Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Skuutilla ajanut lapsi vammautti jalankulkijan Helsingissä

Kommentit (149)

Vierailija
121/149 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, jos aidosti liikuntarajoitteiset käyttävät skuuttia kulkupelinä, mutta muut sähköpotkulautailijat kuuluvat kastiin patalaiskat. Eivät sen vertaa jaksa, että istuisivat pyöränselässä ja liikuttaisivat jalkojaan poljetakseen.

Onneksi sinä kusipää et määrää täällä kuka ajaa milläkin.

Vierailija
122/149 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä ei ole vielä edes alkanut ja nyt jo noita kolareita. Ikäraja ylös. Eikö vanhemmat ole yhtään huolissaan. Pistäkää lapset kävelemään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/149 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten ollaan rapakunnossa, kun ei piljeta itse.

Vierailija
124/149 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut fillarilla ajaessa ollut pulassa kun lötäperseet kävelee 3rinnakkain niin ei siinä mahdu juuri ohittamaan ja sitten kun asiasta huomauttaa niin saa kauhean huudon perään.

Pyöräilijän kuuluu väistää jalankulkijoita ja antaa niille turvallinen tila tiellä. Turha raivota. Lähde hiukan aikaisemmin niin ei tarvitse ottaa pulttia tuollaisesta.

Yli ei saa tietenkään ajaa, mutta muutoin väistämisvelvollisuus on vain tietyissä tapauksissa kuten suojateillä.

Lain mukaan se joka menee nopeampaa väistää. Esim autoilija väistää pyöräilijää ja jalankulkijaa. 

Ohittaessa pitää jättää sivusuunnassa turvaväli. Mutta normaalisti muutoin pätee se, että kävelijä väistää ajoneuvoa.

Vierailija
125/149 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten ollaan rapakunnossa, kun ei piljeta itse.

Lopeta holhoaminen ja pilje ihan itse

Vierailija
126/149 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko nämä kieltää jo, perkele

Ei noita sähkölautoja pidä suinkaan kieltää, sillä ne ovat oivia kulkupelejä kaupunkialueilla!

Sensijaan nuoriso tarvitsee kurinpalautusta kovalla kädellä. Suosittelen raipparangaistuksen ottamista uudelleen käyttöön!

Vierailija
127/149 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun itse Viikissä, tuon kadun varrella missä tämä tapahtui. En nähnyt tätä onnettomuutta, mutta olen monta kertaa kauhistellut tiettyjen erityisesti maa han muuttajataustaisten lasten ja nuorten holtitonta skuuteilla ajelua. Juurikin usein 2 ihmistä laudalla, kurvataan arvaamattomasti autojen tai jalankulkijoiden eteen vaikka näytti että jatkaisi suoraan. Kerran tuntui että eräs kurvasi tahallaan koirani hihnan päälle ihan kiusallaan, sai olla onnellinen että pääsi huutamisella, ja se vain koska oli pieni mahdollisuus että oli oikeasti vahinko. Koira kakoi kurkkuaan monta päivää tuon jälkeen, kun oli hihna kuristanut kun lauta meni päältä.

Mä en ole vielä kertaakaan nähnyt maa ha n muuttajien lapsia skuuteilla törttöilemässä, mutta valkoisten lapsia monestikin ja kerran yksi semmoinen ajoi päälleni. Halusin nyt vain tämän sanoa, kun sillä syntyperällä on näköjään

Syntyperällä on sikäli "väliä", että jostain syystä Suomen liikennesäännöt ovat jääneet epäselviksi monille m-muuttajille. Ei vain lapsille, eikä vain skuuttailijoille. Pari kertaa minuun on meinannut törmätä tällainen mies autolla keskellä suojatietä. Yksi tööttäsi lujaa, toinen heristi nyrkkiä.

Supisuomalaiset keski-ikäiset ja sitä vanhemmat miehet ovat myös tosi kehnoja päästämään jalankulkijoita suojatien yli, mutta yleensä eivät sentään kuvittele, että suojatietä jo valmiiksi kulkeva jalankulkija ei kuuluisi siihen suojatielle ollenkaan.

Vierailija
128/149 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei noita sähkölautoja pidä suinkaan kieltää, sillä ne ovat oivia kulkupelejä kaupunkialueilla!

Sensijaan nuoriso tarvitsee kurinpalautusta kovalla kädellä. Suosittelen raipparangaistuksen ottamista uudelleen käyttöön!

Saataispa ens nahkaremmmi käyttöön aluksi katottais tehoa.

Vierailija
129/149 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut fillarilla ajaessa ollut pulassa kun lötäperseet kävelee 3rinnakkain niin ei siinä mahdu juuri ohittamaan ja sitten kun asiasta huomauttaa niin saa kauhean huudon perään.

Pyöräilijän kuuluu väistää jalankulkijoita ja antaa niille turvallinen tila tiellä. Turha raivota. Lähde hiukan aikaisemmin niin ei tarvitse ottaa pulttia tuollaisesta.

Yli ei saa tietenkään ajaa, mutta muutoin väistämisvelvollisuus on vain tietyissä tapauksissa kuten suojateillä.

Lain mukaan se joka menee nopeampaa väistää. Esim autoilija väistää pyöräilijää ja jalankulkijaa. 

Ohittaessa pitää jättää sivusuunnassa turvaväli. Mutta normaalisti muutoin pätee se, että kävelijä väistää ajoneuvoa.

Kevyen liikenteen väylällä kulkiessa sekä pyöräilijä että jalankulkija väistävät kummatkin tarvittaessa toisiaan.

Yleensä käytäntönä on että pyöräilijä väistää koska pyöräilijä on nopeampi. Mutta ei mitään sääntöä "pyöräilijät väistävät", eikä "jalankulkijat väistävät", vaan kumpikin väistää tarpeen mukaan.

Vierailija
130/149 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi maksaa suuret korvaukset vammaantuneelle, varmaan tässä tapauksessa vakuutusyhtiö mutta vakuutusyhtiö tulee perimään korvaukset takaisin lapselta. Lapsi ei voi välttyä vastuusta. 

Vierailija
131/149 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sääliksi käy sellaista autoilijaa, joka joutuu skuutin kanssa törmäyskurssille vaikka tekee itse oikein ja parhaansa liikenteessä.

Vaikka auto olisi pysähdyksissä kun skuuttilastillinen pikkunarsisteja kosauttaa päälle, niin toki autoilija on syyllinen ja vihan kohde.

Vierailija
132/149 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohittaessa pitää jättää sivus

Kevyen liikenteen väylällä kulkiessa sekä pyöräilijä että jalankulkija väistävät kummatkin tarvittaessa toisiaan.

Yleensä käytäntönä on että pyöräilijä väistää koska pyöräilijä on nopeampi. Mutta ei mitään sääntöä "pyöräilijät väistävät", eikä "jalankulkijat väistävät", vaan kumpikin väistää tarpeen mukaan.

Pelkkää mutuilua. Laki ei tunne sellaista asiaa kuin kevyen liikenteen väylä.

Vierailija
133/149 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilijät ja skuuttailijat ovat liikenteen syöpä

Vierailija
134/149 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyypä alkaa kantamaan tiiliskiveä mukana.

Vierailija
135/149 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko keski-ikäisille ja iäkkäille vielä tilaa kaduilla ja kaupungeissa? Moni joutuu pelkäämään skuutteja ja liikennettä. Tai muuta.

Muuttakaa malle, täällä niistä ei ole haittaa.

Täytyy kyllä sitten todella maalle muuttaa, koska jo pikkukaupungeissakin on noita. Siis ihan vuokrattaviakin. Ehkä siellä jossain maalla ei ole, mutta omia voi olla sielläkin. Missään ei ole noilta täysin turvassa.

Vierailija
136/149 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun itse Viikissä, tuon kadun varrella missä tämä tapahtui. En nähnyt tätä onnettomuutta, mutta olen monta kertaa kauhistellut tiettyjen erityisesti maa han muuttajataustaisten lasten ja nuorten holtitonta skuuteilla ajelua. Juurikin usein 2 ihmistä laudalla, kurvataan arvaamattomasti autojen tai jalankulkijoiden eteen vaikka näytti että jatkaisi suoraan. Kerran tuntui että eräs kurvasi tahallaan koirani hihnan päälle ihan kiusallaan, sai olla onnellinen että pääsi huutamisella, ja se vain koska oli pieni mahdollisuus että oli oikeasti vahinko. Koira kakoi kurkkuaan monta päivää tuon jälkeen, kun oli hihna kuristanut kun lauta meni päältä.

Äänestä vihvervasemmistoa jatkossakin siis.

Kyllä se alkuun oli PersKeko, joka näitä eniten otti yli äyräittensä. Pm lupasi majoittaa osan kotiinsa ja sisäministeri huuteli kovasti, että tulijoiden moittijat ovat pahimpia räsistejä. Um oli kaiken päälle Persu. Millä aivoituksella sinä saat tuon touhun vihervasuriksi?

Vierailija
137/149 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyöräilijät ja skuuttailijat ovat liikenteen syöpä

Ota hullu lääkkeet.

Vierailija
138/149 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus todennäköisesti kieltää jalankulun ainakin ikäihmisiltä. Niin oudoksi on maailmanmeno mennyt tämän hallituksen aikana.

Vierailija
139/149 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus todennäköisesti kieltää jalankulun ainakin ikäihmisiltä. Niin oudoksi on maailmanmeno mennyt tämän hallituksen aikana.

Puhutko aina pelkkää paskaa?

Vierailija
140/149 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla logiikalla täytyy sitten kieltää kaikki autot, moottoripyörät, mopot, traktorit, keittiöveitset, parvekkeet, ikkunat, järvet,....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi