Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teistä kohtuullista? Huoltofirma ilmoittaa 3 päivän aikahaarukan asuntoon pääsylle, ei saa olla lemmikkejä eikä esteitä

Vierailija
12.05.2025 |

Lukee, että asunnossa tullaan käymään tarkastus/huoltokäynnillä välillä x-y, asunnossa ei saa olla lemmikkejä ilman omistajan valvontaa eikä mitään esteitä työn suorittamiselle. Aikaväli on 3 arkipäivää ja työ kerrotaan suoritettavan työaikana. Tarkkaa aikaa ei voi sopia, tai he laskuttavat sen sinulta erikseen. Eli käytännössä varaat 3 arkipäivää elämästäsi tälle?

Tämä ei ole ensimmäinen kerta, kun tulee tällainen vastaan. Ihan vähintään kohtuullista olisi ilmoittaa tarkka päivä ja kellonaika käynnille, kerta sitä ei ilman erillistä maksua, jonka suuruutta ei edes vaivauduta kertomaan,  voi sopia. Eikö he oikeasti suunnittele, tai aikatauluta näitä ollenkaan, kerta tiedottaminen on tällä tasolla? Laiskaa. Ja kyllä, näistä on aina vaivaa, haittaa ja häiriötä. Lakiin on kirjattu kotirauha ihmisille. Et voi usean päivän ajaksi vaatia vapaata pääsyä toisten koteihin.

Kommentit (200)

Vierailija
161/200 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha aloitus, mutta vastaan kuitenkin jostain syystä.

Ainahan niissä lapuissa on puhelinnumero. Sinne voi soittaa ja kysyä, että mitä asia koskee (outoa, ettei sitä kerrottu) ja kertoa muut huolensa. Ovat yleensä hyvinkin ystävällisiä ja mukavia olleet.

Meillä esim on koira. Kiltti, mutta innokas tervehtijä. Haukkuu ja hyppii. Koiriin tottunut kyllä pärjää tämän kanssa. Tervehtii takaisin ja komentaa pois. Koiriin tottumaton voi olla pulassa, jos yhtään aristelee ja pelkää. Ei se syö, ei edes pure tai näykkää. Hyppii, kun kukaan ei komenna.

Suljen makkariin yhdeksi päiväksi, mutta toisinaan innostuu availemaan ovia, ettei takeita, että siellä pysyy... etenkään, kun kuulee, että joku  tuli. Halutessaan saa myös yläkerran portin auki.

Usein siellä tuttu huoltomies onkin sitten käynyt ainakin mukana. Aina jättää lapun eteisen oveen, kun on käynyt. Hän tuntee koiran hyvin.

rivarista

Vierailija
162/200 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saakeli. Mähän pidän ensi kerralla töistä vapaata kolme päivää. Hauska seurata pomon ilmeet, kun kerron miksi. "pakko jäädä, kun ollaan hankittu gerbiili ja huoltomies tulee minä päivänä vaan..." ja näytän kopion siitä lapusta. Mieluummin tietty jälkeenpäin, ettei keksi mitään ratkaisua asiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/200 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun muutan betonilokeroon niin ensimmäiseksi vaihdan lukon omaan ettei kukaan tule kämpille jos en niin halua.

Vierailija
164/200 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nyt kaikenlaista remonttia ollut.

Boilerinvaihto porukka ilmoitti ehkä muutamaa päivää ennen tuloaan, että tulevat kiertämään ylesavaimilla asunnoissa, että työ kestää kaksi päivää. Missään ei sanottu, että työ kestää kaksi päivää/asunto, että on monivaiheinen työ, joten itse kuljetin koirat hoitoon ekana päivänä, hain hoidosta työpäivän jälkeen tulin kotiin toteamaan että boilerinasennus on vielä aivan kesken, en päässyt suihkuun enkä mitään ja jouduin soittamaan koirahoitajalle, että pitää sitten vissiin tuoda toiseksikkin päiväksi vielä koirat hoitoon. Ihana oli olla hikisenä töissä, kun saanutkaan lähdettyä niin aikaisin liikkeelle että olis ehtinyt siellä käydä suihkussa.

