Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero pelottaa hirveän paljon, koska jään ihan yksin

Vierailija
13.05.2025 |

Rakastan miestä tosi paljon, mutta suhteesta ei vaan taida tulla mitään. Pitäisi tehdä päätös erosta, mutta pelottaa.

Asutaan pienellä paikkakunnalla pienessä talossa ja tähän myös eron tullen jäisin. Talon töissä pärjään, ellen menetä loppuakin terveyttä. En halua muuttaa tästä pois. Mutta, tulen jäämään hyvinkin yksin.

Kaikki sukulaiset asuu vähintään 3 tunnin ajomatkan päässä, samoin ystävät, paitsi paras ystävä muutti toiselle puolen Suomea eikä ehdi paljoa pitää yhteyttä. Tällä paikkakunnalla ei kavereita juurikaan ole, niillä harvoilla on "elämä täynnä". Ainoat tutut joilla on aikaa tavata, ovat puolituttuja vanhuksia ja jutut vähän erilaisia.

Ei ole kuin kissa. Miten sitä jaksaa yksin?

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat jutteleen AIn kanssa, voit kertoa päivän kuulumisia.

Vierailija
22/77 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko talo sinun nimissä? Jos ei mistä tiedät että sinä jäät siihen?

Koska nainen saa aina talon. 

Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen kestää yllättävän paljon. Kukapa tietää, mitä onnea elämä vielä tiellesi tuo. 

Kun yksi ovi sulkeutuu, toinen avautuu.

Vierailija
24/77 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhdetta en halua enää koskaan. Ap

Elämässä on muutakin kuin parisuhde. Nyt sinun on aika löytää sut ja aloittaa loppuelämän kestävä ystävyys itsesi kanssa.

Vierailija
25/77 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei sulla on kaksi vahvuutta. Sulla on talo ja sulla on pillu. Niillä saa varmasti miehen. 

M60

Tuohon ikään mies päässyt eikä tuon fiksumpia kommentteja.

Vierailija
26/77 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaa kun on pakko.

-Yksinäinen

Vierailija
27/77 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei sulla on kaksi vahvuutta. Sulla on talo ja sulla on pillu. Niillä saa varmasti miehen. 

M60

Vanha impo tekstaa.

Vierailija
28/77 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhdetta en halua enää koskaan. Ap

No sittenhän sinä saat eroamalla juuri sen minkä halusitkin. Onnea! 

Kahvipulla on tyhmä akka.

Vierailija
29/77 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksaa kun on pakko.

-Yksinäinen

Tämä. Itselläni oli aina monesta asiasta tapana valittaa, että en jaksa. Yksi oli yksinäisyys ja perheettömyys. Äitini, kovaluontoinen sodan aikana syntynyt pohjalaisakka, kerran totesi valituksiini, että ta pa itsesi sitten. Minä järkytyin, ja aloin uhriutua ja valittaa. Että miten oma äiti voi olla noin julma. Mutta sillä oli pointtinsa. Jos en aio kirjaimellisesti lopettaa elämääni, niin sittenhän ainoa vaihtoehto on jaksaa. Eikä mulla ollut oikeasti itsetuho mielessä ollenkaan, tilanne ei ollut niin paha. Eli minä jaksoin kyllä, aioin jaksaa, kunhan kitisin.

Vierailija
30/77 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jäänyt. Tosin olen aina ollut sosiaalisesti kömpelö, ja vaikea saada missään koskaan kavereita tai ystäviä. Mies jätti kun olin 42, vaihtoi nuorempaan. Sen jälkeen mulla ei ole ollut yhtään muuta ihmissuhdetta kuin että vanha äiti ehkä kerran parissa viikosas soittelee. Hänkin asuu toisella puolella Suomea, joten ei nähdä kuin pari kertaa vuodessa. Onhan tämä vähän yksinäistä. Koiran otin seuraksi, se kyllä auttaa jonkin verran.

Vierailija
31/77 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä yksinolemisessa on etenkin naisten mielestä niin kauheaa? T. Nainen itsekin.

Vierailija
32/77 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen ei ole hyvä olla yksin. Olemme sosiaalisia laumaolentoja. Eli eron jälkeen etsit vaikka samassa tilanteessa olevan miehen. Meitä on kyllä täällä monia omaa kultaa vailla.

M50ish

Vierailija
33/77 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut sinun vuorosi oppia yksin elämisen taito. 

- leski

Vierailija
34/77 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

turha etukäteen pelätä yksinäisyyttä, jos se alkaa tuntua liian raskaalta, niin ehkä sitten siinä vaiheessa olet valmiimpi ottamaan uudenlaisia askelia elämässäsi, sellaisia, jotka tällä hetkellä tuntuvat liian vaikeilta tai ei edes tule mieleen. Yksinäisyyden pelossa ei siis kannata huonoa suhdetta jatkaa, elämä on kuitenkin paljon helpompaa, jos ei enää ole sitä painoa harteilla, joka huonosta suhteesta aiheutuu. Oletan siis, että suhteessa on jotain oikeasti pahasti pielessä, koska ero harkitset sen sijaan, että miettisit miten suhdetta saisi parannettua.

Vierailija
35/77 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksaa kun on pakko.

-Yksinäinen

Yksinäisyys on usein miten oma valinta.

Vierailija
36/77 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä yksin olemisessa pelottaa?

Vierailija
37/77 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä yksinolemisessa on etenkin naisten mielestä niin kauheaa? T. Nainen itsekin.

Laumasieluille massasta erottuminen on pahinta mitä voi tapahtua. 

Vierailija
38/77 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisista en tiedä, mutta minä miehenä minä ainakin kaipaan sitä omaa kultaa, parasta kaveria, elämäni valoa, rakkauteni kohdetta, aamujeni valoa ja iltojeni iloa. Ihmistä, jota pitää kädestä, koppaista syliin, istua viereen, helliä, hemmotella ja rakastaa. Kissat ovat kivoja, mutta vain kissoja. Naista minä kaipaan elämääni.

Joku varmaan mainitsee kohta kotityöt, mutta ne kyllä onnistuvat itseltäkin ja mielelläni minä kutsun naisen valmiiseen pöytään.

M52

Vierailija
39/77 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksin on ihan mukavaa olla kun siihen vaan tottuu. Oli mullakin jonkun aikaa eron jälkeen aika orpo olo, yksin mökissäni. Pelottikin joskus. Taisin minä alkuun lääkitä sekä erosurua että yksinäisyyttä viiniä tissuttelemalla, kyllä se helpotti. Mutta aika äkkiä tajusin etten minä halua tällaista tapaa kehittää, että joka ilta viiniä, ja lopetin. Itsekseen oloon ensin tottui, sitten siitä oppi nauttimaan. Nyt jo 12 vuotta yksin, enkä enää uutta miestä halua.

Minua ei pelota täällä yksin, enkä pelkää aikaa ilman parisuhdetta. Vaan sitä ettei ole ketään kenen kanssa jutella, vaihtaa kuulumisia. Ap

Siihen tottuu hyvin. Nettihän on täynnä juttuseuraa, mulle ainakin se riittä erinomaisesti. En mä välttämättä juttele kuukausiin kuin kaupan kassalle hei ja kiitos, ja olen oikein tyytyväinen eläm

Et sitten edes töissä juttele kenellekään? Introvertti kirjoilla?

Vierailija
40/77 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisista en tiedä, mutta minä miehenä minä ainakin kaipaan sitä omaa kultaa, parasta kaveria, elämäni valoa, rakkauteni kohdetta, aamujeni valoa ja iltojeni iloa. Ihmistä, jota pitää kädestä, koppaista syliin, istua viereen, helliä, hemmotella ja rakastaa. Kissat ovat kivoja, mutta vain kissoja. Naista minä kaipaan elämääni.

Joku varmaan mainitsee kohta kotityöt, mutta ne kyllä onnistuvat itseltäkin ja mielelläni minä kutsun naisen valmiiseen pöytään.

M52

Monet miehet on sen verran avuttomia käytännön töissä että pitää olla äiti tai vaimo jatkuvasti hyysäämässä, tai huusholli alkaa muistuttaa kaatopaikkaa ja mies rölliä jo muutamassa viikossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi