Miten saan selville telkkarini tuumakoon?
Mittasin, että yläkulmasta alakulmaan on tasan 130 cm.
Mikä siis on telkkarini tuumakoko?
Olen ostamassa siis piirun verran isompaa telkkaria.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytä ompelijan mittanauhaa, sitä perusmallia 150 cm, mikä on rullalla. Siinä on toisella puolella sentit ja toisella puolella tuumat. Mistä ihmeestä näitä aivottomia aikuisia oikein sikiää, eikö teille edes vanhemmat ole neuvoneet yhtään mitään? Vai viittasitteko vain kintaalla vanhempien neuvoille?
Kyllä mä tiesin, että telkkarin tuumakoko saadaan siten, että mitataan yläkulmasta alakulmaan ja tulos sitten muunnetaan tuumiksi. En nyt vain keksinyt, että miten muunnetaan tuumiksi. Nopea googlaus ei tuonut vastausta, siksi kirjoitin tänne.
ap
Nopealla googlauksella olisit saanut tuon selville:
125 cm in inches
Vierailija kirjoitti:
En osaa. Neuvokaa nyt.
Opetettiin peruskoulussa.
E I S A A T A N A E T T Ä A K A T O N T Y H M I Ä ! ! !
Luurissa on yleensä taskulaskin ja siellä on myös muuntimet eri mittoihin, painoihin, valuuttaan, yms.
Katso sen televisiosi takaa tyyppikilpi, missä on kerrottu sen laitteen malli. Useimmissa televisioissa yleensä se kokokin kerrottuna mallin alkuosassa.
Philips 55PUS7009/12 koko on 55"
Samsung TQ65QN90DATXXC koko on 65"
Sony K75XR90PAEP koko on 75"
Mittaa hypotenuusan suuntaan ja jaa saatu cm-mitta likiarvolla 2,5.
Yläkulmasta alakulmaan mitaten saa vain korkeuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytä ompelijan mittanauhaa, sitä perusmallia 150 cm, mikä on rullalla. Siinä on toisella puolella sentit ja toisella puolella tuumat. Mistä ihmeestä näitä aivottomia aikuisia oikein sikiää, eikö teille edes vanhemmat ole neuvoneet yhtään mitään? Vai viittasitteko vain kintaalla vanhempien neuvoille?
Kyllä mä tiesin, että telkkarin tuumakoko saadaan siten, että mitataan yläkulmasta alakulmaan ja tulos sitten muunnetaan tuumiksi. En nyt vain keksinyt, että miten muunnetaan tuumiksi. Nopea googlaus ei tuonut vastausta, siksi kirjoitin tänne.
ap
Näytössä on 2 ylä kulmaa ja 2 alakulmaa eli etpä taida kuitenkaan osata mitata oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa. Neuvokaa nyt.
Mittaat ruudun nurkasta nurkkaa ja jaat tuloksen 2,5cm.
Väärin. 2,54 cm
Vierailija kirjoitti:
Minun ompelijan mittanauhassani on kyllä senttimetrit molemmin puolin.🤣🤣🤣 Mutta rullamitassani on toisessa laidassa senttimitat, toisessa tuumamitat.
Mittaat sen telkkarin ruudun korkeuden ja leveyden ja mitat mukaan, kun menet telkkariostoksille.
Suomessa on sentit. Ostatko ulkomailta? Suomesta ei saa tuumilla.
Tiedätkö paljonko piiru on?
Vierailija kirjoitti:
Ihan Gigantin nettikaupasta aion ostaa ja ne telkkarit myydään tuumissa.
Piiru on sellainen mitta, jonka itse voi päättää. Piirun verran isompi on sellainen mitta, että se on just omaan makuun pikkusen isompi.
ap
https://www.laskurini.fi/hyoty/yksikkomuuntimet
Pistä linkki talteen, jos on tulevaisuudessa mittojen muuntotarpeita.
Tuumat saat laskukaavasta a potenssiin kaksi + b potenssiin kaksi = c potenssiin kaksi.
Jossa a on television korkeus, b on television leveys ja c on hypoteettinen tuumakoko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piiru on sellainen mitta, jonka itse voi päättää. Piirun verran isompi on sellainen mitta, että se on just omaan makuun pikkusen isompi.
ap
Toivottavasti omaan makuun sopivasti on 100-175 millimetriä, muuten menee yli tai ali piirun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Toivottavasti omaan makuun sopivasti on 100-175 millimetriä, muuten menee yli tai ali piirun.
Just näin :D
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Varaudu siihen, että on tuontitavaraa jos myyvät tuumissa.
Vierailija kirjoitti:
Etkö tosiaankaan noin alkeellista matematiikkaa osaa?
Miksi vastaat ollenkaan, kun et halua auttaa AP:ta?
ap