Miksi niin moni edelleen halveksii siivoojan/laitoshuoltajan työtä
Ne jotka on paremmalla ajalla katsovat kuin halpaa makkaraa, varsinkin uudet ja nuoret työntekijät. Käyttäytyvät kuin siivooja olisi ilmaa. Ei tervehditä, ei katsota edes päin. Uskomatonta että me eletään 2020-lukua.
Kommentit (112)
Minä olen kohdellut siivoojaa kuin kuningatarta ja hän katsoi minua kuin halpaa makkaraa.
Vierailija kirjoitti:
Jos miehenä sanot hei ..se on #meetoo ..eli ei kiinnosta ...
Pyh, olet pelkuri vaan.
Minä olen se ainut suomalainen, joka tervehtii siivoojia. Kylmä rinki persiissä, että joskus saatan itse olla heidän paikallaan.
Mitkä uudet nuoret työntekijät? Siis uudet siivoojat/laitoshuoltajat?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kohdellut siivoojaa kuin kuningatarta ja hän katsoi minua kuin halpaa makkaraa.
Eli sun toimissa oli jotain teennäistä? Kohtelit kuin kuningatarta työhön liittyen vai muuten?
En minä töissä tervehdi mikroaaltouuniakaan.
Vierailija kirjoitti:
Näin se ei ole, koskaan ollut. Siihen sun sanomiseen on liittynyt etumuksen hinkkailu toista vasten tai vähintään silmänisku.
nainen joka tervehtii ihmisiä, ja ihmisiä miehetkin on
Siihen syyllistyy meidän pomotkin. T. Siivooja.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä uudet nuoret työntekijät? Siis uudet siivoojat/laitoshuoltajat?
Esimerkiksi päiväkodissa lastenhoitajat.
Vierailija kirjoitti:
Vertaat siivoojaa mikroaaltouuniin?
Jep. Olen laitoshuoltajana sairaalassa leikkausosastolla. Kolme vuotta olen ollut niin edelleenkään hoitajat, lääkärit yms eivät tervehdi takaisin. Yllätys mutta eivät osaa kiittääkkään. Jotain jos pyytäävät niin ohi katsoovat, ei silmiin
Nuoret sairaanhoitajat ( ei tietysti kaikki) suhtautuvat laitoshuoltajiin/välinehuoltajiin/potilaskuljettajiin/sihteereihin todella ylimielisesti ja ei varmaan ainoa ammattiryhmä joka näin tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, sama funktio molemmilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuumeta nollasta sataan sekunnissa? Sulattaa sun aivot? Hä?
Tervehtimättönyys on huonoa käytöstä ja noloa. Kun olen mennyt mihin tahansa uuteen työpaikkaan elämäni aikana, olen aina tervehtinyt kaikkia talossa työskenteleviä tehtävistä riippumatta. Aina on tervehditty takaisin, joskus vähän hämmästyneenä mutta ilahtuneena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuumeta nollasta sataan sekunnissa? Sulattaa sun aivot? Hä?
Toimia avustamassa niin, että varsinaiset työntekijät saavat hoidettua työtehtävänsä.
Annas kun kerron.
En halveksi, jos se on tilapäinen työ sillä aikaa, kun opiskelee parempiin hommiin. Valitettavasti halveksin, jos se on ihmisen ainoa ammatti. Miksi? Koska se kertoo siitä, että ihminen on laiska (ei viitsi opiskella hyväpalkkaisiin hommiin), vähän yksinkertainen (koska siivoojan työhön ei tarvitse mitään järjenkäyttötaitoa) jne.
Tiedän aivan vallan mainiosti, että kommenttini tulee aiheuttamaan palstas0d@n, mutta sanonpahan vain, että kuka tahansa voi oppia siivoamaan ammattimaisesti katsomalla youtubea, lukemalla juttuja netistä jne. Ei mene montaa vuotta ymmärtää mikä on emäksisen ja happaman ero ja miksi pinnat pitää neutralisoida happaman jälkeen ja millä saa kalkin pois. Ei mene montaa vuotta ymmärtää, että lastalla saa kirkkaat lasipinnat ymsymsyms.
MENEE monta vuotta ymmärtää lain tulkintaa ja pykäliä, MENEE monta vuotta ymmärtää rikostutkintaa, laboratorioasioita, hammashoitoasioita (jotta voi toimia ammattimaisena hammaslääkärinä) jne. Siitä voi vähän verrata näitä em. ammatteja johonkin siivoojaan.
Ohi katsominen vain kertoo heikosta egosta. Oikeasti vahva ihminen ei buustaa egoaan painamalla muita vähempiarvoisiksi.
Juu ei kannattaisi. Siivoojat tekevät päivittäin fyysisesti kuormittavaa ja arvokasta työtä. Ilman niitä olisi paikat kuin sikolätit