras kerrostalokämppään, kun omillemuutto alkoi lähestyä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa. Neuvokaa nyt.
Mittaat ruudun nurkasta nurkkaa ja jaat tuloksen 2,5cm.
Telkkarin lasiosanäytön vai ulkokuoren?
Laita mulkkusi nurkasta toiseen nurkkaan (lävistäjä). Kuinka monta kertaa meni? Siinä tuumakoko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piiru on sellainen mitta, jonka itse voi päättää. Piirun verran isompi on sellainen mitta, että se on just omaan makuun pikkusen isompi.
ap
Aikoinaan umpisuomalaiset Saloratkin olivat myynnissä vain ja ainoastaan tuumamitoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Niin ja kanavatkin voivat olla tuumissa. Ykkönen on kanavapaikalla 254, kakkonen 508, kolmonen 762 jne. Aika kauan meni ennen kuin nuo tuumakanavat opin.
Ja pistorasiat pitää kalibroida. Ja piiru on astemitta, vxtun aivovammainen paska-AP.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko ostokuitti tallella, sähköisenä ?
Telkkari ostettu yli 10 vuotta sitten, ei mitään hajua, onko kuittia.
Se on kutistunut tuossa ajssa hieman, mutta toisaalta tuumakin on nykyään 2,49 cm, kun se vielä 2010 oli 2,54 cm eli periaatteessa pitäisi olla plusmiinusnolla.
Vierailija kirjoitti:
ihan googleenkin kun kirjoittaa vaikkapa "125 cm in inches" saa tuon vastauksen.
Ei tule kyllä mitään järkevää tuolla haulla. Eihän amerikkalaisilla ole senttimetrejä, joten eivät he voi edes tietää mitä ne ovat. --ap
Vierailija kirjoitti:
Eli näillä ohjeilla telkkarini on 50 tuuman telkkari. Onkohan 55 tuuman telkkari kuinka paljon isompi sitten, ihan piirun vain?
Viisi piirua isompi on, mutta muistathan, että 400 piirua on vain 360 astetta eli 0,9:llä pitää jakaa tai muuten saat liian pienen telkkarin (japanilainen/eurooppalainen koko).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytä ompelijan mittanauhaa, sitä perusmallia 150 cm, mikä on rullalla. Siinä on toisella puolella sentit ja toisella puolella tuumat. Mistä ihmeestä näitä aivottomia aikuisia oikein sikiää, eikö teille edes vanhemmat ole neuvoneet yhtään mitään? Vai viittasitteko vain kintaalla vanhempien neuvoille?
Kyllä mä tiesin, että telkkarin tuumakoko saadaan siten, että mitataan yläkulmasta alakulmaan ja tulos sitten muunnetaan tuumiksi. En nyt vain keksinyt, että miten muunnetaan tuumiksi. Nopea googlaus ei tuonut vastausta, siksi kirjoitin tänne.
ap
Nopealla googlauksella olisit saanut tuon selville:
125 cm in inches
En osaa englantia! Vaikea yrittää yläasteen keskeyttäneen kielitaidoilla... ap