Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies lähdössä ulkomaille kaverin kanssa kesällä

Vierailija
13.05.2025 |

Mies on lähdössä kesällä parin viikon reissuun ulkomaille kaverinsa kanssa. En tiedä, mitä tästä pitäisi oikein ajatella, mutta en ainakaan kovin hyvällä mielellä ole, että tämmöisen päätöksen on tehnyt. Taustatietoina, että meillä on useampia lapsia, joista nuorin vielä päiväkodissa ja muut koulussa. Mies myöskin matkustelee työssään eli useampi ulkomaan ja kotimaan matka on vuodessa eli on muutenkin viikkoja poissa kotoa ja kaikki kotityöt ja lasten hommat jää sitten minun hoidettavaksi. Kesää olen odottanut, että ehdittäisiin sitten perheenä tehdä jotain, kun on lomaakin, mutta jos tuosta lomasta nyt kaksi viikkoa meneekin jo kaverin kanssa reissuun niin taitaa mennä muut suunnitelmat uusiksi.

Mitä te muut tästä ajattelette? Ylireagoinko ja pitäisi olla vaan tyytyväinen, että mies pääsee kaverin kanssa reissuun?

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi viikkoa perhereissausta on riittävä, mutta riittääkö rahat tuolle ulkomaanmatkalle?

Vierailija
2/92 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostuisi tuollaiseen ikinä, eikä sinunkaan pitäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla voi tapahtua vaikka mitä.

Vierailija
4/92 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se, sillä on toinen.

Vierailija
5/92 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tuo on se mitä mies perheloman sijaan todella haluaa niin itse vaihtaisin miehen kanssa läpsystä ja painuisin itse sitten toiseksi kahdeksi viikoksi reissuun ja mies on sitten lasten kanssa.

Vierailija
6/92 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde säkin. Tee oma kahden viikon reissu jonkun kaverisi kanssa ja jätä ukko kotiin hoitamaan lapset.

Vierailija
7/92 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pieniä lapsia, niin ei oikein voi mennä viipottaa kuin ei olisi mitään vastuita ja odottaa, että toinen hoitaa aina lapset yksin.

Vierailija
8/92 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan aloitus on, mutta tuollaisessa tilanteessa eroaisin välittömästi.

Vierailija
9/92 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole ok. Viikonloppureissu kaverien kanssa on riittävä. 

Vierailija
10/92 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän vastuullinen vanhempi toimi noin. Jos on jo muutenkin poissa töiden takia ja perhe joutuu sopeutumaan siihen niin voisi itsekin sopeutua työnsä tuomiin rajoituksiin ja ymmärtää olla perheensä kanssa edes silloin, kun se on mahdollista.

Pienten lasten vanhempi ei myöskään lähde yhtään mihinkään menoihin ennen kuin varmistaa, että lapsilla on joku hoitaja. Entä jos sinä olisit ollut lähdössä samaan aikaan itsekin reissuun 2 viikoksi kaverisi kanssa? Ethän sinä tietysti olisi koska et itse toimi noin mutta jos miehesi mielestä nuo ovat vain ilmoitusasioita, niin kai se silloin toimii molempien kohdalla noin.

Minusta sinulla ei ole perheessäsi kuin yksi vanhempi. Mies tuo ehkä rahaa mutta ei ota muuten vastuuta. Hän on tottunut siihen, että sinä hoidat niin arkena kuin hänen mielestään myös lomillakin. 

Vierailija
11/92 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ilmoittaisin miehelle että hän saa lähteä kahdeksi viikoksi ulkomaille kaverin kanssa, mutta hän hoitaa sitten lapsia kun minä lähden kahdeksi viikoksi lomalle. Jos tämä on hänelle ok niin buukkaisin itsellenikin reissun vaikka sitten yksinään. Jos ei halua lähteä ulkomaille niin sitten sukulaiskierrokselle, lappiin tms. Kyllä kahden viikon lomamatka aina kotiolot voittaa. Luulen että sinun reissun jälkeen mies on palannut maan pinnalle ja perhereissut ovatkin jatkossa ihan ok.

Vierailija
12/92 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaikana ei varmaan odoteta että ihminen uhraa koko elämänsä perheelle. 

Toki puolisoiden pitää olla tässä yhtäläisessä asemassa.

Vierailija
13/92 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla voi tapahtua vaikka mitä.

Se mitä tapahtuu ulkomailla, jää ulkomaille. Pi-s-te.

Vierailija
14/92 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyvät punaisten lyhtyjen kaduilla. 

Vierailija
15/92 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että itsekseen on sen päättänyt. Päätä sinä että lähdet spa-lomalle samaan aikaan.

Vierailija
16/92 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on ok, perhe-elämän keskelläkin on tärkeetä pitää kiinni omista kavereista ja omista harrastuksista. Mutta sama tietenkin pätee molempiin vanhempiin.

Lapsilla on varmasti kivaa lomailla pari viikkoa äidin kanssa, toiset kaksi isän kanssa ja sitten vielä kaksi viikkoa koko perheenä.

Ja vanhemmatkin jaksavat paremmin, kun ovat saaneet myös omaa aikaa. Mä kyllä yrittäisin johonkin väliin mahduttaa myös vanhempien kahdenkeskisen ajan. Voisiko lapset viettää vaikka pari yötä mummolassa?

Vierailija
17/92 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos tuo on se mitä mies perheloman sijaan todella haluaa niin itse vaihtaisin miehen kanssa läpsystä ja painuisin itse sitten toiseksi kahdeksi viikoksi reissuun ja mies on sitten lasten kanssa.

Hirveän myötämielistä. Itse bookkaisin samalle ajalle ja sanoisin että keksi mihin laitat lapset. Saattaisin ottaa itse asiassa jopa 3 tai 4 viikon loman.

Vierailija
18/92 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ilmoittaisin miehelle että hän saa lähteä kahdeksi viikoksi ulkomaille kaverin kanssa, mutta hän hoitaa sitten lapsia kun minä lähden kahdeksi viikoksi lomalle. Jos tämä on hänelle ok niin buukkaisin itsellenikin reissun vaikka sitten yksinään. Jos ei halua lähteä ulkomaille niin sitten sukulaiskierrokselle, lappiin tms. Kyllä kahden viikon lomamatka aina kotiolot voittaa. Luulen että sinun reissun jälkeen mies on palannut maan pinnalle ja perhereissut ovatkin jatkossa ihan ok.

Kuulostaa tasapuoliselta. Lapin reissu yksin kaikkein paras vaihtoehto. Muista pakata mukaan riittävästi kondomeita. Rentouttavaa lomaa! 

Vierailija
19/92 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies matkustelee  työssään ..  Taitaa olla nainen matkoilta löydetty ja nyt haluaa sen kanssa viettää lomaa. 🙄

Vierailija
20/92 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyvät punaisten lyhtyjen kaduilla. 

😂🥃💃🏻