Sokkeliremontti alkoi, siitä toki tiesin etukäteen ja varmuuden vuoksi tyhjentelin jo kuistia ja talon vierustaa, lopullinen tästäkin tuli vain muutamaa päivää aiemmin (ihankuin ei olis firmassa aiemmin tienneet, kun heidän piti järjestää ihan taukotilat ja kaikki taloyhtiön alueelle), ilmeisesti turhaan tyhjensin sen kuistin sitten, mutta kun boilerihommasta arvailin että tuskin tulee tieto ajoissa.

Nyt sitten tuli tästä valokuituhommasta ilmoitus: Asennettiin jo asuntoon viime kesänä pömpelit, sen jälkeen ei ole kuulunut oikein mitään ja perjantaina soittivat, että tulevat 5 päivän päästä keskiviikkona kaivelemaan pihoja (ei mitään tietoa miltä alalta kaivavat, että voisi siirtää taas edestä pois omia tavaroita) JA että tulevat käymään asunnoissakin taas, ku se pömpeleiden asennus olikin tehty vaan osittain kuntoon silloin viime kesänä. Tämäkin sellainen asia, että ihan varmasti on firmassa tienneet jo hyvän aikaa, että ovat tänne tuomassa laitteita yms. Ja tästä otan minä nyt kopin, totesin muille taloyhtiössä että EI KÄY, nyt riittää tämä perkuleen myöhään asioista ilmoittelu, muita ei tunnu haittaavaan, mutta minulle tämä aiheuttaa oikeasti stressiä ja ahdistusta: ei ilmoiteta ajoissa että voisi varautua asioihin ja sitten kun ilmoitetaan niin ei kerrota tarpeeksi että voisi varautua. En voi tälle mitään, olen sellainen kuin olen ja kun kuitenkin lakiin on kirjattu oikeus kotirauhasta, niin tuskin olen ainoa, joka haluaa olla rauhassa kodissaan.

Joku taloyhtiöstämme voi tunnistaa minut tästä, että terppa vaan, tuli tarve nyt tännekkin purkaa harmitusta. Koiria en enää vie hoitoon noin lyhyellä varoitusajalla, eri asia jos joku kiireellisempi asia, mutta hemmetti kyllä voi näin isoissa jutuissa ilmoittaa ajoissa!

Vierailija
165/200 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nämä firmat ei ilmoita ajoissa asioista? Eikö heillä työnsuunnittelu pelaa? Vai pitääkö niille vaan osata laittaa hanttiin, eikä suostua suoraan näihin ilmoitettuihin ajankohtiin? Onko kokemusta?

Vierailija
166/200 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki asuinhuoneiston vuokrauksesta

22

Vuokranantajan oikeus päästä asuinhuoneistoon

Huoneiston kunnon ja hoidon valvomista varten vuokralaisen on viivytyksettä sopivana aikana päästettävä vuokranantaja huoneistoon.

Jos huoneisto on tarkoitus myydä tai se on uudelleen vuokrattavissa, vuokranantajalla on oikeus näyttää huoneistoa vuokranantajalle ja vuokralaiselle sopivana aikana

Vierailija
167/200 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laki asuinhuoneiston vuokrauksesta

22

Vuokranantajan oikeus päästä asuinhuoneistoon

Huoneiston kunnon ja hoidon valvomista varten vuokralaisen on viivytyksettä sopivana aikana päästettävä vuokranantaja huoneistoon.

Jos huoneisto on tarkoitus myydä tai se on uudelleen vuokrattavissa, vuokranantajalla on oikeus näyttää huoneistoa vuokranantajalle ja vuokralaiselle sopivana aikana

Mulla ainakin on rivitalo-osake kuten on muillakin tässä ketjussa kirjoittaneilla ollut kyse osakkeista.

Huoltomies ei myöskään ole vuokranantaja.

Vierailija
168/200 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
169/200 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
170/200 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muuttaa omaan omakotitaloon, jos on noin vaikeaa. 

Sinä vissiin tykkäät siitä, että vieraita ihmisiä lappaa kotiisi yleisavaimella käytännössä koska vaan?

No jos ei tykkää niin muuttaa okt. Ei enää tulla.

Vierailija
171/200 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen soittanut ja sanonut että haluan tietää tarkan ajan. On oikeus pitää omaa lemmikkiä omassa kodissa ja käydä töissä/opiskella. Tarkista etteivät kuseta tuolla laskuttamisella. Heidän pitää hoitaa itse työnsä, eivät voi maalaisjärjen mukaan vaatia tuollaista.

Vierailija
172/200 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menetkö ja pysytkö nyt siellä metsässäsi typereitten mielipiteinesi kanssa.

Vierailija
173/200 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä vissiin tykkäät siitä, että vieraita ihmisiä lappaa kotiisi yleisavaimella käytännössä koska vaan?

No jos ei tykkää niin muuttaa okt. Ei enää tulla.

Ei se omakotitalo ole kaikille mikään vaihtoehto, typerää provoamista jankata sitä ratkaisuksi kaikkiin asumisen ongelmiin. Kotirauhaan on kaikilla oikeus, muillakin kuin omakotitaloasujilla.

Vierailija
174/200 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nämä firmat ei ilmoita ajoissa asioista? Eikö heillä työnsuunnittelu pelaa? Vai pitääkö niille vaan osata laittaa hanttiin, eikä suostua suoraan näihin ilmoitettuihin ajankohtiin? Onko kokemusta?

Miksi niitä kiinnostaisi ilmoitella? Kätevämpää heille etteivät lupaile hyvissä ajoin mitään, vaan odottavat viimetinkaan ja kun valtaosa asiakkaista on lapatossuja, jotka eivät vaadikkaan ilmoittamaan ajoissa, niin kyllähän ne firmat siihen käytäntöön sitten tottuu.

Vierailija
175/200 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli 1 päivä ennen tieto huolto käy siis oletus kukaan ei asu, vaikka maksan kallista vuokraa. Missään vaiheessa ei kysyneet mitään, merkkasi ei asu. Heti kun voi muutan toiseen. Huolto ja isännöinti toimii etänä eri kaupungista. 

Vierailija
176/200 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putkihuolto jätti koko talon ovet auki myös rapun ja kellarin, johdot ympäri rappua. Kuka tahansa pääsi ovista. Olin ulkona ja kun tulin sisälle myös oma ovi oli auki että silleen. Pihalla suuri auto savutti ikkunoita kohti. Ja koirat piti viedä pois 2 päivän ajaksi muualle huollon tieltä. Ja jätti tiedotuksen myös 3 päivä oli sama huolto ja pelästytti talon koirat ulisi paniikissa. Vantaa. 

Vierailija
177/200 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole kohtuullista tuollainen.

Vierailija
178/200 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan muka laillista? Isälläni oli aikoinaan ovessa turvalukko, eikä asuntoon mennyt kukaan ellei sopinut siitä isäni kanssa ensin.

Vierailija
179/200 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa työtään vaan hankaloittavat, kun eivät osaa aikatauluttaa, organisoida ja tiedottaa. Kyllä pitää ihan vähintään päivän tarkkuudella osata sanoa, milloin mitäkin tehdään. Ja tiedottaa 14 vuorokautta etukäteen, vähintään. 

Kotirauhasta, yksityisyydensuojasta ja häiriön aiheuttamisesta asuinkiinteistöissä on laissa säädetty. Eikä se liity mitenkään vuokraamiseen, vaan kaikkeen asumiseen. Yleisavain ei ole mikään vapaalippu kulkea ja mennä toisten koteihin koska tahansa.

Vierailija
180/200 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Putkihuolto jätti koko talon ovet auki myös rapun ja kellarin, johdot ympäri rappua. Kuka tahansa pääsi ovista. Olin ulkona ja kun tulin sisälle myös oma ovi oli auki että silleen. Pihalla suuri auto savutti ikkunoita kohti. Ja koirat piti viedä pois 2 päivän ajaksi muualle huollon tieltä. Ja jätti tiedotuksen myös 3 päivä oli sama huolto ja pelästytti talon koirat ulisi paniikissa. Vantaa. 

Laita teippi avaimenreiän päälle ja iso lappu, että ei saa mennä sisään, koska lemmikkejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän