Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opamox

Vierailija
13.05.2025 |

Oletko saanut lääkäriltä Opamox-reseptin? Millaiseen vaivaan? Onko auttanut?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up.

Vierailija
2/26 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut unettomuuteen ja ahdistukseen 15 mg 1/2 tab.3 krt päivässä. Alussa otin tämän verran, sitten pudotin 2 krt päivässä ja nyt yhteen puolikkaaseen päivässä, lopetan lääkkeen pikkuhiljaa. Käyttänyt jo 2 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentopelkoon sain ennen lomalle lähtöä.

Vierailija
4/26 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistuslääke, auttaa ahdistukseen.

Mielellään ei määrätä unettomuuteen, koska ei ole tarkoitettu siihen.

Vierailija
5/26 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistuneisuuteen ja ahdistuskohtauksiin oli yhdessä vaiheessa. Lievensi ahdistusta hyvin.

Vierailija
6/26 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairauden hoitoon tarvittaessa ollut käytössä vaihtelevin jaksoin elämässä vuosikausia.

Lopetin omasta halusta  (melkein)  seinään pari vuotta sitten.

Ohi.

Vierailija
7/26 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Ahdistuneisuuteen. Tarvitsen lääkettä, että pystyn käymään töissä. Viikonloppuisin ajan ns.alas, että vaikutus säilyy. Käyttänyt lääkettä 90-luvulta asti.

Vierailija
8/26 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikein ahdistaa niin sama melkein kuin karkkia söis.

Vierailija
9/26 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut unettomuuteen ja ahdistukseen 15 mg 1/2 tab.3 krt päivässä. Alussa otin tämän verran, sitten pudotin 2 krt päivässä ja nyt yhteen puolikkaaseen päivässä, lopetan lääkkeen pikkuhiljaa. Käyttänyt jo 2 vuotta.

Ohoh, en oo koskaan kuullut että olisi määrätty noin pitkäksi aikaa. 

Vierailija
10/26 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu sai huonoon oloon. Ovat kuin huumeita ja antavat hyvän fiiliksen. Kyllä lähtee ahdistus ainakin siksi aikaa kun vaikutus kestää. Bentsohuuruissahan on oikein mukavaa olla. Päihdekäyttäjien suosiossa tuo huumausainelääke. Verrattivissa Pameihin. Sanoisin että bentsot ovat laillisia huumeita reseptin kautta. Mikäs siinä jos ei ole huumevastainen. Lenkkkeilyä kantsii harrastaa mielummin kuin bentsoja vedellä.

Vierailija
11/26 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen. Ahdistuneisuuteen. Tarvitsen lääkettä, että pystyn käymään töissä. Viikonloppuisin ajan ns.alas, että vaikutus säilyy. Käyttänyt lääkettä 90-luvulta asti.

Siis oletko sä lääkkeen vaikutuksen alaisena töissä ?

Vierailija
12/26 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis oletko sä lääkkeen vaikutuksen alaisena töissä ?

Tottakai. Olen lääkkeen vaikutuksen alaisena aina kun liikun ihmisten ilmoilla. Muuten oisin aina kotona, sisällä, verhot kiinni.

Vierailija
13/26 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oikein ahdistaa niin sama melkein kuin karkkia söis.

OK. Ja lievästä keskivaikeaan ahdistukseen toimii kuin häkä.

Vierailija
14/26 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohoh, en oo koskaan kuullut että olisi määrätty noin pitkäksi aikaa. 

Lentopelko ja yleislääkäri = 10 tablettia jyrkin varoituksin.

Diagnosoitu mt-ongelma ja psykiatri = vuoden oksatsepaamit helposti. Psykiatri on tyytis kun ei tarvinnut tykimpää kirjoittaa.

Siis vaihtelee kovasti.

Vierailija
15/26 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu sai huonoon oloon. Ovat kuin huumeita ja antavat hyvän fiiliksen. Kyllä lähtee ahdistus ainakin siksi aikaa kun vaikutus kestää. Bentsohuuruissahan on oikein mukavaa olla. Päihdekäyttäjien suosiossa tuo huumausainelääke. Verrattivissa Pameihin. Sanoisin että bentsot ovat laillisia huumeita reseptin kautta. Mikäs siinä jos ei ole huumevastainen. Lenkkkeilyä kantsii harrastaa mielummin kuin bentsoja vedellä.

Hyvä fiilis tulee vain jos vetää niitä liikaa ja sitten tulee myös omanlaisensa krapula (kokeiltu vahingossa). Oikeassa käytössä vain tasaavat oloa. 

Vierailija
16/26 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kukaan käyttäjä ei lähde ajamaan lääkkeiden vaikutuksen alaisena ! En ymmärrä mikä on sellainen työ mitä voi tehdä kolmiolääkkeen vaikutuksen alaisena..Lääkehän hidastaa reaktiokykyä ja lääkkeellä on päihdyttävä vaikutus, siis siinäkin tapauksessa että sitä käyttää lääkärin määräämänä. Ystäväni ainakin kertoi ettei voisi kuvitellakaan olevansa töissä silloin kun on ottanut yhden tabletin. Hän on lounasravintolan kokki. Saattaisi kuulema mennä puurot ja vellit sekaisin ja palaa perunat pohjaan. Kuuma kattila keittoa voisi helposti kaatua päälle..Sitä on suoraan sanottuna kuin kännissä. 

Vierailija
17/26 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain Opamoxia keskivaikeaan masennukseen ja akuuttiin ahdistusreaktioon. Kyllä se on auttanut. Tosin olen sairaslomalla, joten sekin tietysti on vähentänyt ahdistusta.

Vierailija
18/26 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opamoxin huono puoli on hidas vaikuttaminen ja lyhyt vaikutusaika. Paniikkikohtauksiin aika huono lääke.

Vierailija
19/26 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en huomannut opamoxilla olevan mitään vaikutusta minuun. Sama kuin olis lumelääkettä syönyt.

Vierailija
20/26 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole bipon takia koskaan saanut rauhoittavia. Kärsin ajoittain paniikkikohtauksista. Ketipinori ei siihen tehoa.