Mies lähdössä ulkomaille kaverin kanssa kesällä
Mies on lähdössä kesällä parin viikon reissuun ulkomaille kaverinsa kanssa. En tiedä, mitä tästä pitäisi oikein ajatella, mutta en ainakaan kovin hyvällä mielellä ole, että tämmöisen päätöksen on tehnyt. Taustatietoina, että meillä on useampia lapsia, joista nuorin vielä päiväkodissa ja muut koulussa. Mies myöskin matkustelee työssään eli useampi ulkomaan ja kotimaan matka on vuodessa eli on muutenkin viikkoja poissa kotoa ja kaikki kotityöt ja lasten hommat jää sitten minun hoidettavaksi. Kesää olen odottanut, että ehdittäisiin sitten perheenä tehdä jotain, kun on lomaakin, mutta jos tuosta lomasta nyt kaksi viikkoa meneekin jo kaverin kanssa reissuun niin taitaa mennä muut suunnitelmat uusiksi.
Mitä te muut tästä ajattelette? Ylireagoinko ja pitäisi olla vaan tyytyväinen, että mies pääsee kaverin kanssa reissuun?
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Exä lähti 2 kaverin kanssa viikon mökkireissulle, jätti kuitenkin kertomatta, että mukaan tuli neljäskin henkilö, se nuori vetävän näköinen nainen hänen töistään ja vuosia myöhemmin tunnusti, että olivat panneet siellä sen viikon.
Elätkö sä elämääsi peläten sitä, että mies pettää? Ja että sun tehtävä on kieltää kaikki, että sitä pettämistä ei pääse tapahtumaan? Mun ex petti mua mutta nykyinen avopuoliso saa mennä juuri niin paljon kuin haluaa. Jos hän pettää, niin pettää, ei se ole mun hommani toimia hänen vahtijanaan tuossa asiassa. Mä ennemmin luotan ihmisee ja petun, kuin että olen sellainen saamarin portinvartija, että pidän puolisoa koko ajan silmällä. Eihän sellainen ole elämää, kummallekaan
Tuo, jolle vastasit kertoi vain tapahtuman omasta elämästään. Ei ole mitenk
Muu perhe on miehelle itsestäänselvyys, joka saa odottaa aikaa, jolloin miehellä ei satu olemaan parempaa tekemistä.
Onko lapsien hoitaminen niin raskasta, että et siihen itse pysty?
Ketjussa on joku aivan hämmentävä kostomentaliteetti tai kieltovaihe päällä.
Jos mies ei hoida omaa osaansa perheen hoidosta niin se on keskustelun paikka. Taakka pitää jakaa vanhempien kesken, mutta kyllä se nyt vanhemmilla, molemmilla, pitää olla myös mahdollisuus omiin juttuihin. Auttaa jaksamaan elämässä kun pääsee välillä eroon arjesta.
Jos itse haluat myös omaa aikaa niin sekin on täysin ok. Tästä keskustelette sitten miehen kanssa miten se järjestyy.
Joku kosto siitä, että kun mies nyt meni niin sinäkin menet vaikka ei oikein nappaisi mutta oppiipahan siinä on kyllä vihon viimeinen parisuhdeneuvo. Ei se parisuhde ole mikään taistelu!
Tämän ketjun luettuani ei kyllä tee mieli yhtään mulkkua.
Mihin perustuu tämä "lähde sinä vastavuoroisesti lomalle, ja jätä lapset miehelle"? Onko lomamatka johonkin turistirysään ainoa tapa viettää hyvä loma? Lapset tässä joutuisivat heittopusseiksi, enkä ainakaan itse haluaisi olla siinä tilanteessa, että häipyisin johonkin matkalle tietäen, että lapset ikävöivät, ja heidät mahdollisesti työnnetään vain mummolaan.
Perheessä on jo valmiiksi sellainen asetelma, että isää ei kiinnosta olla perheensä kanssa. Siispä vapauttaisin hänet tuosta ikävästä velvoitteesta. Kertoisin ennen reissua, että perheellisen miehen pitää tajuta automaattisesti, ettei voi mitään kahden viikon riemulomia kaverin kanssa tehdä ilman, että seuraa välien viileneminen. Jos hän lähtisi siitä huolimatta, aloittaisin lusikoiden jakoprosessin.
Vierailija kirjoitti:
Onko lapsien hoitaminen niin raskasta, että et siihen itse pysty?
Ketjussa on joku aivan hämmentävä kostomentaliteetti tai kieltovaihe päällä.
Jos mies ei hoida omaa osaansa perheen hoidosta niin se on keskustelun paikka. Taakka pitää jakaa vanhempien kesken, mutta kyllä se nyt vanhemmilla, molemmilla, pitää olla myös mahdollisuus omiin juttuihin. Auttaa jaksamaan elämässä kun pääsee välillä eroon arjesta.
Jos itse haluat myös omaa aikaa niin sekin on täysin ok. Tästä keskustelette sitten miehen kanssa miten se järjestyy.
Joku kosto siitä, että kun mies nyt meni niin sinäkin menet vaikka ei oikein nappaisi mutta oppiipahan siinä on kyllä vihon viimeinen parisuhdeneuvo. Ei se parisuhde ole mikään taistelu!
Eli ongelma on se, että ap ei keskustele tarpeeksi. Itse ymmärsin, että se oli mies, joka vain ilmoitti pitävänsä kahden viikon oman loman.
Tähän on päivänselvä vastaus. Ap:n tyhmä mies ansaitsee potkun persuksiin.
Tämän on pakko olla provo! Kukaan ei usko että mies tahtoisi 2 viikon lomalle pienten lasten isänä, jonka äiti jo valmiiksi hoitaa suurimman osan ajasta lapsia. Jos näin olisi, ap olisi varmasti ottanut jo eron tai huomannut ajoissa millaisen ihmisen kanssa on perhettä perustamassa. Siksi 0/5.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään ole ok. Viikonloppureissu kaverien kanssa on riittävä.
Myös perheen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla voi tapahtua vaikka mitä.
Ei pelkästään se, vaan mistä kaikesta tuo lomaan käytetty raha on pois.
Itse edellisessä avioliitossa mietin pitkään, että onko minulla varaa ostaa edes tarvitsemiani 20 euron talvikenkiä, kun huolehdin tietysti ensin, että lapsella on hyvät tarvitsemansa varusteet.
Samaan aikaan ex osti itselleen harrastevälineitä sadoilla euroilla. Kun otin tämän puheeksi, minulle vain tiuskaistiin, ettei asia kuulu minulle.
Hänellä jäi paremmin rahaa säästöön, kun hiljalleen yhä useampia yhteisiä kuluja oli valunut minun maksettavakseni.
Ei ihme ettei monet enää halua puolisoa eron jälkeen. Parisuhde on nykyään joku ihme vankila jossa miehen odotetaan hoitavan työnsä lisäksi 60% kaikesta muusta metatöineen. Ryypätä ei saa ja huonoista kavereista pitää luopua. Ja jos tämän epäsuositun mielipiteen erehtyy puolisolle sanomaan, niin ei tartte pariin viikkoon muuta kuin nukkua sohvalla. Miehet oli ennen rautaa, nyt kilttejä kotikoiria jotka saavat nukkua jalkopääddä ja saavat vähän Sertiä sekä rapsutuksia kun ovat kiltisti.
Vauvapalstalla samat tyypit keskustelee itsensä kanssa ja porukka tarttuu provoihin. Älkää uskoko näitä
Vierailija kirjoitti:
Onko ap siis kotona lasten kanssa? Jos ap normaalisti töissä niin miten lasten kesäloma järjestetään niin ettei koululaisten tarvitse olla lomalla yksin kotona? Olettaen että apn ja miehen kesäloma kumpikin 4 viikkoa ja lasten loma 10 viikkoa.
Jos miehen kesäloma perinteinen 4 viikkoa niin puolet siitä kaverin kanssa ulkomailla on kyllä kohtuuttoman paljon lapsiperheessä. Siis vaikka se ei aiheuttaisi ongelmia lasten hoitojärjestelyihinkään. Kysyppä siltä mieheltäsi rauhallisesti että mitkä asiat sille on elämässä tärkeitä. Jos vastaa esim lapset niin voit kysyä että miten osoittaa sen arjessa ja lomilla. Ja millaisen kuvan antaa lapsilleen isän välittämisestä kun ei halua viettää aikaa lastensa ja perheensä kanssa edes lomalla.
Jos mies jankkaa että tarvii lomaa kun arki niin raskasta ym niin ehdota että lomailee lasten kanssa. Kun mies selittää että ei se ole lomaa vaan liian rankkaa niin
Hyvä tapa päästä käsiksi elatusmaksuihin. Nainen ne lapset kuitenkin on halunnut.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme ettei monet enää halua puolisoa eron jälkeen. Parisuhde on nykyään joku ihme vankila jossa miehen odotetaan hoitavan työnsä lisäksi 60% kaikesta muusta metatöineen. Ryypätä ei saa ja huonoista kavereista pitää luopua. Ja jos tämän epäsuositun mielipiteen erehtyy puolisolle sanomaan, niin ei tartte pariin viikkoon muuta kuin nukkua sohvalla. Miehet oli ennen rautaa, nyt kilttejä kotikoiria jotka saavat nukkua jalkopääddä ja saavat vähän Sertiä sekä rapsutuksia kun ovat kiltisti.
"Mies myöskin matkustelee työssään eli useampi ulkomaan ja kotimaan matka on vuodessa eli on muutenkin viikkoja poissa kotoa ja kaikki kotityöt ja lasten hommat jää sitten minun hoidettavaksi."
-Aloituksesta
Vierailija kirjoitti:
Melkoinen lumipallo efekti, ei haluta suhteita, kukaan ei ole luotettava, ja suhde on vankila.
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteen ja perheen pitäisi olla vähän kuin yhteinen yritys, jossa kumpikin tuo saman panostuksen.
Jos olisit jonkun kanssa perustanut vaikka kaupan, ja tämä yhtiökumppanisi ilmoittaisi vain lähtevänsä pariksi viikoksi lomalle ja pärjää sinä miten pärjäät. Olisiko ok?
Minäkään en halua enää parisuhdetta. Koska olen jo muutamassa ollut se osapuoli, joka yrittänyt pitää sitä putiikkia yksin pystyssä. En lähde enää hommaan, joka ottaa enemmän kuin antaa.
Koko keskustelussa ei ole huomioitu lapsia, ei taida isukilla käydä mielessä että lapsetkin tarvitsevat lomailua arjesta, koko perheen lomailua. Nyt härkää sarvista ja koko keissi pöydälle ja käsittelyyn. Tulos tai ulos !
Vierailija kirjoitti:
Tämän on pakko olla provo! Kukaan ei usko että mies tahtoisi 2 viikon lomalle pienten lasten isänä, jonka äiti jo valmiiksi hoitaa suurimman osan ajasta lapsia. Jos näin olisi, ap olisi varmasti ottanut jo eron tai huomannut ajoissa millaisen ihmisen kanssa on perhettä perustamassa. Siksi 0/5.
Ex-liitossani huolehdin lapsesta suurimman osan aikaa, ex ravasi harrastuksissaan ihan miten lystäsi (koska nuorena ja naivina uskoin, että tällä tavalla mahdollistamalla olen se the hyvä puoliso).
Jos joskus ei yhden kerran päässytkään treeneihin, koska olin ottanut siihen työvuoron (eli hänen täytyi olla sen aikaa taaperon kanssa), alkoi jupina kun ikinä ei pääse mihinkään.
Yllättävän pitkään sitä itse jaksoi kun uskoi sitä mantraa, että ero lapsiperheessä on pahasta. Ja ero tuli itse asiassa lopulta hänen aloitteestaan, kun oli löytynyt uusi ihastus.
Hiv testi kun palaa , pakollisena sano jo nyt siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla voi tapahtua vaikka mitä.
Ei pelkästään se, vaan mistä kaikesta tuo lomaan käytetty raha on pois.
Itse edellisessä avioliitossa mietin pitkään, että onko minulla varaa ostaa edes tarvitsemiani 20 euron talvikenkiä, kun huolehdin tietysti ensin, että lapsella on hyvät tarvitsemansa varusteet.
Samaan aikaan ex osti itselleen harrastevälineitä sadoilla euroilla. Kun otin tämän puheeksi, minulle vain tiuskaistiin, ettei asia kuulu minulle.
Hänellä jäi paremmin rahaa säästöön, kun hiljalleen yhä useampia yhteisiä kuluja oli valunut minun maksettavakseni.
Voi itku. Täällä kohtalotoveri. Lopuksi minulla ei ollut hajuakaan hänen varallisuudestaan. Itse kitkutin lastemme kanssa euroja venyttäen.
Tuo, jolle vastasit kertoi vain tapahtuman omasta elämästään. Ei ole mitenkään kaukaa haettua, ettei vastaava kuvio olisi käy menossa myös ap:lla. Jotain on pielessä, jos mies ei halua viettää aikaa perheen kanssa, vaikka on jo muutenkin paljon poissa.