Voiko opiskelija saada tuke lääkekuluihin jostain?
Lapseni lähtee syksyllä opiskelemaan ja lääkekatto täyttyy jo maaliskuuhun mennessä. 600-700 euroa on älyttömän iso raha repiä jostain opiskelijatuloilla. Tietääkö kukaan, saako jostain tukea?
Kommentit (24)
Minkä ikäinen opiskelija? Kuka ne lääkkeet on tähän asti maksanut? Onko siis ennen käyny kokopäiväisessä työssä ja maksanut itse lääkkeet vai ettei vanhemmat oo tähän asti lääkkeitä ostanu?
Katsotte kelan sivuilta mitä tukia hän voi saada, muuten vanhemmat tukee rahallisesti...
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen opiskelija? Kuka ne lääkkeet on tähän asti maksanut? Onko siis ennen käyny kokopäiväisessä työssä ja maksanut itse lääkkeet vai ettei vanhemmat oo tähän asti lääkkeitä ostanu?
22 v. Itse on maksanut työtuloistaan. Nyt siis vasta lähtee opiskelemaan päiväopiskelijaksi. Oletettavasti hänellä on kuukaudessa satanen käyttörahaa asumiskulujen jälkeen, ellei nosta opintolainaa
Eikö voi jatkaa töitä osa-aikaisesti? Opintotuki on opiskelijan ainoa tuki. Se on siis opintoraha, asumislisä ja opintolaina. Ei sitä opintolainaa ole kuitenkaan pakko kokonaan nostaa tuhansia. Vain tarpeeseen, jos hätä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
22 v. Itse on maksanut työtuloistaan. Nyt siis vasta lähtee opiskelemaan päiväopiskelijaksi. Oletettavasti hänellä on kuukaudessa satanen käyttörahaa asumiskulujen jälkeen, ellei nosta opintolainaa
Ja ette älyä mikä se "tuki" voisikaan olla?
Nostaa opintolainansa jotta pysyy hengissä.
Vierailija kirjoitti: Mitä lääkkeitä nuori tarvitsee?
Miten tää kuuluu sulle tai liittyy asiaan?
Vierailija kirjoitti:
Eikö voi jatkaa töitä osa-aikaisesti? Opintotuki on opiskelijan ainoa tuki. Se on siis opintoraha, asumislisä ja opintolaina. Ei sitä opintolainaa ole kuitenkaan pakko kokonaan nostaa tuhansia. Vain tarpeeseen, jos hätä tulee.
Hän muuttaa kauemmaksi ja joutuu irtisanomaan itsensä. Uusi työpaikka ei ole välttämättä helposti saatavissa.
Johan se saa tukena kelakorvauksen lääkkeen hinnassa.
Vierailija kirjoitti: Mitä lääkkeitä nuori tarvitsee?
Kallein on migreenin biologinen estolääke. Maksaa 150 e kuukaudessa.
Lääkkeissä on vuosi katto jonka ylittävältä osalta maksat vain 2,5€ lääkkeestä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, ja näin tapahtuu jo maaliskuussa. Mutta tammi- ja helmikuussa hänen pitää repiä jostain se 600-700 euroa.
Maksaisin lapseni lääkkeet tietenkin. Parikymmentä vuotta ollut sullakin aikaa varautua.
Kesätöistä laittaa sivuun sen summan.
Vierailija kirjoitti:
Maksaisin lapseni lääkkeet tietenkin. Parikymmentä vuotta ollut sullakin aikaa varautua.
Kyllä minäkin ne maksan, mutta en kysynyt sitä, pitääkö minun maksaa vai ei. Kysyn, onko opiskelijoille jotain tulea lääkkeisiin. Totta kai hyväksikäytän sen ensin, jos sellaista on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, ja näin tapahtuu jo maaliskuussa. Mutta tammi- ja helmikuussa hänen pitää repiä jostain se 600-700 euroa.
Säästää edellisenä vuonna sen 600-700 €. Niin minäkin teen kun, että saan tammikuussa ostaa ensimmäisen lääkkeeni, jolla katto täyttyykin saman tien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin työttömällä on mahdollisuus saada kela avustusta lääkkeisiin.
Miten opiskelijalla ei ole varaa maksaa 1400 euron kuukausituloista lääkkeitä?