Mies lähdössä ulkomaille kaverin kanssa kesällä
Mies on lähdössä kesällä parin viikon reissuun ulkomaille kaverinsa kanssa. En tiedä, mitä tästä pitäisi oikein ajatella, mutta en ainakaan kovin hyvällä mielellä ole, että tämmöisen päätöksen on tehnyt. Taustatietoina, että meillä on useampia lapsia, joista nuorin vielä päiväkodissa ja muut koulussa. Mies myöskin matkustelee työssään eli useampi ulkomaan ja kotimaan matka on vuodessa eli on muutenkin viikkoja poissa kotoa ja kaikki kotityöt ja lasten hommat jää sitten minun hoidettavaksi. Kesää olen odottanut, että ehdittäisiin sitten perheenä tehdä jotain, kun on lomaakin, mutta jos tuosta lomasta nyt kaksi viikkoa meneekin jo kaverin kanssa reissuun niin taitaa mennä muut suunnitelmat uusiksi.
Mitä te muut tästä ajattelette? Ylireagoinko ja pitäisi olla vaan tyytyväinen, että mies pääsee kaverin kanssa reissuun?
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vauvapalstalla samat tyypit keskustelee itsensä kanssa ja porukka tarttuu provoihin. Älkää uskoko näitä
Provo tai ei, joidenkin elämä on ollut irl tällaista provoa. Ehkä siihen haluaa kommentoida jotakin, kun kohtalotovereita löytyy. Yritätkö kontrolloida täällä viestien todenmukaisuutta?
Parisuhteessa tämä olisi ihan eri juttu.Lapsiperheessä ei todellakaan ok.Omaa aikaa toki vanhemmille,mutta ei yksipuolisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla voi tapahtua vaikka mitä.
Ei pelkästään se, vaan mistä kaikesta tuo lomaan käytetty raha on pois.
Itse edellisessä avioliitossa mietin pitkään, että onko minulla varaa ostaa edes tarvitsemiani 20 euron talvikenkiä, kun huolehdin tietysti ensin, että lapsella on hyvät tarvitsemansa varusteet.
Samaan aikaan ex osti itselleen harrastevälineitä sadoilla euroilla. Kun otin tämän puheeksi, minulle vain tiuskaistiin, ettei asia kuulu minulle.
Hänellä jäi paremmin rahaa säästöön, kun hiljalleen yhä useampia yhteisiä kuluja oli valunut minun maksettavakseni.
Voi itku. Täällä kohtalotoveri. Lopuksi minulla ei ollut hajuakaan hänen varallisuudestaan. Itse kitkutin lastemme kanssa euroja venyttäen.
Jep. Itsellenikin tuli aina täytenä iskuna vasten kasvoja nuo hänen ostoksensa. Kun itse olin elänyt taas uskossa, ettei meillä ole rahaa kuin ihan välttämättömyyksiin ja hän itsekin näki, miten risaisissa varusteissa itse kuljin. Mutta silti käytti parisataa mieluummin harrastetarvikkeeseen kuin siihen, että hänen vaimonsa ja lapsensa äiti olisi saanut ostettua itselleen ehjät kengät.
Eron jälkeen, vaikkei elareita vaihdeta suuntaan eikä toiseen, jää minulla paremmin rahaa myös omaan käyttöön. En halua enää parisuhteeseen tämän kokemuksen jälkeen.
Yksin lähteminen jotain tiettyä hyväksyttävää syytä varten olisi mukiinmenevämpi syy. Kaverin kanssa sen sijaan... No, hän siis haluaa lomailla mieluummin kaverinsa kuin oman puolisonsa ja lastensa kanssa. Ei hyvältä vaikuta.
On myös todettava, että joskus olen aika paljon randomien miesten kanssa seksiasioista jutellut. Ja tuota tuli vastaan, että jotkut ihan harrastavat ns. naismatkoja kaverien kanssa. Kotona kumppanit ja herrat lähtevät kaveriporukalla poikien reissuille välillä, todellisuudessa hakemaan vierasta seksiseuraa.
Kuulostaa ihan hyvältä, meillä on lapset 7 ja 9, ja itse käyn kesällä kahdella viikon lomalla ja mies hoitaa sillä välin lapset. Hänellä ei ollut varaa tänä vuonna ulkomaan matkoihin niin menen kavereiden kanssa.
Jos oma mies tekisi tuollaisen tempun niin kävisin tiukan keskustelun siitä että ymmärtääkö että hän on perheellisenä miehenä myös lapsistamme vastuussa. Ja varaisin ajan pariterapiaan.
Tolvana mies.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan hyvältä, meillä on lapset 7 ja 9, ja itse käyn kesällä kahdella viikon lomalla ja mies hoitaa sillä välin lapset. Hänellä ei ollut varaa tänä vuonna ulkomaan matkoihin niin menen kavereiden kanssa.
Mikähän tässä parisuhteessa pitää yhdessä? Ei välittäminen eikä yhteinen vastuu ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi viikkoa perhereissausta on riittävä, mutta riittääkö rahat tuolle ulkomaanmatkalle?
Näinpä. Persaukisia kuitenkin tämäkin jengi.
Näköjään ootte rikkaita kun voi vaan lähteä 2 viikon reissuun..vaikka mieheni tai minä haluaisin niin ei oo varaa kyllä laittaa rahaa tommoseen,se on pois perheeltä..jos teillä on ylimääräistä niin anna mennä ja tee myös itse jotain kivaa mutta jos sinne menee perheen laina/vuokra/ruoka rahat niin ei hyvä juttu
Ei odoteta 60%, vaan 50%. Se olisi tasapuolista. Miksi vaimon pitäisi jaksaa enemmän?
Jotkut hokee tuota uskottomuutta, mutta se ei liity tähän mitenkään. Pettäjä pettää vaikka koiraa leikittäessä, jos pettää. Uskollinen voi asua puolet vuodesta muualla, ja olla täysin uskollinen.
Se, mikä tässä on tärkeä pointti, on tuo lastenhoito. Pienten lasten vanhempi ei voi sopia kahden viikon matkaa varmistamatta, että lapsilla on turvallinen hoito siksi aikaa. Ap:n mies ei tätä tehnyt, koska ajatteli, että vaimon velvollisuus on pistää omat menot ja tarpeet sivuun lasten takia, ja se on väärin. Ap joutuu jo työmatkojen takia näin tekemään, joten tilanne on kohtuuton.