Skuutilla ajanut lapsi vammautti jalankulkijan Helsingissä
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Asun itse Viikissä, tuon kadun varrella missä tämä tapahtui. En nähnyt tätä onnettomuutta, mutta olen monta kertaa kauhistellut tiettyjen erityisesti maa han muuttajataustaisten lasten ja nuorten holtitonta skuuteilla ajelua. Juurikin usein 2 ihmistä laudalla, kurvataan arvaamattomasti autojen tai jalankulkijoiden eteen vaikka näytti että jatkaisi suoraan. Kerran tuntui että eräs kurvasi tahallaan koirani hihnan päälle ihan kiusallaan, sai olla onnellinen että pääsi huutamisella, ja se vain koska oli pieni mahdollisuus että oli oikeasti vahinko. Koira kakoi kurkkuaan monta päivää tuon jälkeen, kun oli hihna kuristanut kun lauta meni päältä.
Mä en ole vielä kertaakaan nähnyt maa ha n muuttajien lapsia skuuteilla törttöilemässä, mutta valkoisten lapsia monestikin ja kerran yksi semmoinen ajoi päälleni. Halusin nyt vain tämän sanoa, kun sillä syntyperällä on näköjään joillekin väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo pitäisi luokitella ajoneuvoiksi. Kevyenliikenteen väylille ne ovat ihan liian nopeita.
Eilen joku ajoi kevyen liikenteen väylän puolelta ohi ilmeisesti omalla skuutilla, hetken aikaa ajoin rinnalla, auton mittarin mukaan skuutti kulki rinnalla yli viittäkymppiä, sitten pysähdyin liikennevaloihin, skuuttikuski veti niistä punaisilla läpi. Jos risteävästä suunnasta olisi joku tullut niin ei olisi ollut toivoakaan väistää kun pakun läpi ei näe skuuttikuskia. Skuuttikuski ei vilkaissutkaan sivuilleen tai hidastanut punaisiin.
Jep. Ennen vain moottoripyörät teki tätä, mutta nyt on useampi skuutti pujotellut autojen ohi ja vetänyt punaisia päin vaan eteenpäin. Ihme tosiaan ettei ole enempää onnettomuuksia uutisoitu. Näitä kun näkee kokoajan.
Jep kusipää autoiliat itkee.
Juuri tänää ja eilen näin kolmen pojan ajavan samalla laudalla todella vaarallisen näköisesti.
Sakot vanhemmille ja puhuttelu joka ikisestä tälläisestä kun jää kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Lapsen toitailuista vanhemmat vastaavat oikeudessa ja vahingonkorvauksista, jotka voivat kohota aivan mielettömiksi. Mut, jos on rahaa..niin siitä vaan..
Jos vanhemmat eivät maksa, korvaussumma kasvaa korkoa maksamiseen asti ja sitä aletaan periä lapselta itseltään, kun hän on 18 v, yleensä ulosoton kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä päin lapset ajelee yli 50kg painavilla sähkövehkeillä ihan miten sattuu. Tiettyä kevyenliikenteen väylää pitää varoa aamuisin ja iltapäivällä, kun neljä rinnakkain skuuttia ja sähkökruisereita tulee vastaan.
Mä meinasin eilen jäädä kevyenliikenteenväylällä mönkijän alle ja tuollakin oli vauhtia aivan tajuttomasti eli se kulki huomattavasti lujempaa kuin fillarit. Tuollainen on melkein koko sen tien levyinen eli jos olisi ollut vaikka lastenvaunut niin en tiedä miten olisi mahtunut ohi kaahaamaan. Asenne vaikutti olevan, että muut pois alta koska MINÄMINÄMINÄ.
Tai ehkä ne spandexit vetää samalla vauhdilla mutta ne sentään ainakin useimmiten ajaa autotien reunassa eikä kevyenliikenteen väylillä.
Onko nekin erityisesti ma mu ja?
Vierailija kirjoitti:
Juuri tänää ja eilen näin kolmen pojan ajavan samalla laudalla todella vaarallisen näköisesti.
Oli varmaan sen laudan vika ne on kiellettävä.
Olen 36v nainen ja ajan työmatka ajoa sähköpotkulaudalla on hanskat ja kypärä ja osaan liikennesäännöt
ei ole ollut mitään ongelmia .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut fillarilla ajaessa ollut pulassa kun lötäperseet kävelee 3rinnakkain niin ei siinä mahdu juuri ohittamaan ja sitten kun asiasta huomauttaa niin saa kauhean huudon perään.
Pyöräilijän kuuluu väistää jalankulkijoita ja antaa niille turvallinen tila tiellä. Turha raivota. Lähde hiukan aikaisemmin niin ei tarvitse ottaa pulttia tuollaisesta.
Niin siis ei pyörätietä saa tukkia kävelemällä rinnakkain tien leveydeltä tuosta johtuu suurin osa pyöräilijöiden hermostumisista.
Ja taas Viikissä. Oliko toinen vai kolmas?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun itse Viikissä, tuon kadun varrella missä tämä tapahtui. En nähnyt tätä onnettomuutta, mutta olen monta kertaa kauhistellut tiettyjen erityisesti maa han muuttajataustaisten lasten ja nuorten holtitonta skuuteilla ajelua. Juurikin usein 2 ihmistä laudalla, kurvataan arvaamattomasti autojen tai jalankulkijoiden eteen vaikka näytti että jatkaisi suoraan. Kerran tuntui että eräs kurvasi tahallaan koirani hihnan päälle ihan kiusallaan, sai olla onnellinen että pääsi huutamisella, ja se vain koska oli pieni mahdollisuus että oli oikeasti vahinko. Koira kakoi kurkkuaan monta päivää tuon jälkeen, kun oli hihna kuristanut kun lauta meni päältä.
Mä en ole vielä kertaakaan nähnyt maa ha n muuttajien lapsia skuuteilla törttöilemässä, mutta valkoisten lapsia monestikin ja kerran yksi semmoinen ajoi päälleni. Halusin nyt vain tämän sanoa, kun sillä syntyperällä on näköjään
Täällä kolmas Viikissä asuva, täällä tuo on pandemia, se että alaikäiset ajaa miten sattuu sähköpotkulaudoilla etnisyydestä riippumatta
Ymmärrän, jos aidosti liikuntarajoitteiset käyttävät skuuttia kulkupelinä, mutta muut sähköpotkulautailijat kuuluvat kastiin patalaiskat. Eivät sen vertaa jaksa, että istuisivat pyöränselässä ja liikuttaisivat jalkojaan poljetakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut fillarilla ajaessa ollut pulassa kun lötäperseet kävelee 3rinnakkain niin ei siinä mahdu juuri ohittamaan ja sitten kun asiasta huomauttaa niin saa kauhean huudon perään.
Pyöräilijän kuuluu väistää jalankulkijoita ja antaa niille turvallinen tila tiellä. Turha raivota. Lähde hiukan aikaisemmin niin ei tarvitse ottaa pulttia tuollaisesta.
Yli ei saa tietenkään ajaa, mutta muutoin väistämisvelvollisuus on vain tietyissä tapauksissa kuten suojateillä.
Vierailija kirjoitti:
Onko keski-ikäisille ja iäkkäille vielä tilaa kaduilla ja kaupungeissa? Moni joutuu pelkäämään skuutteja ja liikennettä. Tai muuta.
Ei, eikä minkäänikäisille jalankulkijoille. Helsingissä vielä kuhisee wolttikuskeja, vaikka uusavuttomat voisi käydä ostamassa ruoat itse. Sähkömopot ei vaadi edes ajokorttia.
Ennen skuuttia polkupyöräiltiin. Se oli kehon, motoriikan hallintaa. Nyt vaikuttaa ettei se kehonhallintakaan oikein suju. Oman kehon liikuttelu, oikea liikunta myös auttaa kanavoimaan kiukkua, purkamaan aggressiota kaikilla mutta varsinkin nuoruuden kuohuissa. Sääli ettei enää juosta tai veivata tsygellä niin että hengästyy ja pohkeita polttaa. Hyvä treenis on aina omaksi eduksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo pitäisi luokitella ajoneuvoiksi. Kevyenliikenteen väylille ne ovat ihan liian nopeita.
Eilen joku ajoi kevyen liikenteen väylän puolelta ohi ilmeisesti omalla skuutilla, hetken aikaa ajoin rinnalla, auton mittarin mukaan skuutti kulki rinnalla yli viittäkymppiä, sitten pysähdyin liikennevaloihin, skuuttikuski veti niistä punaisilla läpi. Jos risteävästä suunnasta olisi joku tullut niin ei olisi ollut toivoakaan väistää kun pakun läpi ei näe skuuttikuskia. Skuuttikuski ei vilkaissutkaan sivuilleen tai hidastanut punaisiin.
Jep. Ennen vain moottoripyörät teki tätä, mutta nyt on useampi skuutti pujotellut autojen ohi ja vetänyt punaisia päin vaan eteenpäin. Ihme tosiaan ettei ole enempää onnettomuuksia uutisoitu. Näitä kun näkee kokoajan.
<
Hyvässä liikennekäyttäytymisessä KAIKKI käyttäytyy sääntöjenmukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole vielä kertaakaan nähnyt maa ha n muuttajien lapsia skuuteilla törttöilemässä, mutta valkoisten lapsia monestikin ja kerran yksi semmoinen ajoi päälleni. Halusin nyt vain tämän sanoa, kun sillä syntyperällä on näköjään
Asun Helsingissä, täällä tämä skuutti pelleily kyllä koskee kaikkia lapsia, nuoria ja teinejä taustaan ja ihonväriin katsomatta. Monta yhden skuutin kyydissä, ajellaan miten sattuu ja skuutit jää minne sattuu keskelle tietä. Älytöntä touhua.
Eipä kyllä ihmetytä yhtään, että kausi on vasta alussa ja onnettomuuksia on ollut jo useita. Hesarin jutussakin mainitaan, että samalla alueella kävi toinenkin samana päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Ei niiden vanhemmat taida olla sen fiksumpia. Tai edes ymmärrä Suomea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Ennen vain moottoripyörät teki tätä, mutta nyt on useampi skuutti pujotellut autojen ohi ja vetänyt punaisia päin vaan eteenpäin. Ihme tosiaan ettei ole enempää onnettomuuksia
Hyvässä liikennekäyttäytymisessä KAIKKI käyttäytyy sääntöjenmukaisesti.
Skuuttien osalta se on tehty osin mahdottomaksi. Esim. kääntymiskieltomerkki kieltää kääntymisen pyörätielle, kun tienpitäjää ei vaan kiinnosta kyltittää oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli ei saa tietenkään ajaa, mutta muutoin väistämisvelvollisuus on vain tietyissä tapauksissa kuten suojateillä.
Lain mukaan se joka menee nopeampaa väistää. Esim autoilija väistää pyöräilijää ja jalankulkijaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisko nämä kieltää jo, perkele
Onko se sähköpotkulaudan vika, jos se kuljettaja ei osaa toimia oikein? Olen meinannut joutua jalankulkijana varomattoman pyöräilijän töytäisemäksi pitäisikö siis myös pyörät kieltää?
Pitää kieltää kaikki 2-pyöräiset ja niillä liikkuvat idiootit